بازدید 2708
۱

نقش ویژه مادران در شکل‌گیری هویت جوانان

کد خبر: ۳۸۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲ 07 March 2014
یک جامعه‌شناس با بیان اینکه آموزش‌های ارائه شده در دوران خردسالی نقش مهمی در شکل گیری شخصیت فرد دارد، گفت: مادران در شکل‌گیری شخصیت و هویت نسل آینده بسیار تاثیرگذار هستند و با آموزش‌هایی که به فرزندانشان می‌دهند، در نگاه آنان به جامعه در بزرگسالی، اثر زیادی می‌گذارند.

به گزارش ایسنا، دکتر فروزنده جعفرپور افزود: یکی از مهم‌ترین موضوع زندگی که زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد، هویت است، بنابراین با توجه به اینکه هویت در دوران نوجوانی و جوانی شکل می‌گیرد، این دوران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر منابع هویت‌یابی متکثر شده است، گفت: درگذشته تنها خانواده منبع هویت‌یابی بود، ولی در حال حاضر رسانه‌ها نیز در این زمینه نقش دارند. بنابراین لازم است در خانواده‌ها و منابع رسمی مانند کتاب‌های درسی، به موضوع هویت توجه زیادی شود.

این جامعه‌شناس در ادامه گفت: تعهد نسبت به جامعه ملی بسیار ضعیف شده است، چرا که اگر خانواده و نهادهای رسمی نقش خود را به درستی ایفا می‌کردند، اما امروزه خانواده بسیاری از وظایف خود را به نهادهای اجتماعی مانند آموزش و پرورش محول کرده است، در حالی که در گذشته خانواده در تربیت فرزندان نقش زیادی داشت و اکنون این کار به نهادهای رسمی و غیررسمی محول شده است. بنابراین لازم است خانواده در این زمینه بیشتر فعالیت کند.

وی تاکید کرد: لازم است سیستم آموزشی در جهت پرورش تعهد به جامعه کمک کند. این در حالیست که در حال حاضر این گونه نیست و با وجود همه هزینه‌های انجام شده برای فرد از سوی نظام آموزشی، او بیشتر به فکر حفظ منافع فردی خود است.

جعفرپور در پایان اظهارکرد: خانواده‌ها در حال حاضر به جای آنکه تلاش کنند فرد خوبی را برای جامعه پرورش دهند، به او آموزش می‌دهند که به مهندس یا دکتر خوبی تبدیل شود و با این کار به خانواده خود خدمت کند نه به جامعه‌اش.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
با درود . بهتر بود این اقای دکتر راه حل را مینوشتند نه ایرادهارا همه ایراد را میدونند
رفتار مادر , و سیستم اموزش در منزل با فرزند را توزیح دهند با در نظر گرفتن اینکه کمتر مادری را میبینید که در مورد تربیت یا برخورد با فرزند منطقی باشد اکثرا احساسی عمل میکنند و به نظر مشگل اینجاست . با سپاس سام کپنهاک
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی