بازدید 10780
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

جنجالی غربی ـ صهیونیستی بر سر ادعای توقیف کشتی ایرانی

در پی انتشار ادعای ارتش رژیم اسرائیل، مبنی بر توقیف یک کشتی متعلق به ایران که حامل سلاح برای فلسطینی‌ها بوده، مطبوعات اسرائیلی و همچنین غربی، جوی رسانه‌ای ‌علیه ایران به راه انداخته‌اند که آثار آن، در قالب اخبار و تحلیل‌های مرتبط، در بیشتر مطبوعات و رسانه‌های جهان بازتاب یافته است. در این میان، مقامات اسرائیلی نیز از فرصت استفاده کرده و بر شدت جوسازی‌ها علیه ایران افزوده‌اند.
کد خبر: ۳۸۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰ 06 March 2014
جنجالی غربی- صهیونیستی بر سر ادعای توقیف کشتی ایرانی
در پی انتشار ادعای ارتش رژیم اسرائیل، مبنی بر توقیف یک کشتی متعلق به ایران که حامل سلاح برای فلسطینی‌ها بوده، مطبوعات اسرائیلی و همچنین غربی، جوی رسانه‌ای ‌علیه ایران به راه انداخته‌اند که آثار آن، در قالب اخبار و تحلیل‌های مرتبط، در بیشتر مطبوعات و رسانه‌های جهان بازتاب یافته است. در این میان، مقامات اسرائیلی نیز از فرصت استفاده کرده و بر شدت جوسازی‌ها علیه ایران افزوده‌اند.

جنجالی غربی- صهیونیستی بر سر ادعای توقیف کشتی ایرانی

به گزارش «تابناک»، در این زمینه، روزنامه «دیلی استار» اظهارات سخنگوی کاخ سفید را بازتاب داده که از همکاری آمریکا با رژیم اسرائیل به منظور توقیف کشتی مذکور خبر داده است. این روزنامه می‌نویسد، ایالات متحده اعلام کرده، سرویس‌های اطلاعاتی این کشور در راستای تعقیب و توقیف کشتی حامل سلاح برای گروه‌های فلسطینی، با رژیم اسرائیل همکاری کرده‌اند.

به گفته جی کارنی، واشنگتن به محض آگاهی از حرکت این کشتی، همکاری خود با تل آویو را از طریق کانال‌های اطلاعاتی و نظامی و همچنین در سطح مشاور امنیت ملی آغاز کرده است؛ افزون بر این، باراک اوباما به ارتش آمریکا دستور داده اقدامات احتیاطی لازم ‌برای ورود احتمالی به عرصه و توقیف کشتی مذکور انجام دهد.

جنجالی غربی- صهیونیستی بر سر ادعای توقیف کشتی ایرانی

این در حالی است که ایران توقیف هر گونه کشتی متعلق به کشور ‌از سوی رژیم اسرائیل را تکذیب کرده است. خبرگزاری کویت از معدود رسانه‌های بین‌المللی است که تکذیبیه ایران را بازتاب داده و می‌نویسد، یک مقام ارشد نظامی ایرانی، روز گذشته گزارش‌های منتشره درباره توقیف یک کشتی حامل سلاح‌های ایرانی به مقصد غزه را تکذیب کرده است.

این مقام ایرانی که نخواسته نامش فاش شود، گفته اتهام‌زنی‌های رژیم صهیونیستی در این زمینه کاملاً بی پایه است. خبرگزاری کویت به جزئیات بیشتری از سخنان این مقام ایرانی و هویت وی اشاره نکرده است.

جنجالی غربی- صهیونیستی بر سر ادعای توقیف کشتی ایرانی

از سوی دیگر، مقامات سازمان فلسطینی حماس نیز این موضوع را که کشتی مذکور حامل سلاح برای آن‌ها بوده است، ‌تکذیب کرده‌اند. به نوشته سایت خبری «البوابه»، رهبران حماس ضمن رد اتهامات رژیم اسرائیل در این زمینه، اشاره کرده‌اند که غزه تحت محاصره کامل دریایی رژیم اسرائیل است و همین موضوع، فرستادن هر گونه محموله‌ای‌ از راه دریا به این منطقه را غیرممکن می‌سازد. وزیر امور داخلی دولت فلسطینی غزه در بیانیه‌ای اعلام کرده ادعاهای رژیم اسرائیل، «حرکتی خطرناک» از سوی این رژیم در راستای توجیه هفت سال محاصره غزه است.

جنجالی غربی- صهیونیستی بر سر ادعای توقیف کشتی ایرانی

با این حال، همه این تکذیب‌ها سبب نشده که مقامات و همچنین رسانه‌های رژیم اسرائیل از فضاسازی خود علیه ایران دست بردارند. روزنامه «تایمز اسرائیل» با انتشار مطلبی در این زمینه، مدعی شده، توقیف کشتی مذکور، ماهیت واقعی ایران را آشکار کرده است.

این روزنامه می‌نویسد، آن گونه که از اظهارات برخی مقامات اسرائیلی، از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم برمی‌آید، هدف از عملیات توقیف کشتی مذکور، چیزی بیش از صرف جلوگیری از فرستادن سلاح به غزه بوده و در اصل، با هدف ترسیم چهره‌ای خطرناک از ایران و حماس و ارتباط این دو انجام گرفته است.

جنجالی غربی- صهیونیستی بر سر ادعای توقیف کشتی ایرانی

اما در پایان از همه اظهارنظر‌ها و موضع‌گیری‌ها عجیب‌تر، بیانه وزارت خارجه رژیم اسرائیل است که در آن آمده، در پی توقیف کشتی مذکور، این رژیم از ایران به شورای امنیت شکایت می‌کند!

به نوشته سایت خبری «آروتز شوا»، در این بیانیه ضمن تکرار این ادعا که کشتی مذکور حامل سلاح‌های ایرانی به مقصد غزه بوده، بیان شده که با این کار، ایران از قطعنامه‌های ۱۷۴۷ و ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل که صادارت هر گونه تسلیحات از سوی ایران را ممنوع می‌کند، تخطی کرده است. از سوی دیگر، به واسطه «قاچاق» سلاح به غزه، این کشور قطعنامه‌های ۱۳۷۳ و ۱۸۶۰ شورای امنیت را نیز زیر پای گذاشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۹
مرگ بر اسرائیل ...
پاسخ ها
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
marg bar dostan esraeel
یه جور دیگه از بازی سیاست برای گذاشتن یه تحریم جدید. ظلم تا چه حدی آخه
چی بگم !!!!
این جور مسائل که ایران چند وقت هست اصطحکاک با غرب رو سعی کرده کاهش بده به ضرر ایران تموم میشه
وزرات دفاع و وزارت امورخارجه باید جلوی این جور خبرها رو بگیره
باید دنیا رو متوجه کنه غزه محاصره دریایی هست وقتی محاصره دریایی هست ایران چطوری میخواد این مسیر طولانی و پرخطر رو که به خوبی هم میدونه گیر می افته طی کنه!!
متاسفانه من اخبار foxnews رو میدیدم به حدی آب و تاب به این خبر دادن که هر کسی باشه دلش برای اسرائیل میسوزه !!!
اینا احمقن یا مردم خودشون رو احمق فزض کردن؟! کل آب های اطراف فلسطین به شدت کنترل میشه اون وقت ایران یه کشتی بزرگ اونم پر از موشک بفرسته واسه جایی که جنگ داخلی داره اتفاق میفته و موشک هم هیچ کاربردی نداره.
اون ایرانیه که میخواست سفارت عربستان رو تو آمریکا بترکونه !! چی شد ؟ خخخخخ انقدر ضایع بود خودشون هم بی خیال شدن اینم یک هفته میکنن تو بوق آخرش هم هیچی به هیچی .
اولاٌ ایران همچین ریسکی نمیکنه ولی اگه هم کرده خوب کاری کرده . ببین کی از ایران به شورای امنیت شکایت میکنه کسی که خودش همه قطعنامه های شورای امنیت را زیر پا گذاشته
کاملا مشخصه که کشتی مال خود اسرائیل هستش چون این چند وقته نتونسته جلوی توافقات هسته ای رو بگیره این کار بچگانرو کرده حالا داره بزرگش میکنه
من ميترسم اين جرياني باشه بر ضد ايران و به نفع اسراييل به افزايش تحريم ها!!!! مقامات امريكايي ادعا كردن به اسراييل كمك كردن در توقيف اين كشتي!!!
پارسال هم همچين سناريوي پرتي رو گذاشته بودن . سردار سليماني ها باهوش تر اونين كه گزك بدن دست ملعوني مثل اسراييل!
من فقط از دنيا يك سوال دارم ، دوست دارم دنيا بهم جواب بده!
چرا اسلحه دادن ايران به مردم مظلوم فلسطين شامل قطعنامه ميشه و برنامه سلح اميز هسته اي ما باعث تحريم حال انكه
اسراييل بمب هسته اي داره ، امريكا نسل ٦ ام يا ٧ سلاح هاي هسته ايشو امتحان ميكنه !! و فرستادن سلاح به اسراييل ممنوع نيست !!
اصلا من مي خوام بدونم چرا ما تحريمم سر حدث و گمان ! ولي كشتن مردم غزه ، جزو تحريم نيست؟ و خلاف نيست؟ چرا امريكا حق دخالت تو قضاياي اوكراين و سوريه و ايران و... داره ولي ما حق دفاع از سوريه رو نداريم ، حق دفاع از فلسطين مظلوم و حزب الله لبنان رو نداريم ! و حتي حزب الله رو جز گروه هاي تروريستي مي زارن !!! چون از خودشون دفاع ميكنن؟!!
اونها با دروغ قصد تخریب وجه و اذهان عمومی رو دارند. پیشنهاد میشه مقابله به مثل بشه. مثلا چرا 5 تا جاسوسی که در هفته پیش گرفته شدند را تو بوق و کرنا نمیکنند و یا ایران یک زیر دریایی پیشرفته اسراییل را در آبهای خلیج فارس به دام انداخت و مثل این ها ...تا بیان مردم دنیا دروغ و راستش رو بفهمن میشه بهره برداری تبلیغاتی کرد.
چی میشه گفت!!
حتی یک بچه هم میفهمد که این یک تلاش مذبوحانه برای ایجاد مانع در مذاکرات هسته ایست .
کل جریان مثل یه نمایش انیمیشن کمدی میماند که طی آن با یک سناریوی نخ نما و آبکی تلاش شده نشان دهند ایران با کشتی موشک به غزه ارسال میکند .
از همه هم جالب تر پرده آخر نمایش بود که نتانیایو مثل یک دلقک با چهره ای که نشاندهنده اوج درماندگیش بود جلوی دوربین حاضر شد جملاتی تکراری را که معلوم بود حفظ کرده بلغور کرد .
اصلا" حتی اگر این فیلم خبری مضحک بصورت یک فیلم صامت هم تهیه میشد همینقدر دروغپردازی آن عیان بود
معلوم نیست اگر خبر جدید است کی فرصت کره اند انیمیشن کامپیوتری بارگیری کانتینرهای حمل موشک در بندر عباس را درست کنند .
شورای امنیت ییعنی چه؟
اختلاف با ایران چیزی فراتر از انرژی هسته ای است.
این یه نقشه هستش که حواس دنیا رو پرت کنند و در جایی دیگه یه غلط دیگه میخوان یواشکی بکنند...حالا متوجه میشیم..
اظهارات امروز مقام های اسرائیلی در مورد توقیف یک "کشتی حامل سلاح‎‌ از ایران"، که توسط دولت ایران تکذیب شده، با ماجرای "کشتی کارین آ" در ژانویه ۲۰۰۲ شباهتی تامل برانگیز دارد.

در آن زمان نیز -درست مانند امروز -در میانه فرایند لرزان تنش زدایی میان دولت اصلاح طلب و ایالات متحده، اسرائیلی ها خبر از کشف یک کشتی "اسلحه ایرانی" در دریای سرخ دادند که عازم غزه بوده است. ماجرایی که بعدها، به "پرونده کارین آ" معروف شد.

انتشار خبر کشتی کارین آ، که درست مانند امروز با پوشش خبری گسترده رسانه های اسرائیلی همراه بود، با واکنش شدید دولت اسرائیل و سپس ایالات متحده آمریکا مواجه شد: تنها ۲۶ روز بعد از این واقعه بود که جورج بوش رئیس جمهور وقت ایالات متحده، در سخنانی غیرمنتظره ایران را عضو "محور شرارت" دانست.
امروز نیز، درست در میانه تلاش های بی سابقه یک دولت ایران برای رفع تنش با ایالات متحده، سر و کله یک کشتی اسلحه در دریای سرخ پیدا شده که، از هر کجا آمده باشد، می‌تواند بر سازوکار سیاسی لرزان شکل گرفته میان دو دولت موثر باشد.
شباهت این ماجرا و پرونده کارین آ، گمانه زنی هایی مشخص را به ذهن متبادر می کند. مثلا اینکه "هدف اصلی" کشتی امروز، نه سواحل غزه، که میز مذاکرات تهران و واشنگتن باشد....
هر وقت رابطه خوب ميشه اين رژيم با اين حركات كارشكني ميكند
این دربرابرجنایات اسرائیل کمترین کاره
هیچی مثل این نمی تونست به ظریف ضربه بزنه کار دشمنان ظریفه اسراییل و ...
agar Amricaiha in ghadr ahmagh hastand in akhbare esraelihaze jenazatkar ra bavar mikonand bogyar har ghalati ke mitonand bokonand
تا بناک جان اگه زحمتی نیست به نتا نیا هو خان بگین آخه مرد نا حسابی ترا سنه نه ؟ من نمی دونم واقعا" سلاح فرستاده شده یا نه ؟ که شده باشه خیلی کاز خوبی کرده اند ، همه آره ... ما هم آره دیگه... تو کجای پیازی ؟ ها هااااااااااااااا
شاید این اسرائیل جنایت کار قرن توطه در سر دارد
کشوری که کلاهک هسته ای داره اصلا باید از خجالت آب بشه ولی این اسراییلیا اونقد پررو هستن که در مورد جنس پارچه ی ایرانی ها هم حرف میزنن . به نظرم ایران سی چهل تا موشک بریزه رو سر تل اویو بدک نیست
وقتی میگن شورای امنیت خندم میگیره کدوم امنیت ریشه هرچی خشونت هست زیر سر ایناست
هر کس از ایران ایراد بگیره اسرائیل یکی دیگه باید خفه خون بگیره! همه را برق میگیره ما را چراغ موشی! والا به خدا
باز هم ادعای بی اساس اسرائیل.
تابناک عزیز لطفا" شفاف سازی کنید نظرات را در هم می خرید یا سوا می کنید ! سه تا نظر بیشتر نداده اند ، هی می گید با تو جّه به حجم زیاد نظرات ،!! نظر شما بررسی می شود . من تا حالا چند مورد نظر داده ام که حرف من خیلی های دیگه میتونه باشه ،-- در ضمن خارج از چا ر چوب هم نبودند -- ولی هیچکدام درج نشده اند.!!!! خسته نباشششششش
من حداقل از 10 سال پيش هست که هر از گاهی می شنوم
مقامات اسرائيل گفتند 4 ماه ديگه ايران به بمب اتم می رسه، فقط 6 ماه ديگه..
يا اين که 4 خرداد تاريخ حمله ی موشکی به ايران هست 2 شهريور...
انگار ناف اسرائيلی ها را با دروغ گويی بريدند و تلخ تر اين که گذشته از مردم جهان حتی مردم کشور خود ما هم گاهی حرف اسرائيل را راست تر از سخنان رسانه های خودمون می دونن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست