بازدید 33505

دانشگاه پيام نور پاسخ دهد

کادر آموزشي، اداري و پشتيباني اين دانشگاه، برخلاف رويه افزايش پذيرش دانشجو، رشد خوبي نداشته و اين تناسب نداشتن پذيرش و سرويس‌دهي مناسب، لطمه‌هاي زيادي به دانشجويان و خانواده‌هاي آنان وارد کرده است.
کد خبر: ۳۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۷ 25 February 2009

در حالي که اعتراض بي‌سابقه دانشجويان دانشگاه پيام نور نسبت به نحوه برگزاري امتحانات نيم‌سال نخست سال تحصيلي 88 ـ 1378 آن دانشگاه، مسئولان مربوطه را به سکوتي تأمل‌برانگيز فرو برده و هنوز پاسخ مناسبي به اين اعتراضات داده نشده، مشکل جديد دانشجويان در انتخاب واحد و شهريه‌هاي اين دانشگاه بار ديگر اعتراضاتي را برانگيخته است.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، با توجه به اين‌که در پايان ترم گذشته، شمار بسياري از دانشجويان دانشگاه پيام نور، از نحوه نامناسب طراحي سؤالات امتحاني، استاندارد نبودن سؤالات، وجود کليد غلط در تحصيح اوراق، تغيير پياپي و بدون اطلاع قبلي امتحانات و مديريت ضعيف آن دانشگاه، گلايه‌هايي کرده بودند و غالبا از بي‌پاسخ ماندن اين اعتراضات، شکايت داشتند، هم‌اينک با مشکلات جديدتري روبه‌رو شده‌اند.

بنا بر اين گزارش، دانشگاه پيام نور در سه سال گذشته، افزايش ظرفيت چشمگيري در پذيرش دانشجوي جديد داشته است و گزارش‌ها از تصميم دولت در تقويت اين دانشگاه در برابر دانشگاه آزاد خبر مي‌داد، اما کادر آموزشي، اداري و پشتيباني اين دانشگاه، برخلاف رويه پذيرش بيشتر دانشجو، رشد خوبي نداشته و اين تناسب نداشتن پذيرش و سرويس‌دهي مناسب، لطمه‌هاي زيادي به دانشجويان و خانواده‌هاي آنان وارد کرده است؛ خانواده‌ها و دانشجوياني که بیشتر از اقشار متوسط و پايين جامعه هستند.

اين گزارش همچنين مي‌افزايد: بسياري از نمرات دانشجويان هنوز اعلام نشده و از ترم‌هاي قبل نيز هنوز نمرات تأييد‌نشده بسياري وجود دارد؛ سيستم گلستان ـ سامانه انتخاب واحد دانشگاه ـ بر پايه ترم‌هاي گذشته دانشجويان اجازه انتخاب واحد مي‌دهد و همين امر به بي‌عدالتي در ميان دانشجويان منجر شده است.

دانشجويان اين دانشگاه معتقدند، طراحان سؤالات اين دانشگاه با بي‌دقتي، گاه از منابعي سؤالات را تهيه مي‌کنند که پيشتر تغيير يافته، همچنين ديده مي‌شود بيش از 70 درصد از پرسش‌هاي يک درس از 10 درصد منبع تهيه مي‌شوند و هيچ نظارتي بر آن نيست.

ذکر اين نکته نيز لازم است که پراکندگي دانشجويان اين دانشگاه و تعداد بسيار زياد آنان، نيازمند مسئولاني پاسخگوست تا به جاي دفاع مطلق از ضعف‌ها، مشکلات پيش روي دانشجويان را بررسي کرده و صادقانه پاسخگوي گلايه‌هاي آنان باشند.

در پايان يادآور مي‌شود، جوانان دانشجو، سرمايه‌هاي ارزشمند و اصلي کشور عزيزمان، نبايد در کشاکش‌هاي اداري و نواقص مديريتي دچار مشکلاتي شوند که تحصيل، تحقيق و پيشرفت آنان را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۰
واقعاً اين دانشگاه را دستهاي غيبي مي چرخانند. بي نظمي در اين دانشگاه فقط ديدني است، شنيدن كافي نيست.
Baba daneshgahe, dabestan ke nist az rooye ketabe riazi soal tarahi konan.
طرحهای توسعه با اغراض سیاسی و یا نمایشی بدون توجه به تدارک پیش نیازهای علمی و ساختاری و نهایتا رها نمودن طرحها بعد از مدتی به کرات دیده شده است و اغلب اینگونه کارها به پر تلاش بودن مسئولان تعبیر شده است.
باتشکرازدست اندرکاران سایت وزین تابناک

واقعا گفته های تان عین حقیقته

اگرشمانبودید چه کسی بدادمادانشجویان میرسید وحرفهای مارامنتقل میکرد
من توی یکی از بزرگترین شرکت های کامپیوتری ایران دارم کار میکنم به عنوان یک برنامه نویس حرفه ای ولی درس شیرین برنامه سازی پیشرفته رو تا به حال دو بار متوالی افتادم.این در حالی هست که من از 14 سالگی دارم با زبان C/C++ برنامه نویسی می کنم
بازهم دروغی دیگر اینبار برای دور کردن اذهان عمومی از دانشگاه آزاد ......
بنده تا حالا دو بار نمراه تستی درس های تستی تشریحی ام عوض شده...یک بار می رم می بینم زده 3 از 7 دوباره می رم زده 2 از 7 به درس دیگه رو می رم می بینم زده 6 از 10 به یه روز نشده دوباره می رم می بینم نوشته 5 از ده..یعنی چی ..تازه جالبه که حق اعتراض نسبت به این بخش از سوالات رو هم نداریم..خودشون واسه خودشون عوض می کنن نمره را..دانشجو بدبخت هم اگه اعتراض کنه می گن حق اعتراض به این نمراه ها وارد نیست...خدا را شاهد می گیرم که امتحاناتی سخت تر و بی ربط تر و مشکل تر و پر اشکال تر از پیام نور تا حالا و تو هیچ دانشگاهی ندیدم..جالبه هیچ کس هم پاسخ گو نیست...همه می گن همه چیز دست سازمان مرکزی تهران هست..خدا باعث و بانی کسانی که این دانشگاه رو به ما معرفی کردند و کسانی که باعث این امور شدند را نیامرزد...
اخبار پیام نور یکی از مهمترین اخبار جامعه دانشجویی است که همواره با بی مهری مواجه شده است !!!
کیفیت جای خودش رابه کمیت داده وواقعآجای تاسف است که تاوان مشاجره بین دانشگاه آزاد و پیام نور توسط دانشجویان پرداخت میشود وهمچنین باتوجه به اینکه اکثردانشجویان این دانشگاه ازقش متوسط وضعیف وهمچنین کارمندان میباشد چطورشدکه یک دفعه سهمیه وام تحصیلی کم وسختگیری های زیادی درپرداختهاصورت میگیرد.البته سئولات زیاداست ولی جوابی وجودنخواهدداشت.
خدا پدر و مادرتون را بیامرزد که حرف دل ما را می زنید. این قدر بدبخت شده ایم و این قدر کسی به حرفمان گوش نمی دهد که به نمره ده قانعیم. بدبخت بچه های پیام نور که این همه درس می خوانند و با هزار یا علی با یک معدل افتضاح فارغ التحصیل می شوند و بدبخت تر آنهایی که می خواهند در آزمون ارشد شرکت کنند و این معدل های افتضاح گریبان گیر آنها خواهد بود.
خدا گواه است چند برابر بچه های دانشگاه آزاد و دولتی درس می خوانیم اما به اندازه نیمی از آنها هم نمره نمی گیریم .
همیشه شنیدیم که دوستان ما در دانشگاه های دیگر با یک جزوه بیست صفحه ای درس های سه واحدی پاس می کنند و ما با کتابهای قطور سی صد چهار صد صفحه ای .
چرا اعتراض دانشپذیران دانشگاه علم وصنعت را چاپ نمی کنید و نحوه اجرای آزمون این دانشگاه را منتشر نمی کنید؟
دانشگاه علم وصنعت با اجرای آزمون غیراستاندارد و علاوه بر آن تصحیح نادرست پاسخنامه ها موجب تضییع حق ما شده است . چرا که یکی از دانشپذیران مردودی با پیگیری های خود نشان داد که پاسخنامه اش را با یک کلید دیگر تصحیح کرده اند و نمره اش منفی یک شده بود که خوشبختانه با پیگیری جدی خودشان به حقشان رسیدند
کجای دنیای اینگونه پذیرش میکنند؟ دانشگاهی بدن استاد و کلاس و پذیرش از طریق ازمون سراسری ... هزینه ترم 200 هزار توان ناقابل ....
حجم بالای کتابهای درسی دانشگاه پیام نور و عدم پاسخگویی به مشکلات مربوط به سوالات بزرگترین مشکل امتحانات این دانشگاه است.
با سلام
كاملا موافقم خواهر بنده نيز همين شرايط را دارد با نمره 33/9 دانشجو را مجبور به گذارندن درس مي شود
تا وقتی که سیستم متمرکز طراحی سوالات ازمرکز باشد هرترم با این وضعیت روبرو خاهیم بود.خواهشمندیم مشکل رااساسی حل کنن.ضمنا ازسایت تابناک هم به دلیل پیگیری ممنونیم.
شما اين مشكلات را از كجا مي‌اوريد؟ لطفاً برويد پيك پيام نور را بخوانيد و ببينيد كه از اين خبرها نيست. اين شايعات ساخته‌ي دانشگاه آزادي‌هاست!!!
اینا حطا نمی دونند چند تا دانشجو دارند......سر جلسه امتحان به نصف بچه ها سوال دادن یک ربع بعد برای بقیه بچه ها سوال چاپ کردن آودردن
مطمئنا این پیام و ظاهر نمیکنید
من واقعا نمیدونم دولت جمهموری اسلامی با راه اندازی دانشگاه های نظیر پیام نور و علمی کاربردی و.. چه چیزی و میخواهد ثابت کند فقط اسم اینکه دانشگاه درست کردیم که نشد کار ......... همانطور هزاران کار اساسی دیگر نظیر تلفن و موبایل و خودروسازی و...... فقط نام یدک میکشند تا محصول و خدمات استاندارد
دانشجوی الکترونیکی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی هستم.
اکثر اساتید در سر کلاس یک مبحث و یا یک کتابی را برای مطالعه و امتحان معرفی میکنند ولی ،از کتاب دیگر سوال می آورند .وقتی معترض می شویم فقط میگویند اکه خیلی معترض بشید باید برید حراست ،از طرفی حراستم فقط میگه ترم بعدی محروم!!!!!!!

ترمی 600 هزار تومان میگیرن که فقط ما به یک سایتی وصل بشیم و از محتوای آن استفاده کنیم.خدا رو شکر محتواشم یا خالیه یا برای 3 سال پیشه که استاد درس داده .از هر 100 نفر تنها 3 الی 4 نفر در دروس پایه قبول میشوند.
مي بينم كه , آقاي جاسبي سبيل شما را هم چرب كرده است.البته مطمئنم نظرم را در سايت نمي گذاريد ولي نوشتم تا بدانيد مردم احمق نيستند.
من دانشجوی برون مرزی پیام نور از دبی هستم . واحد دبی هیچ امکاناتی را در اختیار دانشجو نمیگذار و چنانچه امکانی را ایجاد کنند با عدم اگاهی به دانشجویان ان بلا استفاده از بین میرود . از طرفی مشکلات سوالهای امتحانی بسیار جدی است و بصورت غیر تخصص استخراج میشــود . شهـریه برون مرزی با مقایسه با غیر حضوری بودن دانشگاه بسیــار گران است و از لحاظ مقایسه ایی باید بعرض برسانم در حدود 60% دانشگاههای فارسی زبان حضــوری در دبی است و این مبلغ بسیار گران و غیر اصولی است . در حالیکه موارد مشابه خارجی : دانشگاه های غیر حضوری در مقایسه با دانشگاههای حضوری مبلغی رمــزی دریافت میکننـــد . با این ادعا و مشکلات چرا من به تحصیل درپیام نور تن در داده ام ، بعلت اینکه رشته ایی را مورد نظر من هست در دانشگاه های غیر حضوری هنوز نیافته ام .
با تشکر چنانچه امکان دارد صدای مرا به گوش پیام نور برســانید .
با سلام
ضمن تشكر از سايت تابناك جهت انعكاس اين مطالب
در خصوص دروس آشنائي با قانون اساسي و تفسير موضوعي قرآن و رياضي پيش كليد ها اشتباه بود و سه مرتبه نمره هاي ما در سايت تغيير كرد . در مورد رياضي پيش در مركز كرج دانشجويان دوباره امتحان دادند. دو تا سوال در آشنائي باقانون اساسي هيچكدام از جوابها درست نبود . اعتراض زديم به جائي نرسيد
با سلام
دقیقا همین مشکلاتی را که شما ذکر نمودید بنده هم به عنوان یک دانشجوی این دانشگاه دارا می باشم نمیدانم از سردرگمی چه کنم
با تشکر از اینکه به فکر همه قشرها می باشید
با سلام.
دوستان هر چه باید گفته می شد را گفتند.فقط همینو بگم که اساتید رشته کامپیوتر حتی اصول اولیه تدریس و علم ابتدایی در این زمینه را ندارند.من ترم پیش برای سمینار و پایان نامه یک ملیون و هشتصد هزار تومان پول ریختم!اونم با این وضع آموزش!!!
اینجانب دانشجوی سال دوم کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور مرکز تهران هستم.ضمن تایید نظرات دوستان بجز نظر چهارم،باید عرض کنم این ترم وام شهریه هم که تنها امید ما برای رهایی از فشار بالا بودن هزینه ها بود ضمن اینکه این ترم فقط به افرادی که تا بحال وام نگرفتن پرداخت میشه،مبلغ اونهم از 750000تومان به 400000تومان(40حدوددرصد کل شهریه) کاهش پیدا کرده.من نمیدونم با اینکه یکی از بهترین جاها برای کمک آبرومندانه(قرض الحسنه)به افراد واقعا نیازمند(دانشجویان پیام نور)اینجاست،چرا اعتبارات لازم رو اگر هم به قول شما نمیدن،پیگیری جدی نمیکنید؟چرا با بانک ها مستقیما وارد مذاکره نمیشید؟آیا همیشه باید منتظر باشیم بودجه از آسمون بیاد؟پس مدیریت تامین منابع یعنی چه؟آقایون دکترای مدیریت و مدیریت استراتژیک؟!!
با سلام من به عنوان يكي از كساني كه براي اولين با ر به دانشگاه پيام نور براي تدريس آن هم به خاطر مصالحي در يكي دانشگاههاي پيام نور يك استان بزرگ رفته بودم واقعا به حال اين نظام آموزشي تاسف خوردم چرا كه بسياري از جواهاي اين مملكت را در اين دانشگاهها وارد كرده ايم و هيج گونه برنامه ريزي صحيح براي آنها نداريم و اكثر اين دانشجويان ناراضي و ناراحت و حتي افسرده هستند و متاسفانه بسياري از اين نابسامانيها را به حساب نظام جمهوري اسلامي مي گذارند كه باعث تاسف است
من دانشجوی مهندسی صنایع پیام نور هستم.بی قانون تر و مستبد تر ازین دانشگاه خدا وکیلی ندیدم. مسئولينش همش میخوان دانشجو رو تحقیر و تضعیف کنن و هیچ کاری در راه بهتر شدن وضع درس و امتحان و منابع درسی انجام نمیدن .همه دانشجوها افسردگی گرفتن این ترم.مسئولین به جای حل مشکلات حالت تدافعی به خود میگیرن و همه مشکلات رو گردن دانشجو میندازن.امتحانات غیر استاندارد و منابع 2-3 برابر منابع دانشگاهای دیگه هست اصلا به کار دانشجو رسیدگی نمیکنن.تو تصحیح بعضی امتحانات تمام تستی باور کنید سیستمشون قاط میزنه و نمرات عجیب و غریب میاد بیرون.جوابهایی که ما با کتاب مقایسه اش کردیم و درسته تو کلید سوالات یه چیز دیگه زده-هر چی هم فریاد میزنیم صدامون به جایی نمیرسه .خواهش میکنیم کمکمون کنید.خدا خیرتون بده انشاالله
متاسفانه از زمان مديريت قبلي دانشگاه و جايگزيني كميت به جاي كيفيت براي دانشجويان قديمي نيز مشكلات بسياري ايجاد گرديده . تقويم آموزشي مصوب خود دانشگاه رعايت نمي گردد و نمرات گاه در اواخر ترم بعد اعلام مي گردد. هيچگونه پاسخگوئي جهت سئوالات وجود ندارد و تغيير برنامه در اين دانشگاه بيداد مي كند.
سلام من یک سئوال از مسئولین محترم پیام نور دارم می خواهم بدانم چرا برای یک درس (مدار الکتریکی) تا بحال 3 دفعه نمره درس عوض شده است؟من این ترم با وجود مشکلات کاری فراوانی که داشتم ققط همین درس را آن هم بدلیل سئوالات غیراستاندارد افتاده ام وهیچ کس جوابگو نیست اعتراض هم کرده ام که فقط طی یک اعلامیه در دانشگاه نوشته اند اعتراض به درس وارد نیست واقعا هیچ کس در پیام نور جوابگو نیست؟؟؟؟
با تمام نظرات شما موافقم.ولی دلیل تشکیل دانشگاه پیام نور مقابله با دانشگاه آزاد بوده است و خواهد بود.
من سه سال در این دانشگاه هستم، همراه شاهد هستم که در آزمون ها سئوالات و تست های آنها اشتباه است و پس از رجوع به مسئول آموزش دانشگاه می گوید اعتراض بنویسید و اما این اعتراض جواب می دهد یا نمی دهد، خدا می داند.
لطفامسئولان پیام نورپاسخ دهندچراشهریه پایان نامه کارشناسی ارشد1/750/000بایدبشودآنهم دردانشگاهی که مدعی دولتی بودن است یاکمترنسبت به دانشگاه آزادشهریه می گیردچرابایددانشگاه پیام نوربه افرادی که ازطریق فراگیروارددانشگاه می شوندوام بدهددرصورتی که 98درصدآنها شاغلندوسابقه کاربالایی دارندازطریق ارتباط باکارمندان ومدیران دانشگاه این وام راگرفتندجالب اینکه سفرخارجشان هم به راه است این اتفاق درساری افتاده است.بعضی ازاساتیدهمسرانشان راکه ازدانشگاه آزادمدرک گرفته اندبعنوان استاد مشغول بکارکرده اند.هیچ نظمی هم درکاروجود نداردباورنداریدبیائید نظرسنجی کنید.
من دانشجوی مهندسی صنایع پیام نور هستم.بی قانون تر و مستبد تر ازین دانشگاه خدا وکیلی ندیدم.یه مسئول درست حسابی و دلسوز دانشجو تو این دانشگاه وجود نداره.همش میخوان دانشجو رو تحقیر و تضعیف کنن و هیچ کاری در راه بهتر شدن وضع درس و امتحان و منابع درسی انجام نمیدن .همه دانشجوها افسردگی گرفتن این ترم.مسئولین به جای حل مشکلات حالت تدافعی به خود میگیرن و همه مشکلات رو گردن دانشجو میندازن.امتحانات غیر استاندارد و منابع 2-3 برابر منابع دانشگاهای دیگه هست اصلا به کار دانشجو رسیدگی نمیکنن.تو تصحیح بعضی امتحانات تمام تستی باور کنید سیستمشون قاط میزنه و نمرات عجیب و غریب میاد بیرون.جوابهایی که ما با کتاب مقایسه اش کردیم و درسته تو کلید سوالات یه چیز دیگه زده-هر چی هم فریاد میزنیم صدامون به جایی نمیرسه .خواهش میکنیم کمکمون کنید.خدا خیرتون بده انشاالله
با سلام
دانشجویان دانشگاه پیام نور واقعا آنقدر در معرض بی توجهی قرار می گیرند که فراموش می کنند که واقعا دانشجو هستند . وضعیت دانشگاه ما از دانشگاه آزاد خیلی بدتر است ولی هیچکس خبری هم از این دانشگاه هم نمی گیرد .
در دفترچه كنكور كارشناسي ارشد امسال دانشگاه پيام نور اعلام نموده است كه محدوديت ظرفيت براي رشته ها در نظر گرفته است كه اين امر موجب تناقض با ماهيت شيوه پذيرش دانشجو به روش فراگير شده است چراكه هزينه اي كه دانشگاه جهت بر گزاري كنكور اخذ مي كند در واقع بخشي از شهريه ترم اول مي باشد ليكن دانشگاه اعلام نموده است كه از شركت كنندگان در آزمون كه شرايط قبولي در دانشپذيري را داشته باشند و نمره مورد قبول را كسب نمايند آنهايي پذيرفته مي شوند كه نمره بالاتري آورده باشند در نتيجه داوطلباني كه هزينه را پرداخت نموده اند و نمره قبولي را كسب نموده اند ولي جزو نمرات بالا نباشند فقط پول شهريه را پرداخت نموده اند و در گران ترين كنكور دانشگاهي شركت كرده اند .و معلوم نيست چه مرجعي اين مجوز را صادر نموده است .
سيستم آموزشي دانشگاه پيام نور در حال حاضر پر مسئله ترين سيستم آموزشي در كشور است . كجاي كشور سراغ داريد كه استاد هيچ گونه اختياري در نمره به دانشجويان نداشته باشد . استادي كه به هر دليلي (عدم امكان دانشگاه در مناطق محروم در برگزاري كلاسها يا دلايل ديگر )نتوانسته تمام كتاب را به دانشجويان درس دهد در پايان كس ديگر در نقطه ديگري از كشور براي آن دانشجويان بيچاره سوال طرح ميكند . يكي از اساتيد دانشگاه كه مسئول آموزش - مسئول كارگاه - مسئول امور اداري و .... در دانشگاه مي باشم .
آقای دکتر حسینی به دلیل عدم شناخت کافی از دانشگاه و مشغله های زیاد در وزارت علوم نتوانسته اند كار مهمي انجام دهند.
متاسفانه نه در این دانشگاه و نه در این حوزه های مدیریتی و نه در هیچ حوزه مدیریتی دیگری ارزشیابی های واقعی از میزان اثر گذاری و پیشرفت هدفمند مجموعه های تحت پوشش مدیران صورت نمی پذیرد.
کاشکی به جای بررسی ثروت مسوولین در قبل و بعد از مسوولیت هایشان به بهروری آنها در قبل و بعد از حضورشان در پست های سازمانی مهم رسیدگی می کردند که ضرر آنها در این جا صد ها برابر بیشتر از حیف و میل های مالی است که البته رسیدگی به آن هم جای خود دارد.
تنها راه دادن اختیار تام در طرح وتصحیح سوال به اساتید است.وگرنه امتحانات پرازاشکال تستی هرترم همین وضعیت را بوجودمی آورد.
با سلام.
دانشگاه پیام نور قرار بود فقط رشته های نظری در ان دایر باشد وفقط دانشجویان در روز های تعطیل جمعه ها یا پنجشنبه ها به دلخواه در دانشگاه حضور پیدا کنند و دروسی را که در خانه مطالعه کرده اند اگر اشکالی داشتند از استاد مربوطه بپرسند واصلا قرار بر این نبوده که سیستم عریض وطویلی با حجم زیادی کارمند در این دانشگاه جذب شوند ودر دهات وشهرهای تازه تاسیس این دانشگاه ایجاد شود.
متاسفانه در دولت نهم علاوه بر گسترش قارچ گونه این دانشگاه در کشور رشته های فنی وکشاورزی هم در این دانشگاه دایر شده است 0
در شهرهای کوچکی که حتی دبیر در رشته های فنی و علوم پایه وازمایشگاه مدارس وجود ندارد چگونه این دانشگاه دایر شده ورشته های فنی وکشاورزی دایر کرده است.
دانشگاه ازاد پس از 25 سال از شروع بکار و اخذ شهریه های کلان هنوز در شرف ایجاد ازمایشگاه وکارگاه وامکانات دیگر است وتازه اول کار است چگونه این دانشگاه پیام نور بدون امکانات کارگاهی وفضا وازمایشگاه واستاد تمام وقت به خود اجازه می دهد این رشته ها را دایر کند.
ایا جور جدال سیاسی و دشمنی اقای احمدی نژاد با اقای جاسبی را باید اینده فرزندان مردم و این مملکت بکشند
ایا یک دانش اموخته این دانشگاه با دانش اموخته دانشگاه روزانه دولتی وحتی ازاد برابرند
در کشور اموزشکده های فنی (انستیتوهای تکنولوژی سابق )که از مراکز اموزش عالی دولتی هستند با بیش از 40 سال قدمت که در شهرهای بزرگ کشور دایر هستند و از امکانات کارگاهی و ازمایشگاهی ورفاهی و...نظیر دانشگاههای دولتی برخوردارند ودر تربیت متخصصان کاردان صنعت کشور نقش به سزایی دارند هنوز مجوز تربیت کارشناس نگرفته اند جالب است بعضی از ازمایشگاههای دانشجویان پیام نور مراکز استانها در این مراکز انجام میشود. این همه تناقض از چه است.
با تشکر فراوان از سایت تابناک
واقعا برایم یک سوال پیش امده چرا .واقعا چرا با ما دانشجویان دانشگاه پیام نور اینقدر بازی میشه بخدا ما دانشجویان پیام نور کسانی هستیم که فقط بخاطر مشکلات مالی در این دانشگاه حضور داریم وگر نه می رفتیم دانشگاه ازاد با دردسرهای کمتر معدل بالاتر
با سلام واقعا جالبه الان داشتم نمره مدار الکتریکی را نگاه میکردم دو سئوال (12و30) دو جواب صحیح دارند واقعا این طراحان سئوال را پیام نور چطوری انتخاب میکنه ؟ گناه ما چیه که اینجوری باید همش نگران نمرات و در حقیقت آینده امان باشیم! از مسئولین محترم سایت تابناک استدعا دارم با قرار دادن این موضوع به ما کمک کنند تا شاید حداقل در این درس هم که شده تجدید نظری صورت بگیرد
به خدا این دانشجویان پیام نور گناه دارن ، اصلا از درس خوندن دیگه زده شدیم ، با این همه درس خوندن و تعطیل کردن کارهایمان در نهایت فقط باید دعا کنیم و به استاد التماس کنیم که نمرمان 10 شود واقعا تا کسی دانشجوی این دانشگاه نباشد متوجه این صحبت ها نمی شود در هر حال این همه اعتراض و صحبت باز هم ما رو به نتیجه ای نمی رسونه
من دانشجوی دوره مجازی(دانشستان) این دانشگاه هستم و بعلت مجازی بودن دوره حتی از کلاسهای نیمه حضوری هم محروم هستیم در ضمن وب سایت آموزش مجازی هم یکساله که تعطیل شده ، در ضمن از ما شهریه کامل هم میگیرن در حالی که در هیچ کلاسی شرکت نمیکنیم
من تو دانشگاه پیام نور درس میدم به نظر من تا دو سه سال همین طوری ادامه بدن روی دانشگاه آزاد را توی منهدم کردن ساحت علم سفید می کنن. نه امکانات نه برنامه ریزی نه کار علمی نه منبع درست و حسابی نه امتحان منطقی تبریک می گم
با سلام. من هم مثلاً سال سوم مديريت بازرگاني دانشگاه پيام نور تهران هستم. البته مثلاً. چون هنوز نمي دانم كه ترم اول درسم را قبول شده ام يا نه؟!... زمان اعلام نتايج كه مي رسد نمرات نمرات چند هزار دانشجوي تهراني رو روي يك ميز دو متري ميگذارند تا دانشجويان از نمرات خود مطلع شوند خصوصاً در سهاي تشريحي.
باور كنيد جز ليست نمرات پاره چيز ديگري نمي بينيم. من و تمام كساني كه در دانشگاه مي شناسم از وضعيت دانشگاه راضي نيستيم و جالب اينجاست كه وضعيت اساتيد هر سال بدتر از گذشته مي شود. باور كنيد اين دانشگاه آنقدر مساله دارد كه اگر نوشته شود هفتاد من كاغذ نمي شود هفتاد من فلاش مموري 16 گيگي مي شود!!!! باور مي كنيد ما هر ترم در يك سمت شهر به دانشگاه مي رويم!!!! متاسفانه به علت فشار كار، پرسنل دانشگاه هم برخورد در شاني ندارند!!!
با سلام
جانا سخن از زبان ما می گویی
بنویسید دستیاران آموزشی هم هنوز حقوق سال 86 را می گیرند و با مدارک کارشناسی ارشد همه قراردادی یکساله هستند و چه تحقیر ها که نمی شوند
ممنون از شما
با سلام.من الان باید با توجه به معدل پارسالم انتخاب واحد کنم.که متاسفانه به دلیل کمبود معدل مجبورم 12 واحد بگیرم.حالا من مطمعن هستم معدل ترم اول 87 خوب میشه ولی کاری نمی تونم بکنم.اعتراض می کنیم می گن حذف و اضافه درست کنید.بابا کجای دنیا بیش از یک ماه طول می کشه نمره ها رو اعلام کنند
سلام, از همه چیز صحبت شد به جز واحد های عملی, من دانشجوی شیمی هستم (مرکز شیراز) ؛برای یک درس عملی حدود 120هزار تومان هزینه میبردازیم.در آزمایشگاه دستگاههای ابزاردقیق اغلب خرابند و گاها با سنجاق و سیم به هم وصل شدن؛ مسوولین هم میگن:"برای تجهیز آزمایشگاه بودجه نداریم!همه درآمد دانشگاه صرف امور عمرانی میشه!" ظاهرا مسئولين اعتقاد دارن صد ده خراب بهتر از یک ده آباد هست!!!!!!!!!!!!!!!
خیلی جالبه...تا وقتی که سوالات و تصحیح به این شکل باشه هیچ کاری نمیشه کرد...اقا کاری نداره..بیان سوالات رو از حالت مرکزی بردارن وهر مرکزی خودش سوال طرح کنه و بعد در پایان دوره کارشناسی بیان که ازمون برای اخذ مدرک کارشناسی برگزار کنن که تصحیح ان هم به عهده واحد تهران باشه..چه مشکلی داره ؟؟؟؟من واقعا دست مسئولین سایت تابناک رو می بوسم بابت اطلاع رسانی..فقط امیدوارم همین جور ثابت قدم باشید و به مرور مشکلات را عیان کنید تا مشکل حل شود ان شا الله
با سلام و تشكر از اينكه به فكر ما بوديد و خبر مربوطه را چاپ نموديد -امسال چند مشكل عمده داريم :
1- برنامه كلاسي علوم اجتماعي هنوز نيامده است .
2- منابع درسي در هر ترم قبل از شروع ارائه نمي شود و يا اينكه كتابها نزديك زمان امتحانات توزيع مي شود .
3-در امتحانات دروس از موارد وفصلهاي حذفي سوال داده مي شود بعنوان مثال درترم اخير درس تاريخ تفكر اجتماعي در اسلام دقيقا نصف سوالها از قسمت حذفي آمده بود كه هنوز نتيجه اعتراض اعلام نشده است موارد ديگري هم بوده از جمله درس جامعه شناسي آموزش و پرورش و...
4- نحوه محاسبه شهريه حساب و كتاب ندارد ناگهان بدهكار و زماني بعد بستانكار مي شويم و اين تسلسل باطل ادامه دارد
5- وام شهريه دانشجويي هم بسيار محدود شده است هم از نظر مبلغ پرداختي و هم از نظر تعداد وامهاي اختصاص يافته
من دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور می باشم دانشگاه بابت یک درس دو واحدی سه کتاب معرفی نموده است که مجموعا هزار صفحه می باشد آیا این حجم درس انصاف است ؟
ما در دانشگاه شریف در رشته کامپیوتر با داشتن نزدیک به 30 نفر هیات علمی هر سال 45 نفر دانشجوی ارشد میگیریم و فکر می کنیم که تعدادشان زیاد است. در دانشگاه پیام نور تهران با داشتن یک نفر هیات علمی دکتر در رشته کامپیوتر 300 نفر دانشجوی ارشد میگیرد. فکر می کنید که این سیصد نفر چیزی که بدرد ایران بخورد یاد میگیرند؟
كارشناسي ارشد جامعه شناسي سال قبل داراي زبان تخصصي بود كه از يك كتاب فقط 4 فصل را درنظر گرفته بود و امسال همان 2 واحد را قرار داده اند اما بايستي از همان كتاب تمامي 12 فصل مطالعه شود. براي مطالعه كارشناسي ارشد امسال كتابهايي را معرفي كرده اند كه اصلا پيدا نميشود (تمام كتاب فروشي هاي انقلاب را جستجو كردم) اين نشان دهنده عدم ثبات رويه در امر آموزش است و گذراندن ترمها و دروس بستگي به بخت و اقبلل دارد. حداقل كتبي را معرفي كنند كه لااقل خود مراكز پيام نور داشته باشند.
اینجاش جالبه که منو و دوستام همه یجور انتخاب واحد کردیم . منتها شهریه هامون متفاوت بود . نه اینکه هر کدوم بدهکاری داشته باشیم . نه اون رو جدا حساب میکنند . جالبی دیگشم اینه که هر ترم باسه خودشون 60 تومن بدهکاری میزنند که معلوم نیست از کجا میاد .
از بسياري مشكلات سخن رفت جز مشكلات اعضاي هيات علمي اين دانشگاه .من بيست سال است هيات علمي اين دانشگاه هستم و سردرگمي چند سال اخير را در هيچدورهاي نديده ام. حجم زياد كارها ، كمبود پرسنل مجرب سبب شده بسياري از امور اعضاي هيات علمي كه در شهرهاي دور از تهران كار مي كنند با تاخيرهاي زماني بسيار طولاني انجام گيرد . خيلي از نامه هاي اداري در فرايند كار مفقود ، يا راكد مي شود و ما مجبوريم براي هر كار كوچكي ، به تهران مراجعه كنيم . طوري كه من مي گوييم اين دانشگاه آموزشش از راه دور است اما امور اداريش از راه نزديك و حضوري . پرداخت حق الزحمه ها با تاخير هاي فراوان صورت مي گيرد . براي طراحي سئوال در تابستان هنوز هيچ حق الزحمه اي پرداخت نشده است . دانشگاه هاي جامع سطح استان بدن اختيارات لازم فقط تبديل به واسطه يا بعبارت دقيق تر تبديل به مانع شده اند كه فرايند كارها را طولاني مي كنند و بويژه در پيام نور استان مازندران بي مديريتي و عدم نظارت بيداد مي كند ولي هيچ كس پاسخگو نيست .
آقاي دكترحسيني دانشجويان پيام نور اگر ناله اي دارند باز اميدوارند كه پس از چندي فارغ التحصيل شده و از اين دانشگاه مي روند ولي ما قرار است سي سال در آن خدمت كنيم . با ما بهتر از اين باشيد.
آقا از سوالات فراگیر ارشد پیام نور هم یادی کنید . دانشگاه چون نمی تونه ظرفیت پذیرش رو بالا ببره در مقابل تا دلتون بخواد سوالهارو سخت می گیره
*راستی برای درسهای خودخوان هم از این ترم هزینه ای معادل سایر درسها گرفته اند!!!
مادردبی هستیم وبا امدن پیام نور یکی از بزرگترین مشکلات ایرانیان حل شد.البته مشکلاتی هم داریم که به مرور قابل حل است. نیمه پرلیوان را...........!!!!!!!!!!
درود خدا برشما باد که اینگونه مشکلات را مطرح میکنید و امید واریم که وجدان اشخاص پشت پرده به رحم بیاید و رسیدگی کنند .
بابا این دانشگاه فقط هدفش زجرکش کردن دانشجوهه وگرنه کدوم دانشگاه رو سراغ داری که بعد از دو ماه هنوز نمراتو نداده باشن تازه بعد از اومدنش 5بار عوض بشه نمره منفی داشته باشه 9.50 ده نشه ...اقایون خواهش نمره منفی رو بردارین
بنده در 7 واحد نمره 9.33 گرفتم مجبورم از اول این 7 را پاس کنم در صورتیکه در پاسخنامه 16 سئوال را پاسخ درست داده ام و14 سئوال را غلط
امتحان منطق رشته فقه و حقوق از ۱۲۰ نفر فقط ۷ نفر قبول شدن.بابا این دیگه چه جورشه
با سلام هنوز نمرات امتحانات پایان ترم اعلام نشده و تاکنون دو بار زمان انتخاب واحد اعلام شده و به اتمام رسیده ولی با توجه به دروس پیش نیاز هنوز در انتخاب واحد با تردید و شک روبرو هستم سایت محترم تابناک لطفا پیگیری فرمائید
همین حالا هم کلید سوالات امتحان مبانی روش تحقیق اشتباه شده روابط عمومی دانشگاه فقط میگه تو سایت نگاه کنید بعدا درست میشه!!!
قابل ذکر است که ورودی های سال 87-88 که انتخاب اول انها مرکز تهران بود با مراجعه به مرکز با این مساله مواجه شدند که برای ثبت نام و تحصیل باید به شهران مراجعه کنند با توجه به مسافت خیلی ها مثل بنده به ناچار ازانتخاب دوم استفاده کردیم که واحد تحت نظارت خیابان طالقانی است ودرتاریخ اعلام شده وباتوجه به ازدحام جمعیت وبا مشکلات ز یاد ثبت نام کردیم ای کاش مسولان سری به انجا میزدند وامکانات وساختمان و نحوه برخورد کارکنان تحت نظارت انجا را بادانشجو یان میدیدند در پایان این سوال مطرح است که دانشجویانی که از حق انتخاب اول خود مرکز تهران خیابان و یلا بعلت مشکلی که خودشان بوجود اورده بودند به ناچار صرفنظر کرده اند ودر حق انها اجحاف شده باید تاوان ندانم کار یهای چه کسانی را بپردازند ؟
بازنگري و تغيير نحوه نگرش گروه‌هاي آموزشي پيام نور به مقوله آموش و امتحان ضرورتي اجتناب ناپذير است و در صورت تداوم رويکرد فعلي و بي‌توچهي به کيفيت و فلسفه آموزش و امتحان‌، روند رو به گسترش پيام نور و روند رو به رشد گرايش به دانشگاه پيام نور با چالش‌هاي جدي مواجه خواهد شد . من که خودم قبلا تحصيل در دانشگاه تهران را تجربه کرده‌ام و هم اکنون بر حسب علاقه به تحصيل در رشته ديگري از پيام نور گرايش پيدا کرده‌ام در طول سه ترم تحصيل به برخي نکات درباره نقط ضعف آموزشي اين دانشگاه اشاره مي‌کنم :‌
1ـ‌ حجم گسترده منابع دروس ، نه تنها سطح علمي را بالا نمي‌برد بلکه موجب يادگيري سطحي و به دور از تعمق را به دنبال دارد و با توجه شيوه آزمون هاي پيان ترم ، کيفيت فداي کميت مي‌شود .
2 ـ طراحان سوال آشنايي لازم با مباني دروس و فلسفه امتحان ندارند و تلاش دارند با اعمال روش‌هاي قديمي همچون مچ گيري ، بازي با الفاظ .. روح حاکم بر آموزش بر مبناي اصول جديد را اسير شيوه‌هاي قديم و سنتي و کاملا به حاشيه رفته نمايند.
3 ـ به نظر مي‌رسد مسئولان آموزشي پيام نور با توجه به غالب امتحانات تستي بايد از تجربيات سازمان سنجش بهره گيرند
باسلام وتشکر فراوان از سایت تابناک که فقط به دنبال حقایق جامه است من خودم فارغ التحصیل دانشگاه پیام نور هستم با همه تلاشی که در درس خواندن داشتم 7 سال طول کشدد تا درسم تمام شد جالب است که نگهبان جلودرب 3 ترم مسوول رشته ما بود .
ای اقا شدیم موش ازمایشگاهی هر روز یه ازمایش رو ما انجام می دهند. به خدا افسرده شدیم هر چی بخونیم باز یه سوالاتی می دهند که نمی تونیم. از حذفیات سوال می دهند. فقط می تونم بگم پشیمونم از امدن به پیام نور . نه بخاطر امتحانات سخت و غیر استاندار . فقط بخاطر بی نظمی .پیام نور یه مجموعه منظم از بی نظمی است. راستی از سایت تابناکم متشکرم به خاطر همه چیز
بنده از اساتیدی هستم که در دانشگاه پیام نور نیز تدریس می کنم واقعا وضعیت اسف ناک است به چیزی که شبیه نیست دانشگاه است. بهتر است بگوییم دبیرستان بزرگ. در مقطع کارشناسی ارشد جایی برای رفع اشکال دانشجو توسط استاد وجود نداردو دانشجوی ارشد اشکالات خود در مورد پایان نامه را در راهرو (که بیش از هزار نفر در آن رفت و آمد می کنند می پرسد) . فکر کنم مهم افزایش تعداد د انشجویان است.
با سلام
من در رشته جامعه شناسي دانشگاه پيام نور حسن اباد فارغ التحصيل شده ام و هم اکنون نيز در ترم آخر رشته فقه و مباني حقوق پيام نور درس مي خوانم تمام مشکلاتي که دوستان نوشته اند درست است اما بي انصافي نکنيم دانشجويان زحمتکش و بزرگوار اين دانشگاه را هيچ دانشگاهي درايران ندارد دوستان و همکارانمان در دانشگاههاي مختلف درس خوانده اند به اذعان خودشان غالب نمره هايشان را يا با التماس از استاد گرفته اند يا منابعشان قسمتي از جزوهاي ناقص استاد و يا اساتيد ديگر بوده و يا قسمتي از کتاب نتيجه اين مي شود که دانشجو هاي دانشگاههاي ديگر حتي محفوظات هم ندارند چه رسد به علم خدا وکيلي درصد قبولي در ازمون هاي ارشد سراسري و ازاد را ببيند چند درصد البته بدون سهميه از خود دانشگاههاي سراسري و ازاد هستند ما لااقل منابع را کامل مطالعه مي کنيم تا ديروز همه مي گفتند دانشگاه رفتن در کشور ما قيف برعکس است رفتن به آن آسان و بيرون آمدن سخت حال چه شده همه معترضيم سايت گلستان به همه اشکالاتش کاملترين سايت بين دانشگاههاي ديگر است لااقل منابع براي يکسال تعريف مي شود در گذشته هر ترم تغيير مي کرد حتي نزديک امتحان تغيير مي کرد اما سخني با مسئولان دانشگاه اقاي حسيني وارث مشکلات گذشته است با روند اصلاحات را تند تر کند با کاملتر شدن سايت ديگر نيازي به کادر اداري زياد نياز نيست ولي تا آن زمان بايد کاري کرد منابع بايد استاندارد سازي شود مي توانند از اساتيد ساير دانشگاهها بعنوان حق التدريس استفاده کنند و ...
با سلام بنده از دانشجويان رشته كامپيوتر كه قبل از ورود به دانشگاه پيام نور كارداني كامپيوتر (دولتي) داشتم از 80 واحد درسي فقط 26 واحد با معدل 7/15 تطبيق زده شد. و بسياري از دروسي كه گذراندم علي رقم نمره بالا به علت عدم تطبيق تعداد واحد مورد قبول واقع نشد و بنده آنها را دوبار بايد بگذرانم و جالب اس بدانيد كه در درسي كه قبلا گذرانده ام و علاوه بر شركت در كلاسهاي محترم پيام نور همسرم به مدت 3 روز تا 16 ساعت در روز به من كمك كرده تا درس را خوب ياد بگيرم فكر مي كنيد نمره ام چند شده باشد خوب است؟
0.93 خيلي عالي است واقعا بايد به اين دانشگاه تبريك گفت كه اينقدر در كارهايش دقيق است.
تازه خانمي را در دانشگاه ديدم كه با داشتن مدرك كارشناسي رياضي محض در درس رياضي 2 عمومي نمره اش 0.29 شده بود.
عجب بلبشوری این دانشگاه ؟ باوجود برگزاری پنجمین بار برگزاری ازمون منطق در پیام نور شهریار در نیم سال دوم 86 160 دانشجوی شرکت کننده در یک سالن متوجه نشدند که این سوالات از منیع دیگری غیر از منبع درسی اعلام شده طرح گردیده بود و بیچاره دانشجو از روی اظطراب حاصل از ازمون متوجه این گند کاری مسئولان نشدند و مجبور به ازمون مجدد شدند این مسئله در مورد چندین درس دیگر اتفاق افتاد . دانشگاه پیام نور شهریار دیدن دارد ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی