بازدید 6861

فرزانه: مي‌خواهم زنده بمانم

کد خبر: ۳۸۳۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵ 03 March 2014
در حالي كه قرار است سحرگاه فردا فرزانه پاي چوبه‌دار برود، خانواده او همچنان در تلاشند تا رضايت اولياي دم را براي بخشش جلب كنند.

به گزارش اعتماد، اين تلاش‌ها در حالي است كه پدر شوهر فرزانه اعلام كرد در تصميمش براي قصاص عروس سابقش مصر است.

در همين حال فرزانه پيش از انتقال به انفرادي آخرين خواسته‌اش را ديدن دخترش براي آخرين مرتبه اعلام كرد.

فرزانه متهم است روز 10 بهمن ماه سال 86 شوهرش احمد را در خانه‌شان در اصفهان به قتل رسانده است. او در مراحل مقدماتي بازجويي اتهام قتل را برعهده گرفت و گفت چون شوهرش به او تهمت مي‌زد ناخواسته دست به چنين كاري زده است.

در چنين شرايطي او با درخواست خانواده احمد از سوي قضات شعبه 17 دادگاه كيفري استان اصفهان به قصاص محكوم و اين راي نيز در ديوان‌عالي كشور تاييد شد.

طبق آنچه از قبل اعلام شده بود روز 13 بهمن ماه گذشته فرزانه در زندان اصفهان پاي چوبه ‌دار رفت. در حالي كه طناب ‌دار دور گردنش حلقه زده بود فرزانه گفت قاتل نيست و مردي به نام «الف» شوهرش را كشته است. التماس‌هاي او در آخرين لحظه‌ها كارساز شد و پدرشوهرش يك ماه به او فرصت داد تا قاتل اصلي را رسوا كند.

چند روز بعد فرزانه طي نامه‌يي به دادستان اصفهان جزييات بيشتري از ماجراي قتل شوهرش را شرح داد.

 او گفت دوست شوهرش وارد خانه شان شده و با تهديد او شوهرش را كشته و گريخته است.

 فرزانه گفت: «الف» ادعا كرد مي‌خواهد احمد را بكشد و در ادامه همسرش را طلاق بدهد تا با من ازدواج كند. به دست و پايش افتاده بودم تا او را از تصميمش منصرف كنم اما فايده‌يي نداشت. «الف» گفت چون تو بچه‌داري خانواده شوهرت قصاصت نمي‌كنند. او من را تهديد كرد اگر در اين باره چيزي به كسي بگويم خودم و خانواده‌ام را مي‌كشد. من هم از ترس اتهام قتل شوهرم را قبول كردم.

اظهارات فرزانه در حالي است كه پدر شوهر او از قطعي بودن تصميمش صحبت كرد و گفت: قاتل بايد قصاص شود و من روز اجراي حكم به زندان اصفهان مي‌روم تا در مراسم اعدام قاتل پسرم حضور داشته باشم. من كاري به حرف‌هايي كه زده مي‌شود ندارم. دادگاه تعيين كرده كه قاتل چه كسي است و او بايد مجازات شود. هيچ بخششي هم در كار نيست.

از سوي ديگر مادر فرزانه نيز شرايط روحي دخترش را خيلي بد اعلام كرد و گفت آخرين خواسته او ديدن دخترش است. او به «اعتماد» گفت: قرار است دخترم را به انفرادي منتقل كنند. از ما خواسته‌اند براي ديدن او به زندان برويم.

 با اين حال وقتي با فرزانه تلفني صحبت كردم او گفت آخرين خواسته‌اش ديدن دخترش فاطمه است. اين زن ادامه داد: دخترم شرايط خيلي بدي دارد و مي‌گويد مي‌خواهد براي آخرين مرتبه دخترش را ببيند. شايد با اين كار او آرام شود.

 آخرين مرتبه‌يي كه فرزانه دخترش را ديد او فقط 2 سال داشت. بعد از اين حادثه فرزانه به زندان افتاد و از ديدن دخترش محروم شد. حالا فقط ديدن فاطمه مي‌تواند فرزانه را آرام كند.

مادر فرزانه درباره آخرين تلاش‌ها براي جلب رضايت اولياي دم گفت: ما همه تلاش‌مان را انجام مي‌دهيم.

 در اين مدت چند واسطه فرستاده‌ايم تا شايد پادرمياني آنها نتيجه دهد اما تا به حال اين كارهاي نتيجه‌يي نداشته است.

 با اين وجود سحرگاه سه‌شنبه هفته قبل از اجراي حكم من و شوهرم جلوي زندان مي‌رويم و به دست و پاي پدر شوهر فرزانه مي‌افتيم تا شايد او به جواني دخترمان رحم كند و او را ببخشد.

دخترم در آخرين تماسي كه با هم داشتيم گفت كه همه تلاشش را مي‌كند . او گفت مي‌خواهد زنده بماند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۷
اگه خودش شوهرش رو نکشته باشه و یک نفر دیگه رو آورده تا شوهرش را بکشند باید اعدامش کنند تازه جرمش دو برابر میشه. پدرشوهرش همون یک ماه رو هم نباید بهش فرصت می داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
به چه حقي خود را در جايگاه قضاوت قرار ميدي و به راحتي حكم صادر ميكني.
فقط اعدام
اون موقع که ماهواره می دیدی باید فکر الانم می کردی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
اعدامش کردند حالا راحت شدید ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
خدايا خودت كمك كن ملت ما را از تهمت دروغ دور كن. آخه بنده خدا تو از كجا ميدوني ماجرا چي بوده كه قضاوت ميكني.
احمد هم می خواست زنده بماند
اما ناموسش . . .
" او گفت مي‌خواهد زنده بماند." زنده بماند که چه کاری کند؟؟؟؟؟؟شاید درس عبرتی باشد برای ما.ما زنده هستیم چگونه زندگی را سپری می کنیم؟؟؟؟؟برای کسب رضای خدا چه می کنیم؟؟؟
فقط اعداممممممممممممممممممم
سلام
حالا اعدام شد یا نه
بعضی ها عجب آدم های جلادی هستن.پدر به این سنگدلی ببین پسرش هم لابد مثل خودش بوده و چه بلایی به سر فرزانه آورده که زندگیشون به اینجا کشیده
پاسخ ها
یوسفی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
یعنی هرکی به همسرش گفت بالای چشمت ابرو باید بکشدش ؟ مقتول هم می خواسته زندگی کنه ! یه بچه دو ساله داشتن اما گاهی عصبانیت و ضعف ایمان باعث خطای بزرگی میشه ! طلاق رو برای اینجور موقع ها گذاشتن !
فقط اعدام
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
يك فرصت ديگر
ما نمی دانیم بالاخره فرزانه قتل را انجام داده یا فرد دیگری . امیدوارم کمپینی تشکیل شود تا برای نجات او از اعدام تلاش کنند . خدایا خودت به کم سن و سالی او و به فرزند او رحم کن . همانطور که "اصغر " قاتل بود ولی مردم پول جمع کردند و او را نجات دادند خداکند فرزانه هم نجات یابد.
دلسوزی بیخودی ژورنالیست مابانه برای یک قاتل!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
ترش نکن حالا اسبق جون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
نفرت و کینه شما خوبه ؟
پدربزرگ قلدری سر پیری تنها اثرش نفرینی است که نوه ات بعدها جای فاتحه نثارت مزارت میکند
پاسخ ها
مسلمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
جناب ناشناس از کی تا حالا احقاق حق قلدری است ؟دختر این خانم قاتل اول باید مادرش را نفرین کند که باعث شده یتیم بشود و بقول شما پدربزرگش قلدر بشود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
خودت رو یک لحظه جای اون پدربزرگ بگذار پسرش رو برای هوا و هوس عروسش کشته شده مگر غیر از اینه. به نظرم اتفاقا حق داره قاتل پسرش رو اعدام کنه
آدم وقتی تو این موقعیت قرار بگیره معلوم میشه که چه حالی داره،درک کردن حال پدر شوهره قاتل خیلی سخته، ولی اینم باید در نظر گرفت که اگه دوست داریم تو اون دنیا خدا گناهانموم رو ببخشه پس تو این دنیا تا میتونیم اشتباهات و ضربه های دیگران به خودمون رو ببخشیم...
می خواهم زنده بمانم اسم یه فیلم بود!
از خوندنش قلبم درد گرفت...بله اسم یک فیلم بود که زن بی گناهی را چون کشتن کسی را به گردن گرفته بود اعدام کردند و درآخرین لحظات به قضات ثابت شد که این زن بی گناه بوده و حکم را لغو کردند اما دیگر دیر شده بود چون با صندلی الکتریکی اعدام شده بود این فیلم ساخت آمریکا بود و چنان در جوانی تاثیر بدی روی من گذاشت که با خواندن این تیتر دوباره بهم ریختم.
اعداااااام چرا؟
پاسخ ها
یوسفی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
چون آدم کشته !
مسلمان خدا لذتی که در بخشش هست در انتقام نیست

هر چند فردا میخای زیر چوبه دار ببخشی و میخای ولی از الان ببخشی بهتره

فرزانه الان هر ثانیه هزار بار داره میمیره و زنده میشه
بيچاره پدر و مادر فرزانه... خيلي سخته بدوني بچه اتو اعدام ميكنن در حالي كه شيشه عمرش دسته يه نفره..
این خانم با ان مرد رابطه داشته و شوهرش بی خودی بد بین با او نبوده و گرنه داستان دروغی گفته که ان مرد امده و همین جوری شوهرش را کشته که می خواهم با تو عروسی کنم،!؟ پس چرا در این چند سال ان مرد را دستگیر نکرده اند? ان مردکجاست? در خبر هیچ اشاره ای به او نشده? درسته که ان کودک بی گناه بی پدر شده و یا بی مادر خواهد شد ولی باید حال ان پدر و مادر را هم درک کرد که پسرشان را از دست دادند. دست کم زندان ابد باید برای او در نظر گرفت.
حتما یک رابطه ای بین اون دو تا بوده وگرنه چنین اتفاقی نمی افتاد فرصت دادن بی معناست هر چه زودتر باید اعدام شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
از کجا می دونی ؟
بعضی ها مثل بهادر الکی یه چیزی می پرونن میخوام ببینم اگه کسی فرزندتو میکشت حتی به حق بازم اینجوری میگفتی یا ناشناس 14:32اون زن وقتی همسرشو میکشه فکر میکنی مادر خوبی باشه اتفاقا" باید آفرین گفت به اون پدر که نمی خواد نوش زیر دست اون افریته بزرگ بشه چون یکی میشه مثل خودش
فرزانه خانم شما حق دارید دعا کنید از فاطمه زهرا بخواهید شمارا نجات دهد اگر فاطمه زهرا شمارا نجات داد به منزله زندگی دوباره جهت جبران گناه شماست نا امید نشوید از فاطمه زهرا کمک بگیریذ فقط او می تواند مانع قصاص شود از فاطمه زهرا بخواهید به خاطر دختر کوچکی که دارید برای شما چاره سازی کند نا امید نباشید
فرزانه قربانی فارسی 1 . جم تی وی است
مرگ بر ماهواره
پاسخ ها
یکی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
آخه سال 86 فارسی 1 و جم تی وی کجا بود؟؟؟ا
باید قاتل واقعی رو اعدام کرد هرچند فرزانه هم شریک جرم محسوب میشه
به هر حال فرزانه اعدام شد . .
اما شما دوستان عزيزي كه به راحتي خودتون را در جايگاه قضاوت قرار ميدين و حكم صادر ميكنين اگه به آخرت و خداوند ايمان دارين بايد جوابگوي قضاوت نا آگاهانه تان باشين.
هیچکس نمیتونه بگه که آیا فردا روزی چنین مشکلی برای او هم پیش خواهد اومد یا نه؟پس بترسیم از قضاوت کردن ! چه در مورد فرزانه و چه در مورد پدرشوهرش! فقط باید از خدا خواست هیچ بنده ای رو در شرایط فرزانه و پدرشوهرش قرار نده. باید از خدا خواست که مارو از شر شیطان در انان نگهداره و کمکمون کنه که شرافتمون و آبرومونو به هیچ چیزی نفروشیم و پاک زندگی کنیم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار