بازدید 100288

دلسوزی برای متجاوز اعدامی

کد خبر: ۳۸۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵ 01 March 2014
پس از اعدام سه متجاوز به عنف در کرج، فیلمی دست به دست در فضای مجازی چرخید و فضا را به نفع کسانی تغییر داد که با چندین فقره سرقت و تجاوز به عنف، محکوم شده بودند. درخواست مجرم برای دیدار مادرش، اقدام به فرار او و ممانعت ماموران، باعث شد همه یادشان برود متهم به چه جرمی به دار آویخته شد.

به گزارش مجله مهر بامداد روز چهارشنبه 7 اسفند، سه مجرم اعدام شدند. ارسلان - الف ، حبیب ا...- ج و حبیب - ی که هر سه 26 سال داشتند و مرتکب 80 فقره سرقت خودرو ، کیف قاپی و تجاوز به عنف شده بودند.

فردای روز اعدام فیلمی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان می داد یکی از متهمان پیش از اعدام تقاضای دیدار مادرش را کرده و خواسته راه از میان ماموران نیروی انتظامی باز کند و به مادرش برسد. با متشنج شدن جو، ماموران مانع این دیدار شدند و متهم اعدام شد. پس از انتشار این فیلم، اظهار تاسف کاربران شبکه های اجتماعی از این اتفاق بالا گرفت. تا جایی که حتی در این شبکه ها ادعای بی گناه بودن اعدامی ها و قربانی شدنشان به دلایلی نامعلوم مطرح هم شد!

واقعیت این است که این سه متهم با تشکیل باندی اقدام به سرقت خودرو و موتورسیکلت و کیف قاپی می کردند. اما آنچه که پرونده این سه نفر را جنجالی کرد، تجاوز به عنف بود. ارسلان -الف، با همدستی دو دوستش ، اسفند سال 87 زن بارداری را که به همراه همسرش در حال گذر از خیابانی در کرج بود، ربوده و به بیابانهای اطراف کرج منتقل کردند و با زور و تهدید مورد تجاوز قرار دادند.

به گفته علی فرهادی دادستان کرج، پس از دستگیری این سه نفر، پرونده قضایی آنان در تهران مورد بررسی اولیه قرار گرفت و پس از تشکیل استان البرز و ارتقای تشکیلات قضایی استان، این پرونده برای رسیدگی نهایی به کرج منتقل شد و سرانجام با موافقت مراجع عالی قضایی کشور حکم اعدام در ملاء این سه متجاوز به عنف صادر شد.

و در نهایت حکم روز چهارشنبه اجرا شد و ارسلان - الف درمنطقه مهرشهر ، حبیب ا...- ج در میدان شهرداری شهکری در نظرآباد و حبیب - ی در میدان دخانیات شهرهشتگرد به دار آویخته شدند.

اما و اگرهای اعدام در ملا عام

فیلم اعدام و تلاش یکی از متهمان برای دیدار مادرش، با گوشی تلفن همراه گرفته شد و بلافاصله در اینترنت و به خصوص شبکه های مجازی منتشر شد. به این ترتیب کسانی هم که روز اعدام به تماشای مراسم نرفته بودند، توانستند فیلم آن را ببینند و در جریان اعدام قرار بگیرند.

موضوعی که مدت هاست مورد بحث قرار گرفته است؛ تماشای اعدام و حتی فیلمبرداری از آن. معمولا هر بار جمعیت زیادی برای تماشای اعدام چنین متهمانی تجمع می کنند و مسئولان قضایی هم می گویند که اعدام در ملاء عام با هدف آگاه سازی جوانان و پیشگیری از تکرار اعمال مجرمانه انجام می شود اما بسیاری از مددکاران و کارشناسان اجتماعی، معتقدند تماشای اعدام گاهی اثرات منفی هم دارد.

مصطفی اقلیما رئیس انجمن مددکاری اجتماعی و آسیب‌شناس می گوید:«برای افرادی که به تماشای این اعدام‌ها می‌روند، دیدن صحنه‌های کشتن و مردن طبیعی می‌شود. دیگر دیدن اعدام و کشته شدن برای مردم تبدیل به عادت شده. عادت کردن به خشونت مسئله بسیار خطرناکی برای یک جامعه محسوب می‌شود. »

البته حوادثی چون مرگ یک کودک 7 ساله پس از بازسازی صحنه اعدام هم باعث بحث های بیشتری درباره اعدام در ملا عام شده است. آبان ماه امسال کودکی که پس از اعدام دو محکوم در شیراز، می خواست با بازسازی این صحنه بازی کند که دچار خفگی شده و جانش را از دست داد. در کرمانشاه هم اتفاق مشابهی افتاده بود.

مدتی پیش هم آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید قم در پاسخ به پرسشی در باره اعدام در ملاء عام گفت: «دربرخی از حدود سفارش شده که در حضور عده ای اجرا شود،اما اگر اجرای حد در ملا عام پیامدهای منفی داشته باشداز آن پرهیز شود. سزاوار است در این گونه موارد از حضور آنها جلوگیری شود.»
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸۴۵
انتشار یافته: ۶۴
واقعا که! من از بعضی ها که از کشته شدن بیگناهان هیچ احساسی پیدا نمی کنند و گویا اصلا چیزی نشنیده اند ولی از کشته شدن این جنایتکاران واعدام آنها در ملاء عام و یا کشته شدن یک حیوان در بیابان سریع احساس انسان دوستی و طبیعت دوستی پیدا می کنند حسابی حالم به هم میخورد.
باید این افراد را در زندان و در مقابل سایر مجرمان اعدام کرد نه در خیابان و جلوی مردم
خوب حالا ما باید چیکار کنیو ! دقیقا
البته که حقشون بود تجاوز به زن باردار کم جرمی نیست مخصوصا جنین اون زن هم سقط شده.ولی باید جلو فیلمبرداری با موبایل یا هر وسیله ی دیگرگرفته شود چون بعد از پخش فیلم خیلی ها نمی دونند که این افراد به چه جرمی اعدام شدند
اینکه اعدام درسته یا نه رو نمیدونم، اینا هم آدمای ناحسابی بوده قبول، اما میتونستن خواسته ش رو بر آورده کنن و بزارن با مادرش صحبت کنه، توی نروژ یارو زد 77 تا رو کشت حالا تو زندان به این اعتراض داره که بازیهای کامپیتوتری که بهش دادن جذاب نیست.
دوست عزیز هیچکس با مجازات مجرمین و رساندن آنها به سزای اعمال کثیفشان مخالف نیست. ولی همه ما دیده ا یم که حتی زمانیکه سر یک مرغ را هم که می خواهند ببرند لااقل یه آبی بهش می دهند . طبق قوانین کیفری و شرعی و بلحاظ انسانی از محکوم به اعدام می خاهند که آخرین خواسته اش را بگوید تا درصورت معقول بودن اجرا شود . آیا دیدن مادر برای آخرین بار و لحظاتی قبل از اعدام خواسته غیر معقولی بود؟
به هرحال سوای از جرمی که کرده بود چه قبول کنین و چه خودتون رو به نفهمی بزنین باید اجازه میدادن تا مادرش رو ببینه . کار کاملا اشتباهی کردن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
اگه در میرفت یا نقشه بود چی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
مگه اون به خواسته اون زن باردار توجهی کرد که حالا خواسته اون رو برآورده کنن.
عرشیا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
با همین قدرتی که چند تا مامور رو زد، به ناموس مردم در حال بارداری تجاوز کرد. اینا اگه مادر و پدر درست و حسابی داشنن که اینجوری نمی شدن.دست مامور درد نکنه که زد تو دهن کثیفش.
به این حاشیه ها توجه نکنید. تمامی زورگیران و سارقان مسلح و متجاوزین به عنف را اعدام کنید. امنیت جامعه بیشتر از جان چندین نفر ارزش دارد.
بهتر است درصدور حکم اعدام برسی ودقت بیشتری شود ضمنا این بساط خیابانی جمع شود.لطفا چاپ نمایید.
بالاخره پس از مدتها یه اعدام دیدیم.
فقط اعدام چاره کار است
حقشان 100 بار اعدام بود و یکبار هم برایشان کم بود.
از قوه قضاییه ممنونیم و رسیدگی سریعتر و جدی تر با اراذل و اوباش را خواستاریم.
جمع کنید این مجازات قرون وسطایی رو
پاسخ ها
محمد
| United States |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
چشم. وقتی جرم های قرون وسطایی تعطیل شد، ما هم مجازات ان را تعطیل میکنیم.
يه كار اشتباه آنقدر ادامه پيدا ميكنه تا سر وصداي تموم دنيا دربياد ،آخه اين يعني چي كه جلوي زن وبچه مردم يه كسي اعدام بشه مگر زندان وجود نداره ؟
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
مردم خودشون اون موقع صبح جمع میشن...
سر ظهر که نیست عمو...
به نظر من اجرای حکم در ملا عام اگر اجرا نشود بهتر است چون جامعه ما یک جامعه ای است که نشاط در آن کم است و این قبیل کارها جو جامعه را در داخل ودر سطح جهان بسیار بد جلوه خواهد داد
باید میذاشتن تا با مادرش خدافظی کنه تو همه جای دنیا آخرین خواسته ی اعدامی رو براش انجام می دن . من که مخالف اعدامم ولی اگه میذاشتن قبل از اعدام مادرشو ببینه و ازش خداحافظی کنه چی می شد مگه ؟؟؟؟ شما که بالاخره اعدامش می کردین دیگه حالا 2 دقیقه دیرتر !!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
توی جیرفت و کرمانشاه دو اعدامی اینجوری فرار کردن
خود مردم بايد ياد بگيرن که چه چيزي رو نگاه کنن و چه چيزي رو نگاه نکنن
آخه چرا آدم بايد فرزند خردسالش رو براي ديدن اعدام ببره؟
هرچند که اعدام رو هم بايد صبح خيلي زود انجام بدن
اين اعدامها در نلا عام بازدارننده نيست و چهره كشور را سياه كرده
اعدام حق نا امن کنندگان اجتماعی است اگر یکی از این دلسوزان خودشان قربانی عمل شنیع اینها بودند باز هم نظرشان همین بود
آخه من موندم اين پدر و مادرهاي بي خيال چرا بچه ها رو به اين جور جاها مي برن؟
اين ادما 1000 بار اعدام هم براشون كمه
خدار و شکر که اعدام شدند
من با مجازات این جنایتکاران بر اساس قانون های مدنی کاملا موافقم ولی این گونه مجازاتها در منظر عمومی و با این روش بیشتر حس ترحم نسبت به محکوم را به وجود میاره
حقشون بوده باید به طرز وحشتناک تری می کشتنشون وحشی های متجاوز....
متاسفانه ملت ما خيلي احساساتي برخورد مي كنند.
واقعا موافقم. آدمهای که صابون این افراد مظلوم و بی گناه به تنشان نخورده از این حرفها زیاد میزنن. اعدام کوچکترین کاریست که میتوان کرد. همه چیز را که نمیشه سیاسی دید، واقع بین باشیم یک لحظه خودمون رو جای اون زن و شوهر بذاریم
من کاملا با اعدام این مجرمین موافقم و حتی درخواست شدت عمل دستگاه قضایی را باسایر مجرمین دارم
اما تجربه نشان داده که در اجرای چنین احکامی در ملا عام مخصوصا در عصر موبایل و اینترنت صدماتی به حیثیت کشور وارد می کند و تلاش مامورین امنیتی و قضایی را نیز هدر می دهد. خواهشمندم دستگاه قضایی این مسائل را در نظر بگیرد
اینکه اگر سگی پای ما را گاز گرفت ولی ما به تلافی پایش را گاز نمیگیریم هیچ ادعای بیگناهی نکرده ایم
اینکه میگوییم خشونت در جامعه با دیدن صحنه های واقعا دلخراش اعدام کم نشده بلکه تشدید میشود دفاع از اعدامی نکرده ایم
اینکه افرادی که درس حقوق و قضا خوانده اند در باره احکام قضا نظر بدهند و بحث کنند و بحث زمان و مکان و عرف را مطرح کنند باز تایید جرم مجرمان نیست
همانطور که قطع گردن در عربستان جز مسلمات و احکام است و قطع عضو هم می کنند. لحظه ای بیاندیشید که اگر مقتضیات زمان و مصلحت را در نظر نگیریم انتظار پخش زنده مراسم سنگسار از شبکه های سراسری نه بی اشکال بلکه لازم میشود...... البته اگر کسی خواب بود میشود بیدارش کرد ولی اگر خود را به خواب بزند نمی شود بیدارش کرد! حتی شما دوست عزیز!
خب مقصر خودشون هستند که خوب اطلاع رسانی نمی کنند
چرا هیچکس در ان جمع نمی بایست می دونست که مجرم چه خطایی کرده؟
حه جنین اعدامی درم لا عام وقتی هیچکی ندونه اون چه جرمی مرتکب شده و اونهم بدون اطلاع رسانی و اون هم 4 صبح خروس خون چه فایده داره
تو همون زندون کارشو انجام می دانند
چرا مفت مفتکی بر ابرو کشور خدشه وادر میکنیم
اعدام ملا عام ها فایده نداشت جرم جنایتها بیشتر شده مگه نه؟
به نظر من اعدام در ملا عام ، نباید در حضور مردم عادی انجام بشه بلکه بهتره فقط گروهی از افراد بزه کار و مجرمین وسابقه دارهای قضایی حضور داشته باشن تا شاید از اتکاب اعمال مجرمانه دست بردارند
این جو سازی ها باعث نشود که اعدام این متجاوزین به عنف آن هم زن باردار متوقف شود؟؟؟؟متجاوز ؛به اشد مجازات باید برسد. او باید یاد مادرش را قبل از ارتکاب به جرم می کرد نه پای چوبه ی دار...
اگه تاثير مثبت داشت بايد الان ايران گلستون باشه اما همه ميدونيم كه هر روز داريم پس رفت ميكنيم. بعدش من اين فيلم رو ديدم اين جوون هر گناهي هم كه كرده باشه به نظر من ديدن مادرش حقش بود شايد كمترين چيزي كه قبل از مرگ ميخواست . مادرش چه گناهي داشت ... آخه كسي كه پاي چوبه داره و دستاش بسته هست زدن داره""
به نظر من باید صدا و سیما شبکه ای برای پوشش مراسم های اعدام در ملاء عام تأسیس نموده و اقدام به پخش زنده آن نماید تا امکان تهیه این گونه فیلم ها با گوشی موبایل منتفی گردد.
من با مجازات این جنایتکاران بر اساس قانون های مدنی کاملا موافقم ولی این گونه مجازاتها در منظر عمومی و با این روش بیشتر حس ترحم نسبت به محکوم را به وجود میاره
به نظر من اکثریت با اعدام مخالف نیستند
اما صحنه ی کشتن یک آدم در جامعه
اصلا جالب نیست، جالبه خیلی ها بچه هاشون رو میارند
اعدام در ملا عام بسیار کار خوبی است و اون شخص اگر مادر برایش ارزش داشت این کارها را با زنان و مادرهای دیگر نمیکرد
بنظر من اگر خود راجای خانواده ای که به انها ستم شده وابرویشان رفته قرار دهیم باز هم دلمان باید بسوزد...هرچند که من برای تماشا نمی روم
وقتی صماً بکماً میارن اعدام میکنند معلومه که باعث برداشتهای غلط میشود اعدام باید روالی داشته باشد که اولاً برای حضار تعریف کنند که این فرد چه جرمی مرتکب شده است و بعد نوبت خواسته ی اعدامی است که اگر قانونی باشد اجابت کنند تا احساسات مردم تحریک نشود
باز هم دلیل نمیشده که بدون دیدن مادرش اعدام بشه
مادر اين چي بود تربيت كردي ؟
اقا با دعوت از تعدای از شاکیان و خانواده ایشان وجمعی از اهالی محلهای ارتکاب جرم در فضای بسته و بدون دوربین وموبایل باید این مجازاتها بدون کوچکترین ترسی از هر نهاد خارجی انجام شود متاسفانه بعضی از مردم نمی دانند که در بسیاری از ایالتهای امریکا با رای مردم هنوز اعدام پابرجاست!اری پابرجاست!اما در مکانهای خاص ونه در منظر عموم و هزاران موبایل و دوربین به دست نااگاه که ناخواسته چه ظلمی به سیستم قضای کشور می کند!بله نقض و کاستی در سیستم قضای است اما اب به اسیاب دشمن ریختن خیانت به کشور ومردم است اعدام و قصاص حق است نباید با ندانم کاری چه موافقان و چه مخالفان اعدام وجه بینالمللی کشور را مخدوش کنند!
خواهشمند است اعدام ها را در ملا عام متوقف کنیدو مگر از این همه تصادفات که رخ میدهد کسی درس میگیرد؟؟ جز اینکه یک امر عادی جلوه کند چیزی نیست براحتی میگوییم فلانی تصادف کردو مرد بعدش هم میگوییم کار خدا بوده است. لذا بجای اعدام و از بین بردن انسانها به فکر ساختن بنیانهای قوی خانواده باشید.
در خصوص این متهمان چند روز گذشته ذکر شده بود که تجاوز این حیوانات منجر به سقط جنین زن قربانی شده بود . اگر من جای دستگاه قضایی بودم این حیوانات را تکه تکه می کردم
تجاوز به زن باردار؟؟؟؟!!!!!!!!!
اعدام در ملا عام کار بدی است و عقل حکم می کند این کار در زندان انجام شود..
همین فیلم توی شبکه های اجتماعی کشورهای عربی پخش شده کامنتهای ضد شیعه و ضد ایرانی داره غوغا می کنه همین کارها باعث تحریک احساسات جوانها و پیوستنشون به گروههای وهابی میشه
من به موافق اعدام هستم اما برای موارد خیلی خیلی خاص و محدود ! شاید به جای دلسوزی برای آن اعدامی که خدا از گناهش بگذره بهتر باشه برای آن مردم همیشه حاضر در صحنه های اعدام باید دلسوزاند ! برای مردمی که از تفریح های سالم آنها دیدن صحنه اعدام برای اون مردمی که همراه بچه و خانواده شاهد این صحنه ها هستند برای آن مردمی که حاضر در صحنه با گوشی های موبایل برای ثبت صحنه های به یاد ماندنی قتل تجاور و اعدام و .....!
خدایا به کجا میریم
اعدام واقعا حقشون بود کاش میشد چند بار اعدام بشن امیدوارم با یزید محشور بشن تصور حال اون زن وشوهر بیچاره غیر قابل تصور است
آقا جان شما کی می خواهید بفهمید بنده از قصاص و اعدام طرفداری می کنم اما عصر این احکام گذشته و عرف پذیرای آن نیست. بنابراین قصاص را با عفو و دیه و اعدام را با حبس ابد جایگزین کنید.
وقتی جریان دادرسی یک عده اوباش و متجاوز به نوامیس مردم پنج - شش سال طول بکشد، خود متهم نیز باورش می شود که بی گناه است و این چنین در جریان اعدام بلوار بپا می کند.
هر كس بدون هر نوع احساسات فقط خودشو به جاي اون خانم يا همسرش بزاره . بعد اظهار نظر بكنه . كلا ما استاد اظهار نظر هاي احساساتي هستيم.اگه فيلم تجاوز در بياد ميگيم اعدام فقط اعدام همراه با زجر كش كردن و وقتي فيلم اعدام در مياد و التماس اعدامي كه رو ميبينيم ميگيم به ناحق بوده و دلسوزي ميكنيم.اگه اعدامي التماس ميكرده حتما فرد مورد تجاوز كه يه خانم بار درا بوده هم التماس ميكرده.پس خدا جاي حق نشسته و بهشت و جهنم در همين دنيا هم هست
به نظر بنده وجود حکم اعدام در سیستم قضايي الزامی است برای مجازات موارد نادر و خاص از جرايم مثل تجاوز به زنان و کودکان به صورت سازمان يافته ،همانطور که در کشورهایی مثل ايالات متحده در اکثر ايالتها اين حکم بعضا صادر میشود،وجود حکم اعدام در احکام قضايي الزامی و بازدارنده است اما صدور آن به وفور و اجرای آن در ملا عام نه تنها بازدارنده نيست ،در اين خصوص بايستی از دو منظر به موضوع نگاه کنيم:1)بايستی عوامل وقوع جرایمی که منتج به چنين احکامی میشود ،ريشه يابی و اقداماتی در جهت رفع آنها صورت گيرد،به عنوان مثال توسعه اقتصادی،ايجاد اشتغال و.... از عوامل سوسیال اقتصادی قضیه می باشند که میتوانند به کاهش روی اوردن جوانان به دادوستد مواد مخدر و در نهایت صدور چنین احکامی منتج گردد ويا بحث عدم وجود مکانهايي برای رفع نيازهای جنسی افراد که بعضا ممکن است به نتايج ناگوار تجاوز و اعدام منجر شود،به نظر بنده يک زاويه نگاه به موضوع از ديد سوسیال اقتصادی است.
2)زاويه دوم نحوه اجرای حکم اعدام ورفتار با مجرمان می باشد،همانطوریکه میدانيم در کشورهای توسعه يافته يا احکام اعدام وجود ندارند و يا در صورت وجود داشتن برای موارد بسیار نادر اجرا میشود وفقط بستگان فرد اعدامی و افراد زیانديده میتوانند حضور داشته باشند و طبق مطالعات صورت گرفته تاثیر اجرای حکم اعدام در ملا عام بر ميزان جرایم مرتبط از لحاظ آماری معنی دار نبوده و مثال مربوطه و معروف در اين رابطه عدم کاهش ميزان جرايم مرتبط در سالهای اخير و تعداد اعدامهاست.
به نظر بنده بايستی اولا ميزان احکام اعدامی تعديل و در صورت امکان با حبس ابد جايگزين شود،وثانيا بازنگری در مبانی تئوريک و فقهی صدور اينگونه احکام از سوی قوه قضاييه ايران صورت پذيرد،ثالثا احکام اجرايي به هيچ عنوان در ملا عام اجرا نشوند.
با تشکر
ترحم بر پلنگ تیز دندان****ستم کاری بود بر گوسفندان
اعدام در ملاء عام و با آویزان کردن از طناب وجهه خوبی ندارد و آثار منفی دارد که یکی از این آثار دلسوزی به حال مجرم است. با شبوه های نوین مثل تزریق مواد سمی و در زندان این کار انجام بشود بهتراست.
این آشغالها نباید یکبار اعدام شوند آنها را باید با زجر اعدام کرد تا شاید درد دخترانی که توسط آن نابکاران مورد آزار قرار گرفته اند را بچشند.
و واقعا متاسفم از کسانی که این آشغالها را مورد ترحم قرار می دهند!!!!!!!!!!
در موءثر بودن اعدام در ملأ عام درکاهش جرائم تردیدی نیست اما لازم است جرائم این افراد به طور گسترده واحساس برانگیزی بیان شود تا تماشاچیان کاملا بفهمند شدت زشتی این جرائم در چه حدیست!
اقایی که با اعدام در ملائ عام موافقی ایا روزنامه میخونی هفته گذشته یک منبع موثق گفت 46در صد خانمها و 27در صد اقایون تهران دچار افسردگی هستند یعنی 70 در صد ادمها در تهران دچار افسردگی دارند مگه باز هم متوجه میشی هی میگی اقا بکوشین. اهای انسان کسی با اجرای قانون مخالف نیست اما به اینصورت برای جامعه ای که این همه افسرده هست مضره...مضره به شما باید گفت تندرو بی ترمز .
این بابا باید اعدام می شد
یه اصل تو روانشناسی داریم که قرار گرفتن زیاد در معرض محرک مشمئز کننده باعث کاهش حساسیت نسبت به اون موضوع خواهد شد. بدون شک چنین افرادی باید اعدام بشند. ولی انجام شدن آن به ویژه انجام پیاپی آن در ملاعام باعث کاهش حساسیت یا ایجاد بی پروایی نسبت به کارهای نامناسب اجتماعی در افراد خواهد شد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار