بازدید 4002

واردات رکودشکنانه برنج در سال 92

کد خبر: ۳۸۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰ 01 March 2014
واردات برنج ایران در سال 1392 در حال رکوردشکنی بوده؛ به طوری که در 11 ماهه امسال واردات برنج با رشد نزدیک به 60 درصدی از مرز یک میلیون و 776 هزار تن گذشت.
 
به گزارش ایسنا، براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران در 11 ماهه امسال ارزش واردات برنج ایران با رشد چشمگیر 88.58 درصدی بالغ بر دو میلیارد و 93 میلیون دلار شد. برنج در 11 ماهه امسال از نظر ارزشی سهمی معادل 4.89 درصد از کل واردات کشور را به خود اختصاص داد.
 
هند با سهم 67.89 درصدی بزرگترین مبداء واردات برنج ایران در سال جاری تاکنون بوده است. پاکستان و امارات نیز به ترتیب با 8.79 و 8.75 درصد رده‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. سایر کشورها نیز سهمی معادل 14.57 درصد از واردات وزنی برنج ایران را در اختیار داشتند.
 
در بهمن ماه امسال هم واردات برنج از نظر وزنی با رشد 11.15 درصدی به 128.5 هزار تن و از نظر ارزشی با افزایش 44.98 درصدی به 161.9 میلیون دلار رسید. این ارقام نشان می‌دهد که واردات برنج از نظر ماه به ماه نیز رشد چشمگیری را نسبت به سال قبل تجربه کرده است.
 
به گزارش ایسنا، در همین حال به تازگی دبیر انجمن واردکنندگان برنج مطرح کرد که اگر به جای واردات بدون مطالعه برنج هندی از سوی شرکت بازرگانی دولتی، وزارت جهاد کشاورزی کار را به بخش خصوصی بسپارد شاهد نوسانات قیمت و مشکلات ناشی از واردات بی‌رویه نخواهیم بود.
 
به گفته مسیح کشاورز گردش مالی واردات برنج کشور سالانه بیش از دو میلیارد دلار است که اگر فقط 10 درصد از این گردش مالی به حوزه دانش فنی و تکنولوژی تولید برنج اختصاص یابد تحولی عظیم در این حوزه به وجود می‌آید و علاوه بر رشد کمی و کیفی تولید برنج داخلی، ایران حتی قادر است به صادرکننده برنج نیز تبدیل شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار