بازدید 8027

لزوم توجه به ایده‌ها و منابع انسانی در اقتصاد مقاومتی

غلامرضا نوری قزلجه
کد خبر: ۳۸۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۱ 25 February 2014
ابتدا لازم مي‌دانم روز 5 اسفند را كه به مناسبت سالروز تولد پر خير و بركت خواجه نصيرالدين طوسي روز مهندس نام گرفته، خدمت همه مهندسين پرتلاش ايران اسلامي تبريك عرض نمايم و ضمن گراميداشت ياد و خاطره 1400 شهيد مهندس و رشادت اين قشر در هشت سال دفاع مقدس براي همه مهندسين عزيز كشورمان كه در عرصه‌هاي مختلف با تلاش خستگي‌ناپذير در صف مقدم توسعه كشور فعاليت مي‌نمايند. آرزوي توفيقات روزافزون الهي را دارم.

و از برگزاري مراسم ديروز به مناسبت روز مهندس در تهران و ستاد اجرايي آن تشکر نموده و از پوشش خبري بسيار مختصر آن متأسفم، عليرغم اينكه جلسه معظمي بود و هزاران نفر از مهندسين برجسته كشور حضور داشتند و ايده هاي قابل توجهي نيز در آنجا به ويژه توسط جناب آقاي دكتر لاريجاني رياست محترم مجلس شوراي اسلامي مطرح گرديده بود.

2- در روزهاي اخير اخبار ناگواري از نسل كشي مسلمانان در افريقاي مركزي دريافت مي كنيم اين جنايت هاي ضد بشري كه مولود دخالت هاي خارجي استعمارگرانه، و براي نسل كشي مسلمانان و مخدوش كردن چهره مسيحيان مؤمن مي باشد ، محكوم بوده و اميدواريم صدور قطعنامه توسط سازمان ملل گامي مثبت در جهت پايان دادن به اين كشتار وحشيانه باشد و علماي مسيحي پيام حضور پناهبردگان در كليساها را دريافت نموه و در جهت فروكش ساختن اين جنايت ها، گام هاي مؤثرتري را بردارند.

3- دردناك تر از حوادث تلخ آفريقاي مركزي، گسترش افراطي گري و اقدامات تروریستی توسط افراطيون مسلمان نما در برخي كشورهاي اسلامي است. كه لازم است سران كشورهاي اسلامي در قالب همكاري هاي في ما بين به ويژه قطعنامه پاياني نهمين نشست اتحاديه بين المجالس اسلامي كه به شكل بسيار باشكوه و با حضور اكثريت قريب به اتفاق كشورهاي اسلامي برگزار و موضوع مبارزه با تروريسم بعنوان مهم ترين مصوبه آن مورد توافق قرار گرفته به اين مهم اقدام نموده و ريشه اين افراطي گري و تروريسم كه در دامن دشمنان قسم خوردة همه مسلمانان جهان قرار دارد را به خوبي شناخته و نسب به ريشه كني آن اقدام نمايند.

4- در اينجا ضمن حمايت و قدرداني از تلاش دستگاه ديپلماسي خارجي كشورمان، به طرف هاي مذاكره كننده به ويژه به ايالات متحده هشدار مي دهيم كه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بعنوان عصاره ملت غيور ايران اسلامي تمامي حركات و اظهارات طرف هاي مذاكره را به دقت زير نظر دارند و بنا بر اين نيست كه شما براي خوشايند لابي صهيونيسم هر چه به نظرتان مي‌رسد آن را اظهار يا اعمال نمائید. و بهتر است بدانيد كه اين مسير و اين فضا هميشه باز نخواهد بود تا هر وقت شما پشيمان گشتيد، برگرديد. اين ملت پاي آرمان هاي انقلاب اسلامي خويش محكم و استوار ايستاده و در مسير بالندگي به سرعت پيش مي رود  و وقت آن رسيده است كه شما هم بي هيچ شك و ترديدي و بدون فكر بازگشت ، اين واقعيت مهم را درك و قبول نموده و هيچ معادله اي را بدون حضور ايران نبنديد كه راه به جايي نخواهيد برد.

5- و اما موضوع اقتصاد مقاومتي: که در مناسب ترين موقعيت زماني، سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي توسط مقام معظم رهبري براي اجرا به سران قوا ابلاغ شده است و اميد است به اندازه اهميت اش جدي گرفته شده و از شعار و تبليغات پرهيز و هر چه سريعتر نسبت به اجرايي شدن آن اقدام شود.

تحولات اقتصادي در دهه هاي اخير شكست نظام هاي اقتصادي سوسياليستي و اخيراً سرمايه داري را به وضوح نشان داده و در چنين شرايطي اقتصاد مقاومتي تنها گزينه اي است كه مي تواند اقتصاد ما را با كمترين لطمات و تبعات در بحران هاي اقتصادي جهاني به پيش ببرد.

اتكا به درون و توانمندي هاي داخلي از مؤلفه هاي مهم اين اقتصاد است و البته مفاهيم جديدي نيز با اين ابلاغ بطور جدی به حوزه اقتصاد ما وارد مي شود كه : اصلاح نظام مالي و توجه به سهم  فكر ، ايده پردازي و نوآوري و سرمايه انساني و مردم در كنار سرمايه هاي مالي از نكات قابل توجه و از عوامل بالندگي اقتصاد مقاومتي است و همچنین ديپلماسي هدفمند با رويكردهاي اقتصادي نيز قابل توجه كساني مي‌باشد كه از اقتصاد مقاومتي بعنوان يك اقتصاد بسته تعبير مي‌كنند.
البته بايد بدانيم كه سلامت اداري كشور بستر اصلي اجراي اين استراتژی جديد اقتصادي خواهد بود.

و اما چند مورد درخواست از مسئولين محترم اجرايي در خصوص حوزه انتخابیه:

از وزير محترم نيرو:

1-    تكميل هرچه سریعتر سه مورد مجتمع آبرساني روستايي در شهرستان بستان آباد.
2-    همكاري با شهرداري بستان آباد در ساماندهي رودخانه اوجان چائي.
3-    تكميل سدهاي ذخيره آب شهرستان که در حوزه خزر قرار دارند.

از وزير محترم كشور:

1-    تسریع در تبديل روستاهاي سعيد آباد ، آلانق و کردکندی به شهر.

 
از وزير محترم راه و شهرسازي

1-    رفع نقاط حادثه خيز در جاده هاي اصلي و روستايي شهرستان.
2-    تأمین روشنايي تقاطع ها  برای ایمنی بیشتر در جاده هاي اصلي شهرستان.
3-    با اميد به پايان هرچه سریعتر داستان طولانی و غم انگيز آسفالت مسیر 3 كيلومتري جاده بستان آباد تا رمپ اتوبان با توجه به پيگيري هاي جدی استانداري محترم.

از وزير محترم نفت:

    تقاضای گازرساني به روستاها و اعمال تعرفه حداقلي بهاء گاز مصرفی به دليل اینکه شهرستان بستان آباد سردسيرترين منطقه سكونتگاهی در كشور می باشد.
 
از وزير محترم ورزش و جوانان :

-    احداث ورزشگاه ها روستايي و تكميل چمن تنها ورزشگاه بستان آباد.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی