بازدید 11583

جنگ قدرت در عربستان بالا گرفت

کد خبر: ۳۷۹۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۹ 17 February 2014
جنگ قدرت در عربستان با حذف بندربن‌سلطان از ریاست سازمان اطلاعات دوباره بالا گرفته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، به نقل از رسانه‌های سعودی، بندربن‌سلطان رئيس سازمان اطلاعات عربستان از این سمت برکنار شده و «محمدبن نایف» وزیر کشور که اکنون در آمریکا حضور دارد، جانشین وی شده است. براساس این گزارش قرار است پس از بازگشت نایف از این سفر، این جابه‌جایی به صورت رسمی صورت بگیرد.

بندربن سلطان اخیراً انتقادهایی را درباره حمایت‌های موجود از شبکه‌های تروریستی، تعلیم و کمک مالی به آنها در سوریه و برخی کشورهای دیگر منطقه، ابراز کرده بود. تحلیلگران سیاسی می‌گویند، انتصاب جدید نفوذ نایف را در دولت به ویژه در حوزه‌های مربوط به روابط با آمریکا به شدت افزایش خواهد داد.

ناظران سیاسی منطقه می‌گویند که با کنار گذاشتن بندربن سلطان دوباره جنگ قدرت در عربستان شدت گرفته است.

گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهند بندربن سلطان پیش از این تلاشی نافرجام برای کودتا علیه پادشاه عربستان داشته و ملک عبدالله نیز به شدت از نفوذ بالای وی وحشت داشت. این جابه‌جایی می‌تواند تاثیراتی در تحولات سوریه و موضوع حضور تکفیری‌های خارجی در این کشور بحران زده داشته باشد!

بندر بن سلطان از چهره‌های پشت پرده دربار عربستان بود که از حامیان تروریست‌های تکفیری در سوریه و لبنان به شمار می‌رفت. او اکنون به شدت بیمار است و برای معالجه به آمریکا رفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست