بازدید 3229

بازار میوه شب عید در چنگ دلالان

کد خبر: ۳۷۸۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳ 15 February 2014
عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس،با بیان اینکه دلالان در کمین بازار میوه شب عید نشسته اند،گفت: در حال حاضر دلالان از بارش برف در استاهای شمالی سوءاستفاده کرده و به افزایش قیمت مرکبات در بازار پرداخته اند به طوری که قیمت نارنگی در این هفته 36.7 درصد افزایش یافته است.

رحمت الله نوروزی‌، در پاسخ به این سوال که با توجه به آستانه شب عید آیا بارش برف در استان های شمالی کشور منجر به سوء استفاده فرصت طلبان برای احتکار و گرانی مرکبات نمی شود؟ گفت: در حال حاضر دلالان و واسطه گران از این شرایط سوء استفاده کرده و به افزایش قیمت میوه از جمله مرکبات در بازار پرداخته اند به طوری که قیمت نارنگی در این هفته 36.7 درصد افزایش یافته است.

 نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی،با انتقاد از اینکه بیشترین سود حاصل از فروش میوه درجیب دلالان می رود،تصریح کرد:با توجه به اینکه کشاورزان برای کشت و تولید میوه زحمت و رنج بسیاری می کشند، اما متأسفانه درزمان فروش این محصول بیشترین بهره مندی نصیب دلالان و محتکران می شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه کشور در آستانه شب عید است، اظهار داشت: به طور حتم برای جلوگیری از متضرر شدن مصرف کنندگان باید ازسوی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت مدیریت و نظارت دقیق و مدونی در خصوص تنظیم بازار شب عید صورت گیرد.

نوروزی،با اشاره به اینکه متأسفانه دلالان و محتکران برای مکیدن خون ملت در انتظار شب عید هستند،افزود: با توجه به اینکه مرکبات در استان های مازندران،گیلان،گلستان و خوزستان به صورت انبوه در سال جاری تولید شده است به همین جهت دولت باید با نیاز سنجی جامع بازار شب عید مدیریتی انجام دهد.

 عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس، دولت باید بازار میوه شب عید را کنترل کند،گفت: برای تنظیم بازار شب عید و جلوگیری از افزایش قیمت میوه از جمله مرکبات باید شرکت های تعاونی روستایی وارد عمل شوند و باخرید از سردخانه ها، میوه را در آستانه شب عید در بازار عرضه کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی