بازدید 3361
آیت‌الله‌جوادی‌آملی:

معارف اهل‌بیت راه خروج جهان از خشونت

این استاد برجسته در دیدار با حجت الاسلام خلیل زاده رییس اتحادیه انجمن های شیعیان آلمان تاکید کرد: جهان غرب از آدم کشی و شهوت رانی خسته شده و سخنان اسلام برای جهان غرب تازه و نو است.
کد خبر: ۳۷۸۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۴ 13 February 2014
 آیت الله ˈعبدالله جوادی آملیˈ از مراجع تقلید گفت: غرب باید بداند معارف اهل بیت(ع) راه خروج جهان از جنگ و خشونت است.

به گزارش  ایرنا به نقل از بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا، این استاد برجسته در دیدار با حجت الاسلام خلیل زاده رییس اتحادیه انجمن های شیعیان آلمان تاکید کرد: جهان غرب از آدم کشی و شهوت رانی خسته شده و سخنان اسلام برای جهان غرب تازه و نو است.

وی افزود: غرب باید بداند که معارف اهل بیت(ع) راه خروج جهان از جنگ و خشونت است، باید بدانیم هرگز پیشرفت علم مانع گرایش به دین نیست بلکه علم باعث پذیرش بیشتر و باور عمیق تر دین خواهد بود.

وی اظهار داشت: برای گسترش اسلام در غرب باید در گام نخست نقاط مشترک در آموزه های شیعه و اهل سنت مورد توجه قرار بگیرد و از ذکر مسائل مورد اختلاف در گام نخست پرهیز شود.

جوادی آملی با توصیه بر محور قرار دادن قرآن و اهل بیت(ع) در تبلیغ و ترویج فرهنگ تشیع ابراز داشت: باید نهج البلاغه به عنوان راهنمای تبلیغ معارف شیعه مورد توجه قرار بگیرد زیرا که سید رضی در تالیف آن مدیریت صحیح همراه با درایت و عقلانیت را به کار گرفته و از ذکر مسائل اختلاف برانگیز پرهیز کرده است.

وی بر پرهیز از آغشته شدن تبلیغ مذهبی به چالش های سیاسی ادامه داد: معارف تشیع با نام اسلام ترویج شود و هرگز نگوییم که شیعه این را می گوید بلکه بگوییم اسلام این مسئله را بیان کرده چرا که معارف تشیع همان آموزه های اسلام حقیقی است.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام خلیل زاده گزارشی از اقدامات اتحادیه انجمن های شیعیان در آلمان گزارشی ارایه کرد.

وی با اشاره به رشد تشیع در آلمان گفت: هدف اصلی این اتحادیه مدیریت رایزنی با مقامات دولتی آلمان برای احقاق حقوق مسلمانان و شیعیان آلمان و تولید جریان های فکری شیعه در بین مخاطبان مسلمان و پیروان دیگر ادیان است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست