بازدید 6642

رد پای خرس در شفت دیده شد

کد خبر: ۳۷۷۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹ 10 February 2014
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت گفت: طبق گزارش‌های مردمی، ردپای خرس در شهر احمدسرگوراب شفت دیده شده و نیروهای حفاظت محیط زیست در تلاش برای پیدا کردن این جانور و هدایت او به جنگل هستند.

به گزارش فارس، علی فرهی‌تکرمی با اشاره به حضور خرس در مناطق شهری این شهرستان اظهار کرد: ساعت 19 شب گذشته فردی در تماس با اداره محیط زیست عنوان کرد که جای پای خرسی را در شفت دیده است.

وی با بیان اینکه به جز ردپای خرس چیز دیگری مشهود نبود، افزود: از ساعت 2 بامداد امروز نیروها در «کلان‌محله» احمدسرگوراب شفت برای تحقیق و حفاظت رفتند تا در صورت مشاهده خرس او را به جنگل هدایت کنند.

رئیس اداره محیط زیست شفت با بیان اینکه ممکن است خرس بر اثر سرما و گرسنگی به پایین آمده باشد، تصریح کرد: مردم از آنجا که نمی‌دانستند باید به محیط زیست اطلاع دهند شهرداری شفت را در جریان آمدن خرس گذاشتند.

وی گفت: شهرداری نیز به آتش‌نشانی اطلاع داد و آتش‌نشانان با بلندگو در شهر اطلاع‌رسانی کردند که مردم مراقب باشند زیرا خرس گرسنه ممکن است خطرساز شود.

فرهی‌تکرمی با اشاره به اینکه برخی گزارش‌های رسیده مردمی نشان از درگیری سگ‌ها با خرس دارد، خاطرنشان کرد: مردم گزارش دادند که سگ‌ها با خرس مبارزه کردند و زخمی شدند اما هنوز آن سگ‌ها را پیدا نکردیم.

وی با تأکید بر اینکه تلاش برای پیدا کردن خرس همچنان در شفت ادامه دارد، یادآور شد: مردم در صوت مشاهده خرس بلافاصله به اداره محیط زیست اطلاع دهند و با نیروهای حفاظت محیط زیست همکاری کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۴
خوب با این نشانه ها امروز و فرداست که جنازه خرس و توله هاش پیدا می شه
خرسه اومده سبدکالابگیره.
پاسخ ها
456
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
خوب بیاد بگیره . چقدر بخیلی!
شفت دیگر کجاست؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
يكي از شهرستانهاي غربي استان گيلان نزديك شهرستان فومن
بهتر بود اطلاع رساني نمي كرديد چون ممكن است خرس را بكشند.پيشنهاد مي شود از سرنوشت ان اطلاع رساني كنيد
شفت از بخشهای سابق شهرستان فومن و در غرب جاده رشت فومن قرار دارد.جمعیت شفت را قوم تالش و قوم گیلک تشکیل می دهند.در دولت مهرورزی بخش شفت به شهرستان مستقلی تبدیل شد.
آقای ناشناس نسبتا محترم .این پرسش با سه تا علامت سوال یعنی چه ؟ شهرستان شفت یکی از زیبا ترین ، ییلاقی ترین شهرهای استان گیلان است که اکثر هنر پیشگان ،فوتبالیست ها وافراد نسبتا متمول در آنجا زمین خریداری نموده وویلا سازی نموده اند .کوههای سرسبز ،رود های پر آّب ،آبشارهای سحر انگیز وجنگل های زیبا هوش از سر آدم میبرد. تا جایی که انسان فکر میکند حضرت باری تعالی قطعه ای از بهشت خود را جهت نمونه ونمایش برای استفاده وتنبه آدمیان روی زمین جاگذاشته است .بهار وتابستان در خدمتیم .
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
قربون بند کیفمی تا خرج کنم رفیقمی؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
آقای حمیدی کرنق کاملا محترم
من همان ناشناس بقول شما نسبتا محترم هستم.علت گذاردن سه علامت سوال بعد از سوال خدای ناکرده اهانت به مردم شریف شهرستان زیبای شفت نبود.بلکه منظورم خطاب به تابناک بود که درست اطلاع رسانی انجام دهند و اگر خبری در مورد شهرستان کوچکی قرار است منتشر شود که کمتر نامی از آن مطرح شده باشد آدرس درستی از قبیل موقعیت جغرافیایی شهرستان و ذکر استانی که شهرستان در آن واقع شده است داده شود تا اطلاعات عمومی خواننده افزایش یابد.ضمنا بنده و خیلی های دیگر نه هنرپیشه ایم نه فوتبالیست و نه متمول و ...بنابراین با چنین مکانهای زیبا و بهشتی تقریبا بیگانه ایم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
آنجا رفتم و در جمع به طبيعت روستاهاي استان مازندران نمي رسه حاظرم شرط ببندم يك نفر بي طرف پاشه بره هر دو جا رو ديد بزنه بعد بگه
شفت یکی از روستاهای استان گیلان - نزدیک فومن میباشد
من خودم متولد فومن، در کوههای فومن خرس دیدم ، شفت یک شهره از توابع شهرستان فومن، ، حتی حدود 15سال پیش هم گوزن و بز کوهی و پرندگانی چون قرقاول وحشی وجود داشت، الان هم تشریف ببرید فومن شاید شکارچی تا دلتون بخواد میتوانید ببینید که برای شکار گراز میروند کوه.
به هرجا که دلتون بخواد زنگ زدیم ، اما کسی نیست جلوی این افراد را بگیره، دیگر اون کوهها گوزن نداره
اگه کسی میخواد کسی اونجاها بشناسه "عزیز غار نشین" را در گوگل سرچ کنید
کاش خبرش را نمی گفتید. الان عده ای سودجو برای شکار خرس راه می افتند اونجا نسل اون خرس رو برمی دارن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی