بازدید 8539

سارقان مسلح بانک در مشهد دستگير شدند

کد خبر: ۳۷۷۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۳ 09 February 2014
۲ عضو باند سرقت مسلحانه از بانک ملي شعبه فرامرز مشهد طي يک درگيري مسلحانه در حالي دستگير شدند که يکي از همدستان آن ها با رها کردن موتورسيکلت گريخت.

 به گزارش خراسان، حدود ساعت 11:20 صبح روز گذشته ۳ جوان موتورسوار که صورت هاي خود را پوشانده بودند و سلاح کلت کمري به همراه داشتند وارد شعبه بانک ملي در بولوار شهيد فرامرز عباسي شدند. آنان با کشيدن سلاح مشتريان و کارکنان بانک را تهديد کردند که روي زمين بخوابند و هيچکس حرکتي نکند.

دزدان نقابدار سپس پول هاي پشت پيشخوان ها را داخل ۲ ساک مشکي رنگ ريختند و با موتورسيکلت طرح هوندا از محل گريختند. شهروندان با مشاهده دزدان نقابدار با پليس ۱۱۰ تماس گرفتند. هنوز دقايقي از ماجرا نگذشته بود که گشت موتورسواران کلانتري آبکوه خود را به محل وقوع سرقت رساندند و به تحقيق از شاهدان ماجرا پرداختند.

 دقايقي بعد سرهنگ رضاپور (رئيس کلانتري آبکوه) که هدايت نيروهاي مذکور را به عهده گرفته بود دستور داد تا گروه گشت انتظامي در مسير حرکت دزدان نقابدار طرح مهار را اجرا کنند. در همين حال مأموران اطلاع يافتند که دزدان از داخل يکي از خيابان هاي فرعي وارد بولوار جانباز شده و ساک هاي حاوي پول هاي مسروقه را داخل يک دستگاه خودروي پژو پارس انداخته اند و با سرعت به طرف ۱۰۰ متري فجر حرکت کرده اند.

با دريافت اين خبر و اعلام شماره پلاک خودرو به مرکز فرماندهي و کنترل مشخص شد که پلاک مذکور متعلق به خودروي ديگري است.

 در اين حال رئيس پليس مشهد، فرماندهي عمليات را به عهده گرفت و به تمام نيروهاي گشت انتظامي دستور داد تا در مسير تردد احتمالي دزدان نقابدار قرار گيرند.

 از سوي ديگر نيروهاي سوار بر يکي از خودروهاي گشت يگان امداد که به نزديکي ۱۰۰ متري رسيده بودند تا به ياري مأموران کلانتري بشتابند ناگهان پژو پارس را مشاهده کردند که با سرعت زيادي از سمت ميدان فهميده وارد بزرگراه شد و به حرکت خود ادامه داد.

مأموران يگان امداد بلافاصله به تعقيب دزدان پرداختند و با شليک تيرهاي هوايي از آنان خواستند تا متوقف شوند اما در همين حال سرنشين پژو پارس سلاح خود را بيرون کشيد و به سمت نيروهاي يگان امداد شليک کرد.

 شليک گلوله از سوي پليس و دزدان ادامه داشت و صداي گلوله ها در فضاي بزرگراه مي پيچيد. رانندگان خودروهاي عبوري وحشت زده کنار مي کشيدند تا اين که يکي از گلوله ها به سينه مأمور يگان امداد اصابت کرد اما به دليل اين که وي جليقه ضد گلوله به تن داشت آسيب سطحي ديد.

مأموران انتظامي با مشاهده اين وضعيت خودروي دزدان را هدف قرار دادند تا اينکه گلوله اي از پشت به کتف راننده اصابت کرد و کنترل فرمان از دست وي خارج شد. به دنبال وقوع اين حادثه خودرو با سرعت زياد در کنار تقاطع غيرهمسطح خيام با جدول حاشيه بزرگراه برخورد کرد و متوقف شد.

 نيروهاي انتظامي بلافاصله خودروي دزدان مسلح را به محاصره درآوردند و راننده مجروح را به بيمارستان شهيد هاشمي نژاد مشهد و دزد ديگر را به مقر انتظامي منتقل کردند. در بازرسي از داخل خودرو يک قبضه نارنجک به همراه کلت جنگي کشف و مشخص شد که دو سارق نقابدار با يکديگر برادر هستند.

اين گزارش حاکي است: مأموران کلانتري آبکوه همچنين موتورسيکلت طرح هونداي سارقان را که در محل تعويض وسيله نقليه توسط دزدان رها شده بود در حالي کشف کردند که موتورسوار تحت تعقيب از محل گريخته بود. بررسي هاي پليس همچنين مشخص کرد که موتورسواران نقابدار بيش از ۱۲۹ ميليون تومان وجه نقد را از بانک دزديده اند که ساک حاوي پول هاي مسروقه نيز از خودروي دزدان کشف شد. بنابراين گزارش، نيروهاي انتظامي بلافاصله بازجويي از دزد نقابدار را آغاز کردند و او همدست فراري خود را نيز لو داد.

با شناسايي دزد فراري، تلاش نيروهاي انتظامي براي دستگيري وي همچنان ادامه دارد و با توجه به سرنخ هاي موجود به زودي در چنگ قانون گرفتار خواهد شد.

 فرمانده انتظامي خراسان رضوي نيز ضمن تقدير از همکاري شهروندان و سرعت عمل نيروهاي انتظامي که دقايقي پس از دستبرد ميليوني به بانک، سارقان مسلح را با به خطر انداختن جانشان دستگير کردند گفت: بازجويي از دزدان مسلح آغاز شده است و تحقيقات براي کشف ديگر اقدامات مجرمانه احتمالي آن ها و دستگيري دزد فراري ادامه دارد.

سردار سرتيپ بهمن اميري مقدم افزود: خودرو و موتورسيکلت کشف شده از سارقان مسلح به يگان انتظامي منتقل شده است تا بررسي هاي تخصصي در اين باره انجام شود.

 رئيس پليس استان خراسان رضوي افزود: پس از تکميل تحقيقات و بازجويي از دزدان دستگير شده، اطلاعات لازم در اختيار شهروندان قرار خواهد گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۱
خاک بر سر حروم خور این دزد های کثیف.. آخه مگه لقمه حروم هم خوردن داره؟ اینم از آخر و عاقبتشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
مگه مال بیت المال خورد نداره؟از اونایی که قرارداد کرسنت رو امضاء کردن بپرسین
عزیزم چرا فشار خودتو میبری بالا. بجای ناسزا یک تشکر از نیروی انتظامی میکردی که اینطور که اینجا شرح داده خیلی خوب عمل کردن
درود بر تمام افرادی که در این عملیات شرکت کردند و نشان دادند ایران جای ارازل و اوباشها نیست و با آنها بقدرت برخورد میشود در ضمن هرچه زودتر اعدام گردند
در جامعه ای که فقر و بیکاری و سر خوردگی جوانان وجود داره این کارها طبیعیه همه که امامزاده نیستند باید ریشه مشکلات رو شناخت و در پی رفع اونا بود.
باید پلیس های فداکار و وظیفه شناس تشویق شوند.
با تشکر از نیروهای انتظامی عزیزچند روز دیکر این دوزدان از خدا بی خبر با ضمانتازاد میشوند چون همیشه همین طور است
با تشكر از مأمورين محترم نيروي انتظامي و حاشيه غير هم سطح بولوار خيام كه دزدها رو متوقف كرد
پول دولت و كه دزديدن و خوردن حروم نيست اخوى. اگه بود كه تاحالا گلويه ايلى رو گرفته بود.
پاسخ ها
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
تکبیر
نشکر از نیروی جان بر کف انتظامی-برخورد بیرحمانه با اراذل و اوباش مخل امنیت وظیفه نظام و پلیس مقتدر میباشد. اعدام این جرثومه های فساد بهترین وسیله پیشگیری میباشد. باز هم تشکر از برادران نیروی مقتدر انتظامی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی