بازدید 29327

شورای نظارت: حق انتخاب مجری با رئیس‌جمهور نیست

شورای نظارت بر صدا و سیما در موضوع اختلاف بین دولت و صدا و سیما بر سر موضوع تعیین انتخاب مجریان گفت‌و‌گو با رئیس‌جمهور حق را به ضرغامی داد و نه روحانی. هر یک از قوای سه‌گانه، دو نماینده در این شورا دارند.
کد خبر: ۳۷۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۸ 08 February 2014
شورای نظارت: حق انتخاب مجری با رئیس جمهور نیست

نائب رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما گفت: در نشست امروز این شورا، اعضا مصوب کردند که تصمیم نهایی در انتخاب مجریان برای انجام مصاحبه با سران قوا با صدا و سیما باشد.

به گزارش «تابناک»، سید رمضان شجاعی‌کیاسری، نائب رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما با اشاره به نشست عصر امروز این شورا برای بررسی نامه سید عزت الله ضرغامی درباره انتخاب مجریان مصاحبه‌های گفت‌وگو محور سران قوا‌ گفت: در نشست امروز دو مصوبه داشتیم که بنا بر یکی از آن‌ها اعضای این شورا از تأخیر ایجاد شده در پخش مصاحبه رئیس جمهور بنا بر هر دلیل‌ به دلیل معطل ماندن مردم و آنتن رسانه ملی اظهار تأسف کردند.

وی افزود: مصوب شد که چون صدا و سیما کار تخصصی و ذاتی‌اش است که عوامل خود را برگزیند، بنابراین در انتخاب عوامل برای انجام مصاحبه با سران قوا، هماهنگی لازم را انجام دهد، ولی اصل بر این است که حوزه کار تخصصی است و هماهنگی باید با رؤسای قوا در انتخاب عوامل باشد، ولی تصمیم نهایی با صدا و سیماست.

هر یک از قوای سه‌گانه دو نماینده در شورای نظارت بر صدا و سیما دارند. این شورا در حال حاضر از حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی (رئیس شورا) و محمدجواد لاریجانی (نمایندگان قوه قضائیه)، نوباوه وطن (دبیر شورا) و شجاعی کیاسری (نایب رئیس شورا) (نمایندگان قوه مقننه)، آقایان آشنا و رحمانی فضلی (نمایندگان قوه مجریه) تشکیل می‌شود.

پس از بروز مشکل و ایجاد تأخیر در شروع گفت‌و‌گوی تلویزیونی رئیس جمهور در شامگاه چهارشنبه، ضرغامی رئیس صدا و سیما، موضوع را به شورای نظارت بر صدا و سیما ارجاع داد.
در این نامه آمده بود: «احتراما‌ با توجه به اهمیت تأخیری که در شروع مصاحبه زنده تلویزیونی رئیس جمهور محترم پیش آمد، خواهشمند است در مورد انتخاب مجری توسط رؤسای محترم قوا و امتناع از پذیرش وظیفه قانونی و حرفه‌ای رسانه ملی اظهارنظر نمایید‌».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۰۴
انتشار یافته: ۱۱
دیگه راهی نیست رییس جمهور باید تلویزیون مستقل ایجاد کنه.
حق؟!
اگر تصمیم نهایی با صدا و سیماست، پس هماهنگی با رؤسای قوا دیگر چه سیقه ایست. خب حالا حق با صداوسیما پس تا به حال چرا این مسئله مطرح نبوده؟
شورای نظارت گفته حق انتخاب مجری با صدا و سیماست ولی در مورد سران قوا باید هماهنگی داشته باشد.خوب رییس جمهور هم نفر اول اجرایی کشور و رییس قوه مجریه است.
متن را مجدد بخوان
حداقل شورا می توانست ضرغامی را مجاب به عذرخواهی از ملت بکند.
انتخاب مجری توسط رئیس جمهور یعنی سر کار گذاشتن مردم و نرسیدن به پاسخ های مردم.
بهتر است هر وزارت خانه یک شبکه مستقل داشته باشد . حتی به صورت 6 ساعت در شبانه روز
قابل پيش بيني بود!!!!!
چرا به این نکته رییس شورای نظارت توجه نمی شود؟ گفته در مقاطع مهم باید هماهنگ کنند؟
البته این ذهنیت بخاطر انتخاب مجری برای رئیس جمهور قبل ، ایجاد شد زیرا قبلا مجریان بسیار خوبی انتخاب میشدندکه ریاست محترم جمهور سابق بسیار میپسندید!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست