بازدید 3111

مذاکره سفیر ایران با معاون وزیر خارجه روسیه

کد خبر: ۳۷۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹ 07 February 2014
در دیدارمهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با میخائیل باگدانوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خارومیانه و معاون وزیر امورخارجه فدراسیون روسیه، آخرین تحولات سوریه از جمله آغاز فرایند سیاسی  برای حل بحران آن کشور،مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت. 

به گزارش« تابناک »طرفین در این ملاقات بر ضرورت حل مشکلات سوریه توسط خود سوری ها تاکید کرده و  هر گونه دخالت خارجی در امور داخلی آن کشور یا تحمیل مطامع خارجی علیه خواست و اراده دولت و ملت سوریه را مردود دانستند.

سنایی بار دیگر بر این موضوع تاکید کرد که حل و فصل سیاسی بحران سوریه ، توقف فوری خشونت در این کشور و همچنین مبارزه با تروریسم گزینه اصلی جمهوری اسلامی ایران است و ایران آماده است تا با هر روند سیاسی حل و فصل مسالمت آمیز بحران سوریه با مشارکت دولت سوریه و کشورهای موثر منطقه ای از جمله همسایگان سوریه همکاری نماید. ایشان خاطرکردند نقش مثبت و سازنده ایران در منطقه غیر قابل انکار و هرگونه فرایندی بدون مشارکت جمهوری اسلامی ایران به نتیجه نخواهد رسید.

باگدانوف نیز بر اهميت ادامه روند مذاکره بين دولت سوريه و اپوزيسيون همراه با مساعدت سازنده تمام بازيگران ذی نفوذ منطقه ای و بين‌المللي به منظور حل سياسي هر چه زودتر بحران سوريه ، تاکید نمود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست