بازدید 16369
جزئیات پیشنهاد مجلس برای اصلاح قانون هدفمندی:

قانون هدفمندی یارانه‌ها بالاخره اصلاح می‌شود

در حالی که مباحث پیرامون بودجه سال ۹۳ و تبصره هدفمندی یارانه‌ها امروز در مجلس شورای اسلامی پیگیری شد؛ پیشنهادی خوب از سوی نمایندگان مجلس در صحن علنی مطرح شد که بنا بر آن دولت موظف به اصلاح قانون هدفمندی یارانه‌ها برای اجرا در فاز دوم شد؛ پیشنهادی که می‌تواند سرنوشت هدفمندی یارانه‌ها را تغییر اساسی دهد.
کد خبر: ۳۷۶۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳ 04 February 2014
قانون هدفمندی یارانه ها بالاخره اصلاح میشود
در حالی که مباحث پیرامون بودجه سال ۹۳ و تبصره هدفمندی یارانه‌ها امروز در مجلس شورای اسلامی پیگیری شد؛ پیشنهادی خوب از سوی نمایندگان مجلس در صحن علنی مطرح شد که بنا بر آن دولت موظف به اصلاح قانون هدفمندی یارانه‌ها برای اجرا در فاز دوم شد؛ پیشنهادی که می‌تواند سرنوشت هدفمندی یارانه‌ها را تغییر اساسی دهد.

به گزارش «تابناک»، بررسی بودجه سال آینده، امروز نیز در مجلس شورای اسلامی‌ پیش رفت و نمایندگان دیدگاه‌های خود را درباره تبصره‌ها و بندهای بودجه ۹۳ در صحن علنی مجلس مطرح کرده و به رأی‌‌ گذاشتند؛ اما در بین این مباحث و پیشنهاد‌ها، گزینه‌ای مطرح شد که می‌تواند سرنوشت هدفمندی یارانه‌ها را تغییر دهد.

بنا بر این گزارش، امروز محمد قسیم عثمانی، نماینده بوکان در مجلس طی پیشنهادی در حین بررسی لایحه بودجه ۹۳ برای ‌‌جایگزینی تبصره ۲۱ به موضوع هدفمندی یارانه‌ها اختصاص دارد، با اشاره به وجود ابهام در پیشنهاد‌های دولت برای تبصره هدفمندی گفت: بنا بر پیشنهاد ما، دولت مکلف است حداکثر تا پایان خرداد ۹۳ اقدامات قانونی لازم را جهت اصلاح قانون هدفمندی ‌یارانه‌ها انجام داده و از آغاز تیر ماه همین سال به گونه‌ای عمل کنند که ضمن رفع نواقص اجرای فاز اول، بر پایه قانون اصلاحی مذکور، فاز دوم را اجرا کنند.

عثمانی افزود: در این پیشنهاد به دولت اجازه داده می‌شود از همه روش‌هایی که منع قانونی ندارد، برای شناسایی جامعه هدف استفاده کرده و زمینه اجرای هدفمندی یارانه‌ها در فاز دوم بر مبنای درآمد نسبی خانوار فراهم آید.

بنا بر این گزارش، با پیشنهاد محمد قسیم عثمانی در مجلس ‌موافقت ‌و ‌قرار بر این شد که اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تا تیر ماه سال آینده به تأخیر افتاده و بر پایه آن دولت مکلف شد تا اصلاحات لازم را در قانون هدفمندی یارانه‌ها به انجام رسانده و شرایط را برای اجرای قانون در فاز دوم فراهم کند.

واقعیت نیز این است که تبصره هدفمندی یارانه‌ها که گویا عجولانه و تحت فشار به مجلس رسیده بود، آن گونه که باید و شاید موضوع هدفمندی یارانه‌ها را جدی تلقی نکرده بود و اجرای آن با این شرایط، منجر به آن می‌شد که وضعیت در سال آینده و با توجه به لزوم افزایش نرخ حامل‌های انرژی بسیار وخیم شود.

همچنین موضوع حذف دهک‌های درآمدی از دریافت یارانه نقدی نیز موضوع دیگری بود که به نوبه خود می‌توانست اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را با مشکلات اساسی روبه‌رو سازد؛ مشکلاتی که توزیع سبد کالا طی روزهای اخیر، تنها نمونه کوچکی از آن را بازتاب داد.

اما اصلاح قانون هدفمندی یارانه‌ها برای اجرا، موضوعی است که از مدت‌ها پیش باید در دستور کار مجلس قرار می‌گرفت؛ اصلاحی که با توجه به نوع اجرای قانون در دولت گذشته، از ضروری‌ترین ضروریات برای اقتصاد کشور به شمار می‌رود؛ اما این اصلاحات در چه راستایی خواهد بود؟

در همین رابطه در گفت‌وگویی با محمد قسیم عثمانی از وی در خصوص جزئیات این اصلاحات پرسیدیم.
وی به «تابناک» گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید در مورد قانون اصلاح شود، مربوط به ارز و نرخ آن است. هنگامی که قانون مشخص کرد ‌تا پایان قانون برنامه پنجم توسعه، نرخ حاملهای انرژی باید به فوب خلیج فارس برسد، موضوع ارز در آن لحاظ نشده بود. در آن زمان قیمت گازوئیل که بر پایه فوب ۴۰ سنت بود، حدود ۴۰۰ تومان می‌شد، اما اکنون نرخ ارز تغییر کرده ‌و این موضوع باید لحاظ شود.

وی ادامه داد: نمی‌توان قانون را بدون توجه به تغییرات نرخ ارز ادامه داد. باید موضوع ارز در قانون مورد توجه قرار گیرد و درباره ‌‌آن تصمیم گیری شود.

وی درباره اصلاح دیگر‌ در قانون، گفت: موضوع دیگری که باید حل شود، مربوط به پرداخت نقدی و غیر نقدی است؛ اینکه چه میزان از پرداخت یارانه باید نقدی باشد و چقدر غیر نقدی و همچنین اینکه پرداخت یارانه باید به شکل هدفمند تنها به خانوارهای نیازمند صورت بگیرد.
 
وی توضیح داد: ماده ۷ قانون اشاره کرده ‌که دولت می‌تواند ۵۰ درصد ‌درآمد را ‌نقدی و غیر نقدی پرداخت کند، ولی باید به درستی مشخص شود که این پرداخت به چه نسبت و میزان و به چه کسانی باید باشد.

وی در این باره که آیا دولت می‌تواند این اصلاحات را تا زمان تعیین شده صورت دهد یا خیر، گفت: دولت‌ مجبور به اصلاح قانون است و اگر بخواهد آن را درست ‌اجرا کند، چاره‌ای جز آوردن این اصلاحات ندارد. دولت مکلف شده است ‌تا پایان قانون برنامه پنجم توسعه، هدفمندی را کامل کند و با این شیب اگر به پیش برویم، نمی‌تواند تا زمان تعیین شده قانون را اجرا کند. از سویی خود دولت نیز بار‌ها اشاره کرده ‌که قانون ایراد‌های اساسی دارد و باید اصلاح شود؛ بنابراین، جز اصلاح قانون هدفمندی چاره دیگری ندارد.

گفتنی است، پیشنهاد عثمانی در حالی امروز در صحن علنی مجلس به تصویب رسید که تا پیش از این، قرار بود قانون در فاز دوم و از آغاز سال آینده در شرایطی مبهم اجرا شود. شرایطی که در آن شیب افزایش نرخ حامل‌های انرژی و پرداخت یارانه نقدی به کلی مبهم و مشکوک بود.
این پیشنهاد در صورتی که از سوی دولت به درستی مد نظر قرار گرفته و اجرا شود و اصلاحات اساسی را در نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها منجر شود، می‌تواند سرنوشت هدفمندی یارانه‌ها و به واسطه آن اقتصاد کشور را تغییر دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۸
انتشار یافته: ۶۱
پول یارانه مال همه مردم است نباید به زور از کسی گرفته شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
دوست گرامی حق نیازمند است نه هر کسی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
راست میگه دیگه
فقط قسمت سبدی ش حذف شه و نقدی بدن تا مردم خودشون تصمیم بگیرن نه اینکه برنج هندی و مرغ یخ زده بهمون تحمیل بشه!
ناشناس
| - |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
با این وضعیت اکثر مردم نیازمند هستند پس به همه باید داده بشه.
سجاد
| - |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
دوست گرامی اگر روند حذف شروع بشه دایره خذف هر بار تنگتر میشه و خود نیازمندها هم ضرر می کنن برای نیازمندی هر بار میشه یک تعریف داد ،اون وقت بیا درستش کن .پس باید به همه تعلق بگیره .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
هزينه به دلاره دارآمد به رياله.
ناشناس
| - |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
عزیزان منفی زن حداقل به نیازمندا رحم کنید .
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
اگه نقدینگی در جامعه کاسته بشه تورم به حداقل میرسه البته به شرطی که نرخ ارز ثابت بمونه.دوستان به امروز خودتون نگاه نکنید به آینده فکر کنید. در کشور ترکیه با اجرای صحیح هدفمندی تورم این کشور که گاهی به 100٪ هم میرسید در مدت کمتر از 8 سال به6٪ رسیده. ما هم باید همون راهو ادامه بدیم اگه میخوایم به چشم اتداز 20 ساله در سال 1404 برسیم.
آرام
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
باید بگم که حق با دوست عزیزمونه. یارانه به همه ملت ایران تعلق داره، هرکس از زندگی خودش خبر داره، دلیلی وجود نداره که یکی به خاطر اینکه زورش میاد کار کنه فقیر شناخته بشه و یکی هم که سخت زحمت میکشه و با آینده نگری خانوادشو مدیریت میکنه غنی تلقی بشه و حقش ظایع بشه. این نمیتونه عدالت باشه. این بیشتر به تبلیغ برای کار نکردن و راحت طلبی شباهت داره تا عدالت.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
یارانه ی 20درصد ثروتمندوکسانی که جزء2دهک پردرآمد هستند باید قطع گرددواز آنها مالیات اخذشود.اگر در ایران سیستمی برای شناسایی ثروتمندان وجود ندارد پس چگونه مبلغ مالیاتی که این افراد باید بپردازندتعیین می شود؟
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
iهمین سبد کالا راببینید وقتی قرار شد عدهای حذف شوند میبینید که چقدر از نیازمندان حذف شدن یارانه هم همینطوره وقتی قرار به حذف بشه ممکن خیلی از نیازمندان به اشتباه حذف شوند وشاید خود شما باشید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
یارانه مال همه است دولت قبل هم از پول دار ها درخواست کرد که برای کمک به دولت انصراف بدن نه اینکه حقشون نباشه...
ایرانی
| United States |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
کاملا حق با شماس حق تک تک این ملته .اگر قرار باشه به ندارا بدن و به داراها ندن میشه قصه خونواده پدر من و همسایه میلیاردر ما . پدر من یک پیرمرد 67 ساله هست که با یک بقالی مجبوره یک خونواده 4 نفری رو با یک دانشجوی دانشگاه آزادی بچرخونه باور کنین گاها نان خالی هم برای خوردن پیدا نمی کنن همین دیروز میگفت 4 ساله همین شلوارو میپوشم ولی جالبه سبد کالا بهش تعلق نمیگیره ولی همسایمون یه آقایی هست دارای دهها ماشین سنگین راهسازی خونه ای که توی این شهر کوچیک حداقل 3 میلیارد ارزش داره 4 سواری گرانقیمت صدها میلیونی داره که بچه هاش سوار میشن درآمد روزانه ش شاید حداقل 10 میلیون باشه ولی جالبه سبد کالا به ایشون تعلق گرفته .
به همین خاطر میگم اگر قرار باشد عده ای حذف شوند با این اوضاع باور کنین حتما ندارا حذف میشن
این پول حق همه مردم است.
پاسخ ها
سجاد
| - |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
بچه ها مثبت بدین.
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
این پول حق بیکاران جویای کار است نه کس دیگه.
دولت به جای اینکه این پول رو از مردم بگیره یکم ریخت و پاشها رو جمع کنه که کسری نیاره.
عزیز من شما اگر واقعا به نظر ما ارزش میدین! ما نه هدفمندی میخوایم نه یارانه .خسته شدیم
یعنی میخوان سر از حسابهای بانکی مردم و دارایی های مردم دربیارن تا کسایی که ثروتمندن یارانه نگیرن
پاسخ ها
محمد
| Germany |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
در پایان هدفمندی به هیچ شخصی یارانه تعلق نمی گیره روش حساب باز نکنید به ثروتمندان هم مالیات تعلق می گیره
آينده نگر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
مگه تمام دنيا اينطوري نيست؟؟؟دركشورهاي پيشرفته اينقدردرنظام بانكي شفاف هستندكه هيچ كس نمي تونه يك شبه ميلياردربشه وهيچ كس هم نفهمه اين پول راازكجا آورده!!!
درود بردكتر عثماني واقعا بجابود وزرير اقتصادبشود
چون توزیع و اختصاص یارانه به کالاهائی مثل حامل های انرژی از ابتدا در جهت حمایت از اقشار کم درآمد به تنهائی نبوده و در جهت رفاه عمومی جامعه در نظر گرفته شده است علی القاعده مبالغ حاصل از حذف این یارانه ها هم متعلق به کل جامعه می باشد و لذا بهتر است بجای دادن شعار ترتیبی داده شود که ازپرداخت نقدی به افراد صرف نظر شود و در عوض این مبالغ در قالب برنامه و بودجه مشخص در زمینه بهداشت عمومی و تامین اجتماعی و حمل و نقل عمومی مصرف شود تا هم جنبه عمومی آن حفظ شود و هم در جهت افزایش رفاه اقشار کم درآمد باشد .
چطور در محاسبه سوخت و بنزین ، قیمت ارز و دلار مبنا است اما حقوق باید به ریال تضعیف شده محاسبه شود . چراهیچکس نمی گوید حقوق کارگر و کارمند بدبخت یک سوم شده .اینها نمایندگان چه کسی هستند ؟
خدایا چنان کن سرانجام کار
توخوشنودباشی وما رستگار
با توجه به استفاده همه خانواده ها از خدمات عمومی همچون مدارس دانشگاهها وخدمات شهری بایستی کل پول یارانه به این محلها اختصاص داده شود قطعا اگر ما مدارس خوب وقوی داشته باشیم اینده بهتری در انتظارمان خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
شعاری فکر نکنید. تا الآن هم اینجوری گفته بودن.
مگه با اومدن دانشگاه آزاد، مدارس غیر انتفاعی، مراکز دانشگاهی پولی و .... وضعمون عالی شده؟
حسینعلی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
قبل از اجرای هدفمندی یارانه ها پول یارانه ها به نوعی به مدارس دانشگاهها وخدمات شهری و غیره اختصاص داده بودند ولیکن یک عده ای به ظاهر طرحی را ترتیب دادند و گفتند افراد با درامد بالا بدلیل استفاده از خودروهای مدل بالااستفاده بیشتری از یارانه بنزین میبرند و شد وضعیت فعلی که افراد پولدار ،پولدارتر و افراد مستضعف ،هرروز فقیر وفقیر تر میشوند و عدالت دولت سابق همین هست که میبینیم.
وقتی انرژی گران می شود دولت باید یارانه نقدی بدهد و مدیریت مصرف را به عهده مردم بگذارد چون حقوقها مطابق با تورم و قانون نمی باشد پس بایستی حتمأ به همه یارانه بدهند.
سلام درست ترین کار پرداخت یارانه نقدی به همه ی مردم است مگر اینکه کسی بارضایت خودش یارانه نخواهدوانصراف دهد
امیدوارم قانون سربازی هم اصلاح شوذ
یارانه حق همه مردم است.هر کسی نیاز ندارد میتواند آنرا بگیرد و به مستمندی که میشناسد ببخشد.روشی که نیازمند رو از بی نیاز بتوان جدا کرد وجود ندارد فقط خدا میداند و بس.
پاسخ ها
مجید
| Austria |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
حسین جان گل گفتی مرسی درسته,درسته
ببینید اکثر ما ایرانی ها به این یارانه نیاز داریم . فقط یه عده که درامد بالا دارن نیاز ندارن . که اقلیت هم هستن. یعنی واقعا مشخص کردن اونا انقدر سخته !!!؟؟؟
افراد ثروتمند از سوبسییدهای دولتی بشدت زیاد استفاده میکنن بهمین خاطر یارانه نقدی نباید به آنها تعلق گیرد تا عدالت برقرار شود:
برای مثال فردی که خانه اش 200 متر است نسبت به کسی که خانه اش 40 متر است 5 برابر بیشتر گاز مصرف میکند تا آن را گرم نگهدارد و از آنجایی که هر مت مکعب گاز آزاد حدود 1000 تومان است ولی مشترک گاز بهای 200تومانی برای آن می پردازد!!!! یعنی 800 تومان مابقی را دولت یارانه میدهد!!!
حساب کنید برای این 2 مشترک چقدر یارانه درنظر گرفته شده است:اگر فرض کنیم برای خانه 40 متری قبض گاز 20 هزار تومان صادر شود پس برای خانه 200 متری تقریبا قبض 100 هزار تومانی صادر میشود:
میزان یارانه دریافتی برای هر کدام
1- خانه ی 40 متری: 80 هزار تومان
2-خانه ی 200 متری: 400 هزار تومان
درنتیجه فقط در بخش گاز یک فرد نسبتا ثروتمند 320 هزار تومان بیشتر یارانه دریافت میکند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بس نباید یارانه نقدی هم دریافت کند
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
خارج نشستی برای داخل تعیین تکلیف می کنی عزیز قیمتها داره واقعی میشه و پول هم به طور مساوی بین همه تقسیم میشه و از این محاسبات هم دیگه نداریم حا لا بحث سر اینه که این پول مساوی به همه داده بشه یا نه با توجه به نکاتی که دوستان در بالا توضیح دادن بهتره به همه داده بشه .
ناشناس
| Canada |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
قیمتها واقعی نمیشه فقط گرونترمیشه!!!
قبض گاز خودمون 50 هزارنومان اومده درحالی که 700 متر مکعب گاز مصرف کردیم و باید 700 هزارتومان میشد اما 650 هزار تومان سوبسید داده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| - |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
نه اشتباه می کنی قیمتها طبق قانون در چند مرحله باید واقعی بشه.
ناشناس
| Canada |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
فعلا که واقعی نیست و در مرحلهدوم هم واقعی نخواهد شد
ای کی یو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
ای کی یو جان خیلی از مرحله پرتی پول گاز پله کانی حساب میشه و ربطی به متراژ خونه نداره و طبق متر مکعب مصرفی حساب میشه خوب تو رو وزیر اقتصاد کنن
یارانه حق همه مردم اقافیمتهاروبرگردونین به قبل یارانه مال خودتون
هرکارمیکنید یارانه قطع نکنید
یارانه روبایدبه همه بدن مگه خوداون فردانصراف بده من درشهرمون کسی رومیشناسم که از پیمانکادان قدرشهره باهزارمجتمع تجاری وشرکت ولی سبدکالاشاملش شده ولی به ابدارچی اداره ما سبدکالاندادن.بااین اوضاع دولت چطوری میخوات دهک بندی کنه که ناحقی نشه
هر زمان حقوق ها را ارزى پرداخت كرديد مقايسه ها با كشؤر ارؤپايي و امريكايي را مى توانيد انجام دهيد و همچنين قيمت ها را بر همان پايه ارزى حساب كنيد ان هم بر پايه حقوق كشور هاى مورد بحث گفتگو در غير اين صورت قابل قبول نيست
خدا رو شکر!!
افزایش حقوق متناسب با تورم که در قانون کارهم امده یک شرط بزرگ دارد که قانونگزاران سهوا یا عمدا ان را فراموش کرده اند.شما وقتی می توانید سطح حقوق را متناسب با تورم افزایش دهید که رشد اقتصادی بیشتر و یا حداقل مساوی با تورم باشد مثل کشورهای کره و چین وگرنه در شرایط رشد منفی که به مفهوم کم شدن عرضه کالا و خدمات میباشد مردم با افزایش حقوق میبایست قدرت خرید کالایی را بدست اورند که وجود خارجی ندارد و این یعنی گران شدن بیشتر کالاهای موجود وتورم.
تا ماداميكه اقتصاد ما مشكلاتش ريشه اي حل نشود اين داستان ادامه دارد اولين مورد اصلاح قانون كار جهت ايجاد امنيت در سرمايه گذاري و جلب سرمايه خارجي همانند ساير كشور هاست ودرنتيجه ايجاد اشتغال و متعاقب ان توليد ثروت براي جامعه است والا با يارانه نقدي و غير نقدي اين دور باطل ادامه دارد تورم ادامه دارد فرهنگ فرار از كار ادامه دارد ،،،،
جالب اين كه اغلب نوشته از يارانه بعنوان ثروت ملي و حق همه جهت خرج كردن و نه سرمايه گذاري عنوان ميشود همانند وارث تنبلي كه از ارث خدادادي امورات بگذارند تا زمانيكه به مصبيت گرفتار شود،
خدا را شکر که جلوی اجرای شتابزده مرحله دوم گرفته شد. امیدوارم بخش عمده یارانه صرف زیرساختهای عمومی مثل حمل و نقل، بهداشت و درمان و آموزش بشه. درصد کمتری هم به خانواده های هدف اختصاص پیدا کنه. قرار نیست با گرفتن پول نقد مردم مشکلاتشون رو خودشون حل کنن. دولتها باید مسیولیت ایجاد اشتغال، درمان، آموزش و. .. مردم را برعهده بگیرن. ایجاد محیط امن برای فعالیتهای اقتصادی از دولت، کار و تلاش از ملت
اگر دستمزدها و هزينه خدمات را با ارز حساب كردند اين قانون درست است . در غير اينصورت برآيند كار منفي خواهد بود .
با وجود كشور 70ميليوني هيچ كس قادر به تقسيم درست نمي تواند باشد اجراي عدالت غير ممكن است . پس بهترين روش قطع يارانه وبرگرداندن قيمتها به سابق است نه بدهيد نه بگيري. وسلام
اگه می خواهید حاملهای انرژی رو هدفمند کنید لازم نیست به جیب مردم فشار بیارید جلوی کیسه ی سوراخ خودروهارو بگیرید که به جای هر 100 کیلومتر 3لیتر ، هر 100 کیلومتر 9 لیتر یا بیشتر می سوزانند و هوا رو آلوده می کنند و مردم رو به کشتن می دن.
قیمتها واقعی نمیشه فقط گرونترمیشه!!!
قبض گاز خودمون 50 هزارنومان اومده درحالی که 700 متر مکعب گاز مصرف کردیم و باید 700 هزارتومان میشد اما 650 هزار تومان سوبسید داده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
گیرم یکی ماهیانه دومیلیون درآمدیا بیشترداشته باشد فرزندانش که این درآمدراندارند حق حقوق آنها چه می شودبهترنیست که یارانه ادامه یابد تا جوانان مجرد درخانواده ها از ازدواج سرپیچی نکنند
جان مادرتان اگربرنامه ریزان هدفمندی مانند تقسیم کنندگان کالاهای یارانه ای هستند فعلا دست نگهدارید
ما که نداریم اینم به روش
در آن زمان قیمت گازوئیل که بر پایه فوب ۴۰ سنت بود، حدود ۴۰۰ تومان می‌شد، اما اکنون نرخ ارز تغییر کرده ‌و این موضوع باید لحاظ شود. !!!!!!
نرخ ارز را کی تعیین می کند؟
اگر امروز آن روز 1000 تومان بود و امروز شده 3000 تومان، از کجا معلوم فردا نشه 5000 تومان!؟؟؟
با این حساب هر قدر نرخ بنزین را بالا بیارید چون نرخ ارز سریعتر و بیشتر افزایش می یابد، بنابراین بطور مرتب قیمت بنزین نسبت به خلیج فارس ارزانتر خواهد بود و علاج مشکل در گرانتر نمودن قیمت بنزین جستجو خواهد شد در حالیکه ظاهرا پول رایج ملی ما ایرانیان ریاله و ما به ریال خرید و فروش می کنیم و دستمزدها و حقوقها با ریال پرداخت می شود!!! پس چرا نرخ دلار را 100 تومان تعیین نمی کنید؟ اونوقت خواهید دید که ما بنزین را به گرانترین قیمت در مقایسه با حتی آمریکا و کانادا( چه رسد به خلیج) می خریم!!!
حالا که شما کوتاه نمی آیید و همان دلار محاسبه شده به نرخ کارشناسانه!!!!!!!!! را ملاک تعیین قیمت بنزین قرار داده اید و ارزانی قیمت بنزین را مرتبا به رخ ملت می کشید، عیبی ندارد ولی در عوض دستمزد و حقوق و درآمد ملت را هم بر اساس همان دلار محاسبه کنید و مثلا خودروی وارداتی را هم به همان قیمت دلار کارخانۀ سازنده به ملت بفروشید تا جانب انصاف و عدالت کمی بیشتر مراعات شده باشد!!!!
واقعا دولت با این همه منابع نفت و گاز تا حالا چقدر تونسته برای مردم رفاه و اسایش بیاره ,درامد حاصل از فروش نفت ومنابع طبیعی فقط به جیب یه عده خاصی می رود .با دادن سبد کالای بی کیفیت کم کم می خواهند یارانه ها را حذف کنند .ابتدا با یه عده خاصی شروع می کنند و بعد همه مردم از گرفتن یارانه محروم میشوند.
ای کاش دولت بجای پرداخت یارانه مستقیم بین همه اقشار یارنه مستقیم را به حقوق بگیران دولت پرداخت می کرد تا مبالغ یارانه توام با افزایش نرخ خدمات به طور غیر مستقیم به دست سایر اقشار می رسید و خانواده هایی که نان اور نداشتند تحت پوشش کمیته امداد یارانه دریافت می کردند
دوست عزيز افراد ثروتنمد كه گناه نكرده اند ،،كار كرده اند پولدار شدندو لي بقيه توي خانه شان خوابيده اند به اين روز افتادند يارانه مال همه است
توی توزیع سبد کالا موندن، چجوری میخوان هدفمندی رو اجرا کنن؟!
باباجون درامدهاراواقعی کنین مانند کشورهایدیگر ان وقت هم خریدهاشون وهم درامدهاشون بانرخ فوب خلیج فارس محاسبه شود.ببخشیدافقطشماها یک طرف رامیدیدید اما حالا هردو طرف دیده میشه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست