بازدید 2884

ایجاد فراکسیونی براي پيگيري تشکل‌های مردم‌ نهاد

کد خبر: ۳۷۶۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱ 04 February 2014
رئيس کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است، تشکل های مردم نهاد با نفوذ در بین آحاد مردم می توانند خدمات ارزنده ای به آن ها ارائه دهند و بایستی وارد مسائل سیاسی و غیر مرتبط با فعالیت خود نشوند تا خدمات آن ها جلوه بیشتري در بین مردم داشته باشد.

به گزارش بسیج، عبدالرضا عزیزی اظهار کرد: تشکل های مردم نهاد باید به صورت تخصصی و حرفه ای در تمام مباحث حضور فعال داشته باشند و با سایر انجمن های مردم نهاد کشورهای دیگر این رابطه را حفظ کنند.

رئيس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که دولت می تواند رابطه خوبی بین مردم و ان جی او ها برقرار کند خاطرنشان کرد: احزاب بر خلاف تشکل های مردم نهاد در صحنه انقلاب عملکرد و امتحان مناسبی انجام نداده اند و همواره از توده مردم عقب تر و در انتخابات کشور به صورت افراطی عمل کرده اند اما ان جی او های مردم نهاد می توانند با تعامل با دولت تدبیر و امید مشکلات را در کشور شفاف سازی و حل کنند.

وي در ادامه از نقش مجلس شورای اسلامی در تدوین قوانین جدید برای تشکل های مردم نهاد گفت: باید در مجلس فراکسیونی ایجاد شود تا با مطالعه بر روی قوانین تشکل ها چنانچه خلاء قانونی داشته باشند با مطالعه و بررسی به تصویب رسانند البته خوشبختانه این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال پیگیری است و اعضای کارگروه ها جهت بررسی قوانین تشکل ها انتخاب و در حال فعالیت هستند.

عزيزي با اشاره به مشکلات و مسائل اجتماعی مختلف در جامعه، خاطرنشان کرد: دو مقوله بیکاری و فقر از جمله مشکلات اصلی اجتماعی است که باید دولت نسبت به آن ها حساس تر و پیگیر باشد چراکه در آینده دولت تدبیر و امید با مشکلات اجتماعی بیشتری مواجه خواهد شد.

رئيس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: دولت و به خصوص وزارت کشور باید در زمینه کمک به رشد و توسعه تشکل های مردم نهاد فعالیت و حمایت بیشتري کنند البته نیروی انتظامی نیز باید در کمک کردن به این تشکل ها سهیم باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی