بازدید 22741
خوانده می‌شوید:

ارزیابی شما از تهیه و توزیع سبد کالا چیست؟

دولت یازدهم وعده انتخاباتی خود برای توزیع سبد کالا را از یکشنبه این هفته به مرحله اجرا رساند. شناسایی افراد واجد دریافت این سبد، شیوه توزیع و اقلام توزیع شده، رفتار مردم در این روزها و پیشنهادهای شما برای بهتر شدن این روند، این گزارش را تکمیل خواهد کرد.
کد خبر: ۳۷۵۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶ 03 February 2014

توزیع یارانه در قالب کالایی، یکی از وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور بود که با فراز و نشیب‌های فراوان از روز گذشته اجرایی شده است. اثرات متفاوت پرداخت یارانه کالایی در مقایسه با یارانه نقدی از انگیزه‌های دولت در اجرایی کردن این شیوه بوده است، ولی روند انجام این کار با انتقاداتی همراه بوده است.

هرچند آغاز کار با استعفای یکی از معاونین وزارت صنعت همراه بود و این روزها در مجلس و افکار عمومی پرسش‌ها و ابهاماتی در مورد این کار  دولت مطرح شده است، ‌مسئولان دولتی از بهتر شدن تدریجی این روند خبر می‌دهند.

* به نظر شما، شیوه تعیین دریافت‌کنندگان این سبد کالایی دقیق بوده است؟

* فرایند تهیه و توزیع سبد کالایی را منظم و مدیریت شده می‌دانید؟

* سبد کالایی توزیع شده، چقدر در کمک به مشمولین دریافت آن مؤثر است؟

* چه پیشنهادی برای بهتر شدن مراحل بعدی توزیع کالا دارید؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۶
در انتظار بررسی: ۹۳۵
انتشار یافته: ۲۷۰
کاش با نظم بیشتر و در مدت طولانیتری توزیع می شد
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
اصلا توزیع ان اشتباه بزرگی است و خیلی حق کشی میشود مثل همون جریان سهام عدالته که یه عده زیادی حقشون پایمال شد من کسی را میشناسم که برای کار روزمزد سر چهارراهها می ایستد تا کسی او را برای کار انتخاب کند و نه سهام عدالت داره نه سبد کالا و پسرعمه خودم دلال میلیاردره و الان مشمول سبد کالا شده است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
به نظرم بهترین کار این بود که پولش را به صورت کارت خرید میدادند تا هر کس هر جنسی را بیشتر نیاز داشت تهیه میکرد. مثلا یک نفر ممکنه برنج داشته باشه و مثلا نیاز به مرغ بیشتری داشته باشه.
وحید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
جالب اینجاست به یک خانواده دونفره و یک خانواده 6نفره یکسان تعلق میگیرد.
خوب عزیز من شمردن بلدی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
عزیزم اصل کار غلطه. مگه مردم گشنه گدا هستند که اینجوری تو سرمای زیر صفر درحه به مردم صدقه میدن؟ پس حفظ کرامت انسانها چی شد؟ تو را خدا شیوه های احمدی نژادی را منسوخ کنید.
علی
| United States |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
دولت باید در نوبت بعدی این سبد را به 5دهک اول بدهد بهتر است
به من بازنشسته که ندادند چه ارزیابی داشته باشم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
من یک بازنشسته را میشناسم که سه تا مغازه تو خیابون شریعتی داره و برجی هفتاد میلیون اجاره میگیره البته ببخشید منظورم شما نبودید
بجز تحقیر چیز دیگری نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
تحقیر چیه ادم حسابی صف وایستادن بلد نیستی چرا چرت میگی. مطمئنا اگه وضعیت عادی بود این کار درستی نبود ولی در حال حاظر بهترین روش برای کنترل تورم است. اخه چرا باز یه تعداد از درک یه مسئله خیلی ساده عاجزن. مثل اون اقا یه چندر غاز بریزن تو حساب و چند برابر باعث تورم بشن؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
خیلی ساده است ولی همین مسئله ساده رو هیچ کدام از رسانه ها نمی نویسن. اگه این کالاها رو دست فروشنده می دادن چند برابر قیمت می فروختن یعنی تورم. اگه نقدی می دادن چند برابر باعث تورم می شد پس این کار منطقی است ولی ایرانیا طبق معمول اصل و ول کردن چسبیدن به فرع.آی توهین شد تحقیر شد ال شد و بل شد. ایرانی جماعت یعنی حاشیه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
از دولت تدبیر و امید این کارا بعید بود.
آشنا
| - |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
تحقیر یکطرف سکه است. آن روی سکه را بعدا در بازتاب این اشتباه دولت در رسانه های داخل و خارج خواهیم دید.
این سبد کالا با این شیوه مدیریت ، محبوبیت روحانی رل به طرز فاجعه باری کاهش خواهد داد. اگر همن الان دوباره انتخابات برگزار شود آرای روحانی 5 میلیون ریزش می کند. من به شخصه نا امید شدم.
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
من موافقم کاملا درست است محبوبیت آقای روحانی نزدیک به محبوبیت الان آقای احمدی نژاداست
با سلام
اصلا معلوم نیست به چه کسانی دادند!هیچ قانون مشخصی نداره یکی حقوقش بالاست دادند یکی بیکاره بیمه نیست ندادند اصلا دلبخواهی کار کردند
منم موافقم محبوبیت روحانی داره افول می کنه
دقیق نبوده چون من با دوفرزند 585000تومان میگیرم این عدالت است
این دولت به رفتارهای اینچنینی دولت قبلی معترض بود و یک کلید بزرگ را جهت تصحیح روند و تدبیر امور ، نماد قرار داد اما ... فکر کنم شعر حافظ گویا تر باشد:
واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند
چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند
مشکلی دارم ز دانشمند مجلس بازپرس
توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می‌کنند
گوییا باور نمی‌دارند روز داوری
کاین همه قلب و دغل در کار داور می‌کنند
یا رب این نودولتان را بر خر خودشان نشان
کاین همه ناز از غلام ترک و استر می‌کنند
...
من 511 تومن تو ماه حقوق ميگيرم به من ندادن ولي به كارمنداي بانك ها دادن!!!!!
سلام چرا اون روستایی که هیچ درآمدی نداره شامل نشده؟ چرا اون کارگری که خونه نشین شده وبا یارانه زندگی سر میکنه شامل نشده/
چرا کسی صدای روستایی رو نمیشنوه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
خانواده من هم تو روستا مثل شما بودن- نمي دوني چقدر افسرده بودن نه بخاط اون چندر قاز برنج و روغن
بخاطر بي عدالتي...
با توجه به توضیحات وزیر تعاون امیدواریم نظم بیشتری بگیره. من از دوستان هموطنم میخوام به چند نکته توجه کنند:
1- بانک اطلاعات خیلی ناقصه، هنگام آمارگیری من و شما اطلاعات ناقص و ناصحیح به دولت میدیم
2- فرهنگ ما خیلی آسیب دیده، مناعت طبع و صبر مردم هم خیلی نزول کرده، حالا فرض کنید سبد کالا به تمامی اقشار جامعه تعلق می گرفت، بنده حدس میزنم باز هم همین هول زدن ها و ایستادن در صف هم توسط اقشار به اصطلاح مرفه جامعه رخ می داد،
3- ما مردم فقط طلبکار بودن را یادگرفتیم بدون این که وظیفمونو به درستی انجام داده باشیم
....
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
میشه بفرمایید ما مردم چیکار دیگه باید بکنیم؟صبور نبودیم؟نجنگیدیم؟در صحنه ها حاضر نبودیم؟و.... چرا کوتاهی بعضی از مسئولین را به حساب این مردم نجیب میگذاریم. حد اقل خودمان به خودمان احترام بگذاریم اینقدر نگیم فرهنگ ما آسیب دیده. آیا ناقص بودن اطلا عات هم از کمی فرخنگ ماست؟
بسیار عالی است و در دراز مدت به شدت قیمت مایحتاج و ارزاق روزانه را پایین خواهد کشید... مطمئن باشید اگر به همین منوال و هرماه ادامه پیدا کند تاثیرات بسیار مثبتی خواهد داشت .
ساختن اقتصاد کشور با شیوه گداپروری جواب نمی‌دهد و لذا باید در عرصه تولید قدم‌های مهم و اساسی برداریم
اولا در خبرها امده که به همه کارمندان دولت تعلق می گیره در حالی که بنده 16ساله کارمندم به من تعلق نگرفته -صفهای طولانی جلوی فروشگاهها مشخص میکنه که چقدر مردم در تامین نیازههای اولیه در مشکلند-مبلغ اختصاص یافته برای کالای سبدی ناچیز است
با ابین سبد کالا که توش برنج هندی بود برای هندی ها شغل ایجادشد!!..
وقتی به یک زن سرپرست خانوار که زندگیش باکار خدماتی بدون بیمه و مستاجر هم باشد و هیچ امیدی غیر خدا ندارد سبد کالاه ندهند دیگر ارزیابی معنی ندارد چون در این مملکت اسلامی یک زن سرپرست هیچ وقت حمایت نشده و نخواهد شد در صورتیکه تمام این مردان بزرگ دست پرورده این زنان ستمکش و ستمدیده هستند
با سلام وخسته نباشيد
نحو انتخاب افراد غلط چرا كه يك كارگر ساده با دو فرزند و اجاره نشين -و يك تعمير كار كفش شرايط اخذ سبد كالا را نداره اما يك مدير شركت قطعه سازي و يك صاحب كارگاه عينك سازي كه چهار خانواده از كنارش امرار معاش ميكنند استحقاق لخذ سبدكالا را دارد .
با اين خروچي نچندان صحيح آيا حضرات مسئول هزينه نفر ساعت اين تيم كاري را محاسبه كرده اند؟
این کار کرامت مردم با آبرو را به سخره گرفته
برای مردمی که در صفهای طولانی ایستاده اند و از کنارشون دیگران با ماشینهای آنچنانی رد میشوند
این تحقیر کمی نیست........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
پس چرا وقتی سیب زمینی می گرفتید این حرفا ر نزدی ناشناس جان ...چرا تحقیر نشدی اینقدرررررررر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
این ادمها ممکن است هر جای دیگه ای بایستند و ماشین از کنارشون رد بشه
دولت چیکار کند اخه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
نرین وایسین تو صف. هنوز روز دومه توزیعه. واسه چی همه حول زدین؟ عزت نفس مردم ایران کلا اومده پایین و فقط تقصیر خودشونه. مردم در زمان قدیم گرسنه تر بودن ولی غرور داشتن.
هياهوی بسیار برای هیچ
کلی هم هزینه عملیاتی کردن برداشته به اضافه این که به افراد بسیار ضعیف هم چیزی نرسیده چون مشکل ایران اینه که افراد بسیار ضعیفی در هیچ سیستمی ثبت نمی شوند.
آقای روحانی با انجام این کار ضمن فراموش کردن قشر عظیمی که زیر خط فقر هستند ( درآمدهای بین 500 تا 1 میلیون ) به اعتبار و شخصیت ایرانی ها ( با داشتن این همه فرهنگ خنی و منایع عظیم نفت و گاز و معادن و دریا و ... ) توهین کردند . واقعا سبدی هم که هدیه دادند واقعا با کیفیت و کمیت کمی که داشت توهین آمیز بود !!!!
سری قبل برای همکار من پیامکی مبنی بر انصراف داوطلبانه از یارانه آمد این سری نام وی جزء کسانی است که واجد شرایط دریافت سبد کالا هستند در حالی که آبدارچی همین اداره واجد شرایط نمی باشد. برخی همکاران اینجانب با دریافتی حداقل دو میلیون و نیم واجد شرایط دریافت کالا شده اند و برخی نشده اند !!!
به جز تحقیر مردم شریف این کار چه دست آی داشت.؟
امان از این بی تدبیری ها!!!
روستایی ها؛ عشایر؛ کارگرها مردم ایران نیستند؟ ؛ این مردم دیگه به چی امید داشته باشه؟
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
این هم یه نوع سرگرمی تدبیر کجا بود
بزرگترین ضدتدبیر اگر میخواست رخ بده همین سبد کالا بود.
من خودم تازه ازدواج کردم و بیمه نیستم اما یارانه بگیرم.
جای تعجبه که چرا نباید سبد کالا بگیرم.
یعنی من الان یک مرفه بی آر و درد هستم؟
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
جای تاسف دارد
به نظر من یکی از اشتباهات خیلی بد دولت است .
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
اشتباهی که با بی تدبیری انجام شد
متأسفانه ابتدا برنامه ریزی دقیق و حساب شده ای انجام نشد تناقضات گفتاری و تصمیمات مختلف که پی در پی اعلام شد نتیجه همین عجولانه بودن تصمیمات است. بهتر بود سبد کالارا به تمام افراد مشمول طرح با اولویت های خاص مانند حروف اول نام خانوادگی سرپرست یا عدد آخر شماره ملی و امثالهم اعلام می کردند تا از هجوم یکباره مردم جلوگیری کنند. یا اصلا مبلغ ریالی آن را به حساب سرپرست خانوار واریز می کردند تا هرچه را که لازم دارد خریداری کند.
باسلام یهتر است براساس تهیه لیست از وزراتخانها و سازمان ها و تایید سازمان یارانه ها از طریق تعاونی های وزراتخانها و سازمان توزیع شود تاعزت و احترام ملت حفظ گردد و برای روستاییان از طریق شورای محل انجام شود
فاجعه بود . هيچ كدام از دولتهاي قبلي به اين اندازه ملت را تحقير نكرده بود آنهم درست در سالگرد انقلاب ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
جدا ؟!!!!!!!!!!1
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
فقط باید گفت متاسفم
مردم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
واقعا هیچ کدوم تحقیر نکردن
مخصوص دلت قبلی که اصلا نکرد
علش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
شلوغش نکن منم موافق نیستم با این طرح ولی دولتهای قبل خیلی بد تر از این کار کردن یادت رفته مردم واسه خرید مرغ همدیگرو له میکردن با این سبد کالا مجانیه
تحقیر و تحقیر...
به نظر من اين پولها متعلق به كل ايرانيان هست چه پولدار وچه فقير چه بازاري چه كارمند . اين هزينه ها بايد جهت احداث كارخانه وعلم واندوخته ايران باشد وجهت اسايش واشتغال بكار برود .به نظر من توهين وما بسوي گدايي مي برد و مشغول اين ارزاق وسرگرمي براي مردم
در تخصيص سبد كالابه كاركنان تبعيضهاي زيادي مشاهده ميشود ،
تحقير وتحقير وباز هم تحقير آيا تا حالا بازتاب نحوه توزيع همچنين عكسهايي كه از مردم ايران به سراسر دنيا مخابره شده راديده ايد
به خدا ارزش مردم ايران اينچنين نبود كه شما اين كارا را بكنيد يكروز سينما را مجاني ميكنيد يك روز هم سبد كالا مي ديد بخدا بسه اين همه تحقير مردم خدايا بداد مردم برس
دادن يارانه بدون منطق و حساب و تدبير واقعي شروع شد و هم چنان ادامه دارد و سبد كالا هم بدعتي مشابه است و بنظرم هر دو بيشتر جنبه تبليغات و رأي جمع كردن دارد تا حل مشكل كلان مملكت . و در نهايت بيكاري و گداپروري را بيشتر ميكند . اي كاش فقط نهادهايي مثل كميته امداد با شناسايي كامل نيازمندان متولي اين گونه امور ميشدند و كار به اين عريضي و طويلي اينطور شتابزده و نسنجيده انجام نميشد . و متأسفانه قصه آن سنگه هست كه ........... حالا هزار نفر .......
براي دولت فرقي نمي كرد كه چگونه اين مبلغ 80000 هزار تومان را براي ملت هزينه كند.؟پس بهتر بود براي اينكه اينقدر مردم ذليل و خوار نشوند مبلغ ياد شده را به صورت نقدي در شماره حساب سر پرست خانوار واريز مي كرد تاصفهاي طولاني و بي نظمي وووو خوراك رسانه هاي خارجي نمي شد.؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
تزريق پول با عث بالا رفتن نقدينگي ميشود بالا رفتن نقدينگي باعث تورم كاري كه دولت قبل انجام داد و اين بلا سر ملت اومد تورم 40 درصدي
پس بهتره اگه قراره كمكي انجام بشه غير نقدي باشه
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
آقافربدعزیز..جواب شمااین است که:اگر80000تومان رابصورت نقدی بحساب سرپرست خانوارها واریزمیکرد،آنوقت دیگرکسی نبودتاشرکتهای عریض وطویل "تهیه وتوزیع این
کالاها"راتشکیل دهد
پسر من اجاره نشین و بی شغل تعلق نگرفته ولی همسایه شان میلیاردر دوماشین مدل بالا تعلق گرفته . ایا واقعا عدالت است
پاسخ ها
ایرونی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
درسته که عادلانه نبوده اما به نظرم به پسرت بگو یه جای ارزونتر اجاره کنه آخه همسایه آدم که میلیاردر باشه حتماً بالا شهره دیگه!
چند روز پیش میگفتن برنج های هندی سمی هستند
مواد غذائی بهتر از پول نقد است..چون پول نقد تا خونه نمیرسد!!! ولی کالا میرسه.
بنظر من ادامه داشته باشد منظم هم میشود.
اگر به صدقه دادن تعبیرنشود حداقل این است که به ارائه کالا بصورت کوپنی روی آورده ایم .اگر درصدی از هزینه های مراسم ها و تشریفات به مناسبت های گوناگون کاسته شود و اگر از هزینه های هنگفتی که صرف بعضی بخشها میشود درصدی به صورت بن به مردم ارائه شود شاید از این وضعیت بهتر باشد.گرچه بعد از 35 سال هنوز مشکل تامین قوت و غذا برای مردم داریم و مدیریتهای اقتصادی که تحصیلکرده های امریکا و اروپا و یا دانشگاههای داخلی هستند با این همه ادعا و دبدبه و کب کبه متاسفانه نتوانستند مشکل اقتصادی کشور را حل کنند که امروز مجبور هستیم برگردیم به دوران دفاع مقدس و ارائه سبد کالا و چیزهایی شبیه کوپن و غیره.هنوز یکباره مرغ نایاب میشود یا به یکباره لبنیات به مشکل می خورد یا کمبود کالاها را شاهد هستیم.
کارشون از مایه اشتباه بود فقط میخواستن مردم رو سرگرم کنن بازم به ریئس جمهوری قبلی به همه نفری 85 هزارتومان داد هیچ منتی هم نداشت اینقدر هم مردم اذیت نمیشدن برا گرفتنش اینا بااین کارشون به دهکهای پایین جامعه اصلا تعلق نگرفت مگه تمام محرومان کارگر وکارمندومستمری بگیرن وروستایی هستن تو همین شهرهای بزرگ چقدر محروم وجود داره که سبدکالا بهش تعلق نمیگیره فقط موقع رای دادن مارو میخواهین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
کاملا موافقم
زنده باد احمدی نژاد
با ابین سبد کالا که توش برنج هندی بود برای هندی ها شغل ایجادشد!!..
سبد كالا ي افراد فقط از طريق تعاوني مصرف ادارات و تشكيلات مربوط به خود انجام گيرد از ازدهام جمعيت واهانت كردن به يكديگر كاسته خواهد شد
نه سیستم شناسایی شون درست بوده نه نحوه توزیع در شان ملت ایران بوده نه اقلامش مطابق کرامت انسانیه. 24 تا تخم مرغ یعنی چی واقعا؟
ارزیابی ما اینه که خوبه و اشکالی نداره فقط یه خورده هواسرد بود وشلوغش کردن که انشاا.. با همت مسئولین ومردم بهتر میشه وخوب میشه شماهم برید بگیرید استفاده کنید یاشاسین ایران وآذربایجان
توهین به مردم
گدا پروری
عدم حق انتخاب در تهیه اقلام خوراکی و توهین توهین توهین ....
دریافت پول نقدی یک اعتبار هست و شخصیت مردم رو بالا میبره در دنیا
به نظر آقای روحانی توزیع کالا و ایستادن صف جهت دریافت آن ، توهین به ملت ایران نیست فکر نمی کنند که از جمله کارهای آقای احمدی نژاد را انجام داده اند در ضمن در شناسایی افراد هم دقت کافی صورت نگرفته است برای همچینن کاری اینقدر خطا، کارهای دیگر را چطور انجام مید هند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
احمدی نژاد پول ریخت به حساب خانوارها
هرکه هرچی دوست داشت رفت خرید
24 تا تخم مرغ و مرغ گندیده برزیلی و برنجهایی که هرازگاهی صداش درمیاد آلودن رو به خورد مردم نداد
یارانه نقدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
سرپرستان خانوار اکثرا در مسیرهای ناصحیح هزینه میکردند این پولها رو.
گاها تریاک میخریدند و دودش میکردند ولی اینجوری یک کالای اساسی میشه برای خانواده ها.
باسلام
چطورممکنه دریک اداره تعدادی سبدکالا رادریافت کنند باتوجه به اینکه حقوقشان تقریبا یکی است وتعدادی نتواننددریافت کنندملاک چه بوده
اگر قرار است مبنای دریافت سبد کالا برای کارگرها 500 هزار تومان باشد پس برای کارمندها هم همین مقدار یا حتی کمتر باید تعیین گردد
پس بيكارها ادم نيستند كه از همه محتاج تر هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
بیکار ها سربار جامعه اند نباید دولت به آنها کمک کند.
با توجه به تورم40درصدی که میراث دولت قبلی است وفقر وتنگدستی مردم پیش بینی میشد که مردم برای دریافت این سبد کالایی به محل توزیع هجوم ببرند...کاش کی براساس حروف الفبا بتدریج بین سرپرستان خانوار توزیع میشد
بابام با همکارش دقیقا از لحاظ حقوق برابر هستند ، تازه وضع ما کمی بهتر هم هست نسبت به اونا ، به ما یارانه دادن ، به اونا ندادن ، تبعیض تبعیضه ، ولی در کل این یارانه مربوط به همه ی مردم ایران میشه ، چه اون کسی که مولتی میلیاردره ، چه اون کسی که تو فقر زندگی می کنه ، اسم دولت رو به جای تدبیر باید بذارن دولت تبعیض
یک بی تدبیری کامل از دولت تدبیر و امید نهایت بی نظمی و سر سری کاری
بسمه تعالی
مردم اگه تحقیر بشن نمیرن بگیرن. خیلی ها ازاین کار بسیار راضی هستند. کارمندان محترمی که در ساعت اداری بجای رسیدگی به امور محوله کامنت های وا اسفا می گذارند بهتر است یه ذره سرشون به کارشون باشه. اگه الان انتخابات برگزار بشه روحانی بالای 30 میلیون رای میاره.
باعث تاسف كه هنوز يه بانك اطلاعاتي صحيح نداريم
اصلا" کارشناسی شده نیست.به مدیر اداره تعلق گرفته به آبدارچی نه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
مدیر پارتی داره اما آبدارچی نه
توی ادارات ندیدی وقتی پاداش نقدی و کالا یا مسافرتی چیزی برای بعضی کارمندعا تعلق میگیره همیه اون کارمندها نزدیکان رییس هستند
پارسال اقاي احمدي نژاد كار خوبي كرد و بصورت عيدي و نقدي پرداخت كرد و هركس خودش ميدونست چكار كنه اين روش بسيار زشته لطفا متوقف نماييد
اميد از اين دولت تدبير كم شد چگونه درآمدها سنجيده شده يعني زير 500 هزار تومان حقوق پر درآمده........
پرداخت غیر نقدی برای جلوگیری از اثرات تورم پرداخت نقدی است و و کاری است درست اما اینکه بعضی مردم عجله کنند و صف زشت و غیر واجب ایجاد کنند ربطی به دولت ندارد اما این عمل واقعیت بعضی مردم را افشا کرد
زنان سرپرست خانوار شامل این طرح نشده اند؟ چرا؟
درانتخاب اصلا دقت صورت نگرفته زن کارمند سرپرست خانوار نمیتونه دریافت کنه ولی یکی که میلیون به بالا حقوق داره دریافت میکنه
معذرت خواهی سخنگوی دولت راجع به افزایش ناچیز کارمندان دولت قرار بود جبران سود نشدکه هیچ توزیع سبد بسیار ناعادلانه و در خصوص کارمندان وارونه می باشد
کار مضحکی است کاش به جای این سبدها یه فکری برای اشتغال جوانان و کاهش تورم می کرد با مدرک فوق لیسانس بیکارم این سبد کالا هم به افرادی مثل من که بیکارن و هیچ گونه بیمه هم نیستن تعلق نمی گیره
مدیریت ناکارامدوتحقیرملت.
بي عدالتي و تبعيض
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
باید به کسانی کمک شود که هم نیازمند باشند هم لایق.ثروتمندان نیازی ندارند اقشار پایین هم لیاقت ندارند پس باید به طبقه متوسط می دادند به نظر من عادلانه بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
اقشار پایین لیاقت ندارند؟!!!!!!!!!! طرز تفکرت، فکر کنم به دوران سازندگی بیشتر میخوره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
ناشناس 13:39لیاقت زنده بودن رو خدا داده پس قشر پایینی ها چرا لیاقت ندارند ؟
ارزیابی ما به چه دردی میخوره؟!!
اگر چه تا حالا ده ها بار نظر داده ام و در معرض افکار واقع نشده است.
بانظر فربد کاملا موافقم دولت در مورد نحوه انتخاب سرپرستان خانوار کارشناسی عمل نکرد. اگر نقدا پرداخت میشد ابرومندانه تر بود.
بسیار بسیار ناعادلانه
به نظر من اینا باید بیان کلا این یارانه ها رو که اینقدر باعث گرونی تو این مملکت شد بردارند به جاش هر ماه مثلا 80 تومن بریزند تو حساب مردم بعد بگن مردم برید باکارت عابر بانکتون هر چی خواستید بخرید از برنج روغن گرفته تا چیپس و پفک ولی نمیتونی پول رو برداشت کنی و مثلا یک ماه فرصت دارید این 80 تومن رو خرج کنید این جوری نقدینگی هم که اینقدر میگن باعث گرونیه میاد پایین.
ارزیابی من این است که دولت حرکت مناسبی انجام داد اما بعضی ظرفیت صبر چند روزه را هم ندارند
وای که انقدر بد بختیم
به نظر من آبروی ایرانی در جهان ریخت . روزنامه های خارجی با درج تصاویر به جهانیان اینطور القاء میکنن که مردم ایران به خاطر تحریمها قحطی زده هستند (خود ما هم که این تصاویر را از یک کشور دیگر ببینیم کلی میخندیم)
فقط میتونم بگم واسه یه طرح اگه دو ساعت فقط دو ساعت وقت بزارن کار به اینجا نمیکشه که عدالت زیر سوال بره.
متاسفانه روش بدی را انتخاب کرده اند.من خودم بازنشسته تامین اشتباهی هستم.اگرهم بگیرم قطعا آنرا هدیه خواهم کرد.ولی شماره کارت ملی اقوامم را که درآمدی ندارندوحقوق کم می گیرندگرفتم وبه سایت دادم.هیچکدام مشمول دریافت نبودند.برام جالب بودکه مثلا پدرم پیری که بازنشسته نیست و82سال هم سن داردوخرجی اش را فرزندانش می دهندچرانبایدبگیردوبازنشسته وزارت بهداشت وذرمان با حقوقی معادل حدودیک ونیم میلون تومان مشمول دریافت می شود.ما که نتوانستیم کشف رمزکنیم.
طرح کوپن با اون برنامه ریزی دقیق و با ایجاد تشکیلات عظیم ستاد بسیج اقتصادی سرگردانی مردم را به همراه داشت حال نمیدانم این طرح با کانالهای محدوداتحادیه امکان و اسکاد و فرهنگیان و معدود فروشگاههای رفاه و شهروندو محدودیت زمانی بتواند رفاه مردم را فراهم نماید
ایکاش به کسانی که مستحق بودند اختصاص میافت
به نظر بنده بد ترین تحقیری که می شد انجام دهند همین بود
بسیار بد بود
اصلا اين مهم نيست كه گرفته يا كي نگرفته بماند درد اين نيست درد تحقير مردم است درد بي تدبيري از مديراني با اين همه تجربه است وكو تجربه ؟
كلا طرح پرداخت يارانه از هر لحاظ اشتباه است.مردم ايران كه گدا نيستند .شرايط كار را بر هم نزنيد، اقتصاد رو آزاد كنيد، جلوي رانت خواري رو بگيريد و ... مردم نيازي به يارانه ندارند.دولت فقط به افراد داراي ناتواني هاي جسمي و بيماران با احداث بيماستانها و مراكز درمان رايگان كمك نمايد . 75 ميليون كه نا تواني ندارند برعكس خيلي هم توانمندند.از جيب خودمان چند برابر مي گيرند و بخشي از آن را با منت و با اين وضع بر مي گردانند.
بهتر میبود مبالغ فوق صرف بهداشت ،آموزش ، محیط زیست میشد و برای قشر خاصی که لیست آنها در کمیته امداد است کمک غذائی فوق انجام میشد و اینقدر هم تشکیلات جانبی فعال نمیشد
بابا اینها روستائیهای محروم و فقیر را از یاد برده اند
به نظر اينجانب پرداخت نقدي وحق انتخاب در خريد بهتر ميباشد
بزرگترین مشکل اقتصادی کشور نظام مالیاتیه.وقتی گروهی با درآمد بالا هستند و نظارت کلانی روی پول اون قشر وجود نداشته باشه چنین اتفاقاتی میفته.دولت به جای دادن یارانه و سبد کالا می تونه سیستم مالیاتیش رو اصلاح کنه تا با توسعه تولید 10 سال دیگه مردم رو تضمین کنه نه با سبد کالا و یارانه یک هفته مردم رو.
قول میدم 3 روز دیگه هیچ صفی نخواهی دید انموقع خواهیم فهمید که بعضیها صبر 3 روزه هم نارند این اشکال چه ربطی به دولت دارد
این پولها را صرف بیمه بازنشستگی و درمانی بیمه نشده ها و باقیمانده را صرف تعلیم و تربیت دانش آموزان بکنید تا آیندهکشور درخشان بشود... سبد
یک بار دیگه دارن شخصیت مردم رو میبرن زیر سوال مخصوصا از لحاظ توزیع باصطلاح سبد کالا
کاش دولت این کار رو نمیکرد کاری که احمدی نژاد با حرفاش کرد آقای روحانی با این کار داره انجام میده و اون تفرقه بین مردم هست. من بین مردمم و از همین مردمم کسی که 500 هزار تومان درآمد داره سبد کالا نمیگیره اما کسی که 2 میلیون حقوقشه بهش تعلق میگیره ، من شک ندارم حداقل 30% از رای آقای روحانی با این کار تبعیض آمیز از بین رفت
برای فروشگاهها یک پوز مشخص می کردند جهت خرید همین سبد کالا و مثلا" سود 20درصد به فروشگاهها می دادند و یک مالیات 5 درصد هم کم می کردند که اگر کسی خواست وجه نقدش رو بگیره فروشگاه بهش نده چون مالیات کسر می گردد. و از طرفی مردم این مبلغ رو می تونستند در هر زمانی و هر کالایی رو خواستند بخرند. تا رانت هم برای تهیه اقلام خواص ایجاد نشود.
آیا این طرح بدی هست ؟
یعنی در این تیم اقتصادی جناب رییس جمهور کسی نبود که این همه انتقاد و عواقب فاجعه بار این کار را ببیند؟
با این بی تدبیری های دولت تدبیر چه بر سر اقتصاد و مردم این مملکت خواهد آمد؟
در نظراتی که بالا آمده آیا حتی یک نفر موافق این طرح بوده است؟
مدیران ارشدی که این طرح رو پیشنهاد کردند و دز حال اجرا هستند از منتقدین سرسخت سیستم یارانه ای بودند و اسم اون رو گدا پروری می گذاشتند البته حق هم داشتند چون یارانه به همه دهک ها تعلق می گرفت ولی در این دولت مردم به دو دسته خودی (کارمندان و غیره) و نخودی ها (زحمتکشان و کارگران و روستاییان) تقسیم شده اند کاش تدبیر این دولت فقط در شعار نبود
این شیوه توزیع باعث کسادی بازار هم شده کاش شیوه ای در نظر می گرفتن کع امکان توزیع در همه فروشگاهها بود
ايران: كشوري بود در قرن 21 كه از لحاظ منابع طبيعي و انرژي بسيار غني ولي مردمانش در سال 2014 به خاطر يك كيسه برنج و يك كيسه اقلام مصرفي در سردترين روزهاي سال صفهاي طولاني بستند و خيلي خوشحال شدند! و آنهايي كه از اين لطف بلا عوض دولت محروم شدند خيلي خيلي ناراحت شدند و شب رفتند همان چلوكبابي را خوردند كه هميشه ميخوردند...
پس کجا رفت حمایت از کشاورز ایرانی
این که شد حمایت از کشاورز هندی
خوب بود ياد دوران خيلي قديم و صفهاي طولاني كپني و دعواي سر صف بد نبود
به نظر من بهتر بود برابر پول این سبد کالا رو به حساب خانوار واریز میکردند.
اولاً شیوه انتخاب خیلی نادرست و در هر صورت ممکن نمی باشد تا به عدالت در جامعه رسید مگر اینکه به انتخاب خود افراد جامعه به صورت داوطلبانه ثانیاً ملاک درآمد و دارائی باید به طوری تشخیص داده شود با تناسب افراد یک خانوار و شرایط سنی و عواملی مانند تحصیلات عالی ، سلامت ، اشتغال و ... می باشد.
با آنکه سبد کالا به من تخصیص داده شده ولی نحوه اختصاص اصلا مناسب نیست. حد اقل در آمد افراد نقشی در این نحوه تخصیص تاثیر ندا شته که نشان می دهد در آینده نیز در صورت گزینشی بودن یارانه مشکلات بزرگی پیش خواهد آمد.
من طرفدار دولت روحانی، از سبد شاکی هستم
تبلیغات انتخاباتی ایشون، یارانه گداپروری بود که من کاملا موافقم باهاشون
اما سبد که از یارانه نقدی گداپرور تره!!!.....
در کل با اینجور توزیع کالا موافق نیستم.
اما نگران نباشید به همه میدن قول میدم.
اصلا نگران نباشید.
تجربه ی خیلی بدی برای دولت بود! پوست خربزه
اما بهتره ازش تجربه کسب کنن برای موضوع هدفمندی یارانه ها، ضمنا وزیرانی هم که در ارتباط با سبد کالا بودن باید از ملت عذرخواهی کنن!
با سلام
دولت بررای تامین مبلغ یارانها با مشکل مواجه است و بررای حل ان میخوواه به یک دور تسلسل باطل رروی اورد و ان اینکه حاملهای انرژی را گران کند سپس هزینههای زندگی کلا گران شده و برای خواباندن سر و صداها دستمزدها را افزایش میدهد و بررای تامین پولش نرخ ارز را بالا می برد.بعد از ان دوباره می گوید حامل های انرژیرا باید بالا بردو.....
بابا این یارانه را حذف کنید خیال همه راحت.ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان
با تشکر عادل مدبر امیدوار
بايد به همه ميدادند جراكه افرادنيازمندي هستند وشغل ازاد ويابيكاراماشامل انهانشده است واين نوع توزيع ندادنش بهتر است چراكه باعث بدبيني ميشود
برنامه خوبی است برای افراد کم درامد جامعه خیلی بهتر از پول دادن به انهاست اما تشخیص افراد واجد شرایط خیلی بد بودهاست
مردم تفكيك شدن
يك طرف كارمندان دولتي،طلاب،خبرنگاران و دانشجويان
طرف ديگر كارگراني كه نه بيمه دارن نه حقوق ميگيرن نه عضو كيته يا بهزيستي هستن
فقط صبح به صبح روزيشونو از خدا ميخوان
يه سئوال جوابش با وجدان شما و كابينه!!!
اوني كه همسرش فوت كرده يا طلاقش داده يا معتاده يا عمله سر چهارراهه يا ادست فروش دوره گرده ووووو
بخدا اينا اگه جنگ بشه جلو دشمن واي ميستن
فرق بازنشته دولتي كه حقوقش1ميليون به بالاست با بازنشسته غير دولتي كه حقوقش600تومنه چي ميتونه باشه
مگه حقوق دولتي ها از بيت المال نيست مگه بيت المال حق همه مردم نيست پس چيه اين همه تفاوت
براي تجربه نخست در نحوه توزيع اشكالاتي داشت كه بايد اصلاح گردد پيشنهاد ميشود در قالب بن خريد بامبلغ مشخص در كارت بانكي واريزوبه فروشگاهها اعلام شوذفقط جنس ارايه كنند
پاسخ ها
رضا از اهواز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
فقط اشکالاتی داشت؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
از دولت تدبیر و امید تدبیر اینچنین !!!!
باید به جای توزیع این گونه به مردم بن کارت داده می شد! با بن کارت فقط باید از فروشگاه ها خرید کرد و مبلغ را با دستگاه Pos داخله فروشگاه پرداخت کرد و نمیشود پول را به صورت نقدی از عابر بانک دریافت نمود! با این روش هر کس در هر زمانی که خواست می تواند برود با خیال اسوده خرید کند و هرچیزی احتیاج داشت از پوشاک تا مواد غذایی هرکدام را خواست بدون صف بخرد و مدت زمانی هم برایش گذاشته نمیشود. اگر فقط کمی تدبیر میبود اینجور نمیشد!
آقاي ناشناس معلوم هم نسيت تو واقعاً آذري باشي يا نه ولي نه تو ونه هيچكس ديگري حق ندارد بخاطر ده كيلو برنج درجه چندم خارجي و چند تا تخم مرغ اسم آذربايجان عزيز را بياري
این سبد کالا سبدی پر از پول برای وتردکننده برنج و مرغهای توزیع شده بود برای ملت سرگرمی و برای دولت از دست دادن محبوبیت بهتر بود اصلا اینچنین سبدی در کار نبود اگر دولت هنری داشت و قصد کمک به مردم در این زمان میتوانست با ازاد شدن دلارها ارزش پول ملی را کمی تقویت کند تا احاد ضعیف جامعه به راستی برخوردار شوند
کاش دولت این کار رو نمیکرد کاری که احمدی نژاد با حرفاش کرد آقای روحانی با این کار داره انجام میده و اون تفرقه بین مردم هست. من بین مردمم و از همین مردمم کسی که 500 هزار تومان درآمد داره سبد کالا نمیگیره اما کسی که 2 میلیون حقوقشه بهش تعلق میگیره ، من شک ندارم حداقل 30% از رای آقای روحانی با این کار تبعیض آمیز از بین رفت
در نیت خیر این عمل شکی نیست. ولی خیلی بد اجرا شد. دیگر تکرار نشود.
کاملانحوه توزیع وتعلق به افراد اشتباه می باشد باید به کسانی سبد را می دادند که بیمه نیستند مثل کشاورزای زحمتکش وعشایر
همين آقايون و همين مسئولين كه ككشون هم نمي گزه كه مردم تو سرما و... با اين وضعيت برن و چند تا كالا رو تو صفهاي طولاني بگيرن؛ اگر تو يكي از كشور هاي اروپايي يا خود آمريكا اين اتفاق مي افتاد آقايون + رسانه هاي دولتي ايران (يكيش صدا و سيما) اينقدر تو سرشون ميزدن و خبر پخش مي كردن كه اون ورآبي ها رو سرويس كنن!!!
حالا در مورد اين همه بي عدالتي يك خبر هم پخش نشد!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
پارسی جان کجای کاری ؟ الان صدا و سیما عروسی گرفته با این سوتی بزرگ دولت روحانی
من جای مسئولین تصمیم می گرفتم این کار را نمی گردم یا از طریق یک سامانه مجهز یک کالا اساسی مانندبرنج به تمام جامعه میدادم/
واقعا من عقیده دارم با این روش هم کرامت انسانی مردم حفظ شد و هم حق به حق دار رسید!چه عنی داره که امثال من که بیکار هستم و از مال دنیا یک موتور سیکلت دارم سبد کالا تعلق بگیره؟!!!اعضای شورای شهر و نهاد ریاست جمهوری و ... حق داشتند که خدارا شکر به این حق خودشان رسیدند!:))))))
فاجعه
آفتابه لگن هفت دست، شام و نهار هیچی
با سلام
من شیوه انتخاب افراد را نمی دانم بر چه مبنایی بوده است که کارگران واحد اداره ما نمی گیرند ولی دو نفر از همکارهای ما که حقوق خوب می گیرند و دارایی بسیار زیادی دارند می گیرند و واجد شرایط هستند؟؟؟؟؟
این هم مانند دولت قبلی نوعی گدا پروری از نوع عقب مانده اش است .
صبح که می رفتم مدرسه چنان تجمعی در جلوی فروشگاه فرهنگیان دیدم بخدا از فرهنگی بودن خودم خجالت کشیدم .
دندان اسب پيشكشي را نمي شمارند .مثل بچه ها از اينكه ديگري سبد گرفته و ما نگرفته ايم داد و بيداد راه نيندازيم
سريعا و بدون درنگ بايد اين شيوه چه در زمينه توزيع و شناساي افراد بر خور دار اصلاح واز مردم عذر خواهي گردد در غير اين صورت نارضايتي بسيار بدنبال خواهد داشت .
ببخشید یک گدا هم این همه درب یک خونه وای نمی ایسته که چیزی بهش کمک کنند . واقعا" متاسفم
چرا مردم باید با این سرمای زیر بیست درجه از ساعت هفت صبح تا چهار بعدظهر تو صف باشند؟
چرا برای حفظ شان انسانی ملت فکری نشده؟
آيا كساني كه زير نظر تامين اجتماعي كار ميكنند ، با حقوق 500 هزار تومان سرمايه دار شناخته شده و ميبايست سبد كالا نگيرد اين كجاي عدالت است؟
باید به تک تک ایرانیها این سبد تعلق بگیره.
اصلا عدالت رعایت نشده .بنده کارمند قراردادی (کنتور نویس)شرکت گاز هستم از هیچ گونه مزایای کارمند رسمی برخوردار نیستم ماهانه زیر 500هزار تومان دریافتی دارم به همکارم سبد کالا تعلق گرفته به من نگرفته میخواستم بدانم معیار وملاک پرداخت سبد کالا چیست ؟! لطفا مسئولین ذیربط جواب دهند.
از دولت تدبير و اميد اينگونه بي تدبيري مورد انتظار نبود. بحث چرا من نگرفتم او گرفت نيست. اولا خروجي كار نشان مي‌دهد روش شناسايي مشمولان سبد كالا داراي اشكال اساسي است. دوما نحوه توزيع به اين شكل كه موجب صفهاي طولاني گرديد در شان و منزلت مردم ايران نبود. بهتر است مبلغ در نظر گرفته شده در كارت بانكي واريز مي گرديد و اختيار هزينه كردن آن به مردم واگذار مي‌گرديد چونكه مايحتاج مردم از همديگر فرق دارد.
با سلام
به نظر من اگر پول این چند کالا را به حساب
مردم واریز می کردن بهتر بود
مخصوصا برای کارگر زحمت کش ضمن واریز؛ باید بیشتر از 80هزار تومان واریز میکردند
یعنی یک نفر نیست که بگه دستشون درد نکنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
وقتی از پول بیت المال که متعلق به همه افراد از جمله نیازمندان است سبد کالا تهیه بشه ولی به نیازمندان داده نشه اگر شما از آن نیازمندان بودی بازهم میگفتی دستت درد نکنه؟
آقا من یه کارمند ساعتی هستم که نه بیمه دارم نه هیچ مزایای دیگه ای. تازه دور از جون همه بیشترین کار رو هم من انجام میدم. اونوقت بهم سبد کالا تعلق نمیگیره. ای خدا فکر کنم عدالت معنای دیگه ای پیدا کرده.
مردم نياز دارن و خيلي هم خوبه مگه مالزي يارانه نميده به ملت محرومش
يه كمكه ولي بايد مديريت شده و درست عمل كرد بايد قبل از شروع كار خيلي حساسيتها لحاظ بشه ....
ایستادن در صفهای طولانی سبد کالا باعث ایجاد ناراحتی برای مردم شده و بعضا" در اثر ازدحام مشکلاتی برای مردم بوجود می آمد بهتر بود رقم ریالی این سبد را بصورت نقدی میدادند هر کسی از محل مورد نظر خود میرفت خرید می کرد و این همه دردسر را دیگه نداشتیم.
به ما که دانشگاه آزادی هستیم تعلق نگرفت .
این چه تفاوتی با سیب زمینی و ساندیس داشت که در دوره احمدی نژاد دست مایه اصلاح طلبان قرار گرفت اگر چه خود من از اصلاح طلبان هستم این عمل کاملا بی تدبیری است اگر چیزی در پشت پرده نیست مانند حساب و کتابی از جمله برنج های وارداتی یا پورسانت هایی که مدیران در زمینه تامین این اقلام از واحد های تولیدی می گیرند چه تفاوتی داشت همین مبلغ را به صورت نقدی به حساب یارانه می ریختند. الا ن دم فرو شگا هها این اقلام باز با نصف قیمت فروخته می شود و بازار دلالها داغتر می شود.نتیجه این عمل چیزی جزء تحقیر ایرانی نیست
بنده بیکارم سبد کالایی برای ما تعلق نگرفته کجای این عدالت است؟
بدترين تصميمي كه دولت مي توانست بگيرد همين تصميم بود. بدون بانك اطلاعاتي درست و شناخت فرهنگ مردم اين تصميم جز نارضايتي هيچ فايده ديگري ندارد و نخواهد داشت. اميدوارم رويه را اصلاح كنند.
پاسخ ها
samsam
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
تحقير بزرگي بود متاسفانه
به نظرم بدترین شیوه توزیع را انتخاب کردن
چون اصلا ملاک انتخاب گیرنده و نحوه توزیع به هیچ وجه درست نبوده و نیست
آقايون خسته نباشين كه بااين همه تدبير اينطوري مردم رو سركارگذاشتين كه فلان شماره و پيامك دنبال اين باشيم كه سبد كالا شاملمون شده يا نه با أين اوضاع حتما جون ها دنبال بچه اواردن هم هستن
لطفا بيشتر فكر كنيد بابا
سبد كالا
به قول دولتان گدا پروري
زمانی که اطلاعات و آمار دقیق نیست نباید دست به آزمون و خطا زد ویا کاری حتی بدتراز آزمون وخطا ، که باعث از بین رفتن حق تعداد زیادی از افراد ذی حق جامعه شود
اطلاعات دقیق مردم از وضع بوجود آمده و بی نظمی اتفاق افتاده ایجاد بدبینی می کند امیدوارم اگر می خواهند این کار را ادامه دهند اول از دقیق بودن اطلاعات اطمینان حاصل کنند بعد اقدام شود
شما اگر کمی دقیقتر شوید متوجه خواهید شد همه زیر مجموعه مثلا کمیته امداد ذیحق نیستند زیر حتما آنجا هم اتفاقاتی افتاده و کسانی به ناحق عضو آن مجموعه شده اند
در بیمه های کارگری تقلب زیاد اتفاق افتاده کسانی با درآمدهای بالا خودرا کارگرساده جازده اند و با پرداخت حداقل حق بیمه کارگر محسوب می شوند حال آنکه خودشان چندین کارگر دارند که حتی حق بیمه اشان را نمی پردازند
سوال اینجاست چطور و از چه طریقی می توان افراد را شناسائی کرد که حق کسی ضایع نشود ؟
پس نظر من این است یا متوقف شود یا به همه داده شود
باید برای هرکسی تاریخ مشخص و فروشگاه خاصی تعیین کنند تا از ازدهام جمعیت و همهمه مردم جلوگیری شود
سلام روش درستی نیست بهتر است بصورت نقدی واریزگردد و اگر هم سبد کالایی است بهتر است با مقدار بیشتر فقط به گروه بهزیستی و کمیته امداد داده شود . انجام این کار به این شیوه با این مبلغ کم درشان ملت ایران نیست
من خودم دانشجوي متاهلم و سبد كالا هم بهم تعلق نگرفته اما به نظر من پايگاه اطلاعاتي كه از اون براي توزيع كالا استفاده شده اصلا درست نبوده از جمع 100 نفري كه تا حالا من بررسي كردم يك نفر بايد سبد كالا ميگرفت كه گرفته 99 نفر ديگر نبايد ميگرفتند و حالا گرفتند اتفاقا اين 99 نفر اونايي نيستند كه وضع مالي خوبي داشته باشند بلكه من معتقدم به صورت كاملا تصادفي شماره هاي ملي انتخاب شده اند
کاملا بی عدالتی بود
به ما که کارگر نجاری هستیم شامل نشده اما به کارفرمای عزیزمون چرا...!
خیلی عادلانه بوده انهایی که مستحق بودند حذف شدند این چطور ارزیابی است
اگر همين كار را در قالب يارانه اضافه ميكردند خيلي بهتر بود چرا مسئولين ما دوست دارند جيب بيگانگان را پر نمايند چرا برنج هندي چرا سرمايه ما بايد خارج گردد
شیوه دریافت کالا مضحک درحل مشکلات کمکی نکرده بلکه باعث نگرانی مردم گردیده است و بصورت نقدی واریزی درکارتهای بانکی سرپرست وبه همگان تعلق گیرد
بهترین گزینه برای دادن یارانه ، پرداخت غیر نقدی آن است. پرداخت غیر نقدی و بصورت سبد کالا فوایدی دارد شامل: 1-کم شدن نقدینگی در جامعه و مهار تورم ناشی از افزایش نقدینگی. 2-کمک به رشد تولیدات داخلی و حمایت از صنایع داخلی.3- کمک به معیشت خانواده ها مخصوصا خانواده های کم بضاعت و جلوگیری از مصرف و پول نقدی یارانه در جاهای غیر ضروری اما غیر نقدی بودن یارانه دارای معایبمیباشد مانند: 1- ایجاد بازار سیاه کالا.2-هدر رفتن وقت و زمان مردم در صفهای طولانی.3- عدم استفاده و نیاز برخی خانواده ها از کالاهای واگذار شده. که این معایب با راهکارهای مناسب و ایجاد زیر ساختها قابل رفع و حل شدن میباشد. در کل میتوان اینگونه نتیجه گیری کرد که محاسن و فواید غیر نقدی بودن یارانه بیشتر از معایب آن میباشد.
همه اقلام سبد مارالذکر خوب ارزیابی میشه الا اون برنج هندی اش . دیشب ازش یه مقدار کته گذاشته بودیم بعد با خانواده که میل کردیم هممون نصفه شب دچار دل پیچه و دل درد شدیم . خدا نبخشه اون کسائی که نظر دولت محترم را در مورد برنج مرغوب هاشمی عوض کرده بودن و برنجی را در سبد کار گذاشتند که بیشتر شبیه بمب عمل می کند و گیرنده سبد را دچار نقص جسمی و جنسی می کند . حتم هم دارم این فلزات سنگین را از عمد به آن تزریق کردن یعنی این امکانش هست که کشور اسرائیل یا آمریکا با هماهنگی با کشور هند و دادن رشوه کلان به آنها این اجازه را گرفته باشن که برنج را دچار نقص ژنتیک و حاوی فلزات سنگین بکنند و الله اعلم
در پاسخ به 4سوال تابناک:به هیج وجه دقیق نبوده به طور فاجعه باری غیر منطقی و غیر اصولی اجرا میشه،مثلا یه کارمندی که 700حقوق میگیره با یه بازنشستگی که همون مقدار حقوق میگیره چه فرقی میکنه که به کارمند تعلق می گیره و به بازنشست نه مگه جفتشون تو ایران زندگی نمی کنند!؟خبر فوت پیرمرد 60 ساله در کرمانشاه هم نشون میده که نحوه توزیع چقدر مناسب بوده(البته اگه درست باشه)این اقلام برای دو الی سه هفته ی یه خانواده سه الی چهار نفره میشه مصرف کرد که در طول سال به طور خنده داری ناچیزه(2/52)،پیشنهادی برای بهتر شدن که میشه ارائه داد کارشناسی دقیق تر و منطقی تر است.
اگر با برنامه ریزی دقیق تر و مطالعه بیشتر این کار رو شروع میکردند بهتربود، در کل سبد کالا به نفع جامعه است و اصلا به معنی تحقیر مردم نیست، این همون پول نفت هست که وعده داده بودند بیاد تو سفره های مردم که فکر کنم تا بخواهد اونطور که شایسته مردم هست و با نیازهای اصلیشون تطابق داره توزیع بشه نیاز به زمان داره که البته نباید خیلی طولانی بشه.
درسته که مدیریت خوبی برای اجرای اولیه این طرح نیست ولی ما مردم هم در این جور مواقع خیلی عجولانه عمل میکنیم. وقتی یک مهلت دو هفته ای برای گرفتن این سبد هست چرا همه تمایل دارند که همون ساعات اولیه سبد رو بگیرن؟؟؟ ما عادت داریم زود قضاوت کنیم، اونایی که سبد شامل حالشون نشده ناراضیند،اونایی که گرفتن ناراضیند، والا من هم نگرفتم ولی باید اعتماد کرد، هر طرحی اولش همینجوریه کم کم نواقص شناسایی و برطرف میشه، فقط زمان میخواد و صبر وحوصله!!!!
طراح هرکه بود بزگترین ضربه را به محبوبیت دولت و عزت مردم زده با این سبد کالا
نمي دانم چرا فكر اساسي براي افراد نياز مند نمي كنند،بهترين راه براي افراد نياز مند اشتغال مي باشد،با همين پولهاي يارانه و سبد كالا مي شود براي تمامي بيكاران كار توليد كرد.
كاري كه در حال حاضر انجام مي شود گداپروري است با اينكار ما به مردم توهين مي كنيم،اگر قرار است پول بيت المال توزيع شود بايد به همه ايراني ها(غني و فقير )داده شود چرا كه ايران براي همه ايرانيان است.ولي اگر قرار است در ايران انسان محتاج نباشد بايد توليد كار شود،با كار كردن انسانها احساس بزرگي مي كنند .
از دولت تدبير و اميد انتظار مي رود كه كار اساسي و كارشناسي بنمايد نه اينكه كار سطحي و عوام پسند.ما بايد به فكر كشوري پيشرفته باشيم و در كشور پيشرفته پول مفت به كسي نمي دهند و بايد افراد كار كنند و پول بگيرندو....
درست است که اشکالات زیادی میتوان به این طرح وارد کرد ولی شجاعت دولت را نیز نباید در تحمل اینهمه فشار بعلت حذف کردن تعدادی زیادی از افراد از منافع کوتاه مدت و ضررهای بلند مدت نادیده گرفت
سالهاست كه برخي بن كالا دريافت ميكنند. كسي هم خبر نميشه. طرحهاي شتاب زده نتيجه خوبي نداره
پول میدادن مردم میرفتن خودشون میخریدن
با توجه به اینکه نظر دولت در این رابطه خیر بوده ولی بدلیل نداشتن اطلاعات و عوامل اجرایی خوب نتوانسته این امر را به خوبی انجام دهد و متاسفانه عده ای هم به جای کمک فقط به دنبال سوء استفاده سیاسی و تخریب دولت تازه کار هستند به نظر من بهتر است کمک دولت در این رابطه در اختیار سازمانها و نهادهایی که درگیر خانواده های بی درآمد یا کم درآمد مثل کمیته امداد ، بهزیستی ، وزارت کار ، صندوقهای بازنشستگی و ........ قرار گیرد تا مدیران این سازمانها با سازه کار مناسب و نظارت دستگاههای بازرسی در اختیار افراد واجد شرایط قرار دهند .
سلام،از اساس غلط بود.
من احساس میکنم کلاً قرعه کسی کردن به کی سبد بدن به کی ندن
جالبه به عمو و زن عموی کارمند ما سبد کالا تعلق گرفته اما به بابی بازنشستم تعلق نگرفته
احساس میکنم هیچ عدالتی رعایت نشده البته زیاد هم مهم نیست برنجی آلوده ای که تو بازار کسی نمیخره دارن مفت میدن
ملت از دولت دارن نذری میگیرن
بابا صد رحمت به دولت قبل .....خداييش صد رحمت
تکلیف پیره مردی که نه بیمه است نه درآمدی دارد از درد ابرو برای تحقیقات کمیته امداد مراجعه نکرده چیست؟
به نظر من بهتره این سبد کالایی رو به جامعه کارگری داده بشه اگر مقصود برقراری عدالت در جامعست.
دولت در طول سال به طرق مختلف از کارمنداش حمایت میکنه و دیگه نیازی به دادنه سبد کالا به اونها نیست چه برسه به اولویت دادن اونها.
سلام.
از اینکه این پیام رو چندین بار تکرار می کنم، متاسفم؛ ولی می خوام که حتماً دیده شه!!!! حالا عمل بشه یا نه با خوتون. فقط نگین که نگفتی!!!

بدور از این همه شعار های فقط شعار (!!!!!!!!) که هممون بلدیم ولی بهشون عمل نمی کنیم،
چرا این بسته ها رو به در خونه هامون یا جایی که انتخاب می کنیم،
پست نمی کنن؟
پست نمی کنن؟
پست نمی کنن؟

حالا هی بشینین از خودتون فلسفه های منطقی یا منطق های فلسفی ببافین و برین دو قدم اون طرف تر ببین یه آشنا پیدا می کنین تو صف سبد کالا که زودتر سبدتون رو بگیرین و برین راست کارتون و یه پوزخند هم بزنین به اون بدبخت هایی که تو صف علافن و ... (تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل)
آقایان دنبال رفع تکلیفند نه انجام تکلیف
لطفا نظرسنجی مثل فوتبال انجام بدین
فقط حركتي پوپوليستي وگدا پروري است. مشكلات مردم بااين كارها حل نمي شود
یک مستمری بگیر شامل دریافت این کالا برگ می شود یا نه ؟نه.چون مستمری بگیر است باید وکیل مجلس رئیس جمهور سبد کالا بگیرد که روزنامه ها هم نوشتند از گرفتن یارانه انصراف داده است.
متاسفانه این اقدام ، چه در تعلق دادن سبد کالا که بسیار پر اشکال بود و چه در نحوه توزیع که عزت مردم رو نشونه گرفت ، علامت سئوال بزرگی در ذهنها نسبت به سایر کارهای دولت بوجود آورد ؟؟!
با سلام
بنده هرچند خودم از دریافت کنندگان این سبد هستم ولی از نحوه تخصیص آن اصلا راضی نیستم زیرا با چندین خانواده فقیرتر از خودم که سروکار دارم به آنها این سبد تعلق نگرفته است. به بسیاری از کشاورزها این سبد تعلق نگرفته و همچنین تعداد فروشگاهها نیز کم است که همین قضیه باعث ازدحام جمعیت در این فروشگاهها شده است. لطفا اگر مرحله بعدی در کار است نسبت به توزیع مناسب این سبد بین افراد مستحق فکری گردد.
به ما كارگران ندادند چون حقوقم بالاي 500 است من كه راضي نيستم.
همكار من يكخونه يك ماشين وحقوقش دو برابر منه اما اون شامل اين بسته شده و من نشدم چه نوع عدالتي؟
بهتره هیچی ندهند، چون هر کی نگیره صداش در میاد. اگر هم می دهند به همه بدهند که این کار هم اشتباه است.
این سبد به من هم تعلق نگرفته و نیازی هم ندارم و انتظار هم نداشتم ولی وقتی دیدم به روستائیان بدبخت این سبد را نمیدن واقعا از رای خودم به اقای روحانی پشیمان شدم
بخاطر یک درصد ثروتمند لاغر در ایران 99 درصد فقیر نحیف را له نکنین.
لطفا به همه بدین.
برای دولتی که این همه ادعای تدبیر داره خیلی افت داشت اینجوری سبد کالا توزیع کنه.
مستمری بگیر اسمش روشه یعنی خانواده بچه های یتیم چطوره که سبد کالا بهش تعلق نمی گیره و گفته می شه زیر 500 تومان ولی هیئت علمی دانشگاهی که من محل کار منه و بالای 4 میلیون حقوقشه شرایط گرفتن سبد کالا رو داره
پدر من بازنشستگی نداره و سبد کالا بهش تعلق نگرفته و جالبتر اینکه زمان دولت قبلی بارها درب منازل آمدند و فرم پر کردند برای یارانه آیا بهتر نبود الان هم به آن فرم ها مراجعه می کردند نه به کارمند رسمی بودن و غیره و غیره
دو نفر از همکارای بنده دارای همسر شاغل سبد کالا بهشون تعلق گرفته اما به من نه؟!
بی تدبیری یعنی این .بهتر ان بود که کوپن که هنوز دست مردم نیز هست برای این کالاها اعلام می کردند تا همه مردم استفاده کنند.این کار به حیثیت دولت لطمه زد.
ادم رو یاد سومالی می اندازد!
سر كار گذاشتن مردم و دلگرمي دادن به مردم و تبليغ براي دست دولت است
پول آنرا به حساب يارانه بريزند كه مردم خودشان طبق مايحتاج خودشان خريد كنند و ديگر صف و درگيري صف نميشود
نوعی تنبیه و تحقیر بود.
انرژی هسته ای که داریم.
من به شخصه تدبیری در انتخاب خانوارها ندیدم به نظرم بیشتر به قرعه کشی شبیه بود تا انتخاب بر اساس اطلاعات بهترین راه این بود که به همه اقشار سبد کالا می دادند هرکس که نمی گرفت بعداز بررسی حذفش می کردند چون اقشار مد نظر دولت از دولت یا سایر ارگانها وسازمانها ویا شرکت ها حقوق ومزایا دریافت می کنندو افراد زیادی رو تو این دوسه روزه دیدم که به این سبد نیاز مبرم داشتند ولی به انها تعلق نگرفت آقای رییس جمهور امیدوارم این بی تدبیری مردم را نا امید نکنه
گداپروري گداپروري گداپروري گداپروري گداپروري گداپروري گداپروري گداپروري گداپروري گداپروري گداپروري گداپروري گداپروري گداپروري گداپروري گداپروري گداپروري گداپروري گداپروري گداپروري گداپروري گداپروري گداپروري گداپروري گداپروري گداپروري گداپروري گداپروري گداپروري گداپروري گداپروري گداپروري
خيلي جالبه من كارمندم ، به معاون اداري مالي اداره و مدير كل تعلق گرفته ولي نيروهاي خدماتي مون نگرفتند . در كل جريان تحقير آميزيه
اولا ممنون که نظر قبلب مرا منتشر کردید. ثانیاً یک آما جالب توجه عرض می کنم:
به بنده که یک معلم با دریافتی حدود یک میلیون هستم و خانواده ای سه نفری دارم تومان سبد کالا تعلق گرفته است ولی به پدر من که بازنشسته تامین اجتماعی و حدود 500 تومان دریافتی دارد و صاحب چندین فرزند و نوه و عروس و داماد است و همچنین پدر خانمم که یک از کار افتاده بدون هیچ درآمدی است و دارای چند عروس و داماد و نوه است این سبد تعلق نگرفته است.
واقعا جاي تاسف داره
بي برنامه
بي برنامه
بي برنامه
متاسفم كه اين بخاطر اين چيز بي ارزش انقدر مردم رو ذهنشون رو مشغول كردند واقعا براي ايراني و ايراني بودنمون متاسفم
1-به نظر شما، شیوه تعیین دریافت‌کنندگان این سبد کالایی دقیق بوده است؟ خیلی دقیق!!!!!!
2-فرایند تهیه و توزیع سبد کالایی را منظم و مدیریت شده می‌دانید؟ خیر.
3-سبد کالایی توزیع شده، چقدر در کمک به مشمولین دریافت آن مؤثر است؟ شاید یک هفته کمک خرجی.
4-چه پیشنهادی برای بهتر شدن مراحل بعدی توزیع کالا دارید؟ نقدا" به حسابها واریز شود.
از آن نوع کارهای پوپولیستی محمود بود. مصادف کردن آن با دهه فجر به جای شب عید که آخر پوپولیسم است.
خيلي جالب هست اگه بگم شايد باورتون نشه ولي به صاحب كارم تعلق گرفته ولي براي من كارگر نه!!!!! چقدر عدالت خوب در كشور اداره ميشه
آقای احمدی‌نژاد در دولت خود یارانه نمی‌گرفت حالا آیا امکان‌پذیر است که از دولت تدبیر و امید سبد کالا بگیرد.
من درامد چهار میلیونی در ماه دارم ولی چون دانشجو بودم به من پرداخت می شه و جالب اینه که پدرم که کشاورز خرده پا هست و متوسط ماهی 300 هزار تومان درامد نداره ندادند واقعا این شاهکار عدالت اجتماعی تنها تو ایران قابل مشاهده است
خیلی عجیبه واقعا
شما که یک بانک اطلاعاتی معتبر ندارید چرا با دادن سبد به معلم روستایی و ندادن سبد به کارگر ساختمانی همان روستا و یا جوان بیکار تبعیض قایل می شوید؟
مطمین باشید این نحوه توزیع کالا ذهنیت بدی را نسبت به شما که تدبیر و امیدی هستید ایجاد می کند و حتی نفرا و حسادت مردم یک روستا را از هم دیگر بالا میبرد.
کار خوبی بود ولی واقعا معلوم نیست بر چه اساسی افرادی شامل طرح شدند و بر چه اساس افرادی شامل نشدند و شبیه به سهام عدالت دوباره عدالت رعایت نشده.
از همان اول اين يارانه ها مشكل ساز بود و اقتصاد مملكت را بهم زد اين سبد كالا هم اشتباه است خيلي سريع جمع شود به نفع مملكت است فكر نكنيد من پولدارم ونيازي ندارم من يك كارمند ساده بازنشسته وزارت بهداشت هستم
خداییش این انصاف ؟؟؟؟حق همه رومیخوایین بدین کارمندااون دنیاچجورمیخوایین جواب بدین ؟؟؟خواهشایه فکری هم به حال بقیه کنین
اگر به همه ملت ایران تعلق بگیرد و مستمر باشد و به جای سبد کالا معادل وجه ان به حساب افراد واریز شود خیلی خوب است .
کاملا مسخره است
مخلق شدید کمک به مردم از طریق یارانه ویا سبد کالا ویا بن وغیره میباشم .با این کارها مردم تحقیر می شوند
*شیوه تعیین بدترین شیوه برای مشخص کردن گروههای هدف بوده چرا که حقوق میلیونی ها مشمول شدن در حالی که پیرزن و پیرمرد مریض کنج خانه بی بهره مونده

* خیلی بی نظم و درست عکس اهداف نظام هس چون کرامت انسانی رو بکلی از بین میبرد

* دردخاصی رو دوا نمی کنه تو این زمونه 80 تومن یعنی هیچ دولت باید کاری کنه که درآمد مردم بیشتر بشه نه اینکه نان خور سفره دولت بشن

* یارانه هرکس رو به حسابش بزنن ملت آزادانه درموردش تصمیم بگیرن بهتره/من خودم 10 تا قسط عقب افتاده دارم باهاش اونا رو میدم
خواهش مي كنم ثبت كنيد
مسولين محترم طبق چه استدلالي به اين نتيجه رسيدند كه ما كارگران تامين اجتماعي با حقوق ماهيانه 600 هزار تومان مستحق دريافت سبد كالا نيستيم اما كارمندان رسمي دولت اين گونه اند.
اين چه سنخيتي با تدبير و اميد دارد؟
اولاً که اعلام نفرات کاملاً اشتباه می باشد چرا که مثلا من وهمکارم بایک حقوق به یکی تعلق گرفته به یکی نه ومعلوم نیست ملاک چه بوده یا باید به هردو تعلق گیرد یا نه ودراین موردبا مردم روراست عمل نکرده اند وحرف اولشان با آنچه انجام داده اند متفاوت است دوم با این کاردوباره صف وکوپن رابرای مردم تکرارکرده اندواین برای دولتی که شعارش تدبیراست ناتدبیری محض است.
تا الان ممکنه گفت اشتباه بود اما اگه دولت اعتراف کند و روش توزیع آن را اصلاح کند. ضمنا به تمام کارگران تعلق بگیرد.
در ادارة ما كه سبد به همكاراني رسيد كه ماهيانه دوميليون حقوق ميگيرن، بازهم قرارداديها و پيمانيها و بازنشسته ها فراموش شدند و از آمار جمعيتي ايران جا موندند
راستي : سبد در واقع قراره به كي تعلق بگيره
مستضعفين يا ثروتمندان؟
قطعا ثروتمندان
به من هم که تعلق گرفته نمیتونم بگیرم - چون با وجودی که کارتم به حساب یارانه متصل هست - سایت http://www.yaranehkala.ir/
میگه متصل نیست و کسی هم پاسخگو نیست
به من با ماهي 600 تومان حقوق در كميته امداد سبد كالا تعلق نگرفت ولي به رئيس ام و جند نفر نيروي رسمي با 2 ميليون تومن حقوق سبدكالا تعلق گرفت تازه بعضي از اينا همسرشان نيز كارمنده!!!!!!!
واقعاً متاسفم.
اين يعني دولت آمار كارمندانشو نداره!!!!!!!!!!!
من از روی کنجکاوی رفتم تو سایت و کد ملی ام رو وارد کردم و با تعجب دیدم که توی واجدین شرایط هستم در حالی که درامد نسبتا خوبی دارم و یک آپارتمان نقلی تو کرج هم به نامم هست .
الان دو دل هستم که برای گرفتن سبد اقدام کنم یا نه . چون احساس میکنم این بی عدالتی یک روز هم دامن من رو میگیره .
اگه دست من بود مبلغ سبد کالا رو میریختم تو حساب سرپرست خانوار و (بدون محدودیت زمانی) ازشون میخواستم از فروشگاههای مورد تائید هر وقت هرچی خواستن بخرن. اینجوری هر کس مایحتاج زندگی خودشو میخرید. اجازه برداشت نقدی هم نمیدادم که بگین تورم میاره.
حالا سوالم اینه که آیا راه کاری که به ذهن یه شخص عادی میرسه به ذهن مسئولین با سواد و کاردان دولت نرسیده؟
شایدم اینجوری اجناس خاصی از انبارای خاص تخلیه و به مردم تحمیل نمیشد.
شاید...
در سالگرد پيروزي انقلاب نمايش زشتي از فقر و تنگدستي مردم نمايش داده شد.
در کل اقدام نسنجیده ای بود که هرچند به اینگونه اقدامات عادت داریم، ولی زیبنده شعار های دکتر روحانی نبود
رفتار این دولت مثل اول انقلاب میمونه که اینطور فکر میکردند شاه تنام کاراش غلط بوده دارند به تنمام کارهای احمدی نژاد لج میکنن-این روش نا عادلانه-و دور از شان مردم ایران بود
واقعا بدترازاین نمیشدمردم راتحقیرکرد وبجان هم انداخت...این طرح تفرقه انگیزبود باورکنید...پولدارها گرفتند وبردند ندارها هم فقط نگاه کردند....تدبیروامید!!!!!
به بجناق میلیاردر من تعلق گرفته به منی که هئچ شغلی ندارم تعلق نگرفته!!
مدبرانه و اميدوار كننده بود!!!
دولت محترم ، از طلا بودن پشيمان گشته‌آيم مرحمت فرموده ما را مس كنيد.
مابرگشتيم به 35سال قبل ،صف ،كوپن ،ارزش ملت مابيش از اينها مي باشد.ما ملت بزرگي هستيم
این کلید برای قفل کردن است،نه بازکردن
من کارگر فقط از بی عدالتی فراوان این طرح ناراحتم چون تو یه جامعه ی آماری کوچیکی که جستجو کردم دیدم چقدر آدمایی که چند برابر من حقوق میگیرن سبد کالا هم شامل حالشون شده ولی من و امثال من با حقوق 600/000 تومانی ول معطلیم.
برنامه ریزی دولت کاملاغلط
فقط ازاین نظر که باعث کنترل تورم وتزریق نقدینگی نمی شود خوب است اما از نظر برنامه توزیع واقشاری که به آنها تعلق میگیرد خیلی ایراد دارد کاش همه سرمایه ای که به این صورت هدر میرود صرف توسعه وایجاد کارو تولید شود تاارزش وکرامت انسانها لکه دار نشود وهمه بانند که ارزش هرکس بهکار وتلاش او بستگی دارد لیس الانسان الا ما سعی
چرا برای سربازهای متاهل سرپرست خانوار فکری نشده؟
من یکی از کسانی هستم که به دولت آقای روحانی رای داده ام ولی صرف نظر از عدم برنامه ریزی مناسب در توزیع کالا باید بگویم که واقعا شان ملت ایران بالا تر از آن است که به این شکل در هوای سر وصف های طولانی برای گرفتن سبد کالا ساعت ها بایستند. کمی فکر کنیم ببینیم خودمان با دست خودمان چه سوژه هایی به حبرگزاری های خارجی می دهیم . اصلا مگر کس دولت را مجبور کرده بود که وعده سبد کالا به مردم بدهد ؟ وبعد هم تو کار خودش بماند.واقعا در این موقعیت گل بود به سیزه هم آراست.....؟!!!!!
روحانی مچکریم
این اقدام شرف ملی ایرانی رادرانزارزیرسوال می برد.الحمداله خداقربونش اینقدر سرمامنت گذاشته که اگر فقط یک قلم کوچک نعمتش راکه همان خاک رس رامدیریت کنیم درایران دیگر فقیرنخواهیم داشت چه برسد به نعمت انرژیش -بابا تراخدااین سبدهای خالی راجمع کنید .مدیریتتان راسالم وصالح نمائید......
با سلام به کلیه عزیزان تابناکی
با توجه به اینکه افزایش نقدینگی مساوی تورم پس تصمیم دولت در ندادن پول دست مردم درست بوده است. ولی کاش مثل زمان جنگ به نسبت نفرات بین همه اقشار جامعه توضیع می شد.البته در هر تصمیمی امکان اجرای اشتباه نیز وجود دارد ولی ما ایرانیها از تجارب خودمان استفاده نمی کنیم و اصولا سازمان یاد گیرنده نداریم.امیدوارم روزی برسد که سابقون را نفی نکنیم بلکه از تجارب مثبت آنها در امور استفاده نماییم . به قول آقای مهندس فتاح وزیر محترم نیرو در دوره اول دکتر احمدی نژاد همه مسئولین دولتهای جمهوری اسلامی ایران در زمان خودشان تلاش زیادی برای انجام خوب کارها داشته اند. اینقدر همه چیز و همه کس را نفی نکنیم. انشاء ا... این دولت نیز رو سفید باشد.
والا اگه بعد از این مدت که هدفمندی شروع شده وتجارب و اندوخته هاییکه دولت قبل و مدیرای مملکت با تمام نقاط قوت و ضعف ونحوه ی شناسایی بدست اوردن نتونیم تو این مقطع روش درست رو انتخاب کنیم به مدیریت مدیرامون شک میکنم، به مدیرایی که وقتی ما جونای بیکار میریم پیششون واسه کار از ما سابقه کاری میخان و دستمون میندازن
رای من وتعدادی زیادی از مردم ایران به آقای روحانی به خاطر منافع شخصی مانند دریافت سبد کالا نبوده ونخواهد بود باید واقع بین باشیم که ما همواره زیاده خواه بودیم اگر امروز در تعلق و توزیع سبد کالا بی عدالتی می بینیم محصول سیستم غلط جمع آوری اطلاعات سرپرست خانوار دولت قبلی هست که الان به اسم دولت جدید رقم خورده اینکه ما صف و نوبت همدیگه رو رعایت نمیکنیم چه ربطی به دولت داره اگر قراره به خاطر نون به کسی رای بدیم وای به حالمون
دادن یارانه به صورت نقدی از پایه واساس اشتباه بود که آقای احمدی نژادی با لجاجت ونادیده گرفتن نظرات کارشناسان اقتصادی مبنی بر تورم زا بودن ، آن را اجرا نمود حالا قیاس محبوبیت فردی که ماه حصل هشت سال مدیریت او برابر وحتی بیشتر از عوارض و خسارت هشت سال جنگ تحمیلی است،با آقای روحانی آیا انصاف است ؟
جوابم به 3 سوال اولتان خیر خواهد بود
اما پشنهادم اینه که هر کار غیر کارشناسانه جوابی جز ناراحتی و نارضایتی مردم سود دیگری نخواهد داشت .پس لطفا" هر کاری را کارشناسی شده و از روی منطق انجام دهید.با تشکر
شیوه توزیع بسیار نامطوب می باشد اینکه مردم را این چنین جهت دریافت سبد کالا در صفهای طویل نگه دارند بدور از شان و شئون ملت بزرگ ایران می باشد
خیلیا نقدهایی بش دارند. کاری به این نداریم!
ولی یه عده فرصت طلب که میان میگند از رایم به روحانی پشیمانم بدونند که عرصه سیمرغ جولنگاه اونا نیست و مردم با این چیزا دست از حمایت دولت منتخبشون نمی کشند
با بی تدبیری، راه تدبیربر سبد کالا بسته شد.
هیچ منطقی پشت این کار نبوده همکارمن بهترین ماشین سوارمیشه چندتا خونه داره شامل شده ولی برادرخانم من توی این دار دنیا فقط یک پراید داغون داره که باهاش کرایه کشی میکنه ونه خونه داره ئنه سرمایه دیگری ولی بهش تعلق نگرفته نمیدونم چطوری شناسایی کردن
من که الان 5 ساله بازنشست شدم به من تعلق نگرفته واقعا نمیدونم شیوه محاسبه آقایون چی بوده ؟
سلام
در انتخاب زمان ،شیوه ،جامعه ی هدف و غیر نقدی بودن آن کج سلیقه گی شد.
یاعلی
واقعا این کار از دولت تدبیر و امید بعید بود اصلا با تدبیر نبود این کارشون و حسابی ناامید کردن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست