بازدید 5119

اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد

کد خبر: ۳۷۵۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱ 03 February 2014
نمایندگان مجلس شورای اسلامی مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده را تا پایان سال 1393 تمدید کردند.
 
به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز - دوشنبه - در ادامه بررسی بخش های درآمدی لایحه بودجه 1393 بند (ب) تبصره 9 را تصویب کردند.
 
در جریان بررسی این بند «نادر قاضی پور» نماینده مردم ارومیه پیشنهاد حذف این بند را رائه کرد و گفت: دولت باید در زمینه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده لایحه جداگانه ای ارائه می کرد ضمن این که در حال حاضر عملکرد این قانون مشخص نیست.
 
به گفته وی قانون مالیات بر ارزش افزوده اشکالات فراوانی دارد به طوری که زنجیره آن مشخص نیست و هم از تولید کننده و هم مصرف کننده مالیات دریافت می شود.
 
«موسی غضنفرآبادی» در مخالفت با پیشنهاد قاضی پور اظهارداشت: دو ماه بعد مهلت اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به اتمام می رسد که نیاز به بازنگری دارد. اگر الان مدت اجرای این قانون تمدید نشود با مشکل مواجه خواهیم شد.
 
«محمدباقر نوبخت» معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری که به عنوان نماینده دولت در جریان بررسی لایحه بودجه در مجلس حضور یافته است در مخالفت با پیشنهاد قاضی پور گفت: بیش از 25 هزار میلیارد تومان از درآمدهایی که در لایحه پیش بینی شده و سقف آن در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده ناشی از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده است و اگر این قانون ملغی الاثر شود و دولت بخواهد قانون جایگزین و یا اصلاحی ارائه کند نیاز به فرصت دارد.
 
نوبخت با بیان این که تا کنون درگیر لایحه بودجه بوده ایم اظهارداشت: بعد از اتمام رسیدگی به لایحه به دنبال ارائه قانون دائمی خواهیم بود ولی لایحه تقدیمی هم عادی خواهد بود که با توجه به تعدد طرح ها و لوایح زمان بررسی آن طولانی است و نمی توانیم منابع 25 هزار میلیارد تومانی را به امر محتمل واگذار کنیم.
 
«غلامرضا کاتب» در مخالفت با پیشنهاد قاضی پور اظهارداشت: قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال 92 یک بار به مدت یک سال تمدید شد و نمایندگان دولت قبل را مکلف کرد قبل از اتمام سال 92 سریعا لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده را تقدیم کند.
 
کاتب ادامه داد: باید اجازه دهیم دولت لایحه بیاورد تا هم قانون اصلاح شود و هم قانون برنامه پنجم زیر سوال نرود.
 
در نهایت بند (ب) تبصره 9 به تایید نمایندگان رسید و براساس آن مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال 93 تمدید شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست