بازدید 32705

اعتراض به توزیع ناعادلانه سبد کالا بین نیازمندان

کد خبر: ۳۷۵۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳ 02 February 2014
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: چگونه است که طبق سامانه معرفی شده بنده که نماینده مجلس هستم و قطعا حقوقم بیش از ۵۰۰ هزار تومان است، سبد کالا می‌گیرم اما آن روستایی که هیچ حقوقی ندارد و آن کارگری که ۵۱۰ هزار تومان دریافتی دارد، شامل این طرح نیست؟!

حسین طلا در گفت‌و گو با فارس درباره توزیع سبد کالا اظهار داشت: با توجه به تماس‌ها و مراجعات حضوری مردم خیل عظیمی از مردم از سبد کالا محروم شدند.

وی ادامه داد :با توجه به اعلام سامانه سبد کالا برخی از دولتیان برخی از نمایندگان مجلس و برخی از اعضای شورای شهر مشمول دریافت سبد کالا هستند که در حقیقت استحقاق دریافت سبد کالا را ندارند اما در عوض بعضی از کارگران، خدمتگزاران مدارس، رانندگان تاکسی، پیک‌های موتوری، روستاییان و بسیاری از کسانی که باید مشمول دریافت سبد کالا می‌شدند از این سهم محرومند.

طلا یادآور شد : چگونه است که طبق سامانه معرفی شده بنده که نماینده مجلس هستم و قطعا حقوقم بیش از 500 هزار تومان است سبد کالا می‌گیرم اما آن روستایی که هیچ حقوق ندارد و آن کارگری که 510 هزار تومان دریافتی دارد شامل این طرح نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: در حقیقت روز اول توزیع سبد کالا نشان داد جامعه هدف واقعی این طرح مشخص نیست و این موضوع هوشیاری جدی برای نحوه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مشکلات طرح سبد کالا عدم اطلاع رسانی دقیق است. به نحوی که تا به امروز چند شماره مختلف را برای استعلام دریافت یا عدم دریافت سبد کالا معرفی کرده‌اند و مردم دقیقا نمی‌دانند چگونه باید پیگیر مشکلات و شکایات خود باشند.

طلا گفت: از این موضوع نمی‌توان گذشت که اقدام دولت در حمایت از اقشار آسیب پذیر بسیار اقدام مهم و پسندید‌ه‌ای است اما انتظار مردم از دولت آن است که طرح با تدبیر درایت و پختگی بیشتری صورت گیرد تا هم عدالت و کرامت رعایت شود و عزت مردم در توزیع اقلام بیش از بیش حفظ شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در این طرح باید قشر آسیب‌پذیر جامعه به طور دقیق مورد بررسی و حمایت قرار گیرند و به گونه‌ای نباشد که نماینده مجلس سبد کالا بگیرد اما کارگران و روستائیان از آن بی‌بهره باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷۹۲
انتشار یافته: ۲۴
منظوراز قشر آسیب پذیر همان ثروتمندان است
باتوجه به اینکه زنی مسن وتنها هستم ومنبع درآمدی هم ندارم به بنده کالا تعلق نگرفته درحالی که آنهایی که حقوق بالای میلیون هم دارند کالا میگیرن آیا این عدالت است؟
چرا روستائیان وعشایر از لیست خذف شدند؟ کجایند این ذخایر انقلاب؟
بابا من کارمندم با حقوق 700هزارتومان و مستاجر بودن محروم شدم ولی رئیسام همشون دریافت میکنند صاحبخانه هم هستند و ......
من کارگر قراردادی شرکت گازم مستاجرم برام پیامک اومده که سبد کالا به ما تعلق نمیگیرد لطفا پیگیری کنید
آيا چكونه است كه در سيستم ادارات يارانه سبدكالا به كاركنان قراردادي تعلق نميگيرد اما به كاركنان رسمي كه در سيستم اداري بالاترين مزايا را درافت ميدارند سبد كالا تعلق ميگيرد و اين تبعيضها در سيستمهاي اداري درخصوص ساير مزايا بين كاركنان ادامه دارد و خواهد داشت
در جايي كار ميكنم كه افرادي هستند با حقوق 2 ميليون توماني و خانمشان هم معلم هستند و مجموع درآمدشان 3 ميليون تومان مي شود كه سبد كالا به آنها تعلق گرفته ولي همين جا كارگر خدماتي با ماهي 600 هزار تومان شاملش نشده است
پدر هفتاد ساله من که یک کشاورز است که حتی کشاورزی اش را فروخته وبا اجاره درامد ماهی دویست وچهل هزار تومان زندگی خود و فرزند بیکار تحصیل کرده خود را میگذراند هم شاملش نشده خیلی از حقوق بگیران مثل کارمندان ی که زن ومرد کارمند هستند شاملشان شده واقعا عجب عدالتی بر این درد بمیریم کم است
با سلام اینجانب خودم کارمند قراردادی و شوهرم راننده آژانس و اجاره نشین چرا سبد کالا تعلق نگرفت.
پدر من بازنشسته تامین اجتماعی هستن اما سبد کالا به ایشان تعلق نگرفته در حالی که به همسایه ما که ایشان هم بازنشسته تامین اجتماعی هستن و حقوقشون کمی بیشتر از پدرم هست تعلق گرفته . واقعا بر اساس چیز خاصی تعیین شده به چه کسی تعلق بگیره یا از طریق قرعه کشی و شیر یاخط بوده؟!!!
من کارگرم و حقوق 487000 تومن می گیرم و اجاره نشین نمیدونم بر چه اساسی به من کارگر تعلق نگرفته امید وار بودم که حداقل فشار روم کمتر بشه با اینکه با وضعیت بد مالیم اصلا مهمون خونم نمیاد..... باید به کجا اعتراض کنم نمی دونم......
خواهرم 2 سال هست همسرش را از دست داده ، نه ثروتی دارد ، نه حقوقی به او تعلق نگرفته است .
تو رو خدا به حال ما کارگری که حقوقمون 500 هستش برسین چیکار باید بکنیم..... ما یه آشنایی داریم خونش پاسدارانه چند تا ماشین دارن خانمش هم بازنشسته اس به اونا سبد کالا دادن حالا مای بدبخت واقعا که این انصاف نیست
ای آقا . من تو یک کلان شهر زندگی میکنم . حقوقم 900 ه ت هست . جالبه شامل حال من نمیشه ولی یکی از دوستان که ساخت و ساز داره و حداقل درامدش چند ده میلیونه شاملش میشه . عجب
به همکار ما که زوج ایشان نیز خانه دار است و حقوق بالایی میگیرد تعلق گرفته است ولی به آبدارچی شرکت تعلق نگرفته است!!
همسر من بیمار است در ماه کلی پول دارو میدهم وقسط دارم همه چیز گرونه هیچی نمی توانم بخرم به من سبد کالا تعلق نگرفته ولی دارم میشنوم خیلی از فامیل ودوست که ماهی 2 میلیون حقوق دارن و3 تا خونه وزمین بهشون سبد تعلق گرفته
بش از99 درصد کارگران زحمتکش و بازنشستگان تامین اجتماعی که ازقشرهای ضعیف جامعه هستند ، ازدریافت این سبد کالایی محروم هستند .
واقعا" بين قشر ضعيف وكارگران سبد كالا عدالت رعايت نشده است كسي است حقوقشان 2ميليون است تعلق گرفته بندگان خدايي هستند اصلا" حقوق بگير نيستند وبيكارند تعلق نگرفته است .
باسلام
همکاران بنده حقوقشان بیشتر از من است همگی هم کارگر تامین اجتماعی هستیم
اما به آنها سبد کالا تعلق گرفته اما به بنده خیر
واقعا که............
بهتر این است که شما نمایندگان افزایش حقوق برابر تورم را تصویب کنید و سبد کلا را متوقف کنید
چرا اینجانب که کارگر هستم بیمه تامین اجتماعی و مستاجر نیز هستم هیچ سبد کالایی بهم تعلق نمیگیره؟؟؟؟؟ این انصاف نیست
با سلام - من کارمند آموزش و پرورش هستم و ماهیانه مبلغ 700 هزار تومان دریافتی این جانب می باشد و بیمه تامین اجتماعی هستم و سبد کالا به من تعلق نمی گیرد در حالی که همکاری که دریافتی ایشان یک میلیون ششصد هزار تومان است به ایشان تعلق می گیرد و بیمه خدمات درمانی است این در حالی است که این جانب که بیمه تامین اجتماعی هستم عیدی کارمندی را دریافت می نمایم
اگه شرط، حقوق زیر 500 هزار تومانه نباید فرقی بین کارگر و کارمند و ... باشه. البته ظاهرا فقط سرپرستان خانوار شامل میشن.
مدیر 4میلیونی من دریافت کرده آبدارچی 600هزارتومنی شرکت محرم بوده -وااسفا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار