بازدید 32436

پخش فوتبال بانوان برای نخستین‏بار از تلویزیون عربستان

نخست تابلو «ورود آقایان به این محل اکیدا ممنوع»، به چشم می‌خورد و سپس گزارشگر 9 بانوی عربستانی را نشان می‌داد که همراه با روسری و پوشیه، مشغول فوتبال بازی‌ هستند. گزارشگر العربیه در ادامه گزارش خود نشان داد که این بانوان با آرایش‌های غلیظ و برای مثال با ناخن‌های لاک زده بسیار بلند و اندامی که قدری چاق به نظر می‌رسید، به دنبال توپ بودند.
کد خبر: ۳۷۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۹ 19 February 2009
برای نخستین بار، یک شبکه تلویزیونی عربی، فوتبال بانوان در عربستان را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، در حالی که در عربستان سعودی، حتی رانندگی زنان، شامل برخوردهای شدید و محدودیت‌های بسیاری برای آنان اعمال می‌شود، تلویزیون «العربیه» که سهام آن به شاهزادگان سعودی، تعلق دارد، برای نخستین بار، اقدام به پخش یک مسابقه دست‌گرمی فوتبال بین شماری از دختران و بانوان عربستانی در شهر ساحلی «جده» کرد.

این گزارش ده دقیقه‌ای، در حالی از تلویزیون عربستان پخش شد که چند روز پیش، ملک‌عبدالله، پادشاه عربستان برای نخستین بار در تاریخ این کشور، یک زن را وارد کابینه این کشور کرده بود.

در این گزارش، نخست تابلو «ورود آقایان به این محل اکیدا ممنوع»، به چشم می‌خورد و سپس گزارشگر 9 بانوی عربستانی را نشان می‌داد که همراه با روسری و پوشیه، مشغول فوتبال بازی‌ هستند و به گفته بازیکنان این تیم، برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی فوتبال بانوان آماده هستند. این بانوان با آرایش‌های غلیظ و برای مثال با ناخن‌های لاک زده بسیار بلند و اندامی که قدری چاق به نظر می‌رسید، به دنبال توپ بودند.

بنابراین، به نظر می‌رسد، نمایش این فیلم در عربستان، حکایت از چراغ سبز حکومت ملک عبدالله برای دادن آزادی‌های بیشتر به بانوان سعودی باشد تا آنان از زندگی که تنها برایشان ازدواج، به دنیا آوردن فرزند، آرایش و کار در منزل را رقم زده است، بیرون روند.

یادآور می‌شود در مسابقات اخیر تیم ملی فوتبال عربستان در بیرون از این کشور، گروهی از بانوان جوان عربستانی در حالی که حجاب نیز نداشتند و صورت‌های خود را نیز رنگ کرده بودند، به تشویق تیم ملی کشورشان می‌پرداختند.

گفتنی است،‌ اینها همه در حالی است که روحانیون متعصب وهابی و بافت‌های عشیره‌ای و سنتی عربستان به شدت با این کارها مخالف بوده و از گسترش آن می‌ترسند.
 
خبر تکمیلی را در تابناک ورزشی بخوانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۰
دستشون درد نکنه اینقدر به فکر زناشون هستن
قابل توجه ما !!
عربستان وقتي اين كاررو بكنه،ما چرا بايد اينقدر محدوديت نابجا به بانوان اعمال كنيم؟
و این است احیای حقوق زنان در حجاز از حرمسرا تا میادین فوتبال...!
تا کی می شود به دیدگاه های اعراب سوسمارخور در خصوص زنان ایراد گرفت و خود در همان مسیر حرکت کرد. والا محدودیتها باعث بسیاری از ناهنجاری های می شود. مگر نه این است که در گذشته تریاک بین معتادین توزیع می شد و آمار اعتیار به نسبت بسیار پایین بود. محدودیتهای بعدی مگر این بحران را شدید تر نکرد؟ این فرایند در خصوص بسیاری از ناهنجاری ها در کشور ما صادق است. این های اصل نیست. بلکه فرع است. در خصوص فروع می بایست منطبق بر شرایط تصمیم گرفت. به نظر وقت آن رسیده است که ما هم تعدیل شویم اگر نشویم به خود ظلم کرده ایم.
با توجه به اينكه جامعه عربستان نسبت به اينجا بسته تر است محافظ كاري بيش از حد در اينجا معنا ندارد و لازم است بستر ورود بانوان به جامعه فراهم شود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار