بازدید 19860
حاشیه‌نگاری بر رویدادهای عجیب این روزهای فوتبال ایران

آقای علیپور، می‌دانستید و اقدام نکردید که تا این حد بی‌پروا شدند!

واقعیت ماجرا این است که روند افشاگری‌ها و برخورد‌ها با مفاسد در فوتبال ایران، نشان می‌دهد که گویا هیچ عزم جدی برای این مسأله وجود ندارد؛ چه در میان مسئولان فوتبال ایران که کارکردشان نشان می‌دهد تا اتفاقی رسانه‌ای ‌و افکار عمومی از آن آگاه نشو‌د، همواره به فکر مصلحت هستند و چه در میان اهالی فوتبال که تا منافعشان به خطر نیفتد ‌حقایق را نمی‌گویند‌.
کد خبر: ۳۷۴۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۲ 29 January 2014
آقای علیپور، می‌دانستید و اقدام نکردید که تا این حد بی‌پروا شدندماجرای راه‌آهن و محسن قهرمانی، سخنان امیر عابدینی درباره پیشنهاد یک و نیم میلیاردی برای جابجایی رده تیمش در لیگ بر‌تر و اکنون حرف‌های جواد نکونام درباره نقش داشتن یک دلال قدرتمند در تیم استقلال، همه و همه بخش‌هایی از مهم‌ترین ماجرای‌های‌ فساد در فوتبال ایران هستند که به طرز عجیبی در همه آن‌ها، گویا هیأت رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای از ماجرا خبر داشته و کاری نکرده است!

به گزارش «تابناک»، حاشیه‌های فوتبال ایران در سال جام‌جهانی بر متن سوار بوده و در لیگی که با بحران نداشتن تماشاگر‌ روبه‌روست و کیفیت فوتبال در زمین، کسی را راضی نمی‌کند؛ همین‌ طور اخبار ناامید کننده از سلامت ساختار فوتبال ایران به گوش می‌رسد تا شایعه‌های فساد و تباهی فوتبال ایران، کمی رنگ واقعیت به خود بگیرد؛ سخنان جواد نکونام در خصوص باشگاه استقلال، پرده جدید این نمایش بود که به نقش یک دلال در تصمیمات فنی این باشگاه اشاره داشت.

نکته جالب در ‌این ماجرا و یکی دو ماجرای جنجال برانگیز یکی دو ماه اخیر این است که اگر ریشه همه این رخدادها را دنبال کنیم، می‌بینیم که برخی مسئولان بلند‌پایه فدراسیون فوتبال ـ که از قضا وظیفه‌شان ‌برخورد با بی‌انظباطی و تخلف در فوتبال است ـ از این ماجرا آگاهی داشتند و کاری نکرده‌اند تا اینکه خبر از رسانه‌ها سر درآورد.

یکی از این نهاد‌ها، هیأت رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای در فوتبال است که با طرح منشور اخلاقی در فوتبال ایران شناخته می‌شود. با دنبال کردن رد اخبار، می‌بینیم که در همین ماجرای اخیر باشگاه استقلال، حجت‌الاسلام علیپور نسبت به منشوری بودن عملکرد م. ع از نزدیکان سرمربی استقلال آگاهی داشته و حتی در مرداد ماه امسال نسبت به این موضوع اعلام موضع کرده بود. کار حتی به جایی رسید که امیر قلعه‌نویی به شدت نسبت به این ماجرا واکنش نشان داد و گفت: «تا هنگامی که این افراد (دوست منشوری) عسل و کت و شلوار به آقایان می‌دادند منشوری نبودند، ولی از وقتی که این کار را نکردند منشوری شدند‌».

درگیری لفظی علیپور و قلعه‌نویی در یک برنامه زنده رادیویی، منجر به این شد که حجت‌الاسلام علیپور بگوید که «اگر حرف بزنم خیلی‌ها را سیل می‌برد».

اما چه شد؟ آیا کاری انجام ‌گرفت؟ آیا با متخلفان برخورد شد؟ یا آنکه با سکوتی مصلحت آمیز متخلفان روز به روز گستاخ‌تر شدند؟ اصلا آیا چنین لحن تهدیدآمیزی مناسب یک مسئول فدراسیون فوتبال است؟ چرا حجت‌الاسلام علیپور که به جای تهدید به افشاگری، تلاش می‌کرد از راه قانونی و با قاطعیت تمام با متخلفان برخورد کند، کار به اینجا می‌کشید؛ ایشان که در یک نهاد قانونی و با نفوذ صلاحیت و قدرت لازم برای برخورد با این قبیل افراد را دارند؟
 
نگاهی به یکی دو مورد جنجالی دیگر فوتبال ایران، نشان می‌دهد که حجت الاسلم علیپور در جریان سایر موارد هم بودند و عجبا که هیچ کار قانونی نکردند!

در ماجرای محسن قهرمانی و پرونده جنجالی‌اش وقتی همه علی دایی را به پنهان کردن واقعیت متهم کردند، وی گفت در‌‌ همان زمان وقوع تخلف در باشگاه راه‌آهن ماجرا را به آقای علیپور اطلاع داده و عجیب اینکه این حرف با تأیید ایشان هم همراه شده، ولی دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال با آگاهی از این ماجرا، کاری نکرد تا یک سال بعد در جریان ‌بازی پرسپولیس و سپاهان پرده از این ماجرا برداشته شد.

در مورد عجیب‌تر باشگاه داماش وقتی امیر عابدینی اعلام کرد که فردی به وی پیشنهاد داد تا با یک و نیم میلیارد وضعیت تیمش را در جدول لیگ بهبود می‌بخشد، گفت: این اظهارات در حضور حجت‌الاسلام علیپور و سردار عزیز محمدی رخ داده ‌و حتی صورت‌جلسه‌ای نیز تنظیم شده است؛ اما چه اتفاقی افتاد؟ از‌‌ همان زمان وقوع این تخلف تا زمان پخش ویدئویی این گزارش در برنامه نود، هیچ ‌سخنی به میان نیامد و کاری در این زمینه ‌از سوی این کمیته انجام نگرفت.

واقعیت ماجرا این است که روند افشاگری‌ها و برخورد‌ها با مفاسد در فوتبال ایران، نشان می‌دهد که گویا هیچ عزم جدی برای این مسأله وجود ندارد؛ چه در میان مسئولان فوتبال ایران که کارکردشان نشان می‌دهد تا اتفاقی رسانه‌ای ‌و افکار عمومی از آن آگاه نشو‌د، همواره به فکر مصلحت هستند و چه در میان اهالی فوتبال که تا منافعشان به خطر نیفتد ‌حقایق را نمی‌گویند‌.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴۸
انتشار یافته: ۱۵
فوتبال، باشگاه ها و لیگ آن را خصوصی کنید آنوقت بگذارید هرکاری که می خواهند بکنند، آنقدر پول، بازیکن و رتبه جابجا کنند تا خسته بشوند، چه کسی دیگر اهمیت می دهد.
تا وقتی فوتبال متکی به بیت المال باشد و از جیب من و شما پول به اینان پرداخت شود همین آش هست و همین کاسه.
کاشکی یه روز بساط این فوتبال تو ایران جمع بشه که جزء حاشیه چیزی نداره یه روز بحث رشوه یه روز قلیان . تمام دنیا ازش لذت میبرن فقط ما دنبال حاشیه اش هستیم
چي بگم والا
اره ولی تا دایی حرف میزنه همتون بگید دروغه بگید !!تا فردوسی پور میخواد بگه شما بگید میخواد بدتر کنه وضع فساد مالی رو...اخه از چی بگیم ما؟؟/
اختیار دارین، عزم جدی برای ایراد گرفتن از پشت موی بازیکنان وجود داره! آقا ول کن، دنبال یک آدم سالم بگرد! همه پرونده دارن
بله دیگه تا وقتی کوتاه بیان و مصلحت اندیشی داشته باشن وضعمون همینه .... همه هم که دارن میرن لیگ های دوزاری دیگه هیچی .... :|
خود نگارنده هم پیگیر این قضیه باشند که فبها... اگرنه شما هم مثل بقیه... این مشکل درهمه جای فوتبال به چشم میخورد و کسی جرات پیگیری ندارد
واقعا شوکه شدم!!!!!!!
خدایش تعطیل کنید این فوتبال مسخره رو...دیگه باید کی بفهمه...که جمش کنن
شما تعداد تماشاچي در زمان برگزاري مسابقات در استاديوم ها روببينيد ، مردم از قضايا فوتبال آگاهند ، و حالشون از فوتبال وحاشيه هاي غير اخلاقي آن بهم مي خوره ، شايد تعمدي در كار باشه براي فراري دادن مردم از رشته پر طرفدار سابق فوتبال ..... بهرحال مردم فعلا دلشون بيشتر به برنامه هاي چالشي برنامه ٩٠خوشه . معلوم نيست اگه اونم نبود فوتبال ما كجا بود . ... دلمن براي فضاي فوتبا قديم و هوادارهاش تنگ شده ......
فعلا مهمترین مسئله تو فوتبال ما مدل مو و خط ریشه
الان ما تمام مشکلات را در تمام حوزه ها برطرف کردیم و فقط مونده فوتبال که اونم درستش می کنیم. کجا مشکل و فساد اداری نداریم!
فوتبال هم مثل بقیه اش!
مشکل اصلی فوتبال اینه که این صنعت داره با پول نفت می چرخه که این همه فساد توشه وگرنه اگر برمبنای واقعیات ورزشی بود و حسابرسی در کار بود کار طور دیگری بود
نقش داشتن یک دلال قدرتمند در استقلال؟؟!!!
منظور شما اینه که در تیم های دیگه دلال وجود نداره و واسطه!!! وجود داره؟؟؟؟
یه زمانی بود موقعی که ایران بازی داشت، بخدا قسم تمامی اعضای خانواده می‌نشستیم و بازی رو با تمام هیجان و استرسش نگاه می‌کردیم و مادرم زیر لب ذکر می‌گفت و صلوات می‌فرستاد...
...
ولی الان چی خدا شاهده اخرین بازی رو که دیدم بازی با کره بود اونم نیمه دوم بعد از اینکه ایران گل رو زد ...
...
تورو خدا این فوتبال و جمعش کنین بره پی کارش خیال همه راحت بشه ...
حالم از این فوتبال ایران بهم می‌خوره ه ه ه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار