بازدید 18402

حادثه جمهوری از زبان خواهر یکی از قربانیان

کد خبر: ۳۷۴۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۹ 27 January 2014
مراسم ختمی از سوی اتحادیه زنان کارگر در مسجد سجاد برای زنان قربانی حادثه آتش‌سوزی خیابان جمهوری امروز دوشنبه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، ملیحه فروتنی - خواهر یکی از قربانیان حادثه آتش‌سوزی خیابان جمهوری در حاشیه برگزاری این مراسم ختم، خواستارپایمال نشدن حق خواهر شد و گفت: تاکنون هیچ مسوولی، تقصیر این حادثه را برعهده نگرفته است و تمام مسوولانی که به منزل ما آمده‌اند، از عملکرد سازمان خود دفاع کرده‌اند.

وی اظهار کرد: آنها می‌گویند هنگامی که در یک سازمان کار می‌کنی در درجه اول باید از کارمندان خود دفاع کنی و می‌گویند ما شهید دادیم. من نمی‌دانم شهادت آتش‌نشانان چه ارتباطی با عملکرد آتش‌نشانی در خیابان جمهوری دارد؟

خواهر نسرین فروتنی درباره چگونگی برخورد مسوولان در روز وقوع حادثه با آنان اظهارکرد: بیمارستانی که پیکر خواهرم به آنجا منتقل شده بود، با ما هیچ همکاری نکرد و با استفاده از روابط کاری توانسته‌ایم پس از سه چهار ساعت زمینه دیدن پیکر خواهرم را برای شناسایی فراهم کنیم.

وی افزود: پس از گذشت سه روز از فوت خواهرم آقای انجمنی – شهردار منطقه 15 – به منزل پدر من آمدند. چند نفر هم دیروز یکشنبه از شهرداری و آتش‌نشانی آمده بودند.

خواهر نسرین فروتنی در ادامه اظهارکرد: آنان می‌گویند طی سه دقیقه به محل حادثه رسیده‌اند و تشک نجات نداشتند در صورتی که اگر تشک نجات داشتند و از آن استفاده می‌کردند شاید یکی از این دو زن زنده می‌ماندند.

ملیحه فروتنی در پاسخ به این پرسش که آیا از نهادی شکایت کرده‌اید؟ گفت: ما درگیر مراسم خواهرم بودیم و دیروز مراسم هفتمین روز درگذشت او را برگزار کردیم و فقط شکایت خیلی کوتاهی علیه آتش‌نشانی نوشته و به مراجع ذیربط ارایه داده‌ایم که طبق گفته مسوؤلان پیگیری می‌شود گرچه سازمان آتش‌نشانی و شهرداری تهران به طور کامل از عملکرد خود دفاع می‌کنند؛ اما ما شکایت خود را به طور حتم پیگیری می‌کنیم.حادثه جمهوری از زبان خواهر یکی از قربانیانحادثه جمهوری از زبان خواهر یکی از قربانیانحادثه جمهوری از زبان خواهر یکی از قربانیان

وی به صحبت‌های معصومه آباد - عضو شورای شهر تهران - اشاره و اظهارکرد: او معتقد است که قربانیان آتش‌سوزی خودشان مقصر هستند. چون اگر 15 ثانیه تحمل کرده بودند، نجات پیدا می‌کردند. آیا خود او می‌تواند در شرایطی که ترسیده و آتش در حال نزدیک شدن به او است، به این مسایل فکر کند. ضمن اینکه به گفته شاهدان آنان به توصیه آتش‌نشانی نزدیک نردبام آمدند. آنان بعد از گذشت این همه روز اگر کاری نکردند حداقل نمک روی زخم ما نپاشند.

مادر نسرین فروتنی هم می‌گوید: حادثه دلخراشی برای ما رخ داده است و از مسئولان می‌خواهم خون فرزندم پایمال نشود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۷
انتشار یافته: ۱۰
بابا انصاف داشته باشیداین اتفاقات هرجای دنیارخ میدهد من نمیخواهم اتش نشانی را تطهیرکنم خودم جریان راشنیدم خیلی غصه خوردم نقدهم به اتش نشانی وارداست خدارحمت کندهردومرحومه را اماانصاف هم داشته باشیم باید بااتش نشانی درحدقصورشان برخوردکنیم نه اینکه ........
باید از کارفرمای ایشون هم شکایت کنن
محل کار غیر استاندارد و فاقد تجهیزات ایمنی
خداوند رحمتشان کند و به خانواده هایشان صبر دهد اما چند نکته:
1- محل کار این عزیزان برای تولید مجوز داشته است و ایا ساختمان برای تولید کاربری داشته؟
2- شرکتی که اقدام به تولید داشته مجوز تولید داشته و ایا رعایت ایمنی در محیط کار را رعایت کرده
3- چرا این دو مرحومه مثل 5 نفر دیگر که نجات یافتند عمل نکرده بودند
4- چرا اتش نشانی تشک نجات نداشته است
5-چرا تجهیزات نردبان کارکرد صحیح نداشته

خواهش میکنم همه موارد را با هم ببینید و یک سویه قضاوت نکنید
خدا رحمتشون کنه ولی آیا واقعا کسی به عمد خطایی کرده؟؟؟؟خب به عنوان مثال نردهبان را کسی واقعا به قصد باز نکرده؟یا نه خب در آن لحظه کار نکرده؟
ضمن تسلیت باید بگم که تنها آتشنشانی که مقصر نبوده. باید اول ببینن که چه عاملی باعث بروز آتش و تشدید اون شده. ضمن اینکه در سازمان هایی مثل آتشنشانی که با حوادث سر و کار دارن همیشه احتمال اشتباه هست. این به معنای پایمال شدن خون کسی نیست.
آتش نشانی گناهی ندارد . مقصران زیادی در این مورد هستند از خود فرد تا صاحب کار و
درود بر دلاوران آتش نشان .
خیلی جای تاسف دارد
بهتر نیست به جای شکایت از آتش نشانی که این همه فداکاری میکنه از خود کارگاه شکایت میکردند که اقدامات امنیتی و ایمنی رو در کارگاه رعایت نکرده ؟ اصلا علت آتش سوری چی بوده ؟
ان المتقین فی جنات و نهر فی مقعد صدق عند ملیک مقتدر ایشالا که خدا رحمتشون کنه و در جایگاه خوبی در بهشت قرار بگیرن
بااه جگر سوز صبر جزیل برای بازماندگان ان مرحومان از خداوند بزگ مسئلت دارم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست