بازدید 6552
۹

هزینه سالانه هر دانش‌آموز برای آموزش و پرورش

کد خبر: ۳۷۴۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷ 26 January 2014
وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش بدون محاسبه فضا و تجهیزات، میانگین برای هر دانش آموز سالانه یک میلیون و سیصدهزار تومان هزینه می‌کند.

به گزارش ایسنا، دکتر علی اصغر فانی در گردهمایی روسای کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استانها که صبح روز شنبه ۵ بهمن ماه در باشگاه فرهنگیان برگزارشد، گفت: بازنشستگان علاوه بر معلمی، حامل ۳۰ سال تجربه‌اند که اگر هر سال فقط یک تجربه کسب کرده باشند، در پایان خدمت حامل ۳۰ تجربه ارزشمند هستند که با احتساب ۷۵۰ هزار بازنشسته فرهنگی عددی معادل ۲۲ میلیون و پانصد هزار تجربه می‌شود که سرمایه عظیمی است.

وی افزود: اگر امروز در کشور افرادی هستند که مفیدند، خدمتگزار و موثرند، دستاورد خدمت فرهنگیانی است که ۳۰ سال عمر خود را صرف تعلیم و تربیت آنان کرده‌اند.

وزیر آموزش وپرورش اضافه کرد: اولین نکته این است که سرمایه انسانی بالاترین سرمایه هر کشور است و این مطلب را دنیا پذیرفته است زیرا سرمایه انسانی تنها سرمایه‌ای است که پایان ناپذیر است در حالی که سرمایه‌ای مثل نفت یا گاز یک روز به پایان خواهد رسید، بنا براین سرمایه انسانی نیرویی اثر بخش و پایدار است که معلمین نقش اساسی در تامین آن دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۰
انتشار یافته: ۹
بريد ببينيد كشورهاي آسيايي نه اروپايي مثل ژاپن چقدر خرج ميكنن
سرانه وهزینه دانش آموزان عشایر در حدود 10000 تومان است
دولت که نباید منت سر مردم بگذارد چون طبق قانون اساسی ایران آموزش و پرورش رایگان است تازه خیلی هم کم لطفی میکند . تمامی مدارس دولتی با امکانات نیم دار در حال استفاده هستند . در حالی که باید مدارس در بهترین شرایط باشند . شاید دولت میخواهد پول فوق الذکر را نیز از مردم بگیرد ؟
باید رایگان باشه برای مردم
من که بچه ام را میفرستم دبستان غیر انتفاعی سالی یک ملیون و سیصد هزار تومان شهریه میدم ، برای کلاسهای فوق العاده و امتحانات فوق العاده مثل مبتکران هم جمعا چهارصد هزار تومان پرداخت کردم برای سرویس هم چهار صد و شصت هزار تومان پرداخت کردم خب حالا اقای وزیر بفرماید کدام یک از مبالغ فوق را اموزش و پرورش پرداخت میکند؟
ازهردانش آموزدرآموزشگاههای دولتی منطقه مابابت نوسازی وتجهیزات،کمک به مدرسه وحقوق پدرمدرسه وووو....طی نه ماه حدودچهارصدوچهل هزارتومان اخذمیکنند
مدارس دولتی اصلا مجانی نیست. روزی نیست که به هر بهانه ای پولی نگیرند. بابت تمام مناسبتها ، بابت تمام حروف الفبا به بهانه یادگیری بچه یا به عنوان جایزه مطرح می کنند . من خودم در طول 16 سال تحصیلم به اندازه کلاس اول پسرم کاردستی درست نکردم که همه این کاردستی ها و موارد شبیه آن هزینه بر است.
سلام چیزی که رایگانه نتیجه اش هم دانش اموز بیسواد ومعلم بی انگیزه است .درهرسازمانی نفس بکشی باید هزینه بدهی ولی نوبت مدرسه که بشه .... متاسفانه قانون اشکال داره..
آقایان
این هزینه نیست سرمایه گذاری است !

باید نگاهتون رو اصلاح کنید
اونوقت دیگه بابتش دنبال صرفه جویی نمیرین که نتیجش بشه همین آموزش بی کیفیت و پرورش تعطیل !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست