بازدید 4495

غیبت فاز دوم هدفمندی یارانه ها در بودجه 93

کد خبر: ۳۷۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹ 26 January 2014
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: فاز دوم هدفمندی یارانه ها در بودجه 93 اعمال نخواهد شد.
 
به گزارش ایرنا، علی اصغر یوسف نژاد روز یکشنبه در نشستی خبری در آستانه دهه فجر، افزود: تبصره هدفمندی یارانه ها که هفته گذشته توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارایه شده، امروز و فردا در کمسیون تلفیق بررسی خواهد شد.
 
وی ادامه داد: از آنجا که برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نیاز به کسب نظر مجلس بود، هدفمندی یارانه ها در لایحه پیشنهادی بودجه 92 دیده نشد اما از آنجا که تاکنون نیز مجلس در این خصوص اظهار نظری ارایه نکرده، قانون موجود برای هدفمندی یارانه ها اجرایی می شود.
 
یوسف نژاد ادامه داد: قرار است کمیسیون تلفیق در دو یا سه روز آینده، ردیف های درآمدی را بررسی و در آن خصوص اظهار نظر کند.
 
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اقتصاد تصریح کرد: از آنجا که لایحه پیشنهادی باید در بودجه باشد، حتما باید در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس بررسی گردد.
 
وی با بیان آنکه هدفمندی یارانه ها در بودجه هر سال دارای یک ردیف درآمدی و چهار ردیف هزینه ای است، اظهار داشت: براساس تبصره ارایه شده، درآمد هدفمندی یارانه ها 63 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که در چهار ردیف خانوار، دولت، تولید و سلامت هزینه خواهد شد.
 
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره تعداد بالای طرح سئوال نمایندگان مجلس از وزارت اقتصاد ، گفت: به دلیل گستردگی وظایف وزارت اقتصاد در حوزه های بانکی، بورس، خصوصی سازی، بیمه و اموال تملیکی، مطالبات نمایندگان از این وزارتخانه بیش از سایر بخش ها است.
 
وی افزود: مطالبات نمایندگان بیشتر جنبه اقتصادی یا مرتبط با مسایل اقتصادی و مالی دارد و تلاش می شود که ارتباط مناسبی بین مطالبات برقرار شود.
 
یوسف نژاد با بیان آنکه حقوق نمایندگان در قالب سوال، استیضاح، تحقیق و تفحص و غیره مورد احترام وزارت اقتصاد است، گفت: سوال یا تحقیق و تفحص به عنوان محدودیت تلقی نمی شود بلکه از آن به عنوان فرصت استفاده می کنیم.
 
یوسف نژاد با بیان اینکه باید سوالات از وزیر جنبه های ارشادی و مرتبط با وظایف وی باشد، تصریح کرد: عده ای تلاش می کنند بین دولت و مجلس تنش ایجاد کنند اما ما اجازه این کار را نمی دهیم.
 
وی از اتمام بررسی لایحه اصلاح قانون مالیاتها در کمسیون های تخصصی خبر داد و گفت: علاوه بر این قانون، طرح های تحول اقتصادی در وزارت اقتصاد دنبال می شود که اصلاح نظام بانکی از مهمترین آنها است.
 
معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال که آیا پس از ماجرای استعفای شفاهی وزیر اقتصاد در صحن مجلس از میزان مراجعه وی به مجلس کاسته شد یا خیر، گفت: حضور وزیر در مجلس باید براساس مطلب یا موضوعی باشد که در هیات رییسه یا کمسیون ها مطرح است، اما پس از آن جلسه، باز هم وزیر در کمیسیون ها و جلسه هیات رییسه مجلس حضور پیدا کرد.
 
 
** طیب نیا سه شنبه برای پاسخگویی به مجلس می رود
 
وی با اشاره به حضور طیب نیا در روز سه شنبه به منظور پاسخگویی به سوال نمایندگان در مجلس، گفت: وزیر اقتصاد برای پاسخگویی درباره خالی بودن خزانه به مجلس خواهد رفت.
 
یوسف نژاد تاکید کرد: بهتر است سوالات مرتبط با وظایف وزرا مطرح شود و آنها به دلیل اظهار نظر به مجلس فراخوانده نشوند.
 
وی یکی از سوالات مطروحه از وزارت اقتصاد را بحث رییس حراست یکی از بانک ها با نماینده ای در مجلس عنوان کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست