بازدید 2266

جان خود را برای تامین منافع ملی می دهیم

کد خبر: ۳۷۳۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۴ 25 January 2014
نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی مقام معظم رهبری حرکتی را تایید کردند، اقدامات مقابل آن تخریبی خواهد بود، با تشکر از تیم مذاکره کننده هسته ای، گفت: منافع ملی از جان ما هم با ارزش تر است و نباید فدای منافع گروهی شود.

به گزارش ایرنا؛ یوناتن بت کلیا افزود: تا این لحظه، مقام معظم رهبری نفرموده اند که تیم مذاکره کننده هسته ای خلافی انجام داده است و آیا این تیم می تواند خلاف نظر مقام معظم رهبری قدمی بردارد؟

وی درباره اعتراض برخی از نمایندگان مجلس درباره محرمانه بودن مذاکرات، اظهار داشت: من راضیم ازمذاکرات مطلع نباشم، وقتی مطلع باشم خواسته یا نخواسته به یکی که مورد اعتماد است، می گویم و به این صورت آیا این اخبار پخش نخواهد شد؟

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کدام کشور سفره سیاست خودش را پهن می کند تا همه آن را ببینند، گفت: باید حرمت گذاشت، اگر نماینده مجلس هر وقت دلش بخواهد از مقام معظم رهبری و یا بزرگان مایه بگذارد، ولی وقتی که آن ها حرفی بزنند، گوش نکند، او نماینده مجلس نیست و این اعتقاد من است.

بت کلیا با یادآوری اینکه مجلس در راس امور است و این مورد قبول همه است، ادامه داد: اما درباره بعضی چیزها باید دقت شود، شاید امروز مسایل خیلی دور را نمی بینیم، اما مقام معظم رهبری، مشاوران ایشان و مسوولان ارشد می بینند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکثر قریب به اتفاق ائمه جمعه این حرکت را تایید کردند، تصریح کرد: اگر واقعا احساس کنند مقام معظم رهبری مخالف است، به نظر شما تایید می کنند؟

بت کلیا، اضافه کرد: کدام یک از مسوولان دینی و مذهبی این حرکت را تایید نکردند، چراباید منافع ملی را فدای منافع جناحی کنند؟ تا این مشکل را داریم راه به جایی نخواهیم برد.

وی با بیان این که برای اجرای تصمیمات نظام جمهوری اسلامی ایران پیش قدم هستیم، اظهار تاسف کرد از اینکه عده ای همسو با مخالفت های رژیم صهیونیستی، با اقدام تیم مذاکره کننده هسته ای مخالفت می کنند.

 

پس گرفتن دعوت از ایران برای 20 هزار دلار حقوق

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اجلاس ژنو2، گفت: از اقدام بان کی مون در پس گرفتن دعوت ایران برای شرکت در این اجلاس تعجب نکردم.

بت کلیا با یادآوری سفری که به همراه رییس جمهوری دولت دهم به نیویورک داشته است، افزود: در آن سفر بان کی مون به جای صحبت های خود بیانیه دولت آمریکا را قرائت کرد که از سوی هیات ایرانی هم مطرح شد.

وی ادامه داد: در آن سفر به بان کی مون گفته شد که شما این بیانیه را به خاطر 20 هزار دلار حقوقتان خواندید و بی تردید شما نمی توانید جهان را اداره کنید.

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بان کی مون هیچ گاه حرفی از خودش نداشته است و همواره حرف هایی که دیگران به او دیکته می کنند را مطرح می سازد.

 

آقا بالاسر خارجی نمی خواهیم

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما خودمان را همیشه ایرانی آشوری دانسته ایم، گفت: همواره علیه هر حرکت و قطعنامه ای که علیه ایران باشد، ایستاده ایم.

بت کلیا به قطعنامه های صادره علیه ایران در نقض حقوق اقلیت ها اشاره کرد و افزود: بارها گفته و نوشته ایم که ما قیم نمی خواهیم، ما احتیاج به ولی و آقا بالاسر نداریم، هر چه در مملکت است مربوط به همه ماست.

وی با بیان اینکه جامعه آشوریان هر حرکتی که علیه مقدسات مسلمانان همچون قرآن سوزی انجام شد را محکوم کرد، ادامه داد: ما کشورمان را دوست داریم و سیاست های کلی کشور برای ما عزیز و ارجمند است.

 

اسلام دیدگاه مترقی به اقلیت‌ها دارد

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اقدام رییس جمهوری در انتخاب دستیار ویژه در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، گفت: برای نخستین بار در دولت، مشاورتی برای اقوام و ادیان گذاشته شده و ما از این حرکت استقبال کردیم.

بت کلیا با ابراز خرسندی از انتصاب حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی به عنوان دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، افزود: امیدواریم به مرحله ای برسیم که برخی دیدگاه های حاکم در رده های پایین مدیریتی نسبت به اقلیت ها برطرف شود.

وی با مثبت خواندن دیدگاه مقام معظم رهبری و رییس جمهوری اظهار داشت: هنگامی که مقام معظم رهبری، رییس جمهوری بودند با اکثر خانواده شهدای ما دیدار کردند و این برای ما ارزش دارد.

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مطمئن هستیم با دیدگاه هایی که مقام معظم رهبری و رییس جمهوری فرموده اند، مشکلات و معضلات احتمالی برطرف خواهد شد.

بت کلیا به عهدنامه امام علی (ع) با آشوریان که در موزه چهلستون نگهداری می شود اشاره کرد و افزود: امام علی(ع) حدود هزا و 400 سال پیش، عهدنامه ای با اجداد ما منعقد کردند که نمونه ای از منشور بین المللی است.

وی با ابراز تاسف از اینکه از این قرارداد استفاده نشده است، ادامه داد: باید در سطح جهانی این قرارداد منتشر شود و بگویند، اسلامی که علیه آن قطعنامه صادر می کنید، درباره اقلیت ها چه دیدگاه مترقی دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی