بازدید 31525

جزئیاتی از تعهداتی که ایران باید برای توافق هسته‌ای دائم انجام دهد

گزینه غرب، توافق دائمی و بلند‌مدت است که بنا بر‌ آن طرف غربی خواهان نابودی نزدیک به کامل تأسیسات هسته‌ای ایران است. امروز جزئیاتی از خواسته‌های آنان در قالب این طرح مشخص شده؛ مسأله‌ای که وزیر خارجه و رئیس‌جمهور ایران بار‌ها به روشنی با آن مخالفت کرده‌اند.
کد خبر: ۳۷۳۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵ 24 January 2014
جزئیاتی از تعهداتی که ایران باید برای توافق هسته ای دائم انجام دهددور بعدی مذاکرات ایران و ۱+۵ در مورد مسأله هسته‌ای ایران، سخت و پیچیده خواهد بود، چرا که آنان هم اکنون از هدف خود برای نابودی کامل تأ‌سیسات هسته‌ای ایران خبر می‌دهند؛ البته اگر قرار است توافق همیشگی و بلند‌مدت میان دو طرف ایجاد شود.

به گزارش «تابناک»، آنچه ‌تا کنون در میان تحلیلگران غربی مطرح بوده، دو گزینه ساده است: توافق همیشگی و بلند‌مدت که در آن، طرف غربی خواهان نابودی نزدیک به کامل تأسیسات هسته‌ای ایران است؛ گزینه‌ای که هم رئیس جمهور و هم وزیر خارجه بار‌ها به صراحت اعلام کرده‌اند‌ آن را نخواهند پذیرفت. گزینه دوم هم انجام یک توافق موقت دیگر پس از پایان دوره شش ماهه کنونی است که طرف غربی نیز صراحتا بر این باور است ‌این گزینه پذیرفتنی نیست. در واقع دور بعد مذاکرات ایران و ۱+۵، پل زدن بین دو گزینه ناپذیرفته از سوی طرفین است.

‌با توجه به چنین وضعیتی است که بسیاری از تحلیلگران غربی بر این باورند در ماه آینده که مذاکرات ایران و ۱+۵، دوباره از سر گرفته می‌شود، بعید است ‌طرفین بتوانند به توافق جامعی دست پیدا کنند؛ بنابراین، آمریکا و شرکایش در گروه ۱+۵ در حال مذاکره برای ‌یک استراتژی در چنین وضعیتی هستند.

این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه فرانسه به صراحت می‌گوید، ‌آنان به دنبال یک توافق بزرگ هستند که بسیار سریع هم به دست آید.

وی افزود: ما به دنبال جایگزین کردن توافق‌های موقت به جای هم نیستیم. دولت آمریکا هم با توجه به نگرانی‌های رژیم اسرائیل از برنامه هسته‌ای ایران در مذاکرات آینده، به دنبال آن است ‌همه مؤلفه‌ها‌ از برنامه هسته‌ای ایران را که آنان گمان می‌کنند ایران را به سلاح هسته‌ای نزدیک می‌کند، از بین برد.

در همین زمینه، «دیوید آلبرایت» از بازرسان سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که ‌اکنون به کابینه اوباما در زمینه برنامه هسته‌ای ایران مشاوره می‌دهد و در تصمیم گیری دولت اوباما نقش دارد، گفته است که باید در طرح جامع هسته‌ای با ایران، ۱۵۰۰۰ سانتریفیوژ از ۲۰۰۰۰ سانتریفیوژ ایران نابود شوند.

وی همچنین اضافه کرده ‌که لازم است تأسیسات هسته‌ای زیر زمینی ایران تعطیل و راکتورهای آب سنگین ایران متوقف شوند.

این در حالی است که ‌روز چهارشنبه، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران اعلام کرد، ایران هیچ چیزی از برنامه هسته‌ای خود را نابود نخواهد کرد. رئیس جمهور روحانی نیز بار‌ها این مسأله را تکرار کرده است، ولی باید همچنان منتظر دور بعدی مذاکرات بود؛ مذاکراتی که سخت، پیچیده و نفس‌گیر ‌و حمایت و کمک به تیم مذاکره کننده ایرانی، قطعا ضامنی برای تأمین منافع ملی ایرانیان خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۶۷
انتشار یافته: ۱۰۰
نه سازش نه تسليم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
این امریکا وقتی چیزی بدست خودته به زور میخاد از آدم بگیره وای به اون وقتی که با توافقی مثل ژنو، اختیار اعطای حقتا بدی دست اون و بخای اون تصمیم بگیره،
به نظر من جوابی که ظریف داده خطرناکتره و به نوعی پذیرش درخواست مقابله!!! اونا میگن بخش قابل توجهی از تاسیسات برچیده بشه، ظریف میگه شدنی نیست، بعد مذاکره میکنن اونا میگن نمیخاد چیزیا برچیند بیاید دستگاها را چهار دسته 5 هزارتایی کنید و هر سه ماه از یه دسته برا غنی سازی استفاده کنید، اینجوری نه چیزی برچیده میشه (برآورده شدن نظر ایران) و نه ایران دیگه میتونه با حجم فعلی غنی سازی کنه!!!!
مثل اکسید و رقیق کردن اورانیم 20 درصده، دولت فعلی با سیاست دولت قبلی برای تبادل سوخت مخالفت کرد میگفت نباید هیچ اورانیمی از کشور خارج بشه، من گفتم چه موضع قوی ای گرفتن!؟، بعد دیدیم که توافق کردن خودشون این اورانیما داخل ایران از بین ببرن!!!!
به نظر من جنس توافقات این دولت همش از این نوع خواهد بود
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
دوستان هر دو سؤ، چه طرفدار دکتر روحانی چه طرفدار دکتر احمدی‌ نژاد، بدانید کشوری که گندم و غذای خود را از خارج وارد می‌کند، و همه رشد و حیا ت اقتصادی او وابسته به خرید نفت توسط کشورهای غربی و آمریکا است، در تصویر و برخورد نهائی کوچکترین شانیسی برای تقابل با آن قدرتها ندارد ا فقط خود را از قافله عقب می‌‌اندازد،تجربه ۱۸ ماه تحریم نفت این را ثابت کرد!روسهااز همه نظر نظامی، فضای و اطّلاعاتی از آمریکا و متحدانش جلو تر بود، ولی برای نیازهای غذایی و مصرفی محتاج آنها بود و نتیجه را همه دیدیم، حتی آلمان و ژاپن هم در جنگ جهانی فقط به دلیل نداشتن منابع غذایی محکوم به شکست شدند، واقع گرا باشید، اگر روزی ما به معنی‌ واقعی‌ غذای خود را خود درست کردیم و برای اداره کشور نیاز به خرید نفت خود توسط آن قدرتها نداشتیم، آن زمان است که شاید بتوانیم حرفی‌ برای گفتن داشته باشیم و غیر از آن همه سیاست بازی است و بس!
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
آقای ناشناس، 20 هزار سانتریفیوژ با 5 هزار تا خیلی فرقی نمیکنه. لطفا درمورد ذخیره سنگ اورانیوم ایران و تعداد دستگاه هایی که باید کارکنه تا سوخت نیروگاه بوشهر تامین بشه تحقیق کنید نتایج جالبی میگیرید.
دو ركن كه هيچ گاه از هم جدا نمي شوند :‌ مردم ايران و مقاومت
پاسخ ها
کرامت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
اگر ما مردم هستیم ما که خسته شدیم.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
من یکی از این مردم هستم .
خسته شدم خیلی هم شدم.
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
کسی که می گویی "اگر ما مردم هستیم ما که خسته شده ایم." این خستگی ما به دلیل رخوت و تنبلی است وگرنه مگر ما زمین کم داریم که نتوانیم نیازهای کشاورزی خودمان را تامین کنیم؟
مملکت رفت
درگیری با ایالات متحده در نهایت ما را تبدیل به ژاپن می کند و عدم درگیری با ایالات متحده ما را تبدیل به کره شمالی می کندمنتهی مشکلی که وجود دارد این است که موقعیت ژئواستراتژیکی ایران هر دو گزینه ژاپن شدن و یا کره شمالی شدن را مناسب نمی بینند برای اقتصاد جهان. تنها راه مناسب ایجاد شورش و بلوا از درون ایران است.که از طریق اقتصاد خواهد بود تنها راه مقاومت مردمی کردن اقتصاد است نه از راه خصوصی سازی بلکه از راه عدالت اجتماعی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
مشگل دیگر ایران همین افرادی هستنند که به این دست نظرات منفی میدن آنها اصولا هیچ اعتقادی به مبارزه برای حق و استقامت در برابر زور گویی ندارند آنها کاملا بروز زندگی میکنند و حتی به فکر 1 سال دیگر خود هم نیستنند چه برسد به 20 ساله دیگه یک کشور 80 ملیونی و از نظر آنها همه چیز باید حکم هلو برو تو گلو داشته باشه ژاپن اگر امروز به اینجا رسیده برای اینه که ملت سخت کوش بودن بسیار سختی کشیدن ولی ملت ما هنوز یک دست نیستن حاکمیت اول از همه باید ملت رو یک دست و یک دل بکنه تا بتوانه جلو ابر قدرتها قد علم کنه که البته تا حد زیادی این کار رو کرده ولی کافی نیست .
بهرام
| Austria |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
دوست عزیز این همه گل واژه را چگونه سر هم کردی؟؟؟ شوروش و بلوا واژنگانی نامناسب در کنار مقاومت مردمی است بهتر بود چند بار خودتان متن تان را می خواندید.

و بالاخره به عقیده بنده، بهترین پیشنهاد حرکت به سمت تولید موثر با هدف کمینه کردن نیاز کشور به واردات (خروج ارز) است که مهمترین لازمه آن نگاه صنعتی به دانشگاهها خصوصا در مقوله تکنولوژی، کشاورزی و دامداری است یعنی دانشگاهها بجای تولید مقاله به تولید علم عملی بپردازند.
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
درستش این بود دوست من:
درگیری با ایالات متحده در نهایت ما را تبدیل به کره ی شمالی می کند و عدم درگیری با ایالات متحده ما را تبدیل به ژاپن می کند
سهامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
اقای بهرام با تشکر از توجه شما ولی منظور بنده از دیدگاه استراتژیستهای غربی است و از دیدگاه خودم مطرح نکردم.
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
خلاصه بگم :

مــــقــــا و مــــت در برابر زورگو و دشمن خارجی

ایــــســــتــــا د گــــی در برابر مشکلات اقتصادی

نـــــو آ و ر ی در مقابل چالش های علمی و صنعتی و فرهنگی کشور

تــــعــــا مــــل از سر عزت با دنیا نه تعلیق و تحریم و . . .
همینه دیگه وقتی 10 قدم عقب مینشنیم آن هم برای هیچ آنها هم تا این حد هار میشن و 1000 قدم میان جلو این همه امتیاز دادیم آخرش هم هیچی به هیچی از 20000 سانتریفیوژ 19999 تاشو هم که نابود کنیم این بی شرفها میگن آن 1 دونه رو هم نابود کنید چون آنها به کمتر از نابودی ایران و ایرانی رضایت نمیدن تاریخ همه چیز رو ثابت میکنه .
این حرف کارشناس آمریکایی که گفته فقط 5000 سانتریفیوژ بسیار خطرناک است. با توجه به توان تولید سانتریفیوژهای ما ، ما به چیزی بیش از 70 هزار ماشین تازه برای بوشهر نیاز داریم. اگه بخواهیم نیروگاه دیگه ای هم داشته باشیم که مسلما بیشتر می شه! تو توافق نامه اومده بنا به نیازمندی های عملی ایران اجازه غنی سازی داده می شه!!!
تابناک جدیدا داری مشی تخریب دولتو و سیاهنمایی رو در پیش میگیری.هنوز هیچ کدوم از طرفین به طور رسمی در مورد نابودی تاسیسات هسته ای صحبت نکردن ولی تو از قول غرب ها!!! میگی خواهان نابودی تاسیسات هسته ای هستن!!
فعلا که به نان شب محتاجیم. به فکر معیشت مردم باشید.
انرژی هسته ای پیشکش
رفاه و پیشرفت و قدرت اقتصادی خیلی مهمتر از انرژی هسته ایست.
واویلا !
مرگ برنامه هسته ای.
rahe barghasht nadarid...ya nushe zahre atomi va taslime zellatbar...ya jangh va sarneguni
درحالیکه گروه 5+1 واسرائیل غاصب وهند وپاکستان وکره وبسیاری از کشورهای جهان دارای بمب هسته ای واتمی هستند وخود امریکا امریکا از آن برضد بشریت استفاده کرده هیچگونه محدودیتی برای خود قائل نیستند غنی سازی در حد علوم پزشکی ایران را غیر قابل قبول می دانند !!اگر غنی سازی اورانیوم بد است برای همه بداست !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
اینهایی که منفی میدن ایرانی نیستن توجه نکنید .
مطمئن باشید توافق از ابتدا کار اشتباهی بوده. حالا منتظر باشید هر روزی که می گذره می خواهند ما را ضعیف تر کرده و حتی بحث هسته ای هم اگر تمام شود می روند سراغ برنامه های نظامی و موشکی و ... که باید فلان برنامه هم تعطیل کنید تا آنجایی ادامه می دهند که ایران هم مثل اسرائیل برای آمریکا، بی خطر که نه بلکه دلنشین و دوست داشتنی باشد.
به نظرم ایران فردو را تعطیل خواهد کرد و اراک را تبدیل به آب سبک خواهد کرد. همچنین سطح عنی سازی را به 3.5 درصد خواهد آورد.
چه کشورهایی با توافق با آمریکا سود برده اند که ایران دومی آنها باشد؟
پس هیچ وقت به دشمن امید نداشته باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
همه کشورهایی که دوست آمریکا شدند وضعشان بهتر شده مانند کره جنوبی، ژاپن، ترکیه، مالزی، برزیل و آنهایی که راه دشمنی در پیش گرفتند وضعشان بدتر شده مانند کره شمالی، ویتنام، کوبا و ...
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
به دشمن باید امید داشت تا شرش را به خودش بر گردانیم. حتی شیطان بزرگی چون آمریکا.
یه ضرب المثل معروف سیسیلی(جنوب ایتالیایی) که بیشتر بین مافیاییها کاربرد داره هست که میگه: "اعتماد کردن خوبه ولی اعتماد نکردن بهتره!!"
ما میتونیم با آمریکاییها اعتماد سازی کنیم ولی خب خیلی از باندهای قدرت در آمریکا که شباهت زیادی هم به باندهای مافیایی دارند توی آمریکا هستند که قصدی برای اعتماد سازی ندارند و اصولا از اعتماد نکردن بیشتر خوششون میاد.... به آمریکا اعتماد نکنیم بهتره....
پاسخ ها
jd
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
یه جوری صحبت می کنید که انگار همه در ناز و نعمت بدون هیچ مشکلی هستیم فقط همین دو گزینه رو پیش رومون گذاشتن که یکیشو انتخاب کنیم !!!
ناشناس
| Austria |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
هزار تا مثبت
خیلی عالی بود ضرب المثل هم قشنگ و کاربردی بود
شاید کسانی در داخل باشند که حاضر به نابودی مراکزهسته ای باشن ولی این ماجرا فقط به اونجا ختم نخواهد شد بلکه در هر مشکلی با ما تحریمها رو پیش میکشن.
غلط می کنند
اگر اونها خواستار نابودی کامل تاسیسات هسته ای بودن پس چرا تو توافق اولیه نوشتن که توافق نهایی متضمن یک برنامه غنی سازیه؟؟؟؟؟
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
تابناک چرا کامنت رو نصفه گذاشتی؟؟ واقعا حرف مفت بود مطلب بالا دیگه!!! نابودی کامل تاسیسات هسته ای!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
بچه ای؟ خوب خیلی راحت میزنند زیرش ، چیکار میخوای بکنی؟ مگه همین تحریم ها خلاف قوانین بین المللی و تجارت آزاد نیست؟ باز هم خلاف قانون عمل می کنند ، قانون دست اینهاست هر کاری بخواهند می کنند
نه ملت بزرگ ایران ونه مقام معظم رهبری و دولت برگزیده و محبوب هرگز زیر بار این گفتار تهی از منطق زورگویان بین المللی نخواهند رفت. اگر این سخن حقیقت داشته باشد و ساخته و پرداخته دشمنان این ایران نباشد از حالا باید توافق ژنو را مرده بدانند. ظاهرا دول غربی اشتباهی را که در دوران ریاست جمهوری جناب آقای خاتمی مرتکب شدند فراموش کرده اند. سرافراز ایرانمان
We can not do this, do you understand ii
قطعا حمایت و کمک به تیم مذاکره کننده ایرانی ضامنی برای تامین منافع ملی ایرانیان خواهد بود.
طبق اصل 44، امکانات و زیر ساخت های غنی سازی اورانیوم را به مردم واگذار کنید تا مردم در منازل خود اورانیوم غنی کنند و به دولت بفروشند. هم شغل ایجاد میشود هم غنی سازی خصوصی می شود و دیگر آمریکا نمی تواند دولت ایران را تحت فشار گذارد!!!!
دکتر ظریف به صورت دوپهلو صحبت می کنند ایشان می گویند برنمیچینیم خب احتمال دارد مهروبوم دائمی شود بعد می توانند بگوییند که برچیده نشد در دور قبل گفتند خروج ذخایر بیست درصد خط قرمز ماست ولی اکسید کردند می گویند هیچ تاسیساتی تعطیل نمی شود خب می شود که در فردو دوهزار سانتیریفیوز ودر نطنز سه هزار تا باشد هیچ تاسیسا تی را تعطیل نکردند ولی عملا هردو را بی خاصیت کردند در تاسیسات برزیل و مکزیک صحبت از چند صد هزار و حتی ملیونی از سانتریفیوز است دکتر ظریف بهتر است شفاف به مردم بگوید می خواهند برنامه هسته ای ایران چگونه باشد یک بار در برنامه خبری گفتند دست اخر با برنامه هسته ای ما همانند زاپن برخورد شود این یعنی غنی سازی در مقیاس صنعتی که حق قانونی ماست و به کسی مربوط نمی شود ان دیگر تصمیم خودمان است که غنی سازی داشته باشیم یا نه ولی با دو سه هزار سانتیریفیوز که غنی سازی ازمایشگاهی است در طبل پیروزی نزنید که جهان به ما حق غنی سازی را داد منظور از حق در مقیاس صنعتی و کم هزینه است نه ازمایشگاهی و پایلوت و هزینه زا
حالا بریم سر اصل مطلب :
قیمت ها کی میاد پایین ؟
امیدوار باشیم یا نه ؟
پاسخ ها
Alireza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
اقتصاد ایران مشکل ریشه ای داره به تحریم هم ربطی نداره
به قول حاج محمود آب رو بریزید همونجایی که می سوزه دولتمردان گرامی
خدایا بچه های تیم مذاکره را با کمک های خاص خود موفق کن.
کاری از ما جز دعا بر نمی آید.
فقط به ظریف و بچه های انقلاب اعتماد داریم.
همین.
پاسخ ها
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
من که هیچ اعتمادی به اینها در مورد توافق نامه ژنو ندارم
عزیزانی که امروز به این تعهدات ایراد می گیرند متوجه باشند این دولت آقای روحانی نبود که سنگ را داخل چاه انداخت بلکه داره اشتباه نابخردان سیاسی را برطرف میکنه. شاید اگر کار را از ابتدا به دست خردمندان سیاست می سپردند امروز هم غنی سازی با درصد بالا را داشتیم و هم در تحریم نبودیم !
من خودم به دکتر روحانی رای ندادم اما معتقدم تو این شرایط باید همه دست به دست هم بدیم وبا همدلی ویکپارچگی از تیم مذاکره کننده حمایت کنیم واوناهم خطوط قرمز رودرنظر بگیرن ووارد این ماراتن بزرگ بشن.
به امید موفقیت ایران وایرانی
به امید موفقیت تیم مذاکره کننده
کاملا مشخص است که غرب به سرکردگی آمریکا با ایران وارد بازی شطرنج شده است و با مجبور کردن ایران به اقدامات غیرقابل باز گشت متوالی، آرام ارام مارا به سمت کیش و مات میکشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
یادت نره اگر ما ایرانی ها بازی شطرنج رو ابداع کردیم (که کردیم) پس از عهده حریفمون هم بر می آییم.
عزت نفس تان را بی ارزش نکنید
مشکل این مسایل نیست اینها تا کل تاسیسات را منهدم نکنند دست از سر برنامه هسته ای برنمیدارند(چیزی که خود اوباما هم گفته اگر میتوانستم تمام پیچ و مهره ها را باز میکردم)
حالا میبینید که بعد از این 6 ماه هم میگویند ایران زمان خریده و غیره و بازهم روز از نو و روزی از نو مگر اینکه امتیازات بیشتری از ایران بگیرند
اینکه رئیس جمهور به ملت چی میگه مهم نیس. اینکه عمل چیه مهمه. در دور اولم با پوشش رسانه ای بالا و نشان دادن توافق ژنو به عنوان پیروزی ملی و اینکه امریکا مارا به رسمیت شناخت خواست امتیازاتی که دادیمو نبینیم. خیلی طول نمیکشه امریکا به بهانه اینکه ایران در اجرای توافقات تخلف کرده مدعی نابودی همه تجهیزات شوند و بگن اگه مارو میخواین هیچی از خودتون نداشته باشین. فهمیدن این خیلیم سخت نیست مثل خیلی کشورای دیگه. ما هم که تافته جدابافته نیستیم که با دیپلماسی بشه همه چیو حل کرد. دوستان انقدر ساده میگن که ما با دیپلماسی حلش میکنیم که انگار حرفی میزنند که بقیه نمیزدند. نه اینها امتیازاتی میدن که بقیه نمیدادن. ولی باز هم امریکا تحریماشو از این کمتر نمیکنه. چون با وجودت ایران و جمهوری مشکل داره. و فقط در یه حالت که ایران به اسرائیل گیر نده مشکلاتش با ایران حل میشه. که اینم با وجودیت جمهوری اسلامی منافات داره. اگه فکر کنیم امریکا بدون اجازه اسرائیل به ایران امتیاز بده حتی در صورت دریافت امتیاز، یک خیال واهس بیشتر نیست.
پیشنهاد :)
یک امریکا خواستار نابودی 1500 سانتیفیوژ است خوب
ایران 1500 سانتیفیوژ به برزیل و یا ژاپن و یا قزاقستان که اورانیوم غنی میکنند و امریکا با ان کشور مشکلی ندارد منتقل کند ثبت شرکت کند همان جا غنی کند به بازار جهانی صادرات کند و درامد برای کشور ایجاد کند
و هم میتواند باز، سانتیفیوژ نسل های جدید بسازد و در کشورهای دیگر تولید وصادرات کند حتی فناوری نیرو گاه هم همچنین

در مورد نیروگاه هسته ای به کتاب پیتر شوارتز 2003 شگفتی های اجتناب ناپذیر مراجعه کنید به امید ایران سربلند و با افتخار خدانگهدار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
کلاس چندمی عمو؟
الفاتحه! از روز اول هم معلوم بود کار به اینجا می رسد. دیپلماتهای باهوش وزارت خارجه!!
انرژى هـسته اى در تمام دنيا در حال برچيده شدن است !! بسيار خطرناك است و مردم هـم خواهـان آن نيستند !! مردم زندگى راحت و با عزت ميخواهـند و نه گرسنگى و گرانى و خفت !! 
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
فردا پس فردا که نفت تموم شد،امثال تو میفهمن زندگی با عزت چیه!
هرچند نظرات مرا تابناک منتشر نکرده و نخواهد کرد اما اگر جرات داشته و منتشر کند باید بگویم که کجایند طرفداران پروپا قرص دولت و شاهکار بزرگ دیپلماسی خنده که به تابناک کوچ کرده و اینهمه به ترکمنچای هسته ای افتخار می کنند و دهان منتقدین را بسته و هولوکاست جدیدی می آفرینند و چشم به صدقه کدخدا دوخته و به دشمنی که آرزوی خشکاندن ریشه های ملت ایران دارد دلخوش کرده اند؟ کمی هم انصاف داشته باشید، همه ما به آیندگان، به خون شهدا مدیونیم ، بی بصیرتی و نادیده گرفتن عزت و افتخار ملی ، شرافتی و دینی به ارزان ترین بها تا کی؟
کدامیک از شما که اینهمه جارو جنجال می کنید حاضرید برای این مملکت جانفشانی کنید؟ لااقل روح آنانی را که این شجاعت را داشتند نرنجانید، به خدا شرمندگی ابدی نصیبتان خواهد گشت.
ای شهدا شرمنده ایم
طبيعي است كه هر دو طرف در شروع مذاكرات مي بايستي دست بالا را بگيرند تا بتوانند كم كم به مواضع يكديگر نزديك شوند لذا ضمن هوشياري بايد واقعگرا نيز بود
این دقیقا همون تله ای هست که غربی ها برامون پهن کردن
خیلی دقت میخواد در این زمینه چون هرگونه تصمیم گیری در اون مرحله میتونه بهانه ای که آمریکا برای همراه سازی جامعه جهانی برای حمله نظامی به ایران هست رو بهش بده که البته امیدمون بعد از خدا به رهبر معظم انقلاب هست که انشاالله نمیزاره در این مسیر فریب بخوریم و باعث خراب شدن چهره ایران به عنوان طرفی که نخواست مذاکره پیش بره معرفی بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
اولا آمریکا غلط می کنه حمله کنه.
دوما آمریکا مغز ... نخورده که همچین کاری رو بکنه چون می دونه که چه خسارتی خواهد کشید.
سوما ما هم جیگر! طرف هر کار دلش خواست می کنه ما هم نگاش می کنیم!!

چهارم، علیرغم آنکه شخصا به دکتر روحانی رای ندادم ولی سه ماه پیش متوجه شدم که دیگه نیاز نیست نگران سیاست خارجی کشورمان باشیم. به ظریف اعتماد داشته باشید او یک دیپلمات مجرب است که با همون آمریکایی ها نشست و برخواست کرده.
والسلام
رژيم اسراييل به چه حقی در مورد ما نظر مي دهد؟ چرا كسي نگران سلاحهاي اتمي اسراييل نيست ؟
تمام فعالیتها ی هسته ای را تعلیق وتعطیل کردن بازم میگن ترکمن چای نیست
پس چیه؟ حداقل صداقت داشته باشین تاریخ قضاوت میکنه چه خوب از دستاورد شهدای هسته ای مراقبت کردین
مسئله هسته ای مهم نیست - مهم این است که نگاه جهانی به ایران عوض شده است - وگرنه همه دنیا که امریکا و اروپا نیست - مهم این است که این اتفاق نظر علیه ایران شل شده است
مشکل مشکل ایران نیست مشکل مربوط به اسرائیل است که خودش باید با خودش حل کند. اگر نمیتواند در این منطقه زندگی کند زمین جای خالی زیاد دارید همانطور که چند سال پیش از سراسر دنیا یهویا را اونجا جمعشون کرده حالا هم از اونجا برند بیابونای خالی و درندشت دنیا آزاد و خوب اونجا زندگی کنند. به ایران چه ربطی داره که اسرائیا از قدرت ایران میترسه خوب میتونه نترسه
تابناك فقط داره شلوغ مي كنه ، دوست داشت مردم در فقر بسر ببرند
انشاالله 4 سال ریاست جمهوری آقای روحانی به وقت تلف کردن با بگو و مگو کردن با غرب تلف نشه و همانطور که دارن مذاکره میکنند از کارهای اساسی دیگه غافل نباشند،ظرفیتهای دست نخورده داخلی خیلی قابل اتکا تر از تکیه کردن به غرب امتحان پس داده است
کشور های 5
+1 کلاه سر دولت ما گذاشتن تاسیساتمونو بستن بهد هم پول خودمون بهمون دادن این چه سودی برای ما داشت کجا ما برد کردیم مرحله بعد هم در تاسیسات هسته ای را تخته میکنند بعد می گویند بیایید تا وسایل ته انباریمون را بهتون بدیم
اون پشت خبریه؟؟
بیلاخ
عجب کلاە بزرگی رو سرمان رفتە.........
تابناک:
چرا در مورد چیزی که اتفاق نیافتاده حرف میزنی؟ چرا شلوغ بازی در میاری؟ فوقش اونها می گن آره تیم روحانی هم میگه نه و تموم میشه!
فکر بعد از اون رو بکنید که اگه نشه چه باید کرد!
به غربیها بگوید بگرد تا بگردیم .ما اهل سازش وتسلیم نیستیم . ما ملت رمضان و عاشورا هستیم
به غربیها بگوید بگرد تا بگردیم .ما اهل سازش وتسلیم نیستیم . ما ملت رمضان و عاشورا هستیم
اگر روزی توانستیم در جواب زورگوئی غربی ها درچاه های نفت را ببندیم و علم و صنعت ما جوابگوی نیاز کشور باشد آنوقت غربی ها به ما التماس خواهند کرد. اینکه غربیها کم کم دبه میکنند به خاطر این است که هنوز از علم وصنعت عقبیم و هنوز به آنان وابسته ایم.
برای رضای خدا هم شده از خواسته های مادی بکاهیم و با تلاش وکوشش بیشتر در راه علم توام با عمل گام برداریم و بیخودی دلمان را به ارائه مقالات بی خاصیت خوش نکنیم و عملگرا باشیم . علم توام با عمل دل دشمن را میلرزاند نه مقالات در آی اس آی
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
بابا دمت گرم ! چه باحال جوگیر میشی !!!! مرد حسابی میخواهی فرهنگ و عادات یک ملت را یک شبه عوض کنی ؟! مگه میشه به نظرت ؟؟!!
کاخ سفید در واکنش به اظهارات اخیر مقامات جمهوری اسلامی درباره توافق‌نامه هسته‌ای ژنو که اجرای آن هفته گذشته آغاز شد و تاکید آنها بر ادامه برنامه اتمی تهران اعلام کرد که این سخنان مصرف سیاسی داخلی دارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه در روز پنج‌شنبه، سوم بهمن، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید، بار دیگر تاکید کرد که آن‌ چه اهمیت دارد اقدامات ایران است و نه سخنانی که مقامات آن می‌گویند.
هيچ كسي حق نداردمنافع مردم ايران راكه خط قرمز مردم است رازيرسئوال برده ودرمعامله بگذارد
دیدی جرات نداری نظر منو منتشر کنی؟
اگر قانون جنگله هر کی هر جور زورش میرسه زور میگه و منطق طالبان هم کاملا" قابل فهمه اونم اونشکلی میتونه زور بکه هر جایی که میتونه انفجاری عمل میکنه و هر کی رو میخواد میکشه و سازمان ملل رو هم تالار عروسی اش کنند و خیال همه رو راحت کنند که بفهمند مسئله دمکراسی و حقوق بشر و آزادی و غیره
فقط ابزاره و هر کی هر جا بدردش میخوره ازش استفاده میکنه خاک بر سر عالمی که اشرف مخلوقاتش ما انسان نما ها هستیم.
اگه به اینها هست که وا میدن همه چیز و با دست خالی برمیگردن
تابناک ببینم می تونی با این خبرایی که صحت و سقمشون معلوم نیست جو را طوری کنی که همین توافق اولیه هم برگرده یا نه
استقلال خود را از دست ندهیم مبادا خارجیها که سالیان زیاد بر ما تسلط داشتند دوباره مسلط شوند.
هیهات من الذله

به هیچ عنوان غرب وبخصوص آمریکا قابل اعتماد نیستند.مواضع تحمیلی دشمن پذیرفتنی نیست
بدقولی ،عدم پایبندی به تعهدات از خصایص غربی هاست . مسوولان کشورمان خیلی باید هوشیار باشند . با این روند غربی ها اندک اندک به دنبال نابودی فناوری هسته ای سپس موشکی ما هستند.و در نهایت نظام ما را در نظم مورد نظر خود حل خواهند نمود اگر..... اگر ما بیش از حد به لبخندهای سیاسی این روزها خوشبین باشیم .
به هیچ وجه نبایدحتی1عدد سانتریفیوژو منهدم کنیم.در صورت نرسیدن به توافق نهایی ودرخواست های گستاخانه سریع بازگشت به تولید اورانیوم با هرغنایی که در توان علمیمون باشه.کــــــــــــــاش از همیـــــــــن امروزوفردا روی اقتصــــــــــادمون ومشکلات داخلی کار کنیم ودر تولیدمحصولات کشاورزی از خارج بی نیاز شویم محصولاتی مانند گندم،جو،ذرت،گوشت سفیدو...تا در صورت نرسیدن به توافق زیاد به مردم سخت نگذره
خوب وقتی دولت محترم
ریشه حل تمام مشکلات رو در مذاکره و سازش می بینه و اصلا به صحبت های رهبری و امام راحل که در دیدار با عرفات تاکید کردند که آزادی و عزت فلسطینیان تنها در مقاومت است ونه در سازش توجهی نمی کنن و در پی آمریکا همچون بچه ای می دوند و به جای پرداختن به اقتصاد مقاومتی و استوار کردن پایه های اقتصادی و مبارزه با باند های فساد اقتصادی به دنبال باز کردن راه های سرمایه خارجی و به دنبال آن کالاهای وارداتی و فرهنگ غربی است هیچ توقعی از استبداد جهانی نیست که برای فشار بیشتر توقع خودش رو بالاتر نبره.
کجایی محمود که عزت و شرف این ملت رو به حراج گذاشتن.
باشه بهش میگم!!
با این شرایط توافق نهایی تقریبا غیر ممکن است.چیزی که اینا گفتند تقریبا همون برچیده شدن ونابودی تاسیسات ایرانه که در سال2000هم میخواستند
چو ايران نباشد تن من مباد
بدين بوم و بر زنده يک تن مباد
بيا تا همه تن به کشتن دهيم
مبادا که کشور به دشمن دهيم
دريغ است ايران که ويران شود
کنام پلنگان و شيران شود
خواهشا یک بار کل نظرات را مرور کنید ! میدونم شدیدا بدتون خواهد آمد ولی باید بگم اطلاعات سیاسی و تحلیل خوانندگان شدیدا زیر صفر که هیچ زیر 100 هست !!! فقط یه سری آدم جوگیر دارن نظر میدن نه یک سری آدم منطقی !!! ( حقیقت تلخ است ، حتی اگه شما قبولش نداشته باشید و منتشرش نکنید !!! )
به نظرم دولت حق نداشت تحت هیچ شرایطی مذاکرات محرمانه ومخفیانه باامریکا انجام دهد ونمایندگان مجلس ومردم حق داشتند که ازجزئیات مذاکرات باخبرشوند درثانیه اینکه دولت مذاکرات رامخفی ومتن توافقنامه رادردسترس ملت ایران ونمایندگان قرارنمیدهد باتوجه باینکه بالاخره زمان اجرائی توافقنامه فرارسیده ودولت باید متن اصلی رادراختیارملت ونمایندگان قراردهد والا ممکن است که این مطلب درذهن خطور کند که دولت بخاطراین متن رامنتشرودرمعرض افکازعموم قرارنمیدهد که خدای ناکرده بخواهد به دلخواه خودش وهرطورکه میل خودش هست انرا تفسیروتصریح نمایند وبرای مردم به دلخواه خودش باتفسیرخودش برای بیان کرده وتوضیح دهد
بایک حرف کارشناس چرازمین وزمان رابهم میدوزیم بعدش هم امریکاوهم ایران وبقیه میدونن وامدن به مذاکره که ایران هیچ وقت به قبل سال82برنمیگرددپس نتیجه اینکه اینهابه یک اتش بس نانوشته بین هم مینویسن که عین اتش بس بین دوکره یاهندوپاکستان نه جنگی نه صلحی تادرموقعی که همه اماده یک صلح فراگیربشن که اونهم20یا30سال طول میکشه ومردم بایدانتظارتمام شدن این کاغذپاره رابه این زودیهانداشته باشن حالاجواب اون اقابه اسم اشناکه هرموقع پشت گوشت رادیدی همان موقع هم قیمتهامیادپایین قربونت برم الابه خاطراینکه یه ذره ازارزش سهام یه عده پولداراومده پائین تمام دنیاراصداشون پرکرده حالا بقیه اش راخودت میفهمی
اگرایران میخواهد به این شعارش که چندین سال میگفت که انرزی هسته ای حق مسلم ماست جامع عمل بپوشاند محکم می ایستاد وتوافقنامه زنوراامضانمیکرد درثانیه حالا که امضا کرده باتوجه به خزانه خالی مملکت که این حرف راخود رئیس جمهوربیان فرمودند پس حالا که توافق کرده باید انرا باید انجام دهدویا اینکه دولت تااخرش می ایستاد حتی اگرخزانه مملکت خالی واقتصاد ایران هم به فروپاشی کامل منجرمیشد وحتی اگرتورم به هزاران برابرهم میرسید تااخروامی ایستادحالا که قبول کرده توافقنامه راباید براساس ان تااخرپیش برود
مردم دوباره با انتخاب احمدی نژاد مشت محکمی بر دهان آمریکا و آمریکا پرستان می زنند
بمب را باید ساخت
جناب تابناک تامیتوانی شعار تو خالی چاپ مانند جنگ جنگ تا پیروزی بر امریکا و اروپا با کمک روس و چین که هردو قطعنامه های قطع کامل غنیسازی سازمان ملل را تأید کرده اند
تابی ی لحظه فکر کردم تو سایت تسنیم رفتم
چی شده همه طرفداران افکار جلیلی یک دفعه تو این
سایت اومدن در صورتی که قبلا این مطلب سابقه نداشت
بله دیگه وقتی که مثبت ومنفی های ما رو قرار نمی دی
و کامنت های من و هم فکران منو قرار نمی دی وسانسور
می کنی همین میشه دیگه
می دونم این نظر هم نمی زاری ولی گفتم که بدونید ما
حالیمونه عزیز
برای تولید سوخت اورانیوم را اکسید می کنند و اورانیوم اکسید نشده در صورت غنی تر شدن استفاده نظامی دارد. چرا بیخودی از اکسید کردن اورانیوم ناله می کنید؟ اورانیوم ۲۰ درصد مقادیر محدودی می خواستیم و بدست آوردیم. نان واجب شب که نیست که اقتدار اقتصادی و حمایت مردمی رو و در نتیجه اقتدار امنیتی کشور را فدای آن کنیم.
اما از اورانیوم ۵ درصد نمی گذریم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
آخرین اخبار
وب گردی