بازدید 13645

مدیریت تب‌ها و کاهش مصرف حافظه RAM در کروم تا ۹۵درصد

استفاده از تب‌ها برای وب‌گردی تحولی در مرورگر‌ها بوده و ‌‌یکی از مهم‌ترین فاکتورهای وب‌گردی در مرورگرهای مدرن تلقی می‌شود؛ اما باز بودن چندین تب در حین وب‌گردی ضمن آنکه منجر به سرگیجه کاربران می‌شود، مصرف حافظه رم را به ویژه در گوگل کروم افزایش می‌دهد. ‌اینجاست که ابزارهای مدیریت تب‌ها در مرورگر‌ها، ضرورتی ‌انکارناپذیر می‌نماید.
کد خبر: ۳۷۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۰ 24 January 2014

مدیریت تب ها و کاهش مصرف حافظه RAM در کروم تا 95%استفاده از تب‌ها برای وب‌گردی تحولی در مرورگر‌ها بوده و ‌‌یکی از مهم‌ترین فاکتورهای وب‌گردی در مرورگرهای مدرن تلقی می‌شود؛ اما باز بودن چندین تب در حین وب‌گردی ضمن آنکه منجر به سرگیجه کاربران می‌شود، مصرف حافظه رم را به ویژه در گوگل کروم افزایش می‌دهد. ‌اینجاست که ابزارهای مدیریت تب‌ها در مرورگر‌ها، ضرورتی ‌انکارناپذیر می‌نماید.

به گزارش «تابناک» گوگل کروم، ‌‌یکی از مرورگرهای محبوب و مدرن در حکم نخستین ابزار وب گردی برای بسیاری از کاربران خدمت می‌کند. اما باز کردن چندین تب در این مرورگر، منجر به آن می‌شود که حافظه RAM در این مرورگر به شدت بالا رفته و در عین حال سردرگمی کاربران را به دنبال داشته باشد.

یکی از افزونه‌های کاربردی برای این مرورگر، افزونه OneTab است که ضمن آنکه ابزاری مناسب برای مدیریت تب‌ها تلقی می‌شود، در کاهش مصرف رم در این مرورگر تأثیر به‌سزایی دارد. با استفاده از این افزونه می‌توانید چندین تب را در یک پنجره مدیریت کرده و هر یک از آن‌ها را ‌‌جداگانه یا در قالب یک گروه بازیابی کنید:

مدیریت تب ها و کاهش مصرف حافظه RAM در کروم تا 95%

این افزونه البته تنها منحصر به مدیریت تب و حافظه رم نیست، بلکه کاربران می‌توانند مجموعه‌ای از تب‌ها را با استفاده از آن با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند.

بنا به روال معمول برای افزودن این افزونه باید به فروشگاه کروم به آدرس زیر رفته و اقدام به نصب آن بر ‌مرورگر خود کنید:

https://chrome.google.com/webstore/detail/onetab/chphlpgkkbolifaimnlloiipkdnihall?hl=en

پس از نصب آن ‌روی کروم آیکون افزونه که شبیه ‌یک قیف آبی رنگ است، در گوشه سمت راست و بالای مرورگز اضافه می‌شود:

مدیریت تب ها و کاهش مصرف حافظه RAM در کروم تا 95%

نصب این افزونه به معنای فعال بودن آن است و هیچ نیازی به فرایندهای دیگر نظیر Login کردن یا اقدامات اضافی دیگر نیست. تنها کافی است وقتی که چندین تب را در مرورگر باز کردید، برای سازماندهی به آنها ‌روی این آیکون کلیک کنید. در این حالت OneTab اقدام به چیدمان تب ها در یک پنجره می‌کنید که به شما امکان می‌دهد ‌در همان پنجره و با استفاده از چندین گزینه تب‌ها را مدیریت کنید:

مدیریت تب ها و کاهش مصرف حافظه RAM در کروم تا 95%

همان گونه که در این تصویر ‌می‌‌بینید، این افزونه هر کدام از تب‌ها را‌ جداگانه به عنوان یک لینک نمایش می‌دهد که به کاربر این امکان را می‌دهد که هر کدام از تب‌ها را که نیاز دارد، دوباره با کلیک ‌روی لینک آن فعال کند. همچنین کاربران می‌توانند با کلیک بر ‌دکمه‌های Restore All اقدام به بازیابی تمام تب‌ها کرده یا با کلیک بر ‌Delete all همه تب‌ها را ‌یکجا ببندد.

از سوی دیگر، می‌توانید اقدام به بستن هر کدام از این تب‌ها به شکل جداگانه کنید. به این ترتیب که با نگه داشتن ماوس ‌روی هر لینک یک ضربدر کوچک در کنار آن نمایش می‌یابد که کلیک بر ‌آن منجر به بسته شدن تب مذکور می‌شود:

مدیریت تب ها و کاهش مصرف حافظه RAM در کروم تا 95%

افزون بر این، در گوشه سمت راست و بالای پنجره OneTab فهرستی از گزینه‌ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که در تصویر زیر ‌می‌بینید؛ برای نمونه، انتخاب گزینه Bring all tabs back into OneTab منجر به آن می‌شود که باز کردن هر تب جدید، آن را به فهرست تب‌ها در OneTab بیفزاید:

مدیریت تب ها و کاهش مصرف حافظه RAM در کروم تا 95%

همچنین کلیک ‌روی گزینه Share all as web page منجر به آن می‌شود که یک تب جدید با یک آدرس منحصر به فرد ایجاد شود که این آدرس و تب شامل تمام تب‌هایی است که در فهرست OneTab قرار دارند. به این ترتیب، شما می‌توانید این لینک و آدرس را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید؛ به این معنا‌ که‌ می‌توانید یکجا‌ آدرس چندین وب سایت را در اختیار دوستان و همکاران خود بگذارید:

مدیریت تب ها و کاهش مصرف حافظه RAM در کروم تا 95%

از سوی دیگر، انتخاب گزینه Export / Import URLs تمامی لین‌کهای موجود در فهرست را در یک تب جداگانه و ‌متنی در اختیار شما می‌گذارد که می‌توانید اقدام به کپی کردن آنها در یک فایل متنی برای رجوع در فرصت آتی کرده یا آنها را در پنجره جدیدی از OneTab مورد استفاده قرار دهید:

مدیریت تب ها و کاهش مصرف حافظه RAM در کروم تا 95%

در پایان گزینه Options شما را با پنجره تنظیمات این افزونه روبه‌رو می‌سازد که در آن می‌توانید کارکرد گزینه‌ها را بررسی و در صورت لزوم تغییر دهید. یکی از گزینه‌های کاربردی در این صفحه، مربوط به باز کردن تب‌های تکراری است که می‌توانید به OneTab این اختیار را بدهید که از باز شدن تب‌های تکراری جلوگیری کند:

مدیریت تب ها و کاهش مصرف حافظه RAM در کروم تا 95%

سرانجام اینکه آن گونه که وب سایت این افزونه مدعی است، به این روش و با مدیریت همه تب‌ها در یک پنجره، کاربران می‌توانند تا 95 درصد در مصرف حافظه RAM سیستم خود صرفه‌جویی کنند. به این ترتیب، در حالی که مجبور به باز کردن چندین تب همزمان در مرورگر هستید، می‌توانید بدون نگرانی از کند شدن سیستم وب گردی خود را بهبود دهید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۲
واقعادستت درد نکنه تابناک که این اخبار تکنولوژی رو برامون میزاری به درد من که خیلی خورد این برنامه.
تابناک عزیز کاشکی مجموعه راهنماییها و ابزارای که در مورد فناوری اطلاعات عرضه کردی رو درمجموعه ای مثل تابناک فناوری اطلاعات جمع آوری و لینک اش رو میگذاشتی. عالی هستید.
با سلام و تشکر از آموزشهای جالب و مفیدتان آیا برای مرورگر فایر فاکس هم همچین ابزاری وجود دارد ؟
تابناک جان یه دنیا ممنونتیم... دروود...
سلام
مشکلی که این افزونه داره اینه که هر تب رو که بخواهی مجددا باز کنی باید منتظر شوی تا بارگذاری شود و نهایتا از حجم اینترنت شما کم میشود
خداوند خیرت دهاد
فایرفاکس محبوب تر از گوگل کرومه !
لطفا یک تب مخصوص اطلاعات فناوری و نرم افزار به صفحه اصلی اضافه کنید.
عالی بود. مرسی
افزونه خوبی است. اما یه مشکل داره و اون اینکه شما باید منتظر باز شده تب ها بمونید.یکی از دلایلی من از چندین تب باز استفاده مینکم اینه که میدونم تا زمانی که مطلب تب اول رو بخونم بقبه تب ها بارگذاری شدن و بعد از خوندن تب اول میتونم بلافاصله مطلب تب بعدی رو بدون معطلی بخونم.
مرورگر اپرا این امکان رو خودش داره و لازم نیست که افزونه ی اضافی نصب بشه، انقدر هم رم مصرف نمیکنه.
سلام
خسته نباشید.واقعا دستتون درد نکنه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی