بازدید 12872

شرط موفقیت ایران در جام جهانی برزیل از دید یک نماینده مجلس!

امروز ایران حضور چشمگیرتری در رشته‌های گوناگون و رقابت‌های آسیایی، جهانی و المپیک دارد، ولی حضور صرف در این رقابت‌ها به تنهایی ارزش به شمار نمی‌رود و تیم‌های ورزشی و ورزشکاران باید بتوانند مدال و مقام نیز به دست آورند.
کد خبر: ۳۷۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۳ 23 January 2014
بودجه کشاورزان نصف می‌شودبا راهیابی تیم فوتبال جمهوری اسلامی ایران به بازی‌های جام جهانی فوتبال برزیل فدراسیون فوتبال و مردم منتظر هنرنمایی ورزشکاران در این بازی‌ها هستند؛ اما پیش از ‌آغاز این دوره از مسابقات، معمولاً مسئولین تیم‌های راه‌یافته با انجام بازی‌های تدارکاتی از لحاظ جسمانی، تکنیکی و همچنین روحی روانی بازیکنان خود را آماده می‌کنند.

به گزارش «تابناک»، تا کنون بازی تدارکاتی مهمی پس از راهیابی ایران به جام جهانی انجام ‌نگرفته و دلیل عمده آن، نبود اعتبارات لازم در این بخش عنوان شده است؛ اما اگر تیم ملی کشور بخواهد در این رقابت‌ها به نتایج خوبی دست یابد، نیاز به حمایت‌های مالی خواهد داشت.

گویا افزون بر اینکه فدراسیون فوتبال با جذب اسپانسر‌های قوی، می‌تواند مقدمات این کار را فراهم آورد، باید دولت و نهادهای دیگر مانند مجلس نیز خود را در این کار سهیم نمایند. مجلس شورای اسلامی به واسطه ابزارهای قوی که در بحث قانون‌گذاری دارد، می‌تواند کمک‌های مناسبی ‌در این بخش داشته باشد.

‌‌حسین گروسی‌، نماینده مردم شهریار بار دیگر بر لزوم افزایش اعتبارات ورزش کشور تأکید کرد و گفت: نخستین گام برای توسعه ورزش کشور در بخش‌های ‌همگانی و قهرمانی، باید افزایش اعتبارات این حوزه باشد، زیرا در این صورت به خودی خود، مدال‌آوری ورزشکاران و تیم‌های ایرانی در رقابت‌های جهانی بالا می‌رود.

همچنین این عضو فراکسیون ورزش‌ با اشاره به اعتبار ۳۴۰ میلیارد تومانی ورزش در سال ۹۳ اظهار داشت: برای موفقیت تیم‌های ورزشی ایران و مدال‌آوری آنان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی و جام جهانی ۲۰۱۴ فوتبال در برزیل باید ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ورزشی کشور افزایش یابد.

این نماینده، جذب یک درصد بودجه دستگاه‌های دولتی را راهگشای ورزش قهرمانی دانست و گفت: با این پول می‌توان‌ بخش عمده‌ای از مشکلات مالی ورزش را مرتفع کند.

وی تصریح کرد: امروز ایران حضور چشمگیرتری در رشته‌های گوناگون و رقابت‌های آسیایی، جهانی و المپیک دارد، ولی حضور صرف در این رقابت‌ها به تنهایی ارزش محسوب نمی‌شود و تیم‌های ورزشی و ورزشکاران باید بتوانند مدال و مقام نیز به دست آورند.

وی‌ گام بعدی برای توسعه ورزش را توجه و سرمایه‌گذاری در رشته‌های مدال‌آور دانست و گفت: برای پیشرفت بیشتر در حوزه قهرمانی، باید رشته‌های ‌ورزشی بر پایه میزان مدال‌آوری و کسب عنوان اولویت‌بندی شوند تا اعتبارت نیز بر پایه این اولویت‌ها در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

گروسی‌ گام بعدی برای توسعه همه‌جانبه ورزش بر اساس فرمایش‌های مقام معظم رهبری در خصوص ورزش قهرمانی و همگانی را توزیع متوازن و عادلانه اعتبارات در ورزش زنان و مردان دانست.

گروسی با بیان اینکه ۵۰ درصد جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: این قشر از جامعه باید در حوزه‌های تصمیم‌گیری، حضور جدی‌تری داشته باشند که نخستین گام آن باید حضور کارآمدتر آنان در فدراسیون‌های ورزشی به عنوان رئیس این نهادهای ورزشی باشد.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته بین ۷۰ تا ۹۰ درصد مردم ورزش می‌کنند، اضافه کرد: ‌در حالی ‌که در ایران ۹درصد جمعیت کشور فعالیت‌های ورزشی دارند، تصور اینکه چند درصد این جمعیت زنان هستند، چندان سخت نیست.

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی، توسعه ورزش همگانی را موجب گسترش ورزش در میان زنان دانست و گفت: توسعه ورزش همگانی، توسعه ورزش زنان و به طور طبیعی توسعه فعالیت‌های ورزشی بیشتر مردم کشور را در بر دارد و برای همین باید زنان نیز حضور فعال‌تری در عرصه‌های مدیریتی از جمله حضور جدی‌تر در هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۴
الآن این حرفهای آقای گروسی چه ربطی به جام جهانی داشت؟!
در ضمن اگر به من بود می گتم کلا در هر چی لیگ فوتبال تو این کشور هست را تخته کنند. چرا که به غیر از پول حرام کردن و توسعه بی فرهنگی در بین جوانان، ثمری نداشته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
اگر فقط یه سال ورزش حرفه ای رو تعطیل کنند با پولش 100 برابر الان می تونند ورزش همگانی رو بیشتر کنند ولی کو گوش شنوا
بیخود پول این مملکت را حیف ومیل نکنید ایران از لحاظ فوتبال نمی تواند بر تری پیدا کند چون فوتبالیست قابلو مطرحی ندارد و ندارد
آقاي نماينده محترم
لطف كنيد و دست از سر ورزش بر داريد و اين خود كمك بزركي خواهد بود
با تاکتیک بازی بزن زیرش شک نکنید از همه حریفان مساوی میگیریم وحتما بدون باخت تا مرحله نهایی میریم وشاید هم با همین تاکتیک گلم زدیم فقط یک نکته باید تیم ما توجیه شه رو به دروازه حریف بزنن زیر توپ خوشبختانه اینجور بازی داره تو لیگ جواب میده وبچه های ما هم توی این کار مهارت دارن بازی تدارکاتی هم نیاز نداره .این است شرط موفقیت در جام جهانی
با افزایش اعتبارات این حوزه به خودی خود، مدال‌آوری ورزشکاران و تیم های ایرانی در رقابت های بین‌المللی ارتقا می‌یابد؟؟؟؟؟؟؟

این همه هزینه کردیم ولی انصافا شما رو به خدا این بازی های لیگ مثلا برتر در حد یه گل کوچیک هم جذابیت نداره که بچه ها با دمپایی بازی میکردن
تنها راه موفقیت در جام جهانی این است که تیم ملی پیراهن استقلال را بپوشد و داوران بازیها هم ایرانی باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
تو یا نمی دونی فوتبال چیه .یا نمی دنی جام جهانی چیه.
ایشون نماینده شهریار ملارد و سرآسیاب هستند .و کاملاً صحیح فرمودند
500 میلیارد رو بدن حداقل وضع بیکاری و معیشت مردم رو بهتر کنن نه اینکه بک سری فوتبالیست بی تعصب ژل به مو بزنن و پورشه سوارش و از ملت هم طلبکار باشن آخرشم برن تو زمین قدم بزنن یک تور تفریحی برن برزیل
اینا در برزیل از هر تیم مقابل 4 تا میخورن و بدون اینکه از شایستگی هاشون کم بشه دست از پا درازتر برمیگردن
به فکر جونای بیکار باشین و پول مملکت رو این جوری به هدر ندید
فوتبالیست های ایران هیچ نیستند. این خط، این نشون بدترین نتیجه رو در جام جهانی رو خواهیم گرفت. در بهترین حالتش
دو باخت و یک مساوی خواهد بود.
این نماینده نفسش از جای گرم بلند میشه در جایی که کشور تحریمه ومردم نون ندارند بخورن چرا این همه پول برای ورزش هزینه میکنید اقا ما فوتبال اصلا نمیخواهیم با این پول گوشه ای از مشکلات مملکت رو حل کنید
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی