بازدید 45837

سازمان ملل دعوت از ایران برای «ژنو ۲» را پس گرفت! + ویدئو

در حالی که‌ بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل، کمتر از ۲۴ ساعت پیش و طی اعلامی رسمی، ایران را برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی صلح سوریه دعوت کرده بود، فشارهای غرب‌ به ویژه آمریکا و همچنین اولتیماتوم ائتلاف مخالفین سوری، سبب شد این دعوت پس گرفته شود. بهانه این کار عجیب سازمان ملل، ‌حمایت نکردن ایران از بیانیه پایانی کنفرانس ژنو ۱ عنوان شده است.
کد خبر: ۳۷۲۶۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۶ 20 January 2014
اولتیماتوم برای پس گرفتن دعوت از ایران تا یک ساعت دیگر+تکمیلیدعوت از ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو ۲ از سوی دبیر کل سازمان ملل متحد‌ با واکنش‌های گوناگونی روبه‌رو شد که تند‌ترین واکنش از سوی ائتلاف ملی سوریه انجام گرفت، مبنی بر اینکه تا دوشنبه به ‌بان‌کی‌مون مهلت داده تا ‌دعوت از ایران را پس بگیرد.
 
به گزارش «تابناک»، مخالفان دولت بشار اسد‌ در واکنش به این دعوت، حضور خود را در کنفرانسی که قرار است چهارشنبه، دوم بهمن در مونترو (سوئیس)، نزدیک دریاچه ژنو برگزار شود، مشروط اعلام کردند.

در همین زمینه رویترز خبر داد: عصر دوشنبه، یکی از اعضای ائتلاف ملی سوریه، اعلام کرد، اگر دبیرکل سازمان ملل، دعوت خود از ایران را تا ساعت ۸ شب ـ به وقت اروپای مرکزی ـ پس نگیرد، مخالفان بشار اسد در کنفرانس شرکت نمی‌کنند. هم‌اکنون و در زمان انتشار این خبر در اروپای مرکزی، ساعت حدود‌ هفت‌وده دقیقه است که با این حساب، نزدیک یک ساعت دیگر این اولتیماتوم به پایان می‌پذیرد.

در این می‌ان، کشورهای غربی بر موضع پیشین خود تأکید دارند و بر این باورند ایران برای شرکت در این نشست، باید ‌صریح و شفاف توافق‌های ژنو۱ را تأیید کند؛ اما ایران تأکید کرده ‌که نه تنها پیش‌شرطی ‌برای حضور در کنفرانس ژنو ۲ نمی‌پذیرد، بلکه باید حق تعیین سرنوشت را به مردم سوریه داد و آنان خود تعیین کنند ‌چه حکومتی ‌می‌خواهند.

اما طنز ماجرا اینجاست؛ بحرین که خود در سرکوب مردمش ید طولایی دارد، به کنفرانس ژنو ۲ برای پایان دادن به خشونت‌ها در سوریه دعوت شده است!

طنز بیشتر اینکه عربستان، که خود عملا و رسما نیروهای خود را برای سرکوب مردم بحرین به این کشور فرستاده و اعتراضات مردم این کشور را سرکوب کرده و هم اکنون نیز با حمایت از تروریست‌های تکفیری و وهابی در سوریه، خشونت و افراط گرایی را به سراسر خاورمیانه گسترش داده، ‌از مدعیان کنفرانس ژنو و از مخالفان حضور ایران است!

تکمیلی ۱:


در حالی که هم اکنون در تهران ساعت ده و بیست و سه دقیقه است، در اروپای مرکزی ساعت هفت و پنجاه و سه دقیقه است و هفت دقیقه دیگر تا پایان اولتیماتوم مخالفان ‌مانده است.

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد از اینکه ایران تا کنون آشکارا از مصوبات کنفرانس ژنو ۲ اعلام حمایت نکرده، اعلام نا‌امیدی کرد؛ این شاید بدین معنا باشد که تا ساعاتی دیگر، وی دعوت خود را برای حضور ایران در کنفرانس ژنو ‌پس بگیرد؛ موضوعی که پیش‌تر دولت آمریکا با صدور اطلاعیه‌ای، خواستار آن شده بود. شاید معنای دیگر این سخنان آن باشد که اولتیماتوم مخالفان، کارساز ‌شده است!

سخنگوی ‌بان کی مون هم اعلام کرد: دبیرکل سازمان ملل متحد، در حال بررسی گزینه‌های خود درباره دعوت ایران به نشست ژنو ۲ است.

ساعت ده و نیم شب دوشنبه به وقت تهران، زمان اولتیماتوم مخالفان اسد به ‌بان کی مون برای پس گرفتن دعوت از ایران برای حضور در ژنو ۲ به پایان رسید؛ اما هنوز مشخص نیست که دبیر کل سازمان ملل چه تصمیمی گرفته است!
 
پس از پایان زمان اولتیماتوم مخالفان در ساعت ده و نیم به وقت تهران، آنان اعلام کردند تصمیم نهایی خود درباره حضور خود در ژنو ۲ را به پس از بیانیه ‌بان کی مون موکول کرده‌اند.
اخبار منتشره حاکی از آن است که در ساعات آینده، ‌بان کی مون درباره حضور ایران، یا بیانیه‌ای صادر خواهد کرد و یا نشست مطبوعاتی برگزار خواهد شد.

تکمیلی ۲:


 «مارتین نسیرکی»، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل، از پس گرفتن دعوت از ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو ۲ خبر داد و گفت: «بان به درخواست خود از ایران برای پیوستن به اجماع جهانی بر سر بیانیه ژنو ادامه می‌دهد. از آنجا که ایران تصمیم گرفته از این تفاهم اساسی بیرون بماند، ‌‌بان تصمیم گرفته ‌گردهمایی یک روزه مونترو بدون حضور ایران برگزار شود».

گفتنی است، ساعتی پیش از اعلام این موضوع، نماینده ایران در سازمان ملل، بار دیگر تصریح کرده بود، ایران ـ که اصولاً در کنفرانس قبلی ژنو درباره سوریه حضور نداشت ـ بیانیه پایانی نشست ژنو ۱ را نخواهد پذیرفت و در صورت پافشاری بر این موضوع، ترجیح می‌دهد در کنفرانس پیش روی نیز شرکت نکند.

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳۱
انتشار یافته: ۵۹
ايران نبايدبه قلدري هاي غرب توجه نمايداينها ميخواهندازاين طريق به اهداف نظام اسلامي دربين ملل لطمه بزنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
اصلا شرکت کنیم که چی بشه ؟
مگه عربستان اصلا حرف زدن و مذاکره میدونه چیه ؟! یک مشت وهابی کثیف که نوکر آمریکا هستنند چرا باید باهاشون حرف زد اینها فقط و فقط زبان توپ و تانک رو میفهمن بهترین راه اینه تا اینجا که کار پیشرفته و سوریه ویران شده تا دونه آخرشون رو به هلاکت برسونیم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
مطمئنم چوبش را خواهند خورد. یعنی نمیدونن که ایران نقشش بسیار پررنگ هست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
عربستان مخالفت کرده ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
بهترین راه اینه که ایران سریع پیشرفت کنه تا هیچ کشور حتی جرات زور گفتن بهش رو نداشته باشه
تنها راه پیشرفت اقتصادی نظامی و سیاسی هستش
به امید اون روز
اوباما یادت نره ایران بایدباشه
الان وقتشه که دولت سوریه هم یه خورده استقلال عمل نشون بده و اعلام کنه تا وقتی ایران هم به این نشست دعوت نشود ما هم شرکت نمی کنیم.
پاسخ ها
عباس-اهواز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
خدایی حرف قشنگ و پور معنایی زدی
جام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
نه بهتره بگن اگر عربستان شرکت کند ما شرکت نمی کنیم .
حضور ایران کمکی برای حل مسایل است و اگر خودشان استقبال نکنند کار را برای خودشان سخت تر خواهند کرد.
طنز ماجرا اینجاست که بحرین که خود در سرکوب مردمش ید طولایی دارد به کنفرانس ژنو 2 برای پایان دادن به خشونت ها در سوریه دعوت شده است!
این ژنو که از پیش شکست خوردست اگه ایران بره همه تقصیرها رو میندازند گردن ما بعد تحریممون میکند
یادمه روسیه قطعنامه شورای امنیت وتو میکرد شرکتا ایرانی تحریم میشدند!!!
هموطن عزیز و برادر و خواهر ایران زمینی: کمی منتظر باشید فقط کمی، وهابیت در ماههای اینده ضربه ای خواهد خورد که حالا حالاها خودشو جمع نمی کنه. خبرای خوبی تو راهه. متانت ایران رو به حساب کم کاری نذارید. کمی حوصله کنید. شما نیک مردمان دنیا فدایی زیاد دارین. التماس دعای خیر شما.
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
ما مردم ایران با هر دین و مذهبی که باشیم سر اسم ایران یک تن واحدیم اگه همه دنیا هم علیه ما بسیج بشن چون ما یکی هستیم هیچ اتفاقی منی افتده و به امید خدا وهابیت جلوی ایرانی جماعت زانو میزنه
هموطن عزیز و برادر و خواهر ایران زمینی: کمی منتظر باشید فقط کمی، وهابیت در ماههای اینده ضربه ای خواهد خورد که حالا حالاها خودشو جمع نمی کنه. خبرای خوبی تو راهه. متانت ایران رو به حساب کم کاری نذارید. کمی حوصله کنید. شما نیک مردمان دنیا فدایی زیاد دارین. التماس دعای خیر شما.
حالم از این عربستان به هم میخوره دیگه شورشو دراوردن
سعودی حیا کن سوریه را رها کن.واقعا حضور نماینده ی آل سعودهمون حامیان طالبان،القائده،داعش،سلفی ها و...باعث تاسفه وبوی تعفن فضای کنفرانس رو در برمیگیره
واقعا حال می کنم واسه دستگاه دیپلماسی هوشمند کشورمان. توجه کنید امروز همه ی قدرتا های بزرگ دنیا نسبت به حضور ایران به نحوی واکنش های متفاوتی از خود نشون دادند. فراموش نکنید ایران همین دو سال پیش با ایران الان مقایسه کنید...!!!!!!!
پاسخ ها
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
سلام وحيد جان.يادمون نره حرفي كه مي زنيم بايد يروزي جوابي براش داشته باشيم.شايداگرپافشاري مسوولين قبلي در سازمان ملل نبود الان به اين موفقيت نمي رسيديم
بدون ایران کنفرانس ژنو به دور 100 ام هم می رسه اما راه به جایی نمی بره... یه طرف ماجرا ایرانه... تا ایران نباشه که نمی تونن کاری کنن
کاش ایران، روسیه و سوریه برای شرکت کردن یا شرکت نکردن در ژنو2 با هم هماهنگ می بودن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
دلیلی برای اصرار به شرکت در مذاکرات نیست. ایران باید همانطور که تا کنون عمل کرده به صورت عملی از منافع خودش دفاع کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
مطمئن باش هماهنگند و هر کدوم نقش خودشون رو بازی می کنند.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
جدای از تمام مسائل، مقامات ایران بایستی مواضع خود را اصولی و با در نظر گرفتن تمام جوانب انتخاب کنند نه اینکه چند صدایی باشه یا اینکه نظراتشون عوض بشه. این اصلا شایسته نیست
ایران نباید تسلیم زورگویان بشود حرف ایران تا آخر یکی باید باشه خدا باماست
مخالفان سورى به خوبى مى دانند که حضور ايران نيت زشت انان را برملا خواهد ساخت,ايران خودش ژنو 2 را تحريم کند
تشکر می کنیم از اعلام موضع صریح و قوی معاون وزیر امور خارجه که گفتند چون ما در ژنو1 نقشی نداشتیم مفاد آن را هم قبول نمی کنیم
به نظر من حضور ایران هیچ دستاورد خاصی نمی تونست داشته باشه. اونها فقط قصد سوء استفاده داشتن و سیر حوادث کاملا اون رو تایید میکنه
بدون حضور جمهوری اسلامی ایران هیچ کنفرانس صلحی در امور خاورمیانه به سر انجام نمیرسد این موضوع را امریکاییها و انگلیسها بهتر از هر کس دیگری میدانند منتها بچه بازی در میاورند
در رابطه تکمیلی 2 : درسته که شرکت کردنمون توی این مذاکرات از لحاظ دیپلماسی برامون مفید بود ولی با این وضعیت فک کنم سنگین باشیم بشینیم سر جامون آبرومندانه تر هستش ...
بان کی مون دستت درد نکنه!
خيلي خنده داره كه اين قدر سازمان ملل بي صباطه :)))
مشكل سوريه حل نمي شود بدون حضور ايران
همه كشورهاي درگير بايد حضور داشته باشند تا تازه كاري براي سوريه بشه انجام داد
عربستانی جماعت یک روز بلایی سرشون میاد که فکرشم نمیکنن .
آخه کره جنوبی و مکزیک چه دخلی به سوریه دارند که دعوت شدند!!!!؟
حالا مغعلوم شد که بان کی مون و سازمان ملل هیچکارن!تصمیمات جای دیگه گرفته میشه
زنده باذ ایران عزیز
مهم نیست
اساسا شرکت کردن در این اجلاس برای ایران نفعی در پیشدندارد پس همان بهتر که نباشد.
منطقی ترین حالت بنظر من عدم حضور ایران است.
اگر ما واقع آنقدر تاثیرگذار باشیم که ادعا داریم با التمای به سراغمان می آیند والا همان بهتر که ناظر باشیم و سرمایه های ملی امان را هدر ندهیم.
بهترین سیاست را مقامات ایرانی انجام دادند. قدرت های غربی خودشون هم می دانند نشست بدون حضور ایران پیش نمیره و ایران هم که این رو خوب می دونه غربی ها را همچنان تشنه نگه داشته
انشاالله نابودی وهابیت وعربستان نزدیک است
با تمام وجودم و از ته قلب از عربستان و وهابيان دست نشانده حاكم بر آن متنفرم.
این که ایران باشد یا نباشد محل بحث قدرت های بزرگ شده معلومه که حضور ایران و نام ایران همه جا مطرح است و آن ها تلاش می کنند که آن را نادیده بگیرند و بنابراین دچار مشکل شده اند ما چه در کنفرانس باشیم و چه نباشیم نقش خودمان را داریم و آن ها به ایران نیاز دارند و خیلی خوب است که دستگاه دیپلماسی ما مقاومت نشان دهد
لازمه موفقیت یک چنین اجلاسی، حضور همه طرف هاست.
ضمنا دعوت ایران و پس گرفتن دعوت، یک نوع توهین است و وزارت خارجه باید رسما به این مسئله واکنش نشان دهد.
اونها خودشون بهتر از هر کسی می دونند ایران حداقل 30 درصد مسئله سوریه دستش هست و دعوت نکردن از ایران به منزله شکست این کنفرانسه.
خیلی هم خوب شد چون اصلا مذاکره فعلا کار نمیکند و آنها در حال شکست در میدان جنگ هستند سرکوب مخالفان باید خیلی شدید تر از قبل شود.
کشورهای عرب از اتحاد با غرب وآمریکا درس نمیگیرن.کویت عراق.... رو نمیبینن
این بان کی مون بدبخت که مترسکه پشت صحنه میگردوننش و حرفای امریکا رو بلغور میکنه از خودش اختیاری نداره که بخواد ایران رو دعوت بکنه یا نه. ولی بدون حضور ایران همچنان بی نتیجه خواهد بود هر اجلاسی که برگزار کنن.
با این حساب فکر کنم ژنو 3 لازم بشه.
در رابطه با شرکت کردن یا نکردن ایران در این کنفرانس بیاد جمله شهید مدرس افتادم که فرمود وقتی دشمن ما را به مرگ تهدید میکند چرا ما خودمان از ترس خودکشی کنیم . منظور این است که باید در مقابل زورگویی دشمنان ایستاد و اکنون هم که دشمنان برای شرکت کردن ایران در این کنفرانس شرط تعیین میکنند به مانند تهدید به مرگ کردن ایران است که با درایت مسئولین شرط پذیرش ژنو یک را قبول نکنند زیزا ظالمانه است و خودمان باعث ضربه به خودمان نشویم و با توکل به خدا مقاومت کنیم و با دست خودمان به دشمن امتیاز ندهیم تا خداو امام زمان( عج )خودش ختم به خیر نماید انشاالله.
اشتباه نکنید. نبود ایران در این نشست بسیار کارساز خواهد بود برای اینکه دنیا توجیه شود که روزی خرابکاران وهابی را محکوم کند. در این نشست ازهم اکنون باحضور رژیمهایی چون بحرین و عربستان وجاهت و تاثیر قانونی محلی از اعراب ندارد. شرکت در این جلسه یعنی پذیرفتن هر آنچه آنها میگویند و این به خودی خود منافی راه ماست. روسیه و چین و سوریه و عراق هستند. نباید نگران بود. باید گذاشت خود غربی ها نقش ایران را بپذیرند
بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد از اینکه ایران تا کنون علنا از مصوبات کنفرانس ژنو دو اعلام حمایت نکرده اعلام نا امیدی کرد.این شاید بدین معنی باشد که تا ساعاتی دیگر وی دعوت خود برای حضور ایران در کنفرانس ژنو دو را پس بگیرد.
استقلال سازمان ملل رفت زیر سوال یعنی زیر سوال بود دیگه مشخص شد .
به نظرم ايران باشه يا نباشه اينا كار خودشونا ميكنند.متاسفانه عربستان شورشا در اورده
جوجه رو اخر پاییز میشمرند اقای بانکی مون
آمريكا يادت باشه ايران سرورته!
عملکرد عالی دستگاه دیپلماسی ایران، لابی بین المللی صهیونیزم را به وحشت انداخت به خوبی مشخص است چه کسانی از حضور ایران در ژنو 2 می ترسیدند و مطمئن باشید بدون حضور ایران ژنو2 بی نتیجه خواهد بود و تصمیمات عربی و غربی ناکام خواهد ماند.
دیپلماسی ظریف خیلی با حال است
اونا به ما کار دارن وباید به ما التماس کنن لذا کمی عاقلانه وآنچنان رفتار کنیم که رضایت خداوند در ان کار باشد, نتایج خیره کننده ای راخواهیم دید
آقای بان کی مون گرامی لطفا هروقت از خودت اراده ای داشتی پشت تریبون های بین المللی ظاهر شو و عرض اندام کن.تشکر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار