بازدید 27669
۱
سرانجام علی‌آبادی از ورزش رفت

کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک شد

با انصراف هفت کاندیدا از ده کاندیدای ریاست کمیته ملی المپیک، کیومرث هاشمی با ‌۴۲ رأی به عنوان رئیس جدید کمیته ملی المپیک برگزیده شد. محمد علی‌آبادی، رئیس پیشین کمیته ملی المپیک پیش از آغاز مجمع انتخاباتی در جمع خبرنگاران، خبر انصراف خود از شرکت در انتخابات را اعلام کرده بود.
کد خبر: ۳۷۲۶۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴ 20 January 2014
کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک شدچهل‌و‌یکمین مجمع عمومی (انتخاباتی) کمیته ملی المپیک، در حالی از بعد‌از‌ظهر امروز در آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود که دقایقی پیش از آغاز مجمع، محمد علی آبادی با حضور در جمع خبرنگاران گفت که از انتخابات کمیته ملی المپیک انصراف می‌دهد.
 
به گزارش «تابناک»، سرانجام پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان، ساعت ۱۵:‌۱۴ بعد از ظهر امروز مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک برگزار شد تا این کمیته چهره رئیس جدید خود را بشناسد؛ مجمعی که پیش از آغاز با ‌شوک بزرگی همراه شد و محمد علی آبادی با حضور در جمع خبرنگاران از شرکت در انتخابات کمیته ملی المپیک انصراف داد تا انتخابات کمیته ساعات آرامی را پشت سر بگذارد.

علی آبادی در جمع خبرنگاران گفت: فکر می‌کنم دولتی که سر کار آمده و رأی مردم را دارد و تأیید رهبری را گرفته، باید کسانی را در کنارش داشته باشد که راحت با آن‌ها کار کنند. من برای همه احترام قائلم. برداشتم این بود که اگر کسی در انتخابات شرکت کند که در کنار دولت باشد، ارزشمند‌تر است.
 
گزارش لحظه به لحظه مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک:

 ۱۵:‌۰۰ مهدی قدمی نائب رئیس اول کمیته ملی المپیک در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک اعلام کرد که از انصراف علی‌آبادی خبر نداشت و با شنیدن این خبر ابراز امیدواری کرد که مجمع انتخاباتی روز آرامی را پشت سر بگذارد.
 
۱۵:‌۱۴
مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک با خواندن آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد.
 
۱۵:‌۱۷
پس از نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ایران، محمد علی آبادی، رئیس کمیته ملی المپیک به وزیر ورزش و جوانان و حضار خیر مقدم گفت و در گزارش خود تأکید کرد که انصافا وزارت ورزش و جوانان هیچ دخالتی در روند انتخابات نداشتند.

۱۵:‌۲۰
در آغاز مجمع انتخاباتی برخی از اعضا به کیومرث هاشمی تبریک می‌گفتند و وی هم به تبریک آن‌ها پاسخ می‌داد.

۱۵:‌۲۵
بهرام افشارزاده، دبیرکل کمیته ملی المپیک در بخش بعدی برنامه به قرائت گزارش عملکرد پنج ساله کمیته ملی المپیک پرداخت. پیش از آغاز مجمع هم عملکرد پنج ساله کمیته ملی المپیک در قالب کتاب «پنج سال پر افتخار» میان خبرنگاران توزیع شد.

۱۵:‌۴۰
پس از آنکه گزارش افشارزاده به پایان رسید، مهدی کرباسیان، خزانه دار کمیته ملی المپیک شروع به خواندن گزارش مالی کمیته کرد که لحظاتی پس از قرائت با اعتراض مرادی، یکی از اعضای مجمع، به در دستور کار نبودن قرائت گزارش مالی، گزارش کرباسیان نیمه‌کاره ماند.

۱۵:‌۴۳ محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان، سخنران بعدی مجمع بود.

۱۵:‌۴۵
گودرزی ضمن اشاره به اهمیت کمیته ملی المپیک گفت، ‌این کمیته باید از حالت تدارکاتچی خارج ‌و به یک نهاد استراتژیک در ورزش تبدیل شود.

۱۵:‌۵۰
مهدی کرباسیان که از قرائت نشدن گزارش مالی کمیته ملی المپیک ناراحت بود پس از سخنرانی وزیر مجمع را ترک کرد. وی برای پست ریاست و خزانه‌داری کمیته ملی المپیک نام‌نویسی کرده بود.

۱۵:‌۵۵
پس از پایان سخنان وزریر ورزش و جوانان، انتخابات ناظران انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار شد. این اعضا باید از جمع اعضای مجمع که برای پستی نام نویسی نکرده‌اند، انتخاب شوند.

۱۵:‌۵۷
از میان پنج نفری که برای این پست اعلام آمادگی کردند، کوزه‌گری با ۴۷ رأی، پوریا با ۴۶ رأی و سکندری با ۴۴ رأی به عنوان ناظران انتخابات برگزیده شدند.

۱۶:‌۰۰
مهدی کرباسیان با اعتراض به بی‌توجهی به گزارش عملکرد مالی از قرار نگرفتن قرائت این گزارش در دستورجلسه انتقاد کرد و از مجمع خواست نسبت به قرائت این گزارش تعیین تکلییف کنند که علی آبادی با اشاره به این مطلب که چون هنوز مصوبه هیأت اجرایی برای این موضوع وجود ندارد قرائت آن را جلسه بعدی موکول کرد.

۱۶:‌‌۰۲ پیش از آغاز انتخابات رئیس کمیته ملی المپیک مهدی کرباسیان، مهرزاد حمیدی، محمد علی‌آبادی، محمدرضا داورزنی، محمود خسروی وفا، فضل الله باقر‌زاده و علی مرادی از شرکت در انتخابات رئیس کمیته ملی المپیک انصراف دادند تا تنها مهدی قدمی، محمد جعفر کامبوزیا و کیومرث هاشمی برای انتخابات رئیس ‌بمانند.

۱۶:‌۰۳
  با انصراق هفت کاندیدا که گزینه‌های چون محمد علی‌آبادی و فضل الله باقر زاده هم در میان آنها دیده می‌شود به نظر پیش بینی تابناک درست بود و کیومرث هاشمی به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک انتخاب می‌شود. تابناک ساعاتی پیش از انتخابات کمیته ملی المپیک نتایج انتخابات را بر پایه اخبار شنیده پیش بینی کرده بود که می‌توانید در کیومرث هاشمی جای علی‌آبادی را می‌گیرد؟ آن را بخوانید.

۱۶:‌۳۶ با شمارش آرا کیومرث هاشمی با ‌۴۲ رأی به ریاست جدید کمیته ملی المپیک انتخاب شد. مهدی قدمی و محمدجعفر کامبزیا هر کدام نه و هفت رأی کسب کردند. از میان ۶۰ رأی ما مأخوذه با احتساب دو رأی باطله کیومرث هاشمی ۴۲ رأی، مهدی قدمی نه رأی و محمدجعفر کامبوزیا هفت رأی کسب کردند. تعداد اعضای مجمع ۶۱ تن است که با قهر کرباسیان از مجمع تعداد آرای مأخوذه به ۶۰ رأی تقلیل پیدا کرد.

۱۶:‌۴۰
اصغر رحیمی، شاهرخ شهنازی، محمد علی‌آبادی، مهدی علی‌نژاد از کاندیداتوری دبیرکلی کمیته ملی المپیک انصراف دادند. به این ترتیب بهرام افشارزاده، علی مرادی و محمدرضا داورزنی به ‌عنوان کاندیداهای پست دبیرکلی وارد انتخابات شدند.

۱۶:‌۴۲
با اعتراض برخی از اعضای مجمع به بازنشسته بودن افشارزاده علی‌آبادی اعلام کرد که نامه حضور افشارزاده از سوی وزارت ورزش صادر شده ولی هنوز نامه رسمی به دست ما نرسیده. با ادامه اعتراض اعضای مجمع افشارزاده خودش اعلام کرد که شخص وزیر پیگیر حضور وی در انتخابات بود اما به دلیل اینکه نامه هنوز به دست مجمع نرسیده از کاندیداتوری انصراف می‌دهم. به این ترتیب انتخابات دبیر کلی میان دو گزینه علی مرادی و محمدرضا داورزنی برگزار می‌شود.

۱۶:‌۴۴
پس از حرف‌های افشارزاده، محمود گودرزی وزیر ورزش جوانان، ضمن تقدیر از زحمات افشارزاده به وی پیشنهاد داد که به عنوان مشاور وزیر در حوزه روابط بین‌الملل در خدمت ورزش باشد.

۱۶:‌۴۵
شاهرخ شهنازی ضمن پس گرفتن انصراف خود به عنوان سومین نامزد احراز پست دبیرکلی وارد انتخابات شد.

۱۷:‌۱۰ با شمارش آرا انتخابت دبیرکل و کسب ۲۳ رأی توسط محمدرضا داورزنی و ۲۱ رأی توسط شاهرخ شهنازی انتخابات دبیرکل با این دو نامزد وارد مرحله دوم رأی‌گیری شد. علی مرادی هم ۱۹ رأی کسب کرد.

۱۷:‌۱۲ به نظر آرا بهرام افشارزاده در جریان مجمع انصراف داد به سبد رأی شاهرخ شهنازی ریخته شد که پیش از اعلام انصراف افشارزاده خود انصراف داده بود.

۱۷:‌۳۰ با شمارش آرا در مرحله دوم شاهرخ شهنازی با کسب ۳۳ رأی در برابر ۲۶ رأی محمدرضا داورزنی به عنوان دبیرکل کمیته ملی المپیک انتخاب شد.

۱۷:‌۳۵ علی کفاشیان، اصغر رحیمی، مجید شایسته، محمود مشحون، غلامعلی علیپور، افشین داوری و حسین رضازاده از کاندیداتوری بخش نواب رئیسی کمیته ملی المپیک انصراف دادند.

۱۷:‌۴۰ انتخابات نواب رئیسی کمیته ملی المپیک با انصراف هفت کاندیدا میان مهرعلی باران‌چشمه، لطفعلی پورکاظمی، مهرزاد حمیدی، محمود خسروی‌وفا، علیرضا دبیر، رباب شهریان، مهدی علی‌نژاد، مهدی قدمی، سید مهدی هاشمی و فریده هادوی برگزار می‌شود.

۱۸:‌۰۴ با شمارش آرای انتخابات نواب رئیس علیرضا دبیر ۲۴ رأی، مهرعلی باران چشمه ۸ رای، لطفعلی پورکاظمی ۸ رأی، مهرزاذ حمیدی ۱۲ رای، محمود خسروی‌وفا ۱۶ رأی، رباب شهریان ۱۶ رأی، مهدی علی‌نژاد ۸ رأی، مهدی قدمی ۱۶ رأی، سید مهدی هاشمی ۳ رأی و فریده هادوی ۳ رأی کسب کردند.
به این ترتیب انتخابات نواب رئیس میان جهار گزینه علیرضا دبیر، محمود خسروی‌وفا، رباب شهریان و مهدی قدمی به دور بعد کشیده شد.

۱۸:‌۱۱ با شروع رأی گیری دور دوم محمود خسروی‌وفا اعلام کرد، به نفع خانم شعریان انصراف می‌دهد. اما وقتی علی‌آبادی اعلام کرد با انصراف وی نفر بعدی از لیست به جمع کاندیدا‌ها اضافه می‌شود انصراف خود را پس گرفت. البته علی‌آبادی این حرکت وی را این گونه تفسیر کرد که هر کس‌ قصد رأی دادن به خسروی وفا را دارد به شهریان رأی بدهد.

۱۸:‌۱۱ در ادامه انتخابات به ترتیب رباب شهریان با سی و دو رأی به عنوان نائب رئیس اول و علیرضا دبیر با سی و یک رأی به عنوان نائب رئیس دوم برگزیده شدند.

۱۸:‌۱۵ پولادگر، خادم، شهنازی، کرباسیان و دبیر از حضور در انتخابات پست خزانه‌داری انصراف دادند تا رستگار، زارع‌پور، شجاعی و کامبوزیا شانس خود را برای کسب کرسی خزانه‌داری و هیأت رئیسه کمیته ملی المپیک امتحان کنند.

۱۸:‌۲۰ انتخابات خزانه‌دار کمیته ملی المپیک هم به دور دوم رفت. در این انتخابات شجاعی با ۲۹ رأی بیشترین رأی را در دور اول کسب کرد اما زارع‌پور و رستگار هر دو با ۱۰ رأی با هم مساوی شدند. کامبوزیا نیز ۷ رأی را به خود اختصاص داد. در انتخابات این پست دو رأی باطل شد. به این ترتیب و پس از قرعه‌کشی رستگار به همراه شجاعی به دور دوم رفت.

۱۸:‌۲۵ با کنار کشیدن رستگار به نفع شجاعی وی بدون برگزاری دور دوم انتخابات به عنوان خزانه دار برگزیده شد. شجاعی در حال حاضر رئیس فدراسیون تیر و کمان است.

۱۸:‌۳۰ پس از انتخاب شجاعی به عنوان خزانه‌دار و با انصراف پوریا از انتخابات هیأت اجرایی، برای این کرسی‌ها ۱۸ رئیس فدراسیون یعنی، باقرزاده، پولادگر، خادم، داوری، درویش‌زاده، رضازاده، رضوانی، رستگار، زارع‌پور، سعیدی، شایسته، صبور، علیپور، قمری، کفاشیان، مشحون، ناطق نوری و سید مهدی هاشمی رقابت می‌کنند.
 
۱۸:‌۳۷ محمود مشحون و سید محمد پولادگر با ۳۲ رأی به عضویت هیأت اجرایی درآمدند و انتخابات برای شناختن چهار عضو بعدی این کمیته به دور دوم کشیده شد.

۱۸:‌‌۴۵ با برگزاری دور دوم انتخابات هیأت اجرایی چهار عضو بعدی این کمیته هم مشخص شدند. پس از شمارش آرا علی کفاشیان ۳۸ رأی، فضل الله باقرزاده ۳۰ رأی، محمد علیپور ۲۸ رأی و رسول خادم ۲۷ رأی به عضویت هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک درآمدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۳
انتشار یافته: ۱
این موفقیت را به حاج کیومرث هاشمی، نازنین مرد ورزشی ملایر تبریک عرض نموده و برای ایشان از آستان خداوند منان طلب صحت و سلامت و توفیق خدمت خالصانه به ملت شریف ایران مسئلت می نمایم.
حاج کیومرث!
فرزند راستین حزب الله ملایر؛ خدا قوت...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی