بازدید 16690

بان‌ کی‌مون ایران را به اجلاس ژنو۲ دعوت کرد + فیلم

وی افزود: پس از انجام گفت‌و‌گوهای طولانی به این نتیجه رسیدیم که کشورهای ایران، لوکزامبورگ، مکزیک، یونان، استرالیا، بلژیک، بحرین، کره جنوبی، هلند و واتیکان به فهرست دعوت شوندگان به کنفرانس بین‌المللی صلح سوریه را بیفزاییم‌.‌‌ همان گونه که بار‌ها بر اهمیت و ضرورت حضور ایران در کنفرانس ژنو ۲ تأکید کردم، نقش تهران برای ‌صلح و ثبات در سوریه تأثیرگذار خواهد بود.
کد خبر: ۳۷۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۳:۰۸ 20 January 2014
جمهوری‌خواهان به اوباما: متن کامل توافق با ایران را منتشر کنید!
دبیرکل سازمان ملل متحد تصمیم گرفت از ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو 2 دعوت کند تا آرایش سیاسی اجلاسی که می‌تواند سرنوشت سوریه را دگرگون نماید، تغییر کند. در واقع جهان، به رغم مخالفت شدید تکفیری‌ها و گروه‌های مخالف اسد با حضور ایران در این اجلاس، عملاً نقش کلیدی دیپلماسی ایران را در تغییر وضعیت کنونی سوریه پذیرفت.

به گزارش «تابناک»، ‌دقایقی پیش، بان‌کی‌مون در جمع خبرنگاران مستقر در سازمان ملل با بیان این خبر، بار دیگر بر نقش مهم و کلیدی ایران برای حل بحران سوریه تأکید نمود.

وی افزود: وی افزود: پس از ‌گفت‌و‌گوهای طولانی به این نتیجه رسیدیم که کشورهای ایران، لوکزامبورگ، مکزیک، یونان، استرالیا، بلژیک، بحرین، کره جنوبی، هلند و واتیکان به فهرست دعوت شوندگان به کنفرانس بین‌المللی صلح سوریه را بیفزاییم‌.‌‌ همان گونه که بار‌ها بر اهمیت و ضرورت حضور ایران در کنفرانس ژنو ۲ تأکید کردم، نقش تهران برای ‌صلح و ثبات در سوریه تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به گفت‌و‌گوی تلفنی خود با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: تهران همچون دیگر کشورهای می‌داند که مفاد قطعنامه ژنو یک (سی‌ام ژوئن ۲۰۱۲) باید اجرایی شود.

دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت: ایران به عنوان کشور مهم منطقه و همسایه بزرگ سوریه، نقش کلیدی در ‌صلح و ثبات در آن کشور خواهد داشت.

بان‌ کی‌مون ایران را به اجلاس ژنو2 دعوت کرد

وی در بخش دیگری از سخنان خود، از دولت و گروه‌های مخالف سوری خواست با حسن نیت در این کنفرانس ‌شرکت کنند و همه تلاش خود را برای پایان دادن به جنگ و خونریزی و زندگی اسفبار مردم سوریه به کار گیرند.

بان کی مون افزود: در ۴۸ ساعت گذشته، گفت‌و‌گوهای تلفنی بسیاری با رهبران و مقام‌های کشورهای ‌جهان به منظور حمایت آنان از کنفرانس صلح سوریه انجام داده‌ام و امیدوارم که نشست مذکور منجر به حفظ یکپارچگی این کشور شود.

خبرنگاری از مواضع تهران درباره مفاد کنفرانس ژنو یک پرسید که ‌بان کی مون در پاسخ گفت: در جریان تماس تلفنی با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، آقای ظریف بار دیگر بر نقش سازنده تهران در کنفرانس آتی تأکید کرد.

دبیرکل سازمان ملل در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری انتخابات آتی در سوریه گفت: اکنون بنا ندارم در این باره اظهارنظر کنم، ولی بی‌‌گمان در کنفرانس صلح بین‌المللی سوریه در این خصوص مذاکرات مهمی انجام خواهد شد.

قرار است، ‌بیست‌ودوم ژانویه، کنفرانس بین‌المللی صلح سوریه در شهر مونترو سوئیس برگزار شود. در این باره باید گفت، با دعوت امروز از ده کشور دیگر، شمار نمایندگان دولت‌های مختلف در این کنفرانس ‌حدود چهل تن ‌خواهد رسید.

هم‌اکنون شما می‌توانید ویدئو نشست خبری دبیرکل سازمان ملل را ساعتی پس از اعلام این خبر مهم ـ که تأثیر بسیار عمیقی در مذاکرات ژنو خواهد داشت‌ ـ در «تابناک» ببینید.

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۹
شاید این یک دام باشد اینها می خواهند یک امتیاز به اسد و بگویند تقصیر ایران است یا با استفاده از اجماع بین المللی اسد را بر کنار کنند و بگویند ایران موافق است. در هر صورت به نظر می رسد که ایران باید به سوریه جدید فکر کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
ما نفهمیدیم مفاد ژنو 1 رو پذیرفتیم که دعوت شدیم یا نه؟؟
اگه نه بان کیمون چرا باید بگه ایران متعهد میشه
دانیال
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
مفاد ژنو 1 چی بودن؟
نتیجه مذاکرات ایران وامریکاست نه تصمیم بان کی مون
نتیجه مواضع اصولی ایران .
من نمیدونم این کشورهای یونان بلژیک بحرین هلند واتیکان ! ! ! تا به حال یه اظهارنظر هم درباره سوریه کردند که دارن میرن کنفرانس ؟
در ضمن بانکیمون با این کارش ایران رو هم ردیف این کشورهای بی خاصیت قرار داده
پاسخ ها
دانیال
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
40 کشور رو دعوت کردن که بیشتر از 30تاشون محض پر شدن صندلی ها بوده
فقط ایران-روسیه-عربستان-آمریکا-نماینده اتحادیه اروپا-قطر-ترکیه-دولت سوریه-مخالفان سوریه
همین ها میومدن با هم به توافق میرسیدن مشکل سوریه حل بود (کلا کشورهایی که حامی مستقیم یکی از دو سمت درگیری هستن)
همکاری با دنیا با حفظ عزت ایران یعنی این.این نتیجه زحمات یک هفته ای دکتر ظریف می باشد
اولا ایران تنها نیست کشورهای غیرمرتبط دیگر را ببینید.
دوم دعوت مشروط به پذیرش توافق ژنو 1است.
ثالثا آنها کار خودشان را خواهند کرد با یا بدون ایران.
در خبرهاي قبلي بود كه ايران يك طرح چند مرحله اي را به روسيه داده براي حصول آرامش و صلح در سوريه كه بعد روسها با آمريكا در اين زمينه صحبت كنند...اين نشون مي ده الان آمريكا هم طرح ايران را پذيرفته كه بان كي مون از ايران دعوت كرده
من موندم لوکزامبورگ اون وسط چیکارست؟؟؟
توجه کنید آقای بان کی مون کفته است:
تهران همچون سایر کشورهای می داند که مفاد قطعنامه ژنو یک (30 ژوئن 2012 ) باید اجرایی شود.
معنی این جمله اینست که ایران باپیش شرط قبول توافقنامه ژنو 1 که درآن حضورنداشته است به این کنفرانش میرود. یعنی عقب نشینی ایران ازمواضع قبلی .
اگر بي رحمان سلفي كه به راحتي كودك را سر مي برند روي كار بيان يا در دولت احتمالي جديد مشاركت داشته باشند، با قدرت گرفتن رسمي آنها منطقه شاهد رشد طالبان ديگري خواهد بود
بنظر میرسد با دعوت ایران با کشورهای نامربوط مثل لوکزامبورک،مکزیک،بحرین و ....به کنفرانس قصد دارند ایران و سوریه را در اقلیت قرار داده و سناریو خود را تحت عنوان اجماع بین المللی مصوب کرده و فشار به سوریه و ایران را افزایش دهند.مسئولین مذاکره کننده باید بسیار هشیار بوده و پیش بینی های لازم را داشته باشند.
ایران باید سئوال کند که منظور از اینکه ایران می داند توافق ژنو 1 باید اجرایی شود چیست ؟ دوم از حضور کشورهای غیرمرتبط سئوال کند اگر کشور ایران که همسایه سوریه است حضورش این همه با اما و اگر روبرو بوده پس این کشورها به چه دلیل باید دعوت شوند
احسنت به این دیپلماسی. اگر در این اجلاسهای حضور پیدا نکنیم نمیتونیم حقمون رو بگیریم.
به هر ترتیب امیدوارم این جریان زودتر تمام بشه تا مردم سوریه از این بد بختی در بیایند
دعوت شدیم خوبه یا بد؟
باید به شدت مراقب بود. ما باید تا آخرین نفس از اسد حمایت کنیم و اجازه ندهیم برکنارش کنن.
پیروزی اسد نزدیک است انشاالله
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی