بازدید 15925

شهادت دیپلمات ایرانی در یمن در پی یک حمله تروریستی

یک دیپلمات ایرانی به ضرب گلوله افراد مسلح در صنعا پایتخت یمن ترور شد. هرچند طی ساعات اخیر اخبار ضد و نقیضی از وضعیت جسمانی وی منتشر شده بود، اما جدیدترین اخبار از تأیید خبر شهادت این دیپلمات حکایت دارد. گفته شده عناصر مسلح قصد ریودن این دیپلمات را داشته اند که به دنبال مقاومت وی، به سویش آتش گشوده اند.
کد خبر: ۳۷۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۹ 18 January 2014
شهادت دیپلمات ایرانی در یمن در پی یک حمله تروریستییک دیپلمات ایرانی به ضرب گلوله افراد مسلح در صنعا پایتخت یمن ترور شد. هرچند طی ساعات اخیر اخبار ضد و نقیضی از وضعیت جسمانی وی منتشر شده بود، اما جدیدترین اخبار از تأیید خبر شهادت این دیپلمات حکایت دارد. گفته شده عناصر مسلح قصد ریودن این دیپلمات را داشته اند که به دنبال مقاومت وی، به سویش آتش گشوده اند.

به گزارش «تابناک»، خبرگزاری رسمی یمن تأکید کرده عناصر مسلح قصد ربودن یک دیپلمات ایرانی را داشتند، ولی به دلیل مقاومت وی ناکام ماندند؛ بنابراین به سوی او آتش گشوده و پا به فرار گذاشتند. 

سایت یمن پرس نیز گزارش داد که این مقام مسئول مقابل منزلش در صنعا پایتخت یمن کشته شده است. خبرگزاری شینهوای چین نیز گزارش داد که دیپلمات ایرانی در این حمله کشته شده است. این در حالی است که شبکه خبری المیادین اعلام کرده است که این دیپلمات ایرانی به ضرب گلوله افراد مسلح درجنوب صنعاء مجروح شده است.

خبرگزاری الاخباریه یمن به نقل از یک منبع گزارش داد که یک مقام بلندپایه سفارت ایران در این حمله به شدت زخمی شده است. این منبع اعلام کرد که افراد مسلح سوار بر یک دستگاه خودرو قصد تلاش برای ربودن "اسدی" مسئول سفارت ایران در صنعا پایتخت یمن را داشتند که با مقاومت وی و همراهانش روبرو شدند و در نتیجه ربایندگان به سمت وی تیراندازی کردند و مجبور به فرار شدند.

این منبع تاکید کرد که مسئول ایرانی در این حمله از ناحیه سینه به شدت زخمی شده است که بلافاصله به بیمارستانی یمنی- آلمانی به بخش مراقبت های ویژه منتقل شد.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع بیمارستانی اعلام کرد که حال این دیپلمات ایرانی بسیار وخیم و خطرناک است ولی به دلیل اینکه به موقع به بیمارستان منتقل شده است، احتمال زنده ماندن وی بسیار بالا است.

در نهایت، خبرگزاری فرانسه و اسکای نیوز لحظاتی پیش اعلام کردند که دیپلمات ایرانی که امروز در صنعا هدف تیراندازی افراد مسلح قرار گرفته بود، کشته شده است.

این دومین بار است که  آدم رباها دیپلمات های ایرانی در یمن را می ربایند. آدم رباها چند ماه پیش نیز توانستند «نور احمد نور » مسئول سفارت ایران را بربایند که از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.

هنوز مقامات رسمی یمن به خبر ترور دیپلمات ایرانی واکنش نشان نداده‌اند.

تکمیلی

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد:با ابراز تاسف شدید دیپلمات ایرانی که بر اثر حمله تروریستی در یمن به بیمارستان منتقل شده بود بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیش از این اعلام کرده بود: ظهر امروز افراد یک گروه تروریستی در یکی از خیابان‌های شهر صنعا پایتخت یمن به یک دیپلمات سفارت کشورمان حمله‌ور شده و قصد ربودن وی را داشتند که در پی مقاومت دیپلمات کشورمان، تروریست‌ها مبادرت به تیراندازی نموده و متاسفانه در پی این اقدام دیپلمات ایرانی شدیدا مجروح شده و در حال حاضر در یکی از بیمارستان‌های صنعا تحت مداوا قرار دارد.

افخم با محکومیت شدید این اقدام علیه دیپلمات سفارت جمهوری اسلامی ایران در یمن اعلام کرد: بررسی ابعاد این اقدام تروریستی به طور جدی با مقامات ذیربط دولت یمن در دست پیگیری است.  
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۹
انتشار یافته: ۵۲
روح آقای اسدی شاد و یادش گرامی . خداوند با سیدالشهدا محشور کند .
پاسخ ها
علی
| United Kingdom |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
چند نفری که به اظهار نظر اولی رای منفی داده اند یعنی که چی؟ آیا با شاد بودن روح این شهید مخالفند ؟ آیا از اینکه او با سید الشهدا محشور شود مخالفند؟ اگر بستگان شما به رحمت ایزدی بپیوندند دوست ندارید که با سید الشهدا محشور شوند ؟ در اینجور مواقع همه با بازماندگان ابراز همدردی میکنند نه اینکه رای منفی بدهید بالاخره دوستان و بستگان شهید این کامنت ها را میخوانند و این درست نیست که به آن رای منفی داده اید. من از عصر که خبر شهادت دوستم را شنیدم خیلی ناراحت شدم و از دیدن رای منفی به این کامنت بیشتر ناراحت شدم . آخه چرا؟
واقعا دست وزارت خارجه درد نکنه بلده ابراز تاسف بخوره چرا ما باید در کشوری که دایما افرادی دیپلماتها رو میکشند کار بکنن اینا مزدور عربستان هستند و خود دولت یمن ازشون حمایت میکنن بهتره سفارت رو ببندیم.
هر چه فرياد داريد بر سر عربستان بزنيد.
لطفا یکی جواب سوالمو بده:ایا حمله به سفارت ایران در لبنان.مرگ تروریست برنامه ریز(ماجد الماجد.)شهادت تکنسینهای ایران در عراق.حمله تروریستی به مرزبانان در سراوان.حمله به زوار ایرانی در عراق و... نشانه چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
مرگ بر آل سعود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
در اینگونه ماجراها همیشه پای عربستان در میان است!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
نقشه تروریست ها برای فشار بر ایران به خاطر نقش آفرینی پر رنگ در مسائل منطقه
کرماشان
| United States |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
باید یه پاسخ دندانشکن بدیم.
باید جواب داد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
مشخصه همه برنامه ریزی عربستانه و اگر چند انفجار در ریاض اتفاق بیفته دیگه وهابی ها ازاین غلط ها نمی کنند
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
نشانه ایران قدرتمند است. و نشانه دشمنی عربستان با ایران. نتیجه آن هم تجزیه عربستان و رفتن سعودی ها برای همیشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
نشانه این است که بندر بن سلطان داره آخرین نفساهاشو میکشه
سلام خدا بر شهیدان
پاسخ ها
ابوذر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
خیلی دوست دارم بدونم این منفی دهنده ها کیان؟!
سفیر یمن اخراج کنید
تنها راه تمام شدن این اقدامات اولا مقابله مثل و ثانیا ضربه هایی سنگین به بدنه این گروهها از طریق نفوذ میباشد
یادمان هست در یک ادعای دروغ مبنی بر ترور سفیر عربستان در امریکا چه سروصدایی کردند حالا عربستان دومین شهید دیپلمات ما را زددرکمتر از یک ماه.
یک جور به اینها حالی کنید اگر شروع به زدن ککنیم هیچکدامشان در امان نیستند در هیچ جا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
حالا شما کوتاه بیا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
فکر کنم با تبر باید به ریشه زد
دیگه بسه تساهل...
البته تبعات داره برای کشور ولی بطور رسمی باید اینکار رو کرد یا باید خسارت سنگینی ازشون گرفت....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
مرد حسابی یعنی چی "شروع به زدن کنیم" پس فرق ما و اونا چیه. باید این مسئله رو با همکاری سازمانهای بین المللی و هماهنگی نیروهای با تجربه مثل سپاه قدس و ناتو پیش برد.
هنوز اون یه دیپلمات پیدا نشده خبر کشته شدن یه نفر دیگه میاد.
خب اگه یمن نمیتونه از جون دیپلمات ها حفاظت کنه چرا وزارت امورخارجه سفارت ایران رو تعطیل نمیکنه؟
مرگ بر حکومت آل سعود باید با این دولت سرکش به شدت برخورد شود.
زنده یا شهیدان ایران قهرمان
درودبر شهدای جمهوری اسلامی ایران
چرا یمن پاسخگو نیست
چرا یمن پاسخگو نیست
مگه با اين شرايط حساس نبايد بيشتر محافظت بشن كي بايد پاسخگو باشه...؟
شک دارید کار عربستان نبوده
شک دارید کار عربستان نبوده
سلام. خداوند با شهدا محشورش کنه و به خانواده اش صبر بده و اگه بچه خردسال داره خدا رحم کنه .
خدا لعنت کنه عاملان این حرکت تروریستی رو ، خدا به ویژه ریشه آل سقوط را بخشکونه که نه رحم داره نه انسانیت حالیشه و نه کسی مانع حمایت این رژیم پست از تروریست می شه. من یه سئوال دارم چرا برای دیپلمات های عربستان سقوطی در هیچ کشوری مشکلی پیش نمی یاد. بابا یکی جلوش دربیاد ، سگ هاری شده که پاچه می گیره .دیگه اینقده به اسم اتحاد مسلمانان ساکت نشینیم . با یه خبر دروغ چه معرکه ای گرفتن بعد ما وقتی 18 نفر از هموطنانمون رو اعدام کرد، در شرق کشور تحریک کرد.اون لبنانش و این هم یمنش و صدها مورد دیگه .خدا لعنتش کنه
مطمئن باشید نطفه سرنگونی آل سعود درعربستان از زمان حمله وهابیون وسلفیها..به کشورهای همسایه بسته شده است.مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید.درود بر شهدا
این دیپلمات شخص خاصی بوده؟
روح آقای ابوالقاسم اسدی همکار عزیزمان شاد یادم است وقتی میخواست عازم ماموریت شود بشوخی میگفت میرم شهید میشم و برمیگردم. یادش گرامی باد سلام و درود خدا بر شهیدان ، شادی روح همه شهدا و امام شهیدان صلوات
سلام
یواش یواش باید بپا خیزیم و حقمونو ازین ظالما بگیریم
روحشان با امام شهدا محشور باد
انشا الله
نمیدونم این محکوم کردن و پیگیری ها با دول مربوطه چه حاصلی داره ؟ شما را به خدا از قتل و ترور ایرانی ها در کشورهای عربی جلوگیری کنید .
اميدوارم مسئولين وزارت أمور خارجه با اقدامات جدى و موثر به وظيفه خطير و قانونى خود در حفظ جان ايرانيان و به ويژه ديپلمات هاى عزيز در خارج از كشور عمل كنند و نتيجه پيگيرى هاى خود را به مسئولين نظام و ملت شريف و مظلوم ايران گزارش نمايند.
آیا این همه دم از اقتدار زدن معنیش همینه که دست روی دست بگذاریم تا این سعودی های تروریست شکم چران ترسو اینگونه منافع کشورمان را تهدید کنند و ترور کنند !؟
خدا ذلیل کنه آل صعود
مثل روز روشنه کار عوامل عربستانه. عربستان بعد از تغییر معادلات سیاسی ایران با 5+1 و ناکامیهای تروریستهای سلفی در سوریه در حال توطئه علیه ایران است. باید بشدت مراقب بود.
کجا هستند منادیان مبارزه با تروریسم ؟؟ دولت سعودی صهیونیست با یک ادعا و خیال اینکه ایران قصد داشته سفیرش را در نیویورک بکشد دنیا را علیه ما بسیج کرد و علیه ما قطعنامه صادر کردند. اما الان به وضوح سفارت را حمله می کنند دیپلیمات را می کشند ولی کسی دم نمی زند. وای چه خواهد شد؟؟؟؟؟
در اعتراض به عدم امنیت کارکنان سفارت را بطور موقت تعطیل و کارکنان به تهران فراخوانده شوند تا با بررسی و دستگیری عاملان و ...عذر خواهی در صورت تضمین امنیت بازگردند. کمک ها هم تا اطلاع ثانوی به دولت یمن قطع شود
مرگ بر وهابیت ... !!! مرگ بر آنان که حتی بویی از انسانیت نبردند.اقتدار ایران را با این شهدا بیشتر خواهند کرد .نهضت عاشورا و انتظار مادام زنده خواهد ماند . ان شالله
خدایا ما در یمن چه میکنیم لطفا سفارت را تعطیل نمایید وقتی اینقدر نا امن هست
اقا حالا یمن کجا هست که ما اینهمه مسئول داریم اونجا باور کنید یه کاردار ساده همه اونجا رو جواب میده یکی از مسئولان رو دزدیدن یکی دیگه هم همینطور ترور شد
روحش شاد باد ،خدا به خانوادش صبري بده
این عربستانی ها نمیدونم چه مشکلی دارن ..... واقعا اختلاف بین این دوتا کشور تنها به نفع دولت های .... دنیاست . به چی میخوان برسن آدم میمونه . پول مخشون رو معیوب کرده
شک نکنید که کار وهابی های کثیف عربستان است . این که تا کی ایران می خواهد درمقابل کفتارهای وهابی سکوت کند من که نمی دانم.
این تروریستها همه پروده دست حکومت وهابی عربستان هستند.
یمن کشورخطرناکی است برای ایرانیان.پرسنل سفارت بایدتوهمان سفارتخانه زندگی کنندوبندرت بیان بیرون اونم باگارد.وزارت خارجه ازقبل بایدبفکرمیبودباتوجه به پرسنل قبلی سفارت دزدیده شده بود.سپاه بایست تمامی پرسنل سفارتخانه هاراتعلیم دهد.حفظ جان کارمندان بسیارمهم حیاتی است.
اگر با اون راننده مست عربستانی با اقتدار برخورد میشد امروز شاهد این مسائل نبودیم
این اقدامات تروریستی نشانه عصبانیت عربستان واربابش امریکا از شکست در سوریه است.وزارت خارجه باید فکری اساسی برای حفاظت از سفارتخانه ها و دیپلماتهایمان بیاندیشد.
بايد سياست خارجي سالهاي گذشته كه در يمن جاري بود تغيير كند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست