بازدید 20248
۷

واکنش زوج‌های جوان به وام 50 میلیونی

کد خبر: ۳۷۲۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۴ 18 January 2014
مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن به زوج‌هایی که قصد دریافت تسهیلات 50میلیون تومانی خرید مسکن (اوراق حق تقدم) دارند، توصیه کرد که اگر اقساط خود را به روش ساده بازپرداخت کنند، باید ماهانه 753 هزار تومان پرداخت کنند که حدود 9 میلیون و 500هزار تومان به نفع شان خواهد بود و همچنین بازپرداخت وام 12 ساله خواهد بود. (یعنی برای وام 50 میلیون تومانی، متقاضی باید در طول 12 سال، 108 میلیون و 432 هزار تومان بپردازد).
 
به نوشته دنیای اقتصاد، وی در ادامه در رابطه با بازپرداخت اقساط 50 میلیونی زوجین به روش پلکانی اظهار کرد: اقساط پلکانی ماهانه از 649 هزار تومان شروع و تا یک میلیون و 50 هزار تومان ادامه می‌یابد.

در همین رابطه تعدادی از زوج‌ها که متقاضیان بازار مسکن هستند، در واکنش به میزان مبلغ وام و شرایط بازپرداخت وام این چنین تاکید کردند: مسوولان مسکن در تهران یا در شهرستان محله‌‌ای را نشان بدهند که با 50 میلیون تومان، خریدار بتواند یک آپارتمان نقلی خریداری کند.

یکی از مصرف کننده‌ها در بازار مسکن عنوان کرد: این وام 50 میلیون تومانی نصف مبلغ خرید یک واحد مسکونی درجه دو در محله امن تهران را هم تامین نمی‌کند.

منتقد دیگری اظهار کرده است: اگر در شیوه بازپرداخت ساده وام قرار باشد ماهانه 750 هزار تومان فقط قسط پرداخت کنیم پس برای گذران زندگی چه بخوریم تا زنده بمانیم؟!
برخی دیگر هم به مسوولان مربوط  این چنین گلایه کردند: به جوان‌ها اهمیت بدهیم و تصمیم کارساز بگیریم، نتیجه اش شد وام 12 ساله با 15درصد سود؟!

50 میلیون تومان وام بدهند و در ازای آن 108 میلیون تومان پس بگیرند ! مگر یک زوج جوان چقدر درآمد دارد که بتوانند به مدت 12 سال ماهانه 750 هزار تومان قسط بدهد؟

انگار قرار بود پول ملی را تقویت کنند تا قیمت مصالح ساختمانی پایین بیاید تا هزینه ساخت‌وساز کاهش یابد نه اینکه از یک سو قیمت‌ها بالا بماند و فقط نقدینگی در قالب وام به بازار تزریق شود!
با این عملکرد مالکان همچنان یک کلام باقی می‌مانند به گران‌فروشی خود ادامه می‌دهند و این خریدار است که همیشه متحمل فشار است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳۵
انتشار یافته: ۷
گفتند وام کمک هزینه مسکن، نگفتند که وام برای خرید منزل و اسباب و اثاثیه. بگیر و صدات در نیاد و خدا رو شکر کن.
این وام هم به نفع اقشار پولداره و گرنه کارمند جماعت اگر ماهی 750 هزار تومن قسط بده دیگه چیزی براش نمی مونه
پاسخ ها
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
من با حقوق یک و نیم میلیونی ماهی یک میلیون تومن قسط میدم. الانم واسه یه باک بنزین لنگ موندم.
این وام پنجاه میلیونی که به درد زوجهای جوان نمی خورد لطفا وام برای رهن منزل برای آنها در نظر بگیرندکه حداقل همان پنجاه میلیون باشد در غیر اینصورت باید قید ازدواج و افزایش جمعیت را بزنند یکبار هم دولت حتی بدون بازپرداخت به جوانان کمک کند مگه چی میشه اگر اینکار را کنند حداقل نصف جوانهای مجرد ازدواج می کنند.
من كه زوج جوان بودم و دولت هم هواي ما نداشت وام 4 ميليوني مسكن ازبانك ملي گرفتم 20 ساله 12 توان پس دادم اقساطي . حالا كه مي خواهند هواي زوج جوان را داشته باشند 12 ساله بيش از دو برابر مي گيرند . در حالي كه من 20 ساله سه برابر پس دادم. يعني اينكه زوج هاي جوان امروز بايد گرانتر از زوج هاي جوان قديم بپردازند
با یک مقایسه متوجه میشویم که از آغاز تا کنون ... قدرت خرید مسکن توسط مردم همچنان رو به افول است ...حقوق معمول در ایران میدونی باید چقدر باشه؟ کارگر عادی اقلا! 1.5 میلیون ...
منی که مهندس عمران خوانده ام به طور میانگین سالانه باید 30 تا 40 هزار دلار درآمد داشته باشم ... یعنی ماهانه 10 میلیون تومان! ... چقدر حقوق دارم؟ در این وانفسای کاری و پولی ... ماهی 500 هزار تومن گیر اوردی سلام برسون
من خودم در شرف ازدواج هستم بهترین گزینه افزایش سال های باز پرداخت به 25 سال خواهد بود تا اقساط کاهش پیدا بکند.
چون با خارج شدن مسکن از سرمایگذاری کاذب 30 درصد تورم کاهش می یابد پس منطقی است نرخ بهره این وام را زیر 10 درصد بشود. بنظر من پرداخت 500 هزار تومان برای وام 60 میلیونی مناسب است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار