بازدید 22000
رئیس‌جمهور در نخستین سفر استانی؛

توافق ژنو یعنی تسلیم قدرت‌های بزرگ در برابر ملت ایران

نخستین سفر استانی حجت‌الاسلام روحانی به مقصد خوزستان در شرایطی آغاز می‌شود که جمعی از مقامات ارشد کشور و از جمله شمخانی و رضایی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و دبیر مجمع تشخیص، وی را در این سفر همراهی می‌کنند. برنامه‌های اعلام شده رئیس جمهور برای این سفر، نشان‌دهنده تفاوت‌های روشنی با سفرهای استانی در دولت‌های نهم و دهم است.
کد خبر: ۳۷۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۹ 14 January 2014
آغاز نخستین سفر استانی رئیس جمهور در دولت یازدهم
رئیس‌جمهور دقایقی پیش با هیأت همراه وارد فرودگاه اهواز شد؛ این نخستین روز سفر سه روزه رئیس‌جمهور به خوزستان است. ورود روحانی به فرودگاه به دلیل شرایط بد جوی و وجود مه غلیظ صبحگاهی با تأخیر انجام شد.

به گزارش «تابناک»، مسئولان شهرستانی و استانی و همچنین قشرهای گوناگون ‌‌مردمی، مراسم استقبال از روحانی را با شکوه خاصی‌ انجام دادند، به گونه‌ای که ترافیک سنگینی در مسیر فرودگاه اهواز نقش بسته و مردم پلاکارد به دست، ورود رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید را خوشاآمد می‌گویند.

بنا بر این گزارش، روحانی سه روز میهمان خوزستانی‌هاست و قرار است امروز در مصلای اهواز سخنرانی و پس از آن با جمعی از نخبگان و علمای استان دیدار کند.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، اکبر ترکان مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس جمهوری، شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، سیدمحمد علی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثار گران، محمدرضا صادق مشاور رئیس جمهوری، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت از جمله کسانی هستند که رئیس جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند.

محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهوری، محمد باقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهوری، حسام‌‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهوری، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و حمید چیت چیان وزیر نیرو نیز در این سفر حاضر هستند.

سخنان رئیس جمهور در فرودگاه

رئیس‌جمهور در آغاز ورود به استان خوزستان در تشریح برنامه‌هایش به این استان اظهار داشت: دولت تدبیر و امید، یکی از برنامه‌هایش دیدار با مردم استان‌های ‌کشور است تا هم نظریات و هم خواسته‌های مردم را از نزدیک بشنود و این امر را وظیفه خود می‌داند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: مردم خوزستان هشت سال مقاومت کردند و شهر‌ها و روستاهای این استان ظالمانه اشغال شد، ولی با ایثار خود در کنار رزمندگان اسلام، سرزمین خود را پس گرفتند. اینجا استان مقاومت است و طبیعی است ‌دیدار با این مردم بزرگوار و عشایر بزرگوار عرب، لر، بختیاری و سایر قشرهای مردم برای ما بسیار مغتنم است تا آن‌ها را از نزدیک ببینیم.

وی ادامه داد: به دلیل ضیق وقت، دیدار مردمی عمدتا با مردم اهواز، خرمشهر و آبادان خواهد بود و برنامه‌هایی نیز همچون دیدار با فرهیختگان، نخبگان، علما، طلاب و خانواده شهدا خواهیم داشت.

سخنان رئیس‌جمهور در جمع مردم خوزستان


رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه «ما در شرایط فعلی نیازمند هجرت هستیم»، این هجرت را هجرت از اوضاع کنونی به شرایط مطلوب عنوان کرد.

روحانی که در اجتماع مردم خوزستان در مصلای اهواز سخن می‌گفت، با بیان این مطلب، هجرت مورد نظر خود را هجرت از شرایط رکودی و تورم و گرانی و بیکاری به شرایط اشتغال معرفی کرد.

مصمم به هجرتیم


روحانی در ادامه با بیان اینکه «ما روابطمان را با جهان بر مبنای منافع این ملت تنظیم می‌کنیم»، تأکید کرد: ما مصمم به هجرتیم. هجرت از شرایطی که از شأن ملت بزرگ ایران نیست تا رسیدن خواست تا مطلوب ایران.

وی ادامه داد: این هجرت، هجرت از جامعه‌ای است که دیگران برای ما شکاف ایجاد کردند، به یک جامعه متحد.

رئیس‌جمهور این هجرت را هجرت به شرایطی معرفی کرد که ایران از جایگاه شایسته در سطح جهان برخوردار باشد.

روحانی همچنین با اشاره به اینکه تا چند روز دیگر توافق ژنو اجرایی خواهد شد، گفت: توافق ژنو یعنی تسلیم قدرت‌های بزرگ در برابر ملت ایران و شکستن دیوار تحریم.

از منافع و مصالح این ملت دفاع می‌کنیم


رئیس‌جمهور با بیان اینکه «امروز پس از خلق حماسه سیاسی ملت بزرگ در ۲۴ خرداد همه جهان در برابر عظمت این ملت به ناچار سر فرود آورده‌اند»، خاطرنشان کرد: ما به حول قوه الهی از منافع و مصالح این ملت دفاع می‌کنیم و به عنوان سربازان خط مقدم شما مردم در کمال قدرت از کشور و منافع ملی حراست می‌کنیم.

تا سه سال آینده همه زمین‌های خوزستان را آماده کشت می‌کنیم


وی درباره مسائل استان خوزستان نیز گفت: این سرزمین، ‌سرزمینی است که هر مقدار این دولت برای تلاش و سرمایه‌گذاری کند، کم است. اولین قدمی که دولت پیش از آغاز این سفر برداشته و بحث‌هایش را انجام داده و به حول قوه الهی شروع می‌کند، احیای کشاورزی استان خوزستان است. ما برای آباد کردن ۵۵۰ هزار هکتار سرزمین استان به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیازمندیم که این رقم در دولت پیش‌بینی شده است.

روحانی در ادامه افزود: ما از طریق صندوق توسعه در طول سه سال آینده همه زمین‌ها را آماده کشت می‌کنیم. در سفر رهبری در حدود هفده سال قبل این برنامه مورد تأکید قرار گرفته و قدم‌هایم هم برداشته شده ‌که باید تکمیل شود. امروز رئیس‌جمهور قول می‌دهد ‌همه توان دولت برای انجام این پروژه بکار گیرد.

برنامه دولت برای احیای کارون


رئیس‌جمهور همچنین در مورد رودخانه کارون اظهار کرد: کارون یعنی شریان حیات استان خوزستان، ‌‌کارون یعنی رودخانه‌ زیبایی‌ها، ‌برای احیای این رودخانه شورای عالی آب دولت تصمیم گرفت از سرشاخه‌های کارون جز برای آب آشامیدنی هیچ اقدام دیگری صورت نگیرد و هر طرح و پروژه‌ای که جزو برنامه بود اکنون متوقف می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه «برای احیای کارون باید مانع وارد شدن فاضلاب به این رودخانه شویم»، خاطرنشان کرد: طرح تصفیه شهر اهواز به سرعت پیگیری می‌شود ما این موضوع در دولت مورد بررسی قرار داده‌ایم و طرح تکمیل این پروژه‌ها را با دادن سرعت لازم در زمانی کوتاه که بعدا اعلام می‌کنم به اتمام می‌رسانیم؛ البته پروژه حل مسأله فاضلاب شهرهای دیگر استان نیز در دستور کار است.

آب آشامیدنی اهواز هفته آینده وصل می‌شود


به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور در ادامه سخنرانی خود در جمع مردم اهواز، به مسأله آب در شهرهای ‌استان خوزستان از جمله شهرهای اهواز، خرمشهر و آبادان اشاره کرد و گفت: ان‌شاءالله به حول و قوه الهی آب آشامیدنی اهواز هفته آینده وصل خواهد شد.

روحانی با بیان اینکه «برای خرمشهر و آبادان نیز تلاش‌های پیگیری انجام خواهد شد تا در آنجا نیز در زمان کوتاهی این موضوع محقق شود»، به طرح‌های دیگری در مورد استان خوزستان اشاره کرد و افزود: از جمله این طرح‌ها، قطار شهری در اهواز و آزادراه بین بندر امام خمینی (ره) و تهران است که باقی مانده آن باید تکمیل شود.

وی به مشکلات شهرهای خرمشهر و آبادان نیز اشاره کرد و گفت: آن‌ها سمبل مقاومت استان خوزستان در دوران دفاع مقدس هستند. مردم این شهر‌ها در برابر متجاوزان مقاومت کردند.

حضور هیأتی از عراق در ایران برای بررسی لایروبی اروند


رئیس‌جمهور تأکید کرد: برای آبادانی خرمشهر و آبادان دو طرح مدنظر است که از جمله این طرح‌ها، پاکسازی و لایروبی اروندرود است و ما باید این کار را با توافق دولت عراق به ثمر برسانیم.

روحانی با اشاره به سفر چندی پیش نخست‌وزیر عراق به ایران، افزود: در جریان سفر نخست‌وزیر عراق به تهران ‌‌مفصل با ایشان صحبت کردیم و به او گفتیم که یکی از راه‌های مهم برای آبادانی آبادان، خرمشهر، بصره و... پاکسازی و لایروبی اروندرود است و توافق کلی در این زمینه ‌شده و هم اکنون نیز هیأتی از بغداد در تهران است.

وی خطاب به مردم خوزستان ادامه داد: ما تلاش خود را در این مسیر ادامه می‌دهیم تا در اروندرود نه تنها کشتیرانی انجام و آبادانی ایجاد شود، بلکه بتوان بخشی از بیکاری که شما به حق برای رفع آن شعار دادید برطرف کنیم.

مصمم هستیم آبادان و خرمشهر را ‌‌منطقه آزاد اروند اعلام کنیم


روحانی با بیان اینکه «امروز شرایط منطقه آزاد اروند مناسب نیست»، اظهار کرد: دولت مصمم است که کل آبادان و خرمشهر را به عنوان منطقه آزاد اروند اعلام کند.

رئیس‌جمهور افزود: طرح‌هایی که اشاره کردم، موجب شکوفایی و حرکت در این استان خواهد شد. طرح اولی که به آن اشاره کردم، موجب می‌شود که تا سه سال ۵۵۰ هزار هکتار به همت مردم و تلاش دولت زیر کشت برود و ۳۰۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند.

می‌توانیم خوزستان را به شرایط مطلوب برسانیم


روحانی در ادامه با بیان اینکه «ما می‌توانیم با اقدامات مؤثر، خوزستان را از اوضاع کنونی به شرایط مطلوب برگردانیم»، گفت: البته در شهرستان‌های دیگر نیز طرح‌های دیگری مورد توجه است که ان‌شاءالله در برنامه‌های مختلف و در رادیو و تلویزیون به عرض ملت ایران خواهیم رساند.

سخنرانی رئیس‌جمهور به زبان عربی

وی ادامه سخنان خود را به زبان عربی انجام داد و به قشرها و طوایف عرب منطقه خوزستان سلام و ارادت خود را ابراز کرد و گفت: خوشحالم که بین شما غیور‌مردان دیار خوزستان هستم. ما شجاعت شما را فراموش نمی‌کنیم.

رئیس‌جمهور خطاب به مردم خوزستان گفت: شما شخصیت‌های بزرگی را به تاریخ تقدیم کرده‌اید و همچنین نمادهای ادبی و فرهنگی و دینی همچون دعبل خزایی،‌‌ ابی نواس و علی بن مهزیار را داشته‌اید.

روحانی همچنین گفت: شکی نیست ‌شما می‌توانید مشکلاتتان را پشت سر بگذارید؛ مشکلاتی که متأسفانه ایجاد شده ‌اما مطمئن باشید ‌ما در دولت جدید به همه آنچه ‌شما و قومیت‌ها اهمیت می‌دهید،‌‌ اهمیت خواهیم داد و این متضمن‌‌ همان شعار ما در دولت جدید است.

رئیس‌جمهور در سخنرانی خود به زبان عربی افزود: ما امروز خدا را شاکریم که توانسته‌ایم به شهر شما بیاییم، شما را زیارت و از چنین فرصت بزرگی استفاده کنیم. ان‌شاءالله بار دیگر به این شهر سفر خواهم کرد و از میزبانی شما متشکرم و دست تک تک شما را با محبت و گرمی می‌فشارم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۵۱
انتشار یافته: ۲۸
خیلی مردی روحانیی.... تا الان سفر استانی را به تاخیر انداخت تا فقط وعده وعیید الکی نده بلکه از توافق بگه از به رونق افتاده گمرک خوزستان و ...... وعده راستین به مردم بدهد...زنده باد..
امیدواریم این بار سفر ریاست جمهور سود و نتیجه ای داشته باشه و مثل سفرهای رئیس جمهور قبلی نباشه.
سلام .....
زمان سفر ها به باقی شهر ها معلوم نیست؟؟؟ مشهد کی میان؟؟
روحانی دوستت دارم
سفر ریاست جمهوری و هیئت همراه به استان های مختلف تاثیر عمیقی بر روابط مردم و حمایت آنان از دولت دارد و امیدوارم فقط ب] آنچه که قول داده می شود عمل شود و مطمون هستم که دولت آقای روحانی در این کار موفق خواهند بود .انشاء الله
اولش می گی برد برد بعدش میگی تسلیم قدرتهای بزرگ والا اونها هر چه مد نظر شان بو به اون رسیدن نمی دونم چگونه میکی تسلیم
اینکه آقایان شمخانی و رضایی آقای رئیس جمهور را در این سفر همراهی می نمایند کار بسیار جالب و پسندیده ای می باشد امیدواریم اتحاد مسئولین باعث تسریع درپیشرفت این استان عزیز شود.
دست شا درد نکند به استان خوزستان آمدید ولی مردم شهرستان هندیجان خواهش کردند که هیتیی را به این شهرستان بفرستید تابا مشکلات مردم بیشتر آشنا شوید همش به شوشتر ودیگر به شهرها استان خوزستا ن نچسبید
درود بر روحانی
مث اینکه قرار نبوده استقبال به صورت خیابانی باشه و اصلن خود دولت هم نمیخواسته اینکار انجام بشه ولی به دلیل حضور خود مردم این کار صورت گرفته
باسلام از جناب رییس جمهور محترم در خواست وام از بانک های دولتی را دارم با تشکر
من توو خوزستان که بودم قسمت های لرنشینش واقعا زیاده که باعث تعجب من شد .. قبل از اون گمان میکردم خوزستان عرب نشین هست ت اما بعد از اینکه مدتی اونجا بودم و خیلی جاهای خوزستان سفر داشتم متوجه شدم لرها و بختیاریاش تعدادشون بسیار زیاده اما زیاد بهشون با نمیدن شاید بخاطر صاف دلی و کم توقع بودنشان هست.واقعا درک نمیکنم
ما که ندیدیم تسلیم اونا رو. جوجه را آخر پاییز می شمورندروحانی. اونها فقط در برابر مقاومت ما تسلیم میی شوند
به خواست خدا اقای روحانی امید را در دلهای ایرانیان شعله ور میکند
ایا این توافق باعث ارزانی خواهد شد؟ ملت از بیکاری رهائی خواهد یافت؟ جوانان مشغول بکار خواهند شد؟ و.......اگر چنین باشد حق با شما است در غیر این صورت
زنده باد دیپلماسی قهرمانانه
ازتوافقات ومفاد توافقنامه ژنو معلوم است که قدرتهای بزرگ سر فرود آوردند ؟؟؟؟!!!!!؟؟؟؟
بابا جان تو را به خدا با دنیا با منطق صحبت کنید ، دیگه تاب و نوان تحریم بیشتر نداریم ، حالا هم ما گنده دنیا شدیم ، آخرش چی
آقای روحانی ایکاش حق خوزستان و مردم مظلوم این خطه زر خیز که ثروت یک کشور را در خود جای داده بتوانی ادا کنی انشالله
سخنان خوبي بود اميد است عملي شود دكتر روحاني متشكريم
سفر روحانی سفری حساب شده به دور از شعارو تصمیمات خلق الساعه
خدارو شکر بلاخره انگار وقت این رسیده که به خوزستان هم توجهی بشه
وقعا حق این استان غنی نیست که در عقب ماندگی بماند
روحــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانی متشکریم!!!
تسلیم قدرت های بزرگ در برابر ایران ؟
کی گفت همه زمین های خوزستان را آماده کشت می کنیم
من اینجور فکر نمیکنم
قدوم مبارک ریاست جمهوری و همراهان راه به استان عزیزمان خوزستان را گرامی میداریم
ان نظر اقای ریس محترم جمهوری است والا مذاکره هسته ای با این رویکرد به ضرر ایران است جوجه را در پاییز میشمارند
هر روز یه تحریم جدید داره اضافه میشه بعد توافق یعنی تسلیم قدرت‌های بزرگ در برابر ملت ایران!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار