بازدید 3940

مجلس برای افزایس تعداد نمایندگان طرح می‌دهد

کد خبر: ۳۷۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۶ 13 January 2014
نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، با اشاره به پایان‌ مهلت وزارت ‌کشور برای ارائه لایحه افزایش ‌تعداد ‌نمایندگان در مجلس، گفت: قطعا مجلس خود وارد عمل می‌شود.

محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با خانه ملت، از پایان یافتن مهلت یک هفته‌ای وزارت کشور برای ارائه لایحه افزایش تعداد نمایندگان در مجلس خبر داد و گفت: کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس هفته گذشته مهلت یک هفته‌ای را برای ارائه این لایحه در نظر گرفت، اما متأسفانه تاکنون وزارت کشور هیچ اقدامی برای ارائه این لایحه انجام نداده است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای سلامی، با بیان اینکه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس روز (دوشنبه 30 دی) تشکیل جلسه خواهد داد، افزود: در صورت کم‌کاری وزارت کشور در ارائه لایحه افزایش تعداد نمایندگان به مجلس، به‌طور حتم کمیسیون طرح افزایش تعداد نمایندگان را که از مجلس هشتم تدوین شده در دستور کار خود قرار می‌دهد.

وی در تشریح طرح افزایش تعداد نمایندگان در مجلس، گفت: بر اساس قانون به ازای هر 150 هزار نفر واجد شرایط رأی یک نماینده باید در مجلس حضور داشته باشد، اما این موضوع هم‌اکنون در انتخابات مجلس رعایت نمی شود، از این رو در 16 سال اخیر هیچ نماینده‌ای اضافه نشده است.

کولیوند با اعلام اینکه با توجه به تعداد واجدان شرایط برای شرکت در انتخابات مجلس، هم‌اکنون 500 نماینده باید در مجلس فعالیت داشته باشند، افزود:‌ بر اساس قانون هر 10 سال، حداکثر 20 نماینده باید به تعداد کل نمایندگان مجلس افزوده شود.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، از حضور عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در نشست روز (دوشنبه 30 دی) این کمیسیون خبر داد و گفت: رحمانی‌فضلی با حضور در نشست کمیسیون به سؤالات نمایندگان پاسخ می‌دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار