بازدید 6696

اسنودن چقدر اسناد جاسوسی در اختیار دارد

کد خبر: ۳۷۰۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۲ 10 January 2014
یک رسانه روسی اعلام کرد: ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا 7/1 میلیون فایل جاسوسی و اطلاعات مربوط به عملیات نیروهای مسلح آمریکا را در اختیار گرفته است.

به گزارش ایرنا، رادیو دولتی صدای روسیه روز جمعه در گزارشی اعلام کرد: بخش عمده فایل هایی که اسنودن در اختیار دارد به عملیات ارتش آمریکا، نیروی دریایی و هوایی این کشور مربوط می شود.

در این گزارش آمده است: انتشار تعدادی از این اسناد سری و محرمانه به فعالیت های جاسوسی آمریکا ضربه وارد کرده است.

رسانه روسی با استناد به اطلاعات پنتاگون اعلام کرد: قبلا تصور می شد که افشاگری های اسنودن فقط به فعالیت سازمان های جاسوسی آمریکا مربوط است، اما اطلاعات جدید حاکی از ابعاد به مراتب گسترده تر این افشاگری هاست که عملیات جاری نیروهای مسلح این کشور را هم دربر می گیرد.

به گزارش خبرنگار صدای روسیه از واشنگتن، اقدامات اسنودن دولت آمریکا را مجبور کرده است در شرایط برای دسترسی به اسناد محرمانه این کشور تجدید نظر کند.

ادوارد اسنودن از ماه ژوئن سال جاری میلادی در مسکو به سر می برد و در ماه سپتامبر از این کشور پناهندگی سیاسی موقت گرفته است.

افشاگری های اسنودن که از طریق برخی رسانه های غربی از جمله روزنامه انگلیسی گاردین صورت گرفت، پرده از جاسوسی های گسترده آمریکا در سطح جهانی کنار زده و مسایل و مشکلات زیادی را در روابط واشنگتن با کشورهای مختلف ازجمله متحدان نزدیکی همچون آلمان به وجود آورده است.

اسنودن به تازگی با اشاره به ابعاد جهانی جاسوسی های آمریکا گفت: از افشاگری جاسوسی های سازمان های اطلاعاتی آمریکا پشیمان و متاسف نیستم.

وی افزود: گزارش کارشناسان مستقل آمریکایی درباره جاسوسی های الکترونی که با موافقت کاخ سفید انجام گرفته، گام نخست ولی مهم است.

وی اضافه کرد: اما این گام برای حل مساله جاسوسی و استراق سمع غیرقانونی توسط آمریکا کافی نیست.

اسندون گفت: این گزارش به منظور اعتمادسازی جامعه آمریکا نسبت به فعالیت های سازمان های اطلاعاتی این کشور تهیه شده است.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به تازگی در باره اسنودن گفت: افشاگری های اسنودن چهره واقعی سیاستمداران را برای میلیون ها نفر آشکار کرد.

وی افزود: من هیچگاه با اسنودن دیدار نکرده ام اما این مرد جوان برای من شخصیت جالبی است. اسنودن توانست اقدامات سیاستمداران بزرگ را برای مردم آشکار کند و این از خدمات وی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی