بازدید 19727

دوستی تلفنی، دختر ۱۶ساله را به دام آدم‌ربايان انداخت

کد خبر: ۳۷۰۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴ 09 January 2014
پسر جواني که پس از برقراري ارتباط تلفني با دختر ۱۶ساله شيرازي، او را به مشهد کشاند و به گروگان گرفته بود تا مبالغي را از پدر دختر اخاذي کند به همراه همدستش در چنگ کارآگاهان پليس آگاهي خراسان رضوي گرفتار شد.

به گزارش خراسان، رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي در تشريح اين پرونده به خراسان گفت: حدود ۶ماه قبل پسر جواني به طور اتفاقي شماره تلفن دختري در شيراز را گرفت و همين موضوع موجب يک دوستي تلفني شد.

سرهنگ کارآگاه حسين بيدمشکي افزود: پس ازگذشت چند ماه از ماجراي اين دوستي، پسر جوان چنين وانمود مي کرد که آشناياني در مراکز نظامي دارد و با صداهايي که از دختر ۱۶ساله ضبط کرده است، مي تواند با آبرويش بازي کند.

او با اين ترفند اقدام به تهديد دختر مذکور کرد و اظهار داشت که اگر به مشهد نيايد با رديابي تلفنش به شيراز مي رود و پدرش را به قتل مي رساند.

اين مقام انتظامي خاطرنشان کرد: دختر نوجوان که از تهديدهاي وي ترسيده بود چند روز قبل سوار اتوبوس مي شود و بدون اطلاع خانواده اش به مشهد مي آيد تا با التماس، پسر جوان را از اين کار منصرف کند.

 اما وقتي به مشهد مي رسد پسر جوان او را به منزل يکي از بستگانش مي برد و با گرفتن گوشي تلفن همراه و طلاهايش، وي را در اتاقي زنداني مي کند اما در عين حال چنين عنوان مي کند که قصد ازدواج با او را دارد!

سرهنگ بيدمشکي اضافه کرد: در همين حال زني که دختر مذکور در منزل او نگهداري مي شد، با خانواده دختر ۱۶ ساله تماس مي گيرد و به آنان مي گويد براي آزادي دخترشان بايد مبلغي را به شماره حسابي که در اختيار آنان مي گذارد، واريز کنند.

رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي خاطرنشان کرد: خانواده دختر که از اين ماجرا هراسان شده بودند، بدون اطلاع پليس مبلغي را به شماره حساب مذکور واريز مي کنند اما آدم ربايان که دچار طمع شده بودند، دختر را آزاد نمي کنند و او همچنان در بند گروگانگيران اسير مي ماند.

 وي گفت: به دنبال اين ماجرا، خانواده دختر شکايتي را در شيراز مطرح مي کنند که پيگيري ماجراي آدم ربايي با ارسال نيابت قضايي از شيراز به کارآگاهان پليس آگاهي خراسان رضوي محول مي شود.

سرهنگ حسين بيدمشکي تصريح کرد: در پي اعلام اين شکايت، بلافاصله گروهي از کارآگاهان مبارزه با سرقت هاي مسلحانه و آدم ربايي به فرماندهي سرهنگ غلامي ثاني (رئيس اداره جنايي پليس آگاهي)،رسيدگي به اين پرونده را در دستور کار قرار دادند و با استفاده از شگردهاي فني موفق شدند منزلي را در محدوده شهرک کوشک مهدي مشهد شناسايي کنند اما مرد معتادي که در اين منزل زندگي مي کرد، به کارآگاهان گفت: من از حدود يک ماه قبل اين منزل را که متعلق به زني است اجاره کرده ام.

رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي در ادامه افزود: بررسي مشخصات مالک منزل مشخص کرد که او از بستگان نزديک متهم تحت تعقيب است بنابراين با راهنماي مالک منزل، کارآگاهان به اطلاعاتي دست يافتند که نشان مي داد دختر ۱۶ساله در منزل ديگري در همان محدوده نگهداري مي شود.

وي گفت: کارآگاهان دايره مبارزه با سرقت هاي مسلحانه و آدم ربايي در يک عمليات غافلگيرانه وارد منزل مذکور شدند و دختر نوجوان را که در گوشه اتاقي کز کرده بود، نجات دادند که در همين حال دو متهم نيز دستگير و به پليس آگاهي هدايت شدند.

سرهنگ بيدمشکي اضافه کرد: پسر جوان که متاهل و داراي دو فرزند است، مدعي شد که قصد ازدواج با دختر را داشته است اين درحالي بود که طلاها، مدارک و گوشي تلفني که از گروگان خود گرفته بود را نيز تحويل داد.

وي گفت: به دستور مقام قضايي تحقيقات از متهمان به آدم ربايي ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۳
تو مدارس علی الخصوص مدارس دخترانه باید آگاهی داده بشه نسبت به وضعیت جامعه.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
واقعا خیلی از جوانان ما قدرت فکر کردن و تصمیم گیری مستقل و اصولی را بلد نیستند.
ناشناس110
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
چقد بعضیا....ین
به فرزندان خود اگاهی بدهید و دوست باشید تا ان ها بتوانند در چنین موقعیت هایی،بدون ترس ،گرفتاری های خود را بگویند و بیشتر بار این مسولیت بدوش انوزش و پرورش و اموزگاران،انجمن خانه و مدرسه و مشاوران انها می باشد.
با سلام
واقعاً سن نوجوانی سنی است که ناپخته است و بایدبوسیله والدین راهنمایی شوند . انشااله با انعکاس این اخبار دختران دیگر فریب نخورند.
والدين عزيزفاصله ها روبابچه هامون كم كنيم تاباما راحترباشن ازاسترس وحالات دخترخانمو م بايدخانوادش مطلع ميشودن اشتباه دوم اين خانواده واريزپول وعدم هماهنگي بامامرلن بودحالاخداروشكربخيرگذشت ممنون اززحمات پرسنل انتظامي
خیلی ممنون اقا معلم
فقر و بي فرهنگي جامعه نوين ايراني
یعنی چی؟؟؟؟!!!
"" بدون اطلاع خانواده اش به مشهد مي آيد تا با التماس، پسر جوان را از اين کار منصرف کند.""
پاسخ ها
رهام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
چرنده بابا، مثلا خواستن آبروی دختر رو حفظ کنند
با عقل جور در نمیاد یعنی. اینقدر ترسیده بوده که از شیراز پا شده تنهایی رفته مشهد.
این واقعی بود.........ولی در هر حال اینجا والدین مقصرن
ایران
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار