بازدید 23283
مسئولان نامه‌نگاری می‌کنند و تخریب میراث سبز تهران ادامه دارد؛

تخریب «باغ معنوی»، یعنی زمین‌خواری لزوما پنهانی نیست! +اسناد

خیلی پیش از آنکه ماجرای رانش زمین پروژه ایران زمین و مالک مشهورش بر سر زبان‌ها افتاده و معلوم شود ‌پهنه‌بندی تعیین شده چگونه می‌تواند با مصوبه یک کمیسیون از عمارت دو، سه طبقه به برج سی و هشت طبقه جابجا شود، باغ معنوی در حال جان باختن بود؛ جان باختنی که به گواه اسناد، بسیاری از مسئولان از آن آگاه شدند، ولی چند روزی است که خبر می‌رسد آغاز شده است!
کد خبر: ۳۶۷۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵ 30 December 2013
هر چه ‌مسئولان تأکید می‌کنند که برای مقابله با مشکلاتی که کلان‌شهر تهران را تهدید می‌کند و با توجه به آلودگی روزافزون هوا، باید در توسعه فضای سبز همت گمارد، شنیدن رخدادهایی مشابه آنچه برای «باغ معنوی» روی داده، نشان می‌دهد که راه درازی برای تثبیت وضعیت موجود در پیش ‌داریم، چه برسد به بهبود اوضاع!

به گزارش «تابناک»، خیلی پیش از آنکه ماجرای رانش زمین بر اثر گودبرداری غیراصولی پروژه ایران زمین و مالک مشهورش بر سر زبان‌ها افتاده و معلوم شود که پهنه‌بندی تعیین شده بر اساس طرح تفصیلی پایتخت چگونه می‌تواند با مصوبه یک کمیسیون تا آنجا دچار استحاله شود که مجوز عمارت دو سه طبقه به برج سی و هشت طبقه جابجا شود، اتفاقاتی رقم خورده بود که کم از آن نداشت اما کمتر مجال رسانه‌ای شدن یافته و به آن پرداخته شده بود.

از جمله آن‌ها، صدور مجوز تغییر کاربری یکی از معدود باغ‌های باقی مانده از باغ‌شهر تهران قدیم به نام باغ معنوی است که مالکیت آن در اختیار بانک ملت است و به لطف شهرداری منطقه یک و با عنایت به مصوبه کمیسیون ماده ۵، روز به روز به تخریب و نابودی نزدیک‌تر می‌شود، در حالی که بر اساس پهنه بندی تعیین شده در طرح تفصیلی شهر، در پهنه حفاظت ویژه فضای سبز (G ۳۲۳) قرار گرفته است.

این در حالی است که پس از بروز نخستین تخریب‌ها در این باغ، با شکایت اهالی منطقه و به مرور زمان، تمامی نهادهای مرتبط در جریان ماجرا قرار گرفته و موج نامه نگاری آغاز شد؛ از شهرداری و فرمانداری گرفته تا نیروی انتظامی و سازمان محیط زیست و ... .

و کار تا آنجا پیش رفت که مراتب دوباره در فروردین و اردیبهشت ‌امسال به اطلاع دفتر ارتباطات مردمی بیت رهبری نیز رسیده و از طریق آن مرجع به نهادهای قانونی ارجاع داده شد تا ‌پیگیری شود، ولی اکنون خبر می‌رسد که نه تنها طرح پرونده در مرجع قضایی و اعلام رأی نیز مانع از تداوم روند تخریبی این باغ بیست و دو هزار متری نشده، بلکه پروانه ساختمانی (به شماره ۱۰۰۲۱۷۵۰ مورخ ۱۴/۷/۹۲) که شهرداری منطقه یک تهران صادر کرده، بار دیگر باغ را پر کرده از صدای غر‌ش موتور ماشین آلات سنگین ساختمانی که می‌خواهند درختان را کنده و زمین را برای بنا نهادن دست‌کم هفت برج یازده طبقه تسطیح کنند!

حالا پای پرونده به کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی هم باز شده و نمایندگان مجلس در مصاحبه‌های متعدد درباره باغ معنوی سخن گفته و حتی وعده داده‌اند، دست‌های پشت پرده ماجرا را رو می‌کنند، ولی آخرین تصاویر منتشره از باغ حکایت از آن دارد که مالک با قدرت دست به کار شده و ‌پیش می‌رود: یعنی مجوزی که دریافت کرده آنچنان پشت گرمی‌ ایجاد کرده که به رغم مخالفت نهادهایی مانند محیط زیست و شورای شهر، برای تخریب باغ کافی است که اگر غیر از این بود، مگر کسی جرأت داشت باغ معنوی را با وجود حساسیت‌های ایجاد شده و اطلاع مسئولان تخریب کند؟!


شاید بد نیست این تصاویر را دیده و بعد به روایت اسناد، سری به نامه‌نگاری بی اثر مسئولان بزنیم تا دریابیم که باید بیشتر چیزهایی را که راجع به زمین خواری شنیده‌ایم، ‌دور بریزیم، به ویژه آنکه پرونده باغ معنوی ثابت می‌کند زمین خواری لزوما پنهانی نیست، بلکه کافی است به روشی خاص مجوز گرفت و فارغ از اینکه این مجوز قانونی‌ است یا نه، حتی زمانی که نهادهای ذیربط مشغول بررسی این سؤال و پرسش‌های بیهوده دیگر هستند، دست به کار شد!

بر پایه طرح جامع و تفصیلی تهران، در پهنه بندی G۳۲۳یا‌‌ همان «حفاظت ویژه فضای سبز»، تراکم ساختمانی صفر درصد است و احداث ساختمان مسکونی به کل در زیر پهنه G۳۲ مطلقا ممنوع عنوان شده است (بند۲-۴-۱ تبصره ۶). جدای ممنوعیت ساخت و ساز مسکونی، هرگونه ساخت و ساز در این پهنه بندی [منظور احداث ساختمان با کاربری غیر مسکونی است و این مهم در تبصره ‌تأکید شده است] بر اساس مقررات، صرفا بنا بر طرح‌های ویژه مصوب کمیسیون ماده ۵ با حداقل بنا و سطح اشغال متناسب با زمین به قرار زیر مجاز است:
ده درصد سطح اشغال در قطعات زمین تا هزار متر مربع،
برای اراضی بیش از هزار متر تا پنج هزار متر، معادل پنج درصد سطح اشغال،
برای اراضی بیش از پنج هزار متر مربع [مثل باغ معنوی] معادل سه درصد سطح اشغال لکن حداکثر تا ۵۰۰ متر مربع زیربنا. (بر اساس بند ۹-۲-۴-۱ کتاب ضوابط و مقررات طرح تفصیلی شهر تهران)
علاوه بر آن باید افزود همه زیرپهنه‌های این پهنه (G) مشمول کاربری‌های تثبیت شده بوده و هرگونه تغییر کاربری در این پهنه‌ها ممنوع است (بند۲-۴-۱ تبصره ۷).

ماجرا هنگامی عجیب‌تر می‌شود که بدانیم به موجب بند ۱۰-۲-۴-۱، همه زمین‌های ‌موجود در زیر پهنه‌های G۱و G۳ به صورت فضای عمومی نیست و باید توسط شهرداری تملیک شده و به فضای سبز تبدیل و نگهداری شود.
پاسخ شهردار ناحیه چهار شهرداری منطقه یک تهران به کلانتری 123 نیاوران. این نامه سه بند دارد که در بند دوم آن تاکید شده که در بازدید به عمل آمده، ساخت و ساز غیر مجازی مشاهده نشده و البته هیچ اشاره‌ای نشده که آیا عملیات ساختمانی (خاکبرداری، تسطیح و...) مشاهده شده یا خیر و اگر انجام شده (که دلایل متعددی بر انجام آن موجود است)، بر اساس کدام مجوز بوده که
پاسخ شهردار ناحیه چهار شهرداری منطقه یک تهران به کلانتری 123 نیاوران. این نامه سه بند دارد که در بند دوم آن تاکید شده که در بازدید به عمل آمده، ساخت و ساز غیر مجازی مشاهده نشده و البته هیچ اشاره‌ای نشده که آیا عملیات ساختمانی (خاکبرداری، تسطیح و...) مشاهده شده یا خیر و اگر انجام شده (که دلایل متعددی بر انجام آن موجود است)، بر اساس کدام مجوز بوده که "غیرمجاز" تلقی نشده است؟ از آن عجیب تر، اذعان شهرداری به قطع مکرر درختان باغ و گاه آتش زدن این درختان در زمان‌های مختلف و به کرات است که در بند سه این نامه به آن اشاره شده اما هیچ تبعاتی برای مالک به همراه نیاورده است!!
پاسخ سازمان محیط زیست استان به نامه کلانتری، معمای نامه شهرداری (سند بالا) را آشکارتر می‌کند چراکه در آن اشاره شده خاکبرداری و تسطیح در آن زمان رخ داده بوده وبه رغم اینها شهرداری مدعی شده که اتفاق غیر مجازی رخ نداده است! 
در انتهای این نامه به پلمب ورودی باغ اشاره شده که امروز معلوم می‌شود هیچ اثری برای حراست از آن نداشته است.
پاسخ سازمان محیط زیست استان به نامه کلانتری، معمای نامه شهرداری (سند بالا) را آشکارتر می‌کند چراکه در آن اشاره شده خاکبرداری و تسطیح در آن زمان رخ داده بوده وبه رغم اینها شهرداری مدعی شده که اتفاق غیر مجازی رخ نداده است! در انتهای این نامه به پلمب ورودی باغ اشاره شده که امروز معلوم می‌شود هیچ اثری برای حراست از آن نداشته است.
پس از اطلاع اهالی به دفتر ارتباط مردمی نهاد رهبری، مراتب به فرمانداری شمیرانات ارجاع شده و این نهاد خواستار پیگیری ماجرا می‌شود.
پس از اطلاع اهالی به دفتر ارتباط مردمی نهاد رهبری، مراتب به فرمانداری شمیرانات ارجاع شده و این نهاد خواستار پیگیری ماجرا می‌شود.
پاسخ شهرداری عجیب است:
پاسخ شهرداری عجیب است: "هیچ گونه پروانه‌ای برای این ملک صادر نشده است"؛ یعنی تسطیح و خاکبرداری صورت گرفته غیر قانونی است و تناقض آشکاری میان این نامه با گزارش قبلی شهرداری به کلانتری مبنی بر مشاهده نشدن ساخت و ساز غیر مجاز، وجود دارد.
درخواست سازمان محیط زیست از دیوان عدالت اداری برای ورود به پرونده از این رو قابل توجه است که در آن اشاره های تلخی وجود دارد؛ از صدور قریب الوقوع پروانه ساخت برای باغ معنوی (تاریخ نامه ششم مرداد ماه است) تا عدم توانایی قانونی و عملی شعبه رسیدگی کننده به پرونده برای جلوگیری از صدور مجوز ساخت. اتفاقی که رخ داده تا امروز لودر و بیل مکانیکی به جان یکی از معدود باغ های مانده از تهران قدیم بیفتند و...
درخواست سازمان محیط زیست از دیوان عدالت اداری برای ورود به پرونده از این رو قابل توجه است که در آن اشاره های تلخی وجود دارد؛ از صدور قریب الوقوع پروانه ساخت برای باغ معنوی (تاریخ نامه ششم مرداد ماه است) تا عدم توانایی قانونی و عملی شعبه رسیدگی کننده به پرونده برای جلوگیری از صدور مجوز ساخت. اتفاقی که رخ داده تا امروز لودر و بیل مکانیکی به جان یکی از معدود باغ های مانده از تهران قدیم بیفتند و...

برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناک را از لینک زیر دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید:

لینک دریافت Toolbar تابناک
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۴۳
کم کم دارم از زندگی کردن تو ایران میترسم.
اینا کی هستن که از قانون بالاترن؟ یعنی اگر یه وقت بخوان سر منو زیر آب کنن من به چه نهادی باید پناه ببرم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
علی 12 مگه شما کی هستی که بخوان سرتو زیر آب کنن؟ یه کم خودمونو تحویل بگیریم....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
سر شما یک نفر نیست. تو این مسایل زیاد حساس نشو. هفتاد ملیون جمعیت منهای موافقین به چشم به هم زدنی توانایی مرگ طبیعی دارن.
برادران شهرداری اگر یک درخت جلوی درب ورودی باشد اجازه احادث درب آدم رو نمیدهند
ولی تخریب یک باغ که چیزی نیست ؟؟؟
اخطار برای چی چرا تو یک باغ جواز دادی که اخطار بدید
اگر راست میگی کارشو بخوابون
متاسفانه اگر شما وابسته به ارگانی خاص باشید قانون بگونه ای دیگر اجرا میشود ؟؟؟

همانند زمینهای اوقاف در پایین دست شهرک پرواز لوسان که به قطعات ریز تقسیم شده ...
در صورتیکه زمینهای بزرگتر از 2000 متر فقط میتواند به 2 قطعه تقسیم شوند !!!
من شنیدم که آقای مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران هفته قبل مجوز ساختی که شهرداری داده بود را لغو کرده است
تابناک عزیز فقط اونجا نیست یک سر به باغات کن (شمال غرب تهران )هم بزنید زمین خواران به همراه شهرداری همجا را دارن نابود می کنند
آزمندي و طمع و حريص بودن نه جايي براي محيط زيست گذاشته و نه براش مهمه كه چه غصب و خيانتي ميشه.فقط و فقط پول پول....................................پول.
فقط ادعاي فرهنگ و دين و انسانيت و تمدن را داريم.چقدر حريص شديم!!!!!!!!!!!!!!!
تابناک جان یک گزارش مستند بزن از تراکم فروشی های شهر تهران. شاید صدها نمونه از این دست موارد وجود دارد (فقط کافیه یکساعت در شمال شهر بچرخی!). اگر شما چند تا نمونه اش را رسانه ای کنی باعث میشود که فشار افکار عمومی روی این قضیه احساس شود.
این تراکم فروشی آشکار شهرداری تهران است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
رفتم درکه از 5-6تا باغ باقی مانده تقریبا 4تاشون در حال تخریب و ساخت هستند! لواسانات هم همینطور. فکر نمیکنند با این آلودگی هوا نباید حتی یک درخت قطع شود چه برسد به اینکه باغ 22000متری تخریب و برجسازی بشود! بخدا دیگه قفل قفله این شهر بسه.
nashenas2
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
در خواجه عبداله، ابوذرجنوبی، خیابان یارندی با عرض 6 متری یک زمین مشجر با درختان کهن بود، شهرداری اول جدول کرد و تابلو پارک حدود 800 متری جلوی آن گذاشت، سپس حدود 450 متر آنرا دیوار کشی کردند بعداز قطع تعدادی از درختان، دارند بک ساختمان با سازه اسکلت فلزی میسازند و فعلاً تا 12 طبقه بالا رفته اند.!!؟ حال پیدا کنید پرتقال فروش را.!!؟
ان شا الله با تخریب این زمین های بی استفاده برای همشهریان تهرانی امکانات رفاهی بیشتری ساخته شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
و مسکن برای نیازمندان
حتما اين مورد در بالاي شهر اتفاق افتاده! چون اگر مربوط به پايين شهر بود تابناك و غيره اصولا اين خبر را منتشر نمي كردند. اگر چه در هر حالت فرقي ندارد و ...! و قوه...! و نيروي ...! هيچ اقدامي انجام نمي دهند. (در پرانتز: البته اقدام كه انجام داده اند و آن هم ........ و هيچ دوشواري ندارد.)
ای بابا! میلیاردها تومان پول در این پؤوژه نهفته است و باید .... شما چه کاره اید؟
بنده نه ؟اما آنهایی که قدرت دارند میگویند .ما میتوانیم
وحسرت ما در اینجاست که چه کسی یا مرجع قانونی میتواند به فکر سلامت این شهر و مردم دود زده آن باشند. باغ کم کم نامی میشود که برای توضیح آن به کودکان باید عکس ها ی قدیمی را ورق زد.شهریار .کرج باغها زره بینی شده اند
تابناك گرامي
سلام
يادم مي آيد كه در دوره اي كه در خارج از ايران زندگي مي كردم. در ساختماني كار مي كرديم كه قديمي بود و آن در محلي بود كه درختان بسياري در آن منطقه داشت. زماني كه اين ساختمان به فروش رفت و ما به ساختمان جديد رفتيم؛ خريدار شروع به تعميرات و تغييراتي در مجل نمود. بلافاصله مردم شهر وارد عمل شدند و همراه با رسانه ها در برابر هرگونه تغيير و دست كاري در ساختار منطقه اي مقابله نمودند. اما جاي بسي تأسف است كه در شهر تهران كه ريه هايش سوخته اند؛ بدون ملاحظه مسايل زيست محيطي دست به سوزانيدن اندك جاي تنفس شهر مي زنند. در اين جا بايد مردم وارد عمل شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
برادر گرامی مردم چیکار کنن این اقای قالیباف که داره شهر تهران را نابود میکنه میدونین بخاطر چی چون ... ولی متاسفانه دوباره شورای شهر ایشان را به سمت شهردار شهر تهران انتخاب کرد اول باید شورای شهر جواب گو باشه
متاسفانه در همه جای ایران این مسائل که در آینده نزدیک با مصائب جبران ناپذیر آن روبرو خواهیم شد یا شده ایم را می توان مشاهده کرد.مثلا در مشهد که من در آن زندگی می کنم کافی است تا 1200 متر مربع در خیابان کوهسنگی که ،با زیبایی های آن اکثر ایرانی ها آشنا بو دند داشته باشی تا اجازه برج سازی بدهند.مثل برج الیزه،برج باران،برج های چهارقلو،برج کوهسنگی و.....که باعث شده در کنار وجود بیمارستانهای مختلف واخیرا مجوز 2 برج 17 طبقه پزشکان ژیک ، که همه اینها وچندین برج دیگر در حال ساختمان یا مجوز گرفته،آن خیابان سرسبز وخاطره انگیز را به جنگلی ازآهن وفولاد تبدیل کند.بله اگر زیبا شدن ظاهری شهر مشهد را زوار می بینند به قیمت از دست رفتن این سرمایه های محیطی وایجاد فضایی خفقان آور وغیر قابل تحمل برای ساکنان آن است.وآنچه به جایی نرسد فریاد است.
آخه حرص وطمع چقدر ....؟ وقتی اعتقاد نباشه درستی در هر کاری از بین میره. خدایا طمع و دروغ و دورنگی رو از ما درو کن ... آمین ...
تابناك اين مساله فراتر از جناح ها و اين شهردار و آن شهردار است. اين يك مساله اجتماعي است و بايد به كمك رسانه ها و مطالبه عمومي جلوي اين تخريب محيط زيست و هلاك شدن تهران و ديگر شهرهاي بزرگ توسط شهرداري ها را گرفت.
سری به سوهانک هم بزنید برج نمایندان مجلس
بنده فکر میکنم بلایی که در دوره شهرداری اقای احمدی نژاد افتاد و هیچ کس حتی جرات نکرد بی ایشان بفرماید بالای چشمتان ابرو و در جیبتان؟؟؟وجود دارد و اما نتیجه این همه بریز و بپاش در دوره اقای قالیباف هزاربار بدتر از دوران قبای میباشد.کوچه,خیابانی که ما زندگی میکنیم از سال 82 که کلن منازل در 3 طبقه وجود داشت ولی اکنون 90 در صد ساختمان های 3 طبقه به مجتمع تبدیل و بدون استثنا همه 4 طبقه و به بالا هستند اکنون جا برای پارک ماشین پیدا نمیشود.نمیدانم جناب چمران و شورای شهر دو دوران؛؛؛و 2 شهردار چه بلایی به سر ملت تهران اورده اند که ضررش از زلزله 8 ریشتری بالاتر میباشد.شکر خدا میز و ریاست و؟؟؟؟؟؟به کام اقایان و بدبختی ملت ختم شده است و اما از اینها بدتر و زلزله 10 ریشتری ساختمانهای مهر است که لازم است اقایان تحصیل کرده و کارشناس بی تعهد جواب بدهند؟ که تمام روستاها با ساختمان مهر و یارانه از بنی بشر تخلیه شده است.
خواهش مي كنم يك گزارش از شهرك اكباتان ضلع غربي شهيدستاري بين فاز 1 و 2 تهيه كنيد ،آن جا هم اسناد خوبي مي توانيد پيدا كنيد از جمله هيئت مديره اين شهرك كه با ... با شهرداري منطقه 5 و يك شركت خارجي به سفرمالزي و غيره تشريف بردند و ....
كه نتيجه اش شد يك فروشگاه به درد نخور به نام .... براي فروش اجناس غربي و همينطور درختان را نابود مي كنند كه مي خواهيم رستوران و سينما برايتان بسازيم و چه و چه.
خداوكيلي اين شهراحتياج به چنين فروشگاههايي دارد و آيا شهرداري كارو وظيفه اش اين است .فروشگاه رفاه و شهروند را ببينيد كه الان دارند با اين همه كارمند مگس مي پرانند و عاقبت بخيري هم نداشتند ومطمئنا اينها هم نخواهند داشت .ولي كي مي تونه اين شهرداري را حالي كنه كه برادرتو برو به كارخودت برس ،كارتو زمي... و سينما سازي و فروشگاه سازي نيست .
وقتی دست رسانه ها را می بندند و دهان هر منتقدی را گل می گیرند وقوع چنین مسائلی دور از انتظار نیست. مسئولین و دست اندر کاران خلاف می کنند و کسی جرات اعتراض ندارد.
این می شود که درصد فساد در کشور ما بسیار بالا است.
اقایان بخوانند شاید دروغ و ... جور کنند بگویند نه ما طبق بند فلان وماده فلان و بهمان اجازه دادیم اقای محترم بعنوان یک بچه تهران میگویم اگر شهرداری پول کم بیارد درختان خیابان ولیعصر هم میفروشه یعنی قانونی نداریم که مانع از تخریب باغ شود تمام باغ های شمیران از اول شهرداری کرباسچی و.. احمدی نزاد و اقای قالیباف نابود شده سر خودتون را کردید زیر لحاف بچه های ما باید نفس بکشن ما هم همینطور چرا اصلا بانک ملت و... با پول چه کس هائی دارد از این ابتکارات را انجام میدهد مگر بانک ملت نمیتواند در زابل یک کارخانه یا بیمارستان تاسیس کند
ازگل . درکه . نیاوران . دروس . باغ های فرحزاد . باغ های اقدسیه و کامرانیه و پونک و کن و ونک آقای شهرداری چه اولی چه اخری بیا جواب بده کجاست این باغ ها/ شما ها جواز دادید اعتراض کردیم خیلی خبیثانه تبسمی فرمودید وما را ... فرض نمودید وگفتید از طریق معاونت فلان و بهمان بوده من اطلاع ندارم قطعا پیگیری میکنیم من میگم خودتونید انکه باید بفهمد میفهمد انها ئی هم که از صد راه نا صواب جواز گرفتند ودادن جواب را روزی پس خواهند داد انشالله خدا کمک کند . یک کم هم برای رضای خدا کار کنیم ویک کم تراکم در ان دنیا برای خودمون بگبریم بعضی ها مصداق این شع سعدی هستند
چشم تنگ مرد دنیا دار را یا قناعت پر کند یا خاک گور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
صدها مثبت
nashenas2
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
همین برج باران در بالاتر از تقاطع همت شریعتی ( مقابل شهرداری ناحیه3 !!؟) با خراب کردن باغی با درختان بالای لااقل 300 الی 400 ساله در حال ساخته شدن میباشد!!؟
با دست خود باغ های زیبا را نابود و طبیعت را از شهر می گیریم و جای آن را به تیرآهن و بتن و آسفالت می دهیم، بعد اظهار تعجب می کنیم از اینکه چرا تهران شهر آلوده ای است و راهی برای رفع آلودگی آن پیدا نمی کنیم!!!
پارکینگ پارک جوانمردان تو منطقه 22 رو هم دارن گودبرداری میکنن، جلوش هم تابلوی برج 37 طبقه زدن
در حالی که این پارک همینجوریشم مشکل کمبود پارکینگ داشت، تازه همه ساختمونای اطراف هم 4-3 طبقه بیشتر نیستند
هزاران رحمت به مغول ها
مردم را وارد صحنه کنید.
شودایعالی معماری و شهر سازی ایران در تاریخ ۹/۱۰/۹۲ مصوبه کمیسیون ماده ۵ در خصوص این پروژه(باغ معنوی )را به علت ادم انطباق با طرح تفصیلی و جامع شهر تهران لغو کرد.
این است مقابله با آلودگی هوا؟ بیست هزار متر باغ بشود برج و ترافیک بیشتر؟ نیازی به انتقال پایتخت نیست این افراد مجنون را منتقل کنند کافی است.
تابی جان اعتدال داشته باش
تا زمانیکه قانونها شفاف و در دسترس همگان نباشد، شاهد بدتر از اینها هم خواهیم بود
ايا بهتر نيست هزينه بهبود فضاي سبز شهر تهران هشهريان محترم با كمي افزايش عوارض نوسازي پرداخت كنند تا شهرداري توان خريد مناطقي را كه در كاربري G قرار گرفته داشته باشد ما به زمين ٢٢٠٠٠ متر مربعي كاري نداريم ولي ان بدبختي كه يك شبه زمين ٥٠٠ متر مربعي اش G شده و به خاك سياه نشسته است بايد چه كند نخير راه حل نيست كه پايمان را روي دوش ديگران بگذاريم بلكه راه حل اين است كه مثل ادمهاي متمدن دست توي جيب خودمان بكنيم كمي پول به شهرداري كمك كنيم تا شهرداري اينگونه زمين ها را به قيمت پهنه بندي مسكوني خريدارى كرده و براي شهروندان عزيز فضاي سبز ايجاد كند و تا اينگونه نشود هر روز بيشتر با اين مشكل مواجه خواهيم بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
دست شهرداری نیست که. هرکی زورش بیشتره کارشو میکنه وگرنه من هرسال اول وقت تمام عوارضم رو میدهم حاضرم افتخاری هم با شهرداری کار کنم وسعم برسه کمک هم میکنم. اگر حرف من رو قبول نداری برو انتهای همت بالای چیتگر ببین این برجها رو کی ساخته تو مسیر تنفس تهران.
باد در تهران از شهر به غرب می وزد و همین مسئله سبب پالایش هوای شهر می شود اما با کمال تاسف با دادن مجوز به ساخت هزاران هزار مجتمع مسکونی در غرب تهران خصوصا شهران و شهر زیبا سدی در مقابل وزش باد ایجاد شده که نتیجه آن آلودگی امروز تهران است هر روزه دهها هکتار باغ بافیمانده تخریب و در حال تبدیل شدن به آپارتمان است اگر به اطراف میدان شهر زیبا بروید بقایای برخی درختان توت را در کوچه های جدید الاحداث مشاهده می کنید یقینا آیندگان مسئولین این اتفاق را نخواهند بخشید لطفا با تهیه گزارشی شاید بتوانید تلنگری به تصمیم گیران بزنید
تاوقتی که .... تومملکت مافقط یک قانون وجودداره،اونهم بی قانونیه،چون همه ازاین بی قانونی منتفع میشن.
این پروژه رو بسیج دانشجویی بود که پیگیری کرد و بیش از 50 نامه و چندین جلسه برای به نتیجه رسیدن اون انجام داد
هیچ کس از قانون بالا تر نیست همه در چارچوب قانون اند ............
باغات حکمت لواسان را هم دارند خراب می کنند و گوش کسی هم بدهکار نیست. بهتر است از این به بعد به جای واژه بی مسمای «شهرداری» از واژه با معنای «......» استفاده کنیم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی