بازدید 4332
لاریجانی در نطق پیش از دستور:

مرحوم پرورش،استاد پرورش روحی جوانان مشتاق انقلاب بود

مرحوم پرورش در ظاهر آرام و در باطن از دردهای مردم پرغوغا بود و در دفاع از مردم و حکومت اسلامی با شورانگیزی و خطابات مستحکم فعالیت می‌کرد و به راستی استاد پرورش ،استاد پرورش روحی جوانان مشتاق انقلاب بود.
کد خبر: ۳۶۷۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۸ 29 December 2013
هزینه‌های سربار صدها شرکت کوچک!رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مرحوم پرورش در ظاهر آرام و در باطن از دردهای مردم پرغوغا بود و در دفاع از مردم و حکومت اسلامی با شورانگیزی و خطابات مستحکم فعالیت می‌کرد و به راستی استاد پرورش ،استاد پرورش روحی جوانان مشتاق انقلاب بود.

به گزارش تابناک، علی لاریجانی امروز یکشنبه 8 دی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت علی اکبر پرورش گفت: مرحوم علی اکبر پرورش در پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان معلمی وارسته مسئولیت شناس به درستی اصلاح فرهنگی را مبنای کار خود قرار داد. چه در مدارس و چه در جلسات عمومی این دغدغه را پیگیری می‌کرد که اصلاح سیاسی در کشور جز با تقرب به فرهنگ اسلامی ممکن نمی‌گردد لذا همت خود را به اصلاح زیربنای سیاست که تقویت فرهنگ اسلامی است معطوف کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مرحوم پرورش،استاد پرورش روحی جوانان مشتاق انقلاب بود، افزود: از طرفی جلسات و از نظر وزانت محتوایی حکم درسهایی از قرآن و معارف اهل بیت داشت و کمتر شکل شعاری و احساسی داشت. گرچه فضای آن زمان گفتارهای احساسی را راحت تر می‌پذیرفت اما او به تاسی از عالمان دینی نظیر مرحوم علامه جعفری و شهید آیت الله مطهری و با منطق عقلانی و لطائف ذوقی ، درک حقایق اسلامی را برای مخاطبان جوان آسان می‌نمود.

وی تصریح کرد: جلسات ایشان از این جهت پر بهره بود و در دوره انقلاب با توجه به نفوذی که بین افراد فرهنگی جامعه داشت وقت خود را صرف پیروزی انقلاب نمود و با محوریت روحانیت و حضرت امام حرکت‌های انقلابی را سمت و سوی واقعی می‌داد. اگرچه در اصفهان جریانها‌یی بودند که این مشی فرهنگی را نمی‌پسندیند و گاه با اقداماتی تند عملا  سوء استفاده رژیم را فراهم می‌نمودند. اما روشنگری و قوت استدلال در ساماندهی حرکتها از جانب مرحوم پرورش و در چتر راهنمایی‌های روحانیت بسیار سودمند بود.

وی ادامه داد: مرحوم پرورش پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سطح ملی کشور فعال شد و هر جا توانست خدمتی به مردم انجام دهد حاضر بود. چه در مجلس خبرگان اولیه ، چه در مجلس شورای اسلامی و چه در کسوت وزیر آموزش و پرورش یا عضویت در شورای عالی دفاع با دردمندی مشکلات مردم را پیگیری نمود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجلس خبرگان که مسئولیت تنظیم قانون اساسی را برعهده داشت در زمره یاران شهید بهشتی بود که بر اسلامیت و تئوریزه نمودن ولایت فقیه اهتمام کرد.مرحوم پرورش در مجلس شورای اسلامی در مقابل گستاخی‌های بنی صدر ایستادگی نمود در دفاع مقدس با بیان هنرمندانه دینی خود همت مجاهدانه جوانان این سرزمین را برانگیخت.

لاریجانی گفت: مرحوم پرورش در همه فراز و فرودهای سیاسی در کشور با مشی دینی با تدبیر معتدل و عاقلانه در حمایت از ولی امر و حرکت اصیل روحانیت اقدام می‌کرد.وی در ظاهر آرام و در باطن از دردهای مردم پرغوغا بود و در دفاع از مردم و حکومت  اسلامی با شورانگیزی و خطابات مستحکم فعالیت می‌کرد. و به راستی استاد پرورش استاد پرورش روحی جوانان مشتاق انقلاب بود. از خداوند متعال می‌خواهیم او را مصداق آن حدیث قدسی قرار دهد که از پیامبر (ص) نقل شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: خداوند می‌فرماید هر گاه قالب حالات بنده‌ام پرداختن به من باشد خوشی و لذت او را در یادکردنش از خودم قرار می‌دهم و هر گاه خوشی و لذتش را در یاد خودم قرار دادم او عاشق من می‌شود و من عاشق او می‌شوم. در این زمان پرده میان خودم و او را کنار می‌زنم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست