بازدید 5038

دیدار هیأت پارلمانی اروپا با برخی چهره‌ها خارج از عرف بود

رئیس گروه روابط پارلمانی ایـران با پارلمان اروپا با بیان اینکه دیدار هیأت پارلمانی اروپا با برخی چهره‌ها خارج از عرف بود، گفت: اروپایی‌ها به اندازه کافی حرف اپوزیسیون را شنیده‌اند، حالا مقداری هم حرف دولت و مردم ایران را بشنوند.
کد خبر: ۳۶۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۶ 17 December 2013
رئیس گروه روابط پارلمانی ایران با پارلمان اروپا با بیان اینکه دیدار هیأت پارلمانی اروپا با برخی چهره‌ها خارج از عرف بود، گفت: اروپایی‌ها به اندازه کافی حرف اپوزیسیون را شنیده‌اند، حالا مقداری هم حرف دولت و مردم ایران را بشنوند.

به گزارش «تابناک»، ‌‌کاظم جلالی در حاشیه نشست خبری مشترک با «ماریا کرونبرگ» رئیس گروه روابط پارلمان اروپا با مجلس جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره دیدارهای خارج از برنامه هیأت پارلمانی اروپا در ایران‌ گفت: ما به عنوان مجلس برای این سفر برنامه‌ریزی کردیم و در این برنامه به خوبی مشخص است که هیچ گونه دیداری نیست.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه دیدارهای رسمی ما با هیأت پارلمانی اروپا از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه آغاز شد، افزود: گویا این ملاقات در سفارت یونان انجام گرفته است، در حالی که سفرای اروپایی را دعوت کرده بودند و البته این متأسفانه سابقه داشته. سفرای اروپایی برای ملاقات هیأت‌های خود، برخی ‌چهره‌های ایرانی را دعوت می‌کنند و ‌متأسفانه آن‌ها هم در آن مهمانی حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: این کار ناپسند است که آن‌ها در این سفر ‌پنهانی آن را ‌انجام دادند؛ البته سفارت یونان نیز در این زمینه مقصر است که از وزارت خارجه خواسته‌ایم مسأله را پیگیری کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: افرادی که در این دیدار حضور پیدا کردند، کار ناشایستی ‌انجام دادند، زیرا حضور در این دیدار با عرق ملی در تضاد است و اگر کسی موضعی در مسأله‌ای دارد، می‌تواند آن را از راه ممکن بیان کند.

وی با بیان اینکه نیازی به جنجال در این زمینه نیست، تأکید کرد: می‌توان این موضوع را بررسی کرد و واقعیت قصه را درآورد.

دکتر جلالی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره درخواست دیدار هیأت پارلمانی اروپا برای دیدار با این دو‌ تن توضیح داد: قبل از سفر این هیأت چیزی به ما منتقل نشد. فقط در یک مقطعی وزارت امور خارجه نامه داد که چون آن گروه سوسیالیستی اروپا که به ایران سفر کردند با آن دو شخص داشتند به آن‌ها وعده داده شد که اگر هیأت پارلمانی اروپا هم بیاید به آن‌ها هم اجازه ملاقات داده می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه ما جریان دیدار قبلی را سه روز پیش از سفر هیأت پارلمانی اروپا از طریق وزارت امور خارجه فهمیدیم، گفت:‌‌ همان زمانی که این موضوع مطرح شد، من و آقای بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی گفتیم که ما به عنوان مجلس مخالف این کاریم و دلیل ما هم این بود که نباید این سفر حاشیه‌دار شود.

رئیس گروه روابط پارلمانی ایران با پارلمان اروپا، افزود: حرف ما این بود که اروپایی‌ها به اندازه کافی حرف اپوزیسیون را شنیده‌اند، حالا کمی هم حرف دولت و مردم ایران را بشنوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست