بازدید 15478
تشریح روند رسیدگی به پرونده‌های مطرح در دیوان محاسبات؛

پرونده «بابک زنجانی» راه زیادی تا صدور حکم در پیش دارد

از آنجا‌ که این فرد دولتی نیست، حتی شاید مستشاری نظرش بر این قرار بگیرد که پرونده برای رسیدگی به دیگر مراجع قضایی ارجاع داده شود؛ یعنی مستشاری درباره مرجع رسیدگی تصمیم خواهد گرفت و این گونه نیست که از هم اکنون بگوییم همه پروسه رسیدگی به این پرونده و صدور حکم در دیوان محاسبات به انجام خواهد رسید.
کد خبر: ۳۶۵۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۱ 16 December 2013
به گفته مشاور رئیس کل دیوان محاسبات، با توجه به اظهار‌نظر دادستان این دیوان درباره پرونده بابک زنجانی، باید بپذیریم که این پرونده هنوز راه زیادی تا رسیدن به مرحله صدور حکم پیش روی دارد.

به گزارش «تابناک»، پس از آنکه روز گذشته به نقل از دادستان دیوان محاسبات نقل شد که «بابک زنجانی» تنها تا ظهر امروز (دوشنبه) فرصت دارد اسناد مربوط به واریز‌ دو میلیارد و ۶۰ میلیون یورویی خرید نفت از شرکت نیکو را به این دیوان ارائه کند، و دنبال ‌آن خبر رسید که این اتفاق رخ نداده، زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که رأی دیوان درباره این فرد صادر شده است.

رحمت الله شریفی نیارق، مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل دیوان محاسبات کشور در این باره به خبرنگار «تابناک» گفت: در خصوص این پرونده اطلاعی ندارم، ولی با توجه به روند رسیدگی به پرونده‌هایی که در دیوان محاسبات مطرح می‌شوند، می‌توان گفت که پرونده یادشده هنوز به صدور حکم نرسیده است.

مشاور رئیس کل دیوان محاسبات در تشریح روند رسیدگی گفت: پروسه قضایی رسیدگی به پرونده‌های مطرح در دیوان محاسبات ‌این گونه است که نخست بازرسان دیوان، گزارش تخلفات صورت گرفته را به دادستان دیوان ارائه می‌کنند و به تشخیص این مقام، دادیاران مسئول رسیدگی و‌ بررسی جزئیات شده و نتیجه را در اختیار دادستان می‌‌گذارند. در این مرحله دادستان دیوان محاسبات دادخواستی علیه متهم یا متهمان صادر می‌کند که می‌توان گفت هم‌عرض کیفرخواست در دادسراست.

وی افزود: دادخواست صادره در اختیار رئیس کل دیوان محاسبات قرار گرفته و به تشخیص وی به یکی از شعبات مستشاری در دیوان سپرده می‌شود. در این مرحله تحقیق و بررسی با احضار متهم یا متهمان صورت گرفته و نهایتا یا برائت متهم حاصل ‌و یا حکم صادر خواهد شد. با تأکید بر این رویه، باید بگوییم ‌اگر پرونده‌ای (چه این پرونده و چه پرونده‌های دیگر) در دادسراست، یعنی دادخواست آن نوشته نشده و به شعبات مستشاری سپرده نشده است.

پرونده «بابک زنجانی» راه زیادی تا صدور حکم در پیش دارد

شریفی ادامه داد: پس از صدور حکم، اگر دادستان دیوان یا متهم به حکم صادر شده اعتراض داشته و این اعتراض را در مهلت بیست روزه در نظر گرفته شده اعلام کنند، پرونده به دادگاه تجدید نظر ارجاع خواهد شد و در غیر این صورت، روند رسیدگی پایان خواهد یافت.

مدیر کل روابط عمومی دیوان در پاسخ به این که چرا با توجه به اهمیت بسیار زیاد این پرونده نزد افکار عمومی، روند رسیدگی به آن اعلام نمی‌شود، گفت: دعب دیوان این گونه نیست که حین رسیدگی به پرونده‌ای و پیش از به سرانجام رسیدن آن، چیزی رسانه‌ای شود؛ به ویژه آنکه مسائل مهم و کلان اقتصادی را در بر می‌گیرد که رسانه‌ای شدن آن می‌تواند اثرات نامطلوبی بر جامعه بگذارد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه در خصوص پرونده بابک زنجانی اطلاعی ندارد، گفت: از آنجایی که این فرد دولتی نیست، حتی شاید مستشاری نظرش بر این قرار بگیرد که پرونده برای رسیدگی به سایر مراجع قضایی ارجاع داده شود؛ یعنی مستشاری درباره مرجع رسیدگی تصمیم خواهد گرفت و این گونه نیست که از هم اکنون بگوییم همه پروسه رسیدگی به این پرونده و صدور حکم در دیوان محاسبات به انجام خواهد رسید.

برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناک را از لینک زیر دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید:

لینک دریافت Toolbar تابناک
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۴
انتشار یافته: ۲۴
به ...کار ی نداشته باشید.مجبور میشید وسط کار عذر خواهی کنید. تجربه این جور میگه.مثل ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
من از همین حالا عذر خواهی می کنم .
به جای آنکه شخص را هدف قرار دهید ؛ دروازه های فساد را ببندید!
تكليف ارزهاي خارجي كه گرفته شده داخلي پرداخت شده چي ميشود؟
اره حتما!
راه زیادی تا رسیدن به مرحله صدور حکم پیش رو دارد
هيچ كس نمي تواند بگويد بالاي چشمت ابرو
اونقدر طولش بدين تا اصلا اسمش هم از ياد مردم بره..
ظاهرا آقای زنجانی حس حسادت خیلی ها رو قلقلک داده است.
بعضی ها کلا چشم دیدن ایرانی سرمایه دار رو ندارند،از همه ابزارشون برای کله پا کردن سرمایه داران ایرانی استفاده می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
فکر میکنی با این سن از کجا آورده
ممنون نيما جان اگر مسولان يه كمي احساس مسوليت بكنن كشور ما بهشت خواهد بود
از قدیم گفته اند هرچی سنگه مال پای لنگه
مي دونين جيگر آدم چطور مي سوزه وقتي خيل بيكاراي تحصيلكرده رشته نفت ومهندسي شيمي رو مي بينه
هر روز معرفی یک مفسد اقتصادی.
امروز نوبت ...
فردا ؟؟؟
نمی دونم اگر تابناک نبود بازهم خبر رسانی مفسدین را شاهد بودیم یا نه ؟
هرجا كه فقيري ميبيند مطمئن باشيد يه آدمايي هستن كه حقشو خوردن و اين جور آدما كم نيستن ...
یکمم به فکر ارزش های امام راحل باشید
سلام
وقتی ... موتور چند میلیونی سوار میشه بعد هم رسانه ملی باهاش مصاحبه میکنه خبرنگار را مسخره می کنه لبخند تمسخرش و دهن کجی اش به همه چیز است حتی خون شهدا و راه سبز انقلاب اسلامی که خون شهدا آن را آبیاری نموده است -خدایا مرگم را برسان که این روزها را نبینم .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
چه ربطی به خون شهدا و اینجور مسائل داره.کار کرده پولدار شده.هنوز هیچی ثابت نشده.تو بدترین شرایط تحریم که هیچکی نفت مارو نخریده تونسته نفت رو پولش کنه حالا بهش گیر دادن ...
ترا به خدا دروازه هاي فساد را ببندين و گرنه هميشه به همين منوال است
چه جوری میشه یه نفر اینقد پولدار بشه راهشو به ماهم بگین لطفا؟یه سرباز که هیچی نداشته باشه بعد تو بانک مرکزی اندازه 100دکتر و مهندس درآمد روزانه اش باشه.ما همه دوست داریم پولدار بشیم...
چرا هنوز جو شانتاژ توی کشور از بین نرفته؟ چرا هنوز قبل از صدور حکم دادگاه به خودمون اجازه میدیم در مورد دیگران قضاوت کنیم؟ چرا فکر میکنیم هر کس بزرگ شده از راه حرام این کار را انجام داده؟!!!
نباید با آدم هایی که پولشون را توی مملکت خرج میکنند این رفتار بشه. اگر بابک زنجانی پولهاش را خارج از کشور خرج میکرد هیچکس حرفش را نمیزد !!!!! حتی هیچکس نمیشناختش !!!!!!
یعنی الان بازداشت نیست؟؟؟ !
بله فقط بعضی افراد سریع محکوم و ... میشن!
یکی بگه این زنجانی را کی حمایت کرده که درعرض کوتاهی تریلیون دلاری شده؟!!!!
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی