بازدید 87651

نکاتی برای زوجین پس از افشای خیانت زناشویی

کد خبر: ۳۶۵۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۲ 16 December 2013
یک روانشناس گفت: بهبود وضعیت روحی - روانی همسر آسیب دیده پس از عهدشکنی، با ادامه زندگی نرمال و طبیعی، گویی که هیچ اتفاقی نیفتاده و انگار نه انگار خیانت و عهد شکنی سیستم خانواده را به هم ریخته است، میسر نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، علی نقی قاسمیان‌نژاد با بیان اینکه خیانت زناشویی یا عهدشکنی همسر را می‌توان یکی از پیچیده‌ترین و آسیب‌زاترین مشکلات عاطفی بین زوجین دانست، اظهار کرد: عوامل بسیاری در بروز این رفتار دخیل هستند و نگاه تک عاملی به آن، ساده انگاری است.

وی افزود: این مشکل، پیچیده‌تر از آن است که بتوان با بررسی سطحی و بدون در نظر گرفتن همه جوانب امور آن را تبیین یا در نهایت حل کرد و بعد از فاش شدن خیانت، زوجین ممکن است دست به اقدامات و فعالیت‌های نادرست و اشتباهی بزنند.

این روانشناس با اشاره به اینکه بدون شک طرفین خیانت زناشویی از این رابطه لذت برده یا می‌برند و برخی نیازهای خویش را از این طریق ارضا می‌کنند،‌ تصریح کرد: به همین دلیل، صرف اینکه یکی از طرفین تصمیم جدی برای قطع رابطه بگیرد، دلیل بر این نیست که طرف دیگر نیز به این تصمیم احترام بگذارد.

قاسمیان‌نژاد با بیان اینکه سیکل قطع - وصل ارتباط در خیانت بسیار رایج است، ادامه داد: طرفین ممکن است بارها تصمیم به قطع رابطه بگیرند و حتی چند صباحی نیز این قطع رابطه ادامه داشته باشد، اما هر بار مجددا به برقراری ارتباط روی آورند.

مخفی نگه‌داشتن حقیقت، اعتمادسازی را به تاخیر می‌اندازد

وی بهترین راه قطع رابطه را بی‌توجهی کردن به تلاش‌های نفر سوم برای برقراری مجدد رابطه عنوان کرد و گفت: در صورتی زخم‌های ناشی از خیانت التیام می‌بخشد که در قطع رابطه ثبات قدم وجود داشته و مطلقا هر نوع تماسی با فرد سوم قطع شود با این حال همسر عهدشکن نباید موضوع را ساده بگیرد و باید منتظر هوس مجدد برای برقراری ارتباط و تلاش برای تماس از طرف مقابل باشد.

این روانشناس ادامه داد: فاش شدن خیانت، عهدشکنی یا یک رابطه جنسی فرا زناشویی فرایند دشوار و هراس انگیزی است با این حال یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات، تلاش برای مخفی نگه‌داشتن حقیقت است، زیرا نگفتن تمام حقایق به بهانه آسیب نرساندن بیشتر به همسر آسیب دیده، خود می‌تواند آسیب‌زاتر و خطرناک‌تر باشد.

قاسمیان نژاد با بیان اینکه یکی از مضرات مخفی نگه داشتن حقیقت، تاخیر در فرایند اعتمادسازی است، اضافه کرد: ممکن است همسر آسیب دیده به این باور برسد که تمام حقیقت به او گفته شده و دیگر چیزی باقی نمانده که با شنیدن آن شوکه شود در این صورت اگر به مرور زمان و هر بار چیز تازه‌ای از روابط خارج از چهارچوب همسر خویش بشنود، مطمئنا فرایند بازسازی اعتماد برای او بسیار مشکل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این فکر خوبی نیست که برای کنترل اوضاع و رعایت حال همسر، حقیقت و اطلاعات مربوط به رابطه فرا زناشویی به تدریج و بر حسب گذشت زمان در اختیار او قرار داده شود و گفتن تمام حقیقت به همسر، فرصت بسیار خوبی برای نشان دادن صداقت و راستی واقعی همسر عهدشکن است.

این روانشناس اولین چیزی را که فرد عهدشکن باید در صحبت با همسر خویش رعایت کند اجتناب از حالت تدافعی دانست و اظهار کرد: دست کم گرفتن عهدشکنی، سرزنش کردن همسر آسیب دیده و یا حتی سرزنش کردن نفر سوم رابطه، راه حل مناسبی نیست و یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام صحبت با همسر آسیب دیده باید رعایت شود اجتناب از گرفتن حالت دفاعی و قیافه حق به جانب است.

همسر عهدشکن باید مسوولیت بی‌وفایی خویش را بپذیرد

قاسمیان نژاد تصریح کرد: بهبود وضعیت روحی-روانی همسر آسیب دیده پس از عهدشکنی، با ادامه زندگی نرمال و طبیعی، گویی که هیچ اتفاقی نیفتاده و انگار نه انگار خیانت و عهد شکنی سیستم خانواده را به هم ریخته است، میسر نخواهد شد و قطعا نیاز به تغییراتی است که به واسطه آن‌ها زوج آسیب دیده اطمینان یابد همسر وی مسوولیت کار خود را بر عهده گرفته و سعی دارد از رخ دادن احتمالی و مجدد آن دوری کند.

وی ادامه داد: همسر عهدشکن باید با اجتناب از موقعیت‌ها و فرصت‌های خیانت، مسوولیت بی‌وفایی خویش را بپذیرد و سعی کند از هر راه ممکن برای بازگرداندن زندگی به امنیت و آرامش سابق استفاده کند.

این روانشناس یکی از راه‌ها برای کنار آمدن با یک رویداد آسیب زا برای خانم‌ها را صحبت کردن درباره احساسات و هیجاناتی که در حال تجربه کردن آن هستند، عنوان کرد و گفت: در حقیقت همسران آسیب دیده ممکن است نیاز داشته باشند موضوعی را چند بار بیان کنند و یا سووالات یکسانی را بارها بپرسند و در مقابل آقایان ممکن است فکر کنند همسرانشان با این کار قصد دارند آن‌ها را سرزنش کنند و احساس بدی را در آن‌ها برانگیزانند بنابراین به فرد عهدشکن در جلسات مشاوره توصیه می‌شود که به سووالات همسر خود با آرامش پاسخ دهد حتی اگر این سووالات بارها و بارها پرسیده شوند.

قاسمیان نژاد با بیان اینکه یکی دیگر از اشتباهات رایج بعد از فاش شدن خیانت، سرزنش، عیب جویی و بیان نقاط ضعف همسر آسیب دیده توسط همسر عهدشکن می‌باشد، خاطرنشان کرد: شکی نیست که در همه ازدواج‌ها نقص و عیب وجود دارد، اما در حال حاضر زمان مطرح کردن آن‌ها نیست در ابتدا باید سعی شود اعتماد و وفاداری از دست رفته باز گردانده شود و رابطه به سطح معقولی از ثبات برسد. بعد از موفقیت در این مرحله می‌توان در جوی آرام به نقایص و کمبودهای رابطه اشاره و برای رفع آن‌ها همفکری کرد.

وی با اشاره به اینکه درد و رنج ناشی از برملا شدن خیانت برای هر دو زوج، ناراحت کننده و آزار دهنده است، ادامه داد: پس از افشای خیانت یکی از زوجین هر دو در حال تلاش و کوشش هستند که چگونه با این درد و رنج کنار بیایند و دوباره زندگی عادی خویش را از سر گیرند.

هر خیانتی چالش‌ها و مشکلات عاطفی خاص خود را دارد

این روانشناس اضافه کرد: گاهی این تلاش‌ها خسته کننده و بی‌ثمر است و این زمانی است که همسر آسیب دیده هر از مدتی خیانت همسر و تصاویر آن را در ذهن مرور کند و دچار احساسات منفی شود و در این مواقع تمایل دارد بیشتر و بهتر از کل ماجرا و تمام جوانب آن مطلع شود و بیشتر درباره آن صحبت کند.

قاسمیان نژاد افزود: همسر عهدشکن این تمایل همسر را تلاش برای تنبیه و مجازات خود می‌داند و این موضوع باعث می‌شود میزان تلاش برای کمک به همسر خود در جهت بهبودی را کم کند و وسوسه شود با گفتن جملاتی مانند «خودت مسئله را حل کن» و یا «خودت می‌دانی، هر کاری دوست داری بکن» از ادامه صحبت خودداری کند.

وی گفت: اگر همسر آسیب دیده احساسات خود را سرکوب کند و حرف‌های خود را درباره دغدغه‌هایش نزند و نتواند به پردازش حداقلی این رویداد بپردازد، در آینده‌ای نه چندان دور این احساسات فروخورده شده و سرکوب شده دوباره سر باز می‌کنند.

این روانشناس با اشاره به اینکه یکی دیگر از اشتباهات زوجین، باور به این است که برای حل این مشکل، فرمول ساده یا مراحل مشخصی وجود دارد، تصریح کرد: هر نوع خیانت و عهدشکنی، چالش‌ها و مشکلات عاطفی خاص خود را دارد و راه حل‌های هر نوع خیانت نیز متفاوت و خاص است و هم‌چنین هیچ مرحله از پیش تعیین شده و مشخصی برای بهبودی وجود ندارد و فرایند بهبودی بسته به موقعیت و همین طور تفاوت‌های فردی زوجین منحصر به فرد است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷۴
فقط اعدام!
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
نعوذ بالله شما از خدا وپیامبر هم عبور کردید که حکم اعدام صادر می کنید
بی نام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
هر اشتباهی رو با اعدام جواب نمی دن
خیلی مطالب خوبی بود.می شه ادرس وشماره مطب اقای دکتر داشته باشم؟ایا گفتگو از طریق email ممکنه؟
سزای خیانت فقط مرگ
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
امیدوارم سرت بیاد ببینی سزات هست
آدمای خائن بدبختن... چون مشکلات وعقده های روحی روانی یا جسمانی زیادی دارن...
خواهشا قبح این مسائل را نشکنید.خیانت غیر قابل قبول است.
بنام خدا
البته که خدا در قرآن به زنا به عنوان یک گناه بزرگ نگاه کرده و آن را نکوهیده دانسته است ولیکن در حواشی پرداختن به گناه زنا، به گونه ای علمی و عجیب به موضوع پرداخته است که خوب بود این کارشناس محترم که انصافاً در مورد روانکاوی انسانی موضوع خوب هم نوشته اند، به این ابزار هم مسلط می شدند.
برنامه خداوند در این موضوع، مخفی ماندن حداکثری زنا و عدم پرداختن به آن و نا امید نشدن از بخشش خداوند از ارتکاب البته بدون سابقه و تکرار و توبه و بازگشت به خداوند است. که البته توبه هم در مرتبه اول در صورتی قبول می افتد که انسان واقعاً از ارتکاب پشیمان و دیگر تکرار گناه نداشته باشد.
به هر صورت خداوند می فرمایند:
توبه کنید و هیچوقت هم نگفته است توبه اینگونه بندگان را نمی بخشد.
به هر صورت بایستی تا آنجا که امکان دارد این گناه را پوشیده و پنهان نگاه داشت و شرایطی را ایجاد کرد که اول به طرف این گناه سخت نروند و دوم تا می شود این بدبختی را پنهان و برای بازگشت به خداوند مسیر را برای آنان باز نمود.
البته نمی توان از عادت زشت برخی افراد مریض در تن دادن های بدون بازگشت به این درد همیشگی انسانها به راحتی گذشت و چنانچه تکرر وجود داشت، همان چاره ای که خدا در نظر گرفته همان راه درمان درد است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
قران به صراحت عنوان کرده توبه کسانی مورد قبول که از روی جهالت مرتکب خطا شده اند نه از روی دانایی و خوشی "التوبه لمن عمل السو بجهاله
سلام
سلام
أكر زن مرتكب اين كناه و اشتباه كردد، طلاق بهترين راه است .. و أكر مرد اين اشتباه را نمايد بأيد بين زوجين ارتباط و مصاحبت انجام شود
البته دليل دارم
اگه نیازهای متعارف جنسی مرد برطرف نشه.به زن صادقانه گفته بشه ولی زن توجه ای نکنه وسرد مزاج باقی بمونه واقدامی برای درمان نکنه و بگه همینه که هست!!مرد باید چی کار کنه.طلاق بگیره؟یا ازدواج دوم بکنه؟روابط خارج از خونه داشته باشه؟بسوزه وبسازه!!شما باشید چی کار میکنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
این موضوع در مورد زن چجوریه اگه گفت و مرد گوش نکرد و بها نداد چطوره بره بیرون یا طلاق بگیره مخصوصا با بچه ؟
باید انتخاب همسر از اول بر اساس خلوص و وجود وشخصیت طرف عمیقا صورت بگیره ..معمولا خیانت تو خونواده هایی رخ میده که یکی از طرفین از نظر شخصیتی مشکل داره پس انتخاب از اول اشتباه وبراساس ظواهروسطحی نگرانه بوده...واینم بپذیریم خیانت چیزی نیست که بشه براحتی بهاش کنار اومد واون زندگی دیگه مثل اول نمیشه مخصوصا اینکه خیانت از طرف زن باشه دیگه اصلا به دل نمیشینه....باارزوی اگاهی وزندگی با معنا برای همه...
بابا این حرفها چیه
راه حل خیانت زناشویی سنگسار است. این آقا جوک میگه. والسلام
سلام خانم من صمیمیترین دوست من دوست شد وازموقعی که من فهمیدم تا به الان که دارم اینهارومیویسم حتی یک لحظه نتونستم فراموش کنم حتی مشاوره ودکتر هم رفتیم ولی به هیچ عنوان این گونه مسایل حل شدنی نیست وتاابد از ذهنهاپاک نخواهد شد با وجوداینکه من وخانمم زبانزد خاص وعام بودیم وهمه مارابرای تازه عروس ودامادها مثال میزنن این بدبختی وعذاب همیشه با ماست مدت 3ماه است که خواب به چشم من نمیادوهمش کابوس میبینم ودرطول 1ماه 14کیلو کم کردم ودچارافسردگی شدیدومریضی روحی و روانی شدم
فقط طلاق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
درکت میکنم
سلام . این متن برای من بسیار دلگرم کننده بود و شاید اولین متنی بود که احساس کردم برای کسانی که مورد خیانت قرار میگرند حقی قائل است. متاسفانه شوهر صرف نظر از گذشته زندگیش الان در سن هفتاد سالگی اقدام به صیغه کردن یه دختر 27 ساله کرده و نه نتها ار کار خود شرمسار نیست بلکه با سرزنش و سرکوب و کتک زدن کار خود راشرعی و خدا پسند میداند
و نمیدانم جواب رنج و اندوه مرا که سالهای سال کنار او زندگی کرده ام و بشدت دچار حمله های عصبی و مشکلات روانی شده ام که خواهد داد
و چه پناه و تکیه گاهی برای من و امثال من در این کشوری که همه گونه حامی مردان است وجود خواهد داشت.....اشکها و ناله های مارا پاسخی نیست جز درد و رنج بیشتر و بیماری بیشتر........
سلام- روانشناسهاي عزيز درست ميگن اما تا تو موقعيتش نباشن درك نميكنن. دو ساله از خيانت همسرم گذشته و هنوز يك لحظه فراموشش نكردم و هر روز جريحه دارتر از پيشم- مردها و زنهاي هوس باز نميتونن ترك كنن هوسبازيشونو. دقيقا مثل آقاي رضا ما هم زبانزد خوشبختي بوديم و اين شد. لعنت به همشون
من پنج ساله ازدواج کردم از این پنج سال دو سالشو نامزد بودیم و همسرم تو تمام این سالها با آدم های متفاوت بهم خیانت کرد و من نتونستم اصلاحش کنم همیشه به طلاق و خودکشی فکر میکنم ولی جراتشو ندارم و تا حالا نتونستم قضیه رو با خانوادم درمیون بذارم چون همسرمو خودم انتخاب کردم.ولی دیگه بریدم فقط آرزوی مرگ دارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
هر انسانی ممکمه در انتخاب ها و تصمیماتش اشتباه کنه. شما به راحتی به خانوادتون بگید و زودتر از این زندگی بیرون بیاید. با عزت نفس و توکل به خدایی که هوای بنده هاشو داره
سلام
گذشت زمان به ما یاد می دهد که چگونه بپذیرم خیانت همسرمان را وبه آرامش برسیم
کاش بشه فراموش کرد من از روزی که فهمیدم خانومم خیانت کرده چندبار اقدام به خود کشی کردم چون خیلی عاشقش بودم
من پدر مادرم مشکل دارن و پدرم به مامانم خیانت کرده توروخخدا مشکل مارو حل کنید من خیلی افسردهام
من پدر مادرم مشکل دارن و پدرم به مامانم خیانت کرده توروخخدا مشکل مارو حل کنید من خیلی افسردهام
شوهرمنم بهم خیانت کرد ولی من دارم فراموش میخیانتشوفراموش می کنم چون آرا مش روحی خودم وبچه امودوست دارم وارتباطموبا خداقویتر کردم
طلاق هم ارامش بخش نیست .فرد خاین تمام باورهای طرفشم میسوزونه .سزاش مرگ حتی مرگم کمه خدایا خودش جوابشونو بده
اذواج چیزی نیست که راحت بطلاق داد باید باهمسرت صحبت کنی واگرتوانستی اورا ببخش وزندگی آینده ات را مدیریت واز دوستان که مشکل برایت ایجاد می کنند اجتناب کن اگر اشتباه مال خودت بود چه
اذواج چیزی نیست که راحت بطلاق داد باید باهمسرت صحبت کنی واگرتوانستی اورا ببخش وزندگی آینده ات را مدیریت واز دوستان که مشکل برایت ایجاد می کنند اجتناب کن اگر اشتباه مال خودت بود چه
اولین بار که همسرم خیانت کرد بخشیدم دومین بار هم همینطور تا رسید به جایی که دیگه تعدادش از دستم رفت وحالا دیگه بخششی در کار نیست ویه زنگی اجباری از اون خانمها هم کینهای ندارم اونا هم یکی مثل من یعنی توشون یکی خوب نبود که ولش نکنه یعنی همه ما مشگل داشتیم فقط از خدا می خوام بقدری ازش دور بشم که دیگه نبینمش بنظر من اگه بچه ای این وسط نباشه بهتره از هم جدا بشن بخشش باعث پررو شدن فرد خیانت کار میشه ویه عمر تلف شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
ندگی منم مثل شماست در حالیکه من پزیرفتم فقط به خاطر بچه هام پیش هم زندگی کنیم و هیچ ارتباطی باهم نداریم و ا جاییکه بتونم سعی میکنم بهش ضرر بزنم و یه جایی تلافی کنم
من ۹ ساله که خیانتای شوهرمو با صبوری تحمل کردم ولی الان دیگه نمیتونم راهنماییم کنید
ممنون
عاشق یک دختر شدم ازدواج کردیم و کاملا عاشقانه دوستش داشتم تا اینکه فهمیدم در ابتدای دوران نامزدی با معشوقه سابق خود به من خیانت کرد این موضوع منو ب اعتیاد ب هر ماده مخدری سوق داد حالو روزم بدتر و بدتر میشد در صورتی خانم من نمیدونست ک من میدونم چه خیانتی کرده به شدت افسرده شده بودم تا اینکه دوباره با پسری دیگر دوست شد و چندین قرار ملاقات باهم داشتند به بهانه اینکه تو ینی من زیادی افسرده ام و نمیتوانم خانمم را شاد کنم در صورتی ک افسردگی من برای کار خودش بود .
دوباره در دوسال پی در پی بهم خیانت کرد ولی منه احمق هنوز عاشقشم و نتونستم ازش طلاق بگیرم و بخشیدمش. اما منتظر برای بار سوم هم بهم خیانت کنه... ههه
سلام
زنا در اسلام بسیار نکوهش شده الخصوص محصنه ای آن و با قید مجازات بس سهمگین آنرا روبه رو نموده است ولی دقت کنید همین شارع که برای آن اینگونه حکم صادر نموده همان نیز بر پاکسازی درونی و توبه و عدم اثبات آنرا در نظر دارد و 4شاهد مرد را برای آن میطلبد و باید دیده باشند همچون سرمه در سرمه دان.ودر صورت نقص بینه یا شهادت متضاد همگی حد قذف خواهند خورد و هیچگاه شهادت آنان پذیرش نميشود حتی در سایر مسایل و خداوند خواسته که هیچگاه ثابت نشود مگر در ملاعام و خداوند بر تذکیه نفس تکیه دارد و توبه و بازگشت به زندگی و عدم بردن آبروی مردم. روزی دونفر آمدند خدمت مولی امیرالمومنین و بر زنا شهادت دهند امیرالمومنین فرمودند بینه باید 4 نفر باشند گفتند درنگ کنید در راه هستند امام فرمودند بر این دو حد قذف که هشتاد ضربه تازیانه است بزنید تا دیگران جرات بردن آبروی مومنین نکند و هنگامی که دو شاهد دیگر رسیدند ماجرا تکرار شد
خیلی تشکر میکنم از کارشناس محترم آقای قاسمیان نژاد، درواقع به نحو احسن حق مطلب رو ادا کرد و حال روز چنین افراد مصیبت زده ای مثل من رو بیان کرد، برای زن و شوهر طبق دستور دین چهار شاهد لازم نیست بلکه هر کدوم برای اثبات یارد اتهام بابد 5قسم بخورند
کسی که یک بار خیانت می کنه حتما بازم تکرار می کنه اصلا اعتماد نکنید. همسر من چهار بار با زن های مختلف به من خیانت کرد و من فیلم و عکسهای مبتذلشون روهم دیدم، هر بار التماس و عدرخواهی و قول و وعده و عید دروغ. من به شدت افسرده شدم PTSD گرفتم، با وجود زیبایی اعتماد به نفس اصلا ندارم و مدام به خودکشی فکر می کنم. ماهی دو سه بار عصبی میشم جیغ و داد فحش و شکستن وسایل و زدن همسرم شده کارم. اینقدر قرص آرامبخش خوردم حافظم ضعیف شده، هرچقدر هم تلاش کردم و مشاوره رفتم حالم بهتر نشد که بدترم شد. کاش قانون برای خیانت کارا هم مجازات در نظر میگرفت. وقتی من با ایشون ازدواج کردم فقط یه موتور داشت، عروسی هم نگرفت چون پولشو نداشت من با همه مشکلات مادیش ساختم الان که پولدار شده ماشین و خونه رو زده به اسم خونوادش، پولاش تو حساب برادرش که من نتونم مهریه بگیرم. بهم میگه طلاق می خوای گمشو برو. از وقتی پدرم فوت کرده گستاخ تر شده و بیشتر عذابم میده. با اینکه ترم آخر دکتری هستم کار مناسب ندارم و مجبورم به خاطر شرایط مادی تحمل کنم. همین الانم که دارم اینا رو مینویسم اشکام قطع نمیشن!!! اینم از روزمرگی های من....
سلام شوهرمنم بهم خیانت کرده وازوقتی من فهمیدم رفتارش خیلی عوض شده تمام تلاششومیکنه تااعتمادمنوجلب کنه امامن هرگزنمیتونم بهش اعتمادکنم قلبم شکسته ومثل روح شدم روز وشب برام فرقی نمیکنه به خاطربچه هام وآبروی خانواده ام تحملش میکنم اماازش متنفرم وهرروزآرزومیکنم یکی ازمادوتابمیره ایکاش منم میتونستم مثل زنای دیگه خیانت شوهرموجبران کنم اماازوقتی که نوجوان بودم قسم خوردم موقع مردن خیالم راحت باشه کاپاک میمیرم توروخدایکی کمکم کنه دارم داغون میشم
شوهرم بهم خیانت کرده به بهانه های مختلف مسافرت های چند روزه میرفت که بهش شک کردم تلگرامشو حک کردم و معاشقه هاش و روابط نامشروعشو دیدم و رفتم قهر خودم فوق لیسانسم و دبیر و به قول دوستا و فامیل همه چی تموم اما به خاطر دخترم که دانشجوه و پسرم که کلاس هفتمه برگشتم هر روز استرس و افسردگی ام بیستر میشه.
احساس فریب خوردگی در رابطه

ھر گاه در رابطه با دیگری احساس فریب خوردگی می کنیم بدان معناست که یا از ھمان آغاز و
اساس رابطه ھیچ عھد معنوی را در دل خود با دیگری نداشته ایم و فقط ریا کرده ایم و یا در بین راه
عھد را زیر پا نھاده و خیانت کرده ایم . آدمی بخودش ولی در دیگری خیانت می کند . دیگران عرصه
جفا یا وفای ما به عھد خودمان با خود ھستند . آدمی بدون دیگران قادر به بستن عھدی با خودش
نیست . عھد و قول و قرارھای معنوی ھر فردی با خودش بدون حضور و تعھد به دیگری ، یک خیال
محض است که به آسانی فراموش و توجیه می شود. عھد ما به دیگری کارگاه خلقت روحانی ماست
. وقتی عھد خود را به ناحقّ با دیگری می شکنیم در واقع خود را در دیگری می شکنیم و بدینگونه به
دام فریب خویشتن می افتیم . خیانت به عھد ، شکستن گوھر جاودانگی ماست . رابطه ای که فقط
بر اساس نیازھای مادی و غریزی باشد بسرعت به بن بست می رسد یا بواسطه ارضای آن نیاز و یا
ناکامی در آن نیاز . در ھر دو حالت بناگاه احساس پوچی و فریب می کنیم و عجب که طرف مقابل را
فریبکار می دانیم و نه خود را.
ھرگاه که عھدی معنوی و عاطفی را در دیگری می شکنیم خود را در او شکسته و شکستۀ ما در او تا
قیامت باقی می ماند و این عذابی عظیم و مادام العمر است و ما دیگر قادر نیستیم ھیچ عھد و پیمانی
را با خود و در رابطه با فرد دیگری استوار کنیم . این بدان معناست که ما تا ابد در خود شکسته شده و
در نزد خود ھیچ و پوچ شده ایم مگر آنکه آن عھد را احیاء کرده و یا از فرد مقابل طلب حلالی و بخشش
نمائیم . تا او ما را ببخشد ما ھم نمی توانیم خود را ببخشیم و این عذابی اجتناب ناپذیر است . فریب
دادن دیگران امری محال است .


از کتاب " دایره المعارف عرفانی " استاد علی اکبر خانجانی جلد اول ص 141
پاسخ ها
وجیهه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
بسیار متن عالی بود.
بخشش در صورتی که دو مرتبه تکرار نکنه.
سلام با احترامی که نظر همه دارم ولی هستن کسانی که به اشتباه خود پی بردن و واقعا پشیمون هستن پس نمیشه بگیم که همه اونایی که خیانت کردن باز هم میکنن من از همسران خواهش میکنم که برای یک بار سعی کنن ببخشن و فراموش کنن بدونن با این کارشون یکی که داره اشتباه میکنه را نجات میدهند و باعث برگشت او به زندگی عادی میشوند وقتی خداوند میبخشه پس چرا ما نبخشیم
ادم خیانتکار خود شیطان هست
چطور میشه بخشید؟ وقتی نمیدونی که آیا دوباره تکرار میشه یا نه، وقتی که دو قورت و نیمش زیاده، واقعا این متن کامل و جالب بود
زندگی که یه بار توش خیانت اتفاق بیوفته دیگه اون زندگیه ثابق نخواهد شد
ای خدا از کسانی که به همدیگر رحم نمیکنند نگذر
شوهرم یه زن رو به دفترش آورد. گفت که شوهر داره. ظاهرا خانم مومنی بود. سه سال به روابطشون مشکوک بودم. تا اینکه فهمیدم از اول صیغه اش کرده و شوهر نداشته. الان مجبورش کردم که طلاقش بده. اما هنوز توی دفترشه.
سلام شوهر من ۲ بار بهم خیانت کرده وقتی ک متوجه شدم قول داد ک دیگه تکرار نکنه اما درست ۲ ماه پیش باز میخواست ک بهم خیانت کنه ولی وقتی شوهرم فهمید ک من شک کردم رابطشو قطع کرد تو این دوماه خیلی عذاب کشیدم و همش با خودم فک میکنم ک تو این ۲ سالی ک ازدواج کردم همه روابط من و شوهرم کلا ی چیز فرمالیته بوده و همش خاطرات بد برام تکرار میشه تو ذهنم چون بار اول بخشیدمش الان خیلی برام سخته تورو خدا راهنماییم کنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
دقیقا منم شرایط شما را دارم دفعه اول که بخشیدمش واقعا پشیمون بود و همه چیز خوب شد اما بعد از دو ماه فهمیدم که بیست روز بعد از ماجرای اول بازم بهم خیانت کرده دیگه نمیتونم بهش اعتماد کنم
سلام دوست عزیز بنظر من باید اول متوجه بشی که آیا واقعا پشیمون شده واصلا تلاشی برای نگه داشتن رابطه اش با شما میکنه یا نه اگه از کارش واقعا پشیمون نباشه مطمعن باشید دوباره و دوباره تکرارش میکنه.
سلام دوستانیکه مثل من پس ازسالیان سال زندگی دچار این مصیبت شده ایدبنظرمن عموماکسیکه خیانت می‌کنه خودراچندان متعهد به زندگی همسروفرزندان نمیدونه احتمال بازگشتاو به زندگی تقریبا غیر ممکنه وباتوجه براینکه این افراددرهرشرایطی به خیانت خود ادامه خواهند داد به هیچ وجه عمرخودراصرف این افراد نکنیدونگذاریدهیچ چیزحتی وجودبچه هاشمارابه گذشت واداردونکته دیگر که خیلی مهم است اگر درست عمل نکنید برای همون بچه های عزیزتون بسیاربد آموزی داردودراینده باحتمال زیاد همین عمل راباهمسرخودانجام خواهند داد.
سلام من خانمی هستم که چهارده ساله ازدواج کردم وچهار ساله که همسرم داره بهم خیانت میکنه دوتا بچه دارم همه چیز براش ثابت شده اما انکار میکنه ومیگه داری تهمت میزنی حتی بعضی ها گفتن با اون طرف عقد کرده جدیدا بعد چهار سال نمیدونم چیکار کنم
خیانت فقط فقط فقط یه گلوله ی سربی کالیبر 45فقط
نظر من این اگه شوهر خیانت کار یک بار بخشیدی دوباره ادامه میده به کارش چون برا خود من این اتفاق افتاده نباید کوتاه بیایم چون داغون میشم
فقط میتونم بگم اه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
خوب
سلام من یک ساله که نامزدم و زنم را هم خیلی دوست دارم و با تمومه وجودم هر نیازی که تو این یک سال داشت برطرف میکردم،ولی با این وجود یک بار در اینستا شاهد خیانته او شدم که با یه پسری ارتباط پیامکی دارد،من به او گفتم که تو به من خیانت کردی خودش هم پذیرفت و درخواست بخشش کرد من هم فقت به خوابه این که آخرین بارش باشد بخشیدم بعد از چند ماه دوباره با همان پسره شاهده خیانتش شدم و این سری دیگر تحمل نکردم و با خانواده ام در میان گذاشتم و قرار شد که برخورد جدی داشته باشم باهاش،او دوباره اعتراف کرد که اشتباه کرده و طلب بخشش کرد،و من باز بخشیدمش،ولی در همان زمان در گوشیش شاهد خیانتی دیگر شدم و عکسه او را در با بهره خندان در بغله یک شخص نامحرم دیدم،و من دیگر از خود بی خود شدم و دیگر این مسئله برایم بالله بخشش نبود،و او دوباره از من طلبه بخشش کرد ،وگفت از دته قلبم پشیمانم و توبه میکنم،ولی دیگر برای من سخت هست تا او را ببخشم ،به نظر شما من چه کنم ،ایا او واقعا توبه کرده یا دوباره تکرار خواهد کرد
معمولا وقتی این افراد از این خیانتهای نسبت به فرد مقابلش میکنه و دروغ گفتن رو مثل آب خوردن میگه دیگه براش عادت شده کسی هم که به کاری وابسته باشه خیلی خیلی کم پیش میاد که دوباره تکرار نکنه در کل اون فرد دیگه آلوده شده هر چقدر هم بگه برای آخرین بار بود گول خوردم توبه میکنم باز شرایطی پیش میاد براش که عهد شکنی کنه....
با سلام همیشه ودر ه جای که خطا کردیم راه بر گشت هس من خودم چند سال در اشتباه بودم هنوز هم هستم مخوام بر گردم ولی برایم خیلی سخته با این وجود که خیلی از دو طرف در رنج هستم .از طرفی با اونی که هستم وابسته هستم از یک طرف خانوادم خیلی دوست دا م...نمیدونم چکار کنم فقط داروی اعصاب مخورم..
سلام خدا صبر بده به همه همسران فریب خورده
از خدا میخوام که کسی به این درد مبتلا نشه و این مصیبت سرش در نیاد
سلام شوهر دوستم بهش خیانت میکنه ولی دوستم نمیدونه حالا ما یجورایی فهمیدیم، چطور دوستم رو به صورت غیرمستقیم از کار شوم شوهرش آگاه کنم؟
من هم قربانی خیانت شدم اول بار که فهمیدم شوهرم توبه کرد و من با هر بدبختی بود خودمو مجبور کردم که ببخشمش ولی انقدر ضربه روحی شدیدی خوردم که بعد مدتی مبتلا به سرطان شدم وقتی که روزهای سخت شیمی درمانی رو می گذروندم متوجه شدم که شوهرم باز هم داره به خیانتش ادامه میده نمیدونم کسی متونه اینو درک یا تحمل کنه یا نه ولی من باز هم مجبورم تحمل کنم بخاطر عشق به بچه هام که حداقال اینده اینها خراب نشه وتی با انهمه رنج بیماری ازش پرسیدم علت اینکه دوباره تکرار کردی چیه با بیرحمی جواب داد مقصر اون بود میخواس احوالتو بپرسه نمدونم چی بگم خدا جای حق نشسته
بيست بار خيانت ديدم ولي به خاطر پدر پيرم تحمل كردم اين حور افراد مريضن هيچ وقت نمي تونن زندگي سالم داشته باشن
افسرده شدم
متاسفانه منم شوهرم دوبار بهم خیانت کرد سری اول پنج سال پیش بود که بچه دومم رو حامله بودم وبعد از این موضوع در شکمم مرد وسری دوم بعد از پنج سال از خیانت قبلیش بود که با پرویی تمام گفت دوست داشتم وتو به من محبت نکردی متاسفانه در حال طلاق هستم ودلم برای دختر ۱۱ سالم کباب هست لطفا برای من هم دعا کنید
اگرکسی خیانت کرد نگین دیگه توبه کردچون توبه گرگ مرگه انسان اگردر یه چیزی چه مادی چه خیانت وچه کارهای دیگه غرق شودقطعا می میرد ودوباره راهش راادامه میدهد اگرکسی وجدان زناشویی راندارد محال است که آدم درستی بشود
من بعد چند سال فهمیدم زنم بهم خیانت میکرده چند باری بهش مشکوک بودم تو این چندسال ولی هیچوقت فکر نمیکردم بهم خیانت کنه من از وقتی که فهمیدم اونم خونه رو ترک کرده رفته من هیچوقت اونو نمی بخشم تا زمان مرگم هیچوقتم اجازه نمیدم برگرده به زندگیم شما هم هیچوقت نبخشید چون اون زندگی بدرد نمیخوره
زندگی که اعتماد نیست باید خراب بشه
خواهش میکنم جدا بشین ولی خیانت نکنید.بدترین ظلم و کشنده ترین ضربه ایه که میتونید به عزیزتون بزنید....از خدا بترسید.
منم دچار خیانت از طرف شوهرم شدم خودش برام قشنگ تعریف کرد الان دلم شکسته اما کاری نمیتونم کنم ب نظرم آدم رفتی بهتره بره چ اسراری آخه
منم متاسفانه بهم خیانت شده و خیلی داغونم وشوهرمم دوست دارم بعضی وقتها میگم طلاق بگیرم ولی بازم به آبروی خانوادم وبچم فکر میکنم وشوهرمم به خیانت خودش ادامه میده وهر بار مچشو میگیرم میگه مال گذشته بوده و بعضی وقت ها هم میگه تو به من تهمت میزنی واقعا موندم چیکار کنم تورو خدا برام دعا کنید
به نظر من هم خیانت یک مصیبت واقعی و بلکه جنایت محسوب میشه به خصوص اگه زمانی رخ بده که تو هیچ چیز برای طرفت کم نمی زاری و فکر میکنی طرفت هم تو و زندگیش رو دوست داره و قدر خوبی هات رو میدونه و با ریاکاری محض تظاهر به عاشق بودن میکنه و بعد کاشف به عمل میاد که در خفا مشغول عشقبازی و هوسرانی بوده ..شک ندارم یه جایی و یه روزی بالاخره عدل خداوند اجرا میشه و آدم خائن چه زن چه مرد به سزای جفایی که کرده می رسه زمانی که به حالت احتضار و در حال مردن و جان کندن صورت عمل قبیحش رو می بینه..من هم زنی هستم که با وجود تحصیلات و شغل با نامردی ازدواج کردم که نقش آدمهای متعهد و متدین رو برام بازی کرد و بارها بهم خیانت کرد هر بار اعتراف کرد و با اشک و آه و التماس تقاضای بخشش کرد و من به خاطر بچه ای که در شکم داشتم بخشیدم ولی این بخشش فقط باعث وقاحت بیشتر شد..تا جایی که خیانتهای خودش رو حق خودش میدونه و به هزار توجیه درپی موجه جلوه دادن اونهاست‌‌.
از خدا میخوام به همه اونهایی که مثل من گرفتار این مصیبت شدن آرامش بده واقعا"درد کشنده ای داره ..کاش هیچ وقت ازدواج نمی کردم.
با سلام خدمت تمام سروران عزیزم.بیشتر گفته ها درست ودقیقه ولی میخام بگم اصلا ازخدای باریتعالی نا امید نشید! من کسی هستم که واقعا زخم خوردم من مردی بودم که میگفتم روی کره زمین آدم به خوشبختی من نیست حتی میدونم با گفتن این جمله خیلی ها منو شناختن از بس میگفتم وخدا رو شاکر بودم . اما یکشب دقیقا دهم فروردین نود و هفت شب متوجه یک پیام صوتی از مرد غریبه رو گوشی زنم شدم که اتفاقا دست خودش بود و دستش خورد تا دنیا بر سرم خراب بشه خلاصه بعد کلی انکار کردن، با گریه اعتراف کرد که بهم خیانت کرده و جگرم رو آتیش زد . کسانی که این دردو کشیدن میدونن سینه ی آدم همیشه سنگینه از بس غصه میخوری از خودت بیزاری حتی مرگ عزیزانت برات آسون میشه چون این داغ با اون داغها قابل قیاس نیست اون داغها حقه و این ناحق. دو سال تموم مثل جنازه بودم سال سوم تازه شدم مثل زن مرده ها. الان که توی سال چهارمم فهمیدم خداوند نعمت بزرگ فراموشی رو به انسان داده الان غصه میخورم که چرا بخاطر گناه یکی دیگه من خودمو تنبیه کردم. کاش چهار ساله قبل دوباره ازدواج میکردم . خواهرها وبرادر های عزیزم حتی یک روز رو هم از دست ندید همسران شما بچه نبودن! تازه از ما عالم ترن! پس اگ حتی تلفنی در ارتباط بودن ارزش ندارن که واسشون تب کنید. غصه گناه اونو نخورید! وزودتر به فکر زندگی دوباره باشیدحتی اگه ده تا بچه دارین! هیچ وقت هم تنهایی غصه نخورید بزار ید بچه ها هم بدونن چه پدر یا مادری داشتن بزارین خائن هم غصه بخوره. اگه دقیق تر به موضوع نگاه کنیم میبینیم اون باید غصه بخوره! ما که آبرو ریزی نکردیم گناه ما اعتماد و صداقتمون بوده که هنوزم بهش افتخر میکنیم. من چهار سال خون دل خوردم حالا میگم سادگی کردم اندازه بیست سال خودمو پیر کردم اصلا اون ارزش نداشت واسه این همه رنج و عذاب و جهنمی که خودم ساختم. باقیشو خود دانید فقط یادتون باشه پیمانه عمر یک لحضه هم صبر نمیکنه واسه کسی حرص بخورین که مثقالی ارزش داشته باشه. وسلام !فقط بخاطر خیانت اون نامرد هایی که به زن خیانت کردن خجالت زده ام که من هم مرد هستم
سالهای اول کارم یکی از همکارانم که داشت بازنشسته میشد برایم از زندگیش گفت
خانمی بود که ۵تا داشت ومیگفت به طور مدام از اطرافیان برایم پیغام می‌آوردند که شوهرت را با فلان زن دیده ایم ( زن غریبه یا حتی فامیل )
همکارم می‌گفت با وجود این که درونم طوفان به پا شده بود ولی برخلاف میلم میگفتن تهمت نزنید شوهرم با آن خانم صیغه هست من خودم در جریان هستم واطلاع کامل دارم لطفا با آبروی مردم بازی نکنید
اوایل قبول میکردند که واقعا من راضی هستم ومیدانم
اما به مرور که پیغام می‌آوردند که شوهرت را با زن شوهر دار دیده‌ایم که به توخیانت میکند هنوز هم میخواهی بگویی صیغه هستند واطلاع داری وپوزخندی به من می‌زدند ومیرفتنند

من می‌ماندم وگریه ودرد
با ۵تا بچه نمی‌توانستم طلاق بگیرم
شوهرم ‌ بیمار جنسی بود
تنها راه چاره این بود که در خانه خدا بروم وزرای زندگی زناشویی ام دعا کنم
چه گریه ها که نکردم کوهی از آتشفشان بودم جرآت نمی‌کردم به شوهرم بحث کنم چون خودم را مقصر می‌دانست ولی مدام برای خدا نامه می‌نوشتم واز اوکمک میخواستم درخانه اهل بیت وائمه حضرت علی رفتم ونماز خواندم و خالصانه از خدا وند وآئمه کمک خواستم
شبی در خواب حضرت علی ع دیدم که به خانه ما آمد انگار به دلم الهام شد که این شخص حضرت علی هست. فورا به گریه افتادم واز شوهرم شکایت کردم از بیماری. جنسی که داشت وآبروی مارا جلو فامیل برده بود از دردی که درونم بود
حضرت از من آب خواست لیوان آبی را برایش آوردم. دعایی به آب خواند وگفت توکل به خدا کن این آب را به شوهرت بده ورفت
وقتی شوهرم به خانه آمد آب را به او د آدم ود ر عالم خواب این آب متبرک را خورد
همکارم می‌گفت نمیدانم چه شد ولی بعد از آن خواب انگار شوهرم عوض شد ود یگر کسی حرفی از خیانتها وآبروریزیهای او برایم خبر نیاورد
سرش به کارش گرم شد وبه زندگی برگشت .توانستیم چند بچه را روانه دانشگاه کنیم وبرکت عجیبی به زندگی ما برگشت
می‌گفت فرهنگ خانوادگی ما وشرایط اقتصادی ما ددر حد ی نبود که بتوانیم نزد روانشناس برویم ولی رابطه من باخدا قوی بود و البته خدا قدرتمند تر از همه عمل کرد
ولله جنود السموات والارض

همه چیز در آسمان و زمین لشکر وجود خدا هست با توکل به او توانستم شوهرم را ببخشم وخداوندهم شوهرم را به من بخشید
شوهرم بیمار جنسی بود وخشمی که به او داشتم شاید لایق بخشش نبود ولی بخشیدم چون من لایق آرامش هستم.


سربه راه شدن شوهرم با. توکل به خدا اتفاق افتاد وگرنه من عاجز از انجام هر کاری بودم که بتوانم اورا به زندگیم برگردانم
شاید این قضیه امتحانی برای من بود وبا تمام دردی که داشتم توانستم به پذیرش وآرامش الهی برسم
البته آسان هم نبود گریه ها کردم. از احساسم با دوست قابل اعتماد حرف زدم به خانواده خودم وشوهرم چیزی نگفتم. خشمم را روی کاغذ نوشتم وگاهی از گریه دفتر را پاره میکردم. از انکار بیرون آمدم وبعد غمگین وافسرده شدم برای خودم دلسوزی کردم. اشک ریختم ولی قرآن دعا آرامش قلبی را به من برگرداند
توکل به خدا چاره هر کاری هست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی