بازدید 34389

ظریف: مذاکرات از مسیر خارج شده اما نمرده است + فیلم

این کار‌ی کاملا اشتباه بود و من از این تصمیم متأسف و ناراحت شدم؛ اما به توافق کوتاه مدت برای ادامه مذاکرات طولانی مدت متعهدم. ما متعهد به برنامه اقدام و اجرای توافقنامه ژنو هستیم، ولی بر این باوریم که هر دو طرف باید به آن پایبند باشند.
کد خبر: ۳۶۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۴ 15 December 2013
ظریف: مذاکرات از مسیر خارج شده اما نمرده است + فیلموزیر خارجه ایران در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا گفت که مذاکرات هسته‌ای از مسیر خارج شده، ولی هنوز نمرده است.

به گزارش «تابناک»، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران درباره مذاکرات هسته‌ای به الیزابت پالمر مجری شبکه سی بی‌اس گفت: این مذاکرات نمرده است؛ حتی اگر ایران از دور تازه تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا عصبانی باشد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هفته پیش اعلام کرد، دارایی‌های شرکت‌ها و افرادی را که تلاش می‌کنند تحریم‌ها علیه ایران را دور بزنند و ‌فعالیت‌هایی انجام دهند که برنامه هسته‌ای ایران کمک می‌کند، مسدود می‌کند و تراکنش‌های مالی آن‌ها را نیز متوقف خواهد کرد. این اقدام آمریکا باعث شد که ایران مذاکرات فنی در ژنو را ترک کرده و اقدام آمریکا را خلاف روح توافق ژنو بداند.

ظریف در گفت‌وگوی خود با خانم پالمر در تهران در این زمینه گفت: این کاری کاملا اشتباه بود و من از این تصمیم متأسف و ناراحت شدم؛ اما به توافق کوتاه مدت برای ادامه مذاکرات طولانی مدت متعهد هستیم.

وی تأکید کرد: ما متعهد به برنامه اقدام و اجرای توافق‌نامه ژنو هستیم، ولی بر این باوریم که هر دو طرف باید به آن پایبند باشند.

وی سپس افزود: پروسه از مسیر خارج شده، ولی نمرده است. ما تلاش می‌کنیم آن را دوباره در مسیر درست بیاوریم و به مذاکرات ادامه دهیم.

به گزارش سی‌بی‌اس، شمار بسیاری از قانونگذاران آمریکایی همچنان مشتاقند که دور جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران را تصویب کنند؛ هر چند ‌اجرایی شدن آن را به بعد از سپری شدن توافق ژنو و شرایطی موکول می‌کنند که مذاکرات با ایران برای رسیدن به یک توافق نهایی موفق نباشد.

جان مک کین سناتور جمهوری خواه ایالت آریزونا در این مورد گفته است: «فکر می‌کنم این حرکت مناسبی است، زیرا بسیاری از ما بسیار بدبین هستیم. سانتریفیوژ‌ها همچنان می‌چرخند. هنوز در جایی به نام اراک کارهایی می‌توان انجام داد. از همه مهم‌تر اینکه به طور ضمنی در این توافق حق غنی‌سازی ایران وجود دارد».

پالمر همچنین از ظریف پرسش‌هایی در مورد سرنوشت رابرت لوینسون مأمور آمریکایی پرسید که به تازگی روشن شده ‌در حال انجام مأموریتی برای سازمان سیا بوده است. ظریف در این باره گفت، ‌هیچ اثری از مأمور سابق آف بی‌آی که شش سال پیش در ایران ناپدید شد، نیست. ظریف در این زمینه گفت: سرنوشت لوینسون مشخص نیست و دولت ایران هیچ آگاهی از محل وی ندارد.

وزیر خارجه افزود:‌ آنچه‌ ما می‌دانیم این است که او در ایران زندانی نشده و اگر چنین باشد او به دست دولت بازداشت نشده و من فکر می‌کنم ‌دولت ایران کنترل و تسلط خوبی بر اداره کشور دارد.

ظریف در پاسخ به این ‌که آیا ایران می‌تواند لوینسون را به آمریکا بازگرداند، گفت: اگر ما می‌توانستیم نشانه‌ای از او پیدا کنیم، حتما درباره آن بحث می‌کردیم، هرچیزی ممکن است اما من می‌گویم ‌او در ایران نیست.

دانلود


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۶
انتشار یافته: ۲۰
ما میتونیم کمک کنیم بشرطی که شما هم کمک کنید به حذف تحریمها
زنده باد ظريف
ما همسایه های خودمون برامون از رو شمشیر بستن دیگه چه توقعی از غریبه ها میشه داشت .
این کار غرب محک زدن ایران برای اقدامات بعدی است!
وقتی کوتاه اومدیم بدتر از اینا رو هم در پیش داریم.
کما اینکه همه چیز هنوز روی میزه!
و معلوم شد که تهدید هفته پیش ظریف (در صورتی که کنگره آمریکا اقدام به اعمال تحریم‌های جدیدی علیه ایران بکند همه توافق‌ها خواهد مرد) در حد حرف هم نبوده و هر کاری با ما بکنند بازم میگیم که مذاکرات هنوز نمرده و هنوز یه کم جون تو تنشه!
ادامه مذاكرات كارصحيحي است هرچندباكار شكني ها وعهدشكنيهاي غربيهامواجه شويم مابايدازهرفرصتي براي اثبات حقانيت ملت ايران استفاده كنيم وبه جهانيان اثبات كنيم كه ما در اظهارات خودصادقيم واين طرفهاي غربي ماست كه مذاكرات رابه اختلال كشيده وبدعهدي ميكنند
ظاهرا ما برای مقابله و مذاکره با آمریکا برنامه ای نداریم و نه در مورد تشدید تحریم ها آینده نگری داشتیم نه در مورد رفع تحریم ها و مذاکره
واقعا که ...امریکایی ها...نمی توان روش حساب کرد.درواقع میشه گفت;امریکا به دنبال صلح هسته ای با کشورمان نیستند.
دکتر ظریف دوستت داریم
موضعت قوی نیست ظریف جان قوی نیست، نباید بذارید افکار عمومی رو دست بگیرند
بازم ظریف رو عشق است!خوشم میاد لج نمیکنه!سیاست یعنی همین!
ظریف حمایتت می کنیم...درود بر شرفت شیر مرد
"ما متعهد به برنامه اقدام و اجرای توافقنامه ژنو هستیم اما معتقدیم که هر دو طرف باید به آن پایبند باشند."
این حرف شما این معنی را می دهد :
که ما در هر صورت به توافقنامه ژنو پایبندیم حتی اگر طرف مقابل(5+1) نباشد!!!!
پس شما معتقيد هر حركتي طرف مقابل انجام بدهد ما باز كماكان به توافق پايبند هستيم حتي اگر آنها پايبند به تافق نباشند واقعاً از كجاي اين كار توافق معني پيدا مي‌كند و معني بازي برد - برد تازه دارد روشن مي‌شود!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مذاکرات از همان ابتدا خارج از مسیر بود.
خسته نباشیددکتر ما به شما و تیم مذاکره کننده اعتماد داریم
اقای ظریف اینقدر خوشبین بودن وداشتن استانه تحمل بالا در برابر دشمن خیلی هم خوب نیست دشمن زیرک است و هوشیار ....
اگه یک طرفه باشه به چه دردی میخوره.
به این میگن سیاستمدار.
ظریف دوستت داریم. موفق باشی...
صحبت آقای ظریف دو روز قبل از تحریم اخیر:اجرای هر گونه تحریم جدید مساوی با ابطال موافت نامه ژنو وبرگشتن ایران به سر خانه اول

صحبت آقای ظریف بعد از تصویب تحریم جدید کنگره آمریکا:ما علی الرغم تحریم های جدید مذاکرات را پیش می بریم و برای ما مذاکرات نمرده است.
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
آخرین اخبار
وب گردی