بازدید 22419

حذف یک دهک از یارانه‌بگیران قطعی شد

کد خبر: ۳۶۴۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴ 15 December 2013
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به جزئیات حذف دهک‌ها و نیز اصلاح قیمت حامل‌های انرژی در اجرای هدفمندی یارانه‌ها، گفت: لایحه هدفمندی یارانه‌ها که در آن حذف یک دهک قطعی شده تا قبل از جلسات تلفیق به مجلس خواهد رسید.

علی‌محمد احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به جلسه صبح امروز اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با معاون بودجه معاونت نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در خصوص لایحه هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: در این خصوص اظهارات مختلفی مطرح شد، مبنی بر اینکه دولت باید هدفمندی یارانه‌ها را در لایحه بودجه 93 کل کشور لحاظ کند، در غیر این صورت این موضوع معنا پیدا نمی‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه طبق قانون دولت باید بحث هدفمندی را در بودجه پیش‌بینی می‌کرد، تصریح کرد: در حال حاضر دولت معتقد است که به زودی لایحه جامع هدفمندی یارانه‌ها را به مجلس ارائه خواهد کرد، تا در کنار بودجه برای آن تصمیم‌گیری شود.

احمدی از ارائه این لایحه تا قبل از برگزاری جلسات کمیسیون تلفیق بودجه بر اساس اظهارات مسئولان دولتی خبر داد و گفت: باید سهم وزارت بهداشت، سهم تولید، افزایش عامل‌های انرژی و دیگر بخش‌ها از بودجه عمومی کشور که مربوط به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها است، مشخص شود و در حال حاضر 60 هزار میلیارد تومان از بودجه جاری به این موضوع اختصاص می‌یابد.

به گفته این نماینده مجلس پیشنهاداتی در خصوص حذف دهک‌ها و چگونگی اجرای فازهای هدفمندی یارانه‌ها مطرح شد. آنچه که قطعی شده حذف یک دهک از یارانه‌بگیران است و همچنین پرداخت یارانه نقدی به هیچ وجه حذف نخواهد شد و احتمال دارد این موضوع در کنار پرداخت کالاهای غیرنقدی به صورت ترکیبی در نظر گرفته شود.

وی همچنین در خصوص سناریوهای مختلف دولت برای افزایش حامل‌های انرژی تصریح کرد: در این خصوص نیز مجلس نظرات مختلفی دارد و همچنین دولت در این راستا چند مدل را طراحی کرده که به بازخوردها و اثرات اجرای آن پرداخته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: برخی نمایندگان معتقدند شیب افزایش قیمت حامل‌های انرژی باید تند بوده و یک بار برای همیشه اجرا شود، اما در حال حاضر دو سناریوی دیگر نیز وجود دارد که در سال آینده و سال 94 و سال 95 به ترتیب 40، 40 و 20 درصد اجرایی شود، همچنین یک مدل دیگر وجود دارد که به صورت 50 درصد در سال آینده و 50 درصد نیز در سال 94 اجرایی شود.

وی تاکید کرد: هنوز هیچ یک از این مدل‌ها نهایی نشده و باید دولت در لایحه هدفمندی یارانه‌ها آن را پیش‌بینی کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۱۵
حقوق کارمند و کارگر با کلی اما و اگر از 18 تا 25 دصد
ولی یک قلم افزایش فقط کمه کمش 40 درصد که تازه روی بقیه اجناس هم تاثیر میزاره
پاسخ ها
جعفرقلی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
دوست عزیز اگر دولت حقوق کارمندا رو 40 درصد افزایش بده ولی در عوض پول بی پشتوانه چاپ کنه به نظرت اوضاع بهتر می شه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
بدبخت کارمند وکارگر
طبق قانون قرار بودبا افزایش قیت حامل های انرژی یا رانه ها همبه تبع آن افزایش پیدا کنه متاسفانه حامل های انرژی در این دوماه افزایش چشم گیری داشته که :
1- برق: حق انشعاب از 2هزار تومان شده یک میلی.ن تومان و هزینه کارکرد هم 3باربر شده
2- آب: حق انشعاب از 150 هزار تومان شده 800 هزار تومان و هزینه کارکرد هم 3 برابر شد
3- گاز حق انشعاب از 75 هزار تومان شده 400 هزار تومان و هزینه کارکرد هم 2.5 برابر
متاسفانه هیچ نظارتی بر شرکت های ذکر شده نیست .
آقا کمال خوب به صورت کارشناسی جواب داد ملت با این یارانه این هزینه های هنگفت آب-برق- گاز را نمی توانند پرداخت کنند چه برسه به این که این یارانه را نصف کنند وبه صورت ترکیبی بدهند.
کدام دهک حذف میشود و ایا تشخیص این دهکها درست است یا همچنان بر پایه اطلاعات 5 سال قبل میباشد در این چند سال شرایط و میزان درامدها و درارایی ها خیلی تغییر کرده از همه مهمتر هزینه ها هم جند برابر شده پس اگر اطلاعات برپایه اطلاعات چند سال قبل و خوشه بندی زمان قبل باشد همچنان جای سوال دارد
همین جوری هم یارانه کم کم داره حذف میشه. اوایل حدود ۴۰ دلار بود الان شده ۱۵ دلار.۳-۲ سال دیگه میشه اندازه پول پفک نمکی و آبنبات چوبی.
خود دولت حاملهای انرژی را چندین برابر افزایش داده ولی یارانه پرداختی در همان مبلغ ثابت مانده و هر روز هم برای عدم پرداخت آن نقشه میکشند این کار با عجله شروع شد و نتیجه آن متضرر شدن مردم و کاهش قدرت خرید و سوء تغذیه قشر آسیب پذیر و شرمندگی از اهل و عیال است و به ولای علی از روزی که تورم بصورت افسار گسیخته افزایش یافت ماشین را فروختم خوردیم از بانک دوبار وام گرفتم خوردیم و من بازنشسته با 4 فرزند لیسانس و دانشجو با این حقوق بخور و نمیر چطور زندگی خود را بگذرانم شکم خود وخانواده را دیگر نمیتوانیم سیر کنیم بعضی از اقلام از سر سفره ما خیلی وقت است حذف شده از جمله شیر و ماهی و شیرینی و میوه و برنج و بستنی و نوشابه و ... و لباس و کفش و ... سعی میکنیم دو و سه سال یکبار بخریم آنهم اگر پولش را داشته باشیم باور کنید من شلوار و پیراهن بچه هایم را بعد از رفو و رنگرزی و تغیر وضعیت آنرا میپوشم
همین قدر که به قیمت انرژی اضافه می کنند همین قدر هم به حقوق کارمنده و کارگرها اضافه کنند .مگه اون تو قانون نیومده پس چرا عمل نمی کنند؟
با سلام
خقوق کارمند درسته 18 درصد افزایش پیدا کرد اما خودتان مقایسه کنید :
1)40درصد تورم
2)15تا 35درصد مالیات حقوق
3)6درصد مالیات ارزش افزوده اجناس
4)اقساط وام وقبوض خدماتی

18=40+15+6
قضاوت با شما اینه زندگی کارمندی
من موندم تو اين مملكت فقط كارمندا حق دارن ؟ پس بقيه مردم چي؟ كارمند بازم يه حقوقي ميگره بيمه داره و مزايا ميگيره ، ولي خيلي از اين شغلاي آزاد هيچكدوم از اينارو ندارن ، و بخور نمير دارن زندگي ميكنن، چرا هرچي ميشه زودفقط كارمندا و بازنشستهارو فقط فكرشون هستن پس بقيه چي ؟ بقيه تو اي مملكت حقي ندارن ؟ اونوي كه به زور يه مغازه اجاره كرده و امثاله اون ، يه كار ساختمان يا كارگر فصلي پس كي به داده اينا ميرسه ،مملكت فقط كارمندوبازنشستس ؟
40 درصد سوخت گران شود اثار افزایش بسیار زیادی بر سایر بخشا خواهد گذاشت.
اگر عدالت يعني اينكه هر كسي درس نخونه كار نكنه معتاد هم باشه . بايد از اوني كه شبانه روز كار ميكنه بگيريد و به اولي بدهيد من از عدالت متنفرم
تو را به خدا یکی حرف دل ما مردم بدبخت را به گوش مسئولین برساند به بگوید وقتی هزینه انشعاب برق 5 برابر و هزینه انشعاب آب حدوداً 4 برابر و هزینه انشعاب گاز 5 الی 6 برابر شده چطور می خواهد این مردم فلک زده را خانه دار کند تو را به خدا یکی به مسئولین بگوید کارگری که حقوقش ماهی 500 هزار تومان است چطور باید زندگی کند و تا آخر عمر هزینه همین انشعابات را هم پس انداز نخواهد کرد چه برسد به خانه خریدن
تابناک جان ممنون از اطلاع رسانیت ولی به خدا خسته شدیم از بس موج منفی دیدیم تو این مملکت ما بد بخت بیچاره ها تا کی باید بشینیم غم و غصه نون شب زن و بچه مون رو بخوریم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست