بازدید 28411
۶

اسامی شهدای ایرانی عملیات تروریستی عراق

کد خبر: ۳۶۴۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۷ 14 December 2013
براساس آخرین بررسی های به عمل آمده از تعداد شهدای ایرانی عملیات تروریستی علیه کارکنان پروژه خط انتقال گاز ایران به بغداد ، 15 تن از اتباع ایرانی و دو عراقی در این عملیات شهید و 4 تن زخمی شدند.

مشاهدات خبرنگار ایرنا از مرکز پزشکی قانونی شهر مقدادیه در 75 کیلومتری شمال بغداد حاکی است: پیکرهای 15 شهید این عملیات تروریستی در روز جمعه، توسط دوستان و مسوولان پروژه شناسایی شده است.

پیکر 11 تن از شهدا قابل شناسایی نبود. یکی از مسوولان مرکز پزشکی قانونی مقدادیه گفت: دو تن از این شهدا عراقی هستند که یکی از آن کاملا سوخته است. با توجه به اینکه شناسایی 11 شهید به دلیل شدت جراحات ممکن نیست، تشخیص شهدای ایرانی و یک شهید عراقی به انجام آزمایش دی ان ای موکول شده است.

همچنین چهار تن از ایرانیان دیگر این پروژه که در عملیات تروریستی مجروح شده اند ، به یک مرکز درمانی ˈ کلار ˈ، دیگر شهر استان دیالی عراق منتقل و تحت مداوا قرار دارند. گفته می شود حال یکی از آنان خوب نیست.

گروههای تروریستی روز جمعه به یک کاروان از مهندسان و کارگران ایرانی پروژه خط انتقال گاز ایران به بغداد که بعد از کار روزانه عازم کمپ خود برای استراحت بودند، کمین زده و به سوی آنان تیراندازی کردند.

قرار است پیکر شهدایی که شناسایی شده اند، فردا -یکشنبه - از طریق مرز خسروی به ایران منتقل و بقیه آنان پس از تعیین هویت و شناسایی به کشور فرستاده شود.

**مسوولان کارگاه صادراتی گاز ایران در عراق اسامی شهدای ایرانی و عراقی شناسایی شده را به این شرح اعلام کردند:

یزدان کیوانی - علی خلیلی - رضا امانی - مرتضی پالار - کامران شبان – داریوش رییسی – احمد خواجه – علی شیخی نژاد – ساسان خواجه – قربان علی صمدی پور- محمد نصیری- اسماعیل خانه فروش – بهمن شفیعی – خسرو پاداش – عماد علی حسین (عراقی) و نیز راننده عراقی یکی از خودروها

همچنین اسامی مجروحان ایرانی این حادثه تروریستی شامل ˈحسین نصیریˈ ،ˈ علیرضا عالی پورˈ،ˈمسلم جعفریˈ و ˈداریوش شعبانیانˈ معرفی شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۸
انتشار یافته: ۶
متاسف شدم خدا رحمتشون کنه و انشاله به خونواده هاشون صبر بده. خدایا مسببین این حادثه رو لعنت کن
خداوند این شهدا را با شهدای صدر اسلام محشور کند و قاتلان آنها را نابود کند.
دشمنان بدانند خون هر شهیدی باعث رویش صدها جوانه در دفاع از اسلام ناب محمدی (ص) خواهد شد
رحمت الله علیهم اجمعین.
خدا به خانوادشون صبر بده
لعنت خدا و هر لعنت کنندهای بر کشندگان این شهدای عزیز
طفلیا واسه یک لقمه نون رفتن کار کنن . چقدر ما مردها بدبختیم .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم