بازدید 31431

خبر خوشحال کننده برای میلیاردرهای ایران!

کد خبر: ۳۶۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶ 14 December 2013
با فراهم شدن امکان استقرار و نگهداری هواپیماهای شخصی، پرواز این هواپیماها ساده‌تر می‌شود. اتفاقی که البته جز قشر میلیاردر ایرانی کسی را خوشحال نخواهد کرد‍!

به گزارش مجله مهر مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور امروز از امکان استقرار هواپیماهای شخصی در فرودگاه‌های کشور خبر داد و گفت: «با مشارکت بخش خصوصی و دولتی، کسانی که توانایی مالی دارند می‌توانند هواپیماهای فوق سبک خود را در فرودگاه‌های کم‌ترافیک کشور مستقر کنند.» تصمیمی که به گفته محمود رسولی‌نژاد با توافق سه جانبه سازمان صنایع هوایی، شرکت فرودگاه‌های کشور و بخش خصوصی گرفته شده و علاقه‌مندان به پرواز می‌توانند بدون نگرانی از فضای نگهداری، هواپیماهای دو نفره و فوق سبک خریداری کنند.

با این حال، نگهداری از هواپیماهای شخصی شرایط خاصی دارد که رسولی نژاد آنها را اینطور به ایسنا توضیح می‌دهد: «در بخش کنترل راداری، این مدل هواپیماها تابع مقررات ویژه‌ای هستند و رابطی با کنترل پرواز دارند تا نشست و برخاست به صورت ایمن انجام شود. البته پرواز هواپیماهای فوق سبک در تهران تا شعاع 70 کیلومتری و در شهر‌های بزرگ تا شعاع 40 کیلومتری پذیرفته نمی‌شود. اما برای علاقه‌مندان تهرانی‌ ‌در خارج از شهر فضای پرواز در نظر گرفته شده است.»

مالکین هواپیماهای فوق سبک باید قبل از هر پرواز نقشه پرواز خود را به برج مراقبت فرودگاه مبدا و مقصد اعلام کرده و در طول پرواز راهنمایی بگیرند. این هواپیماها نیاز به باندهای خاصی ندارند و می‌توانند در باندهای کشاورزی نشست و برخاست کنند. از آنجایی که حداکثر وزن این هواپیماها به 600کیلوگرم می‌رسد، باندها نیازی به مقاوم سازی زیادی هم نخواهند داشت.

میلیاردرها پیش‌قدم می‌شوند

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در حالی از صدور مجوز پرواز هواپیماهای دو نفره و فوق سبک خبر می‌دهد که سه سال قبل هم توسعه استفاده از هواپیماهای شخصی به طور جدی در برنامه قرار گرفته بود. در آن زمان نایب رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی کشور از تاسیس چند شرکت خبر داده بود که قرار بود به توسعه‌ هوانوردی عمومی و فرهنگ‌سازی در این زمینه کمک کنند. انتصاری در آن زمان قیمت هواپیماهای دو نفره را حدود 90 میلیون تومان، ‌هواپیماهای چهار نفره را بین 250 تا 300 میلیون تومان و هواپیماهای 6 تا 8 نفره را بین 700 تا 800 میلیون تومان اعلام کرده و از خرید هواپیماهای جدید از کشورهای خارجی خبر داده بود. او گفته بود: «متاسفانه کشورمان در حوزه‌ی هوانوردی عمومی جزو کشورهای جهان چهارم محسوب می‌شود. یعنی ما حتی از کشورهای توسعه نیافته هم عقب‌تریم.»

10میلیون تومان تا خلبان شدن

خلبان هواپیمای فوق سبک برای راندن هواپیما باید 60ساعت دوره تئوری و 50 ساعت دوره عملی دیده باشد که حدود 3ماه طول می‌کشد. برای گذراندن این دوره حداقل سن 18سال و حداقل تحصیلات دیپلم در نظر گرفته شده است. گواهی سلامت کامل از سازمان هواپیمائی کشوری، آشنائی به زبان انگلیسی در حد مکالمه و توانائی خواندن و درک متون در کتب هوانوردی هم از دیگر شرط‌هایی است که برای خلبان‌های تازه کار هواپیماهای شخصی در نظر گرفته می‌شود.

هزینه کلاس‌های تئوری این دوره‌ها یک میلیون و 800 هزار تومان و هزینه کلاس‌های عملی ساعتی 180 هزار تومان است که برای 50 ساعت آموزش 9میلیون تومان خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۲۲
مگه تو ملیاردری که مطلب را خوندی
از خوشحالی مردم...!!!!!
خوراک تاکسی دربستی هست برای دور زدن ترافیک..!!!!
لزوما به معني خوب بودن شرايط براي ميلياردرها نيست. بديهي است كه اگر پولشان را در صنعت هوايي هزينه كنند، وضعيت صنايع هوايي هم بهبود مي يابد. چرا از اين زاويه موضوع را نمي نگريد؟
اخه ٩٠ ميلييونم پوله با كلاسش ميشه ٩٩ بگو ١٠٠
بهتر از ماشينه در صافكارى و نقاشى ماشين نيستى چراغ قرمز چهار راه هم نيست .ولى چند سال پيش من قيمت كردم ٢ نفره ٨٠ تا بود هواپيما ١٠ ميلييون گرون شد پرايد ١٥ ميلييون .
از فردا یکی از گزینه های کلاس گذاشتن بین خانومهای ایرانی این خواهد بود.
فلانی گواهی نامه رانندگی با هواپیمارو داره...
و باز هم بیچاره همسر.
ساعتي -/4.000.000 ريال
هورااااااا
اگر ملاحظات امنیتی در نظر گرفته بشه هیچ ایرادی نداره، فکر کردین در دیگر کشورها قشر متوسط و فقیر هواپیمای خصوصی دارند؟ بالاخره پولداره هم باید پولاشو جایی‌ خرج کنه دیگه، یکی‌ از جاها همینجاست
لطفا به اخبار اینقدر بدبینانه و منفی نگرانه و طبقاتی نگاه نکنید.بلاخره این هم یه جور شروع یه کار که اول ثروتمندان میرن جلو .طبیعی هستش
مگه اولین ماتوموبیل رو توی ایارن کی خرید؟
مگه اولین موبایلهای رو توی ایران چه کسانی داشته اند؟
مگه اولین تلویزیون چه کسانی در ایران داشته اند؟
طرح خوبیه
مرسی تابناک خبر خوبی بود.خیلی خوشحال شدم.فردا که یارانه دادنم حتمادنبالش میگیرم.راستی کجا بایدثبت نام کنم
اگر تقاضا بالا باشد بهتر است هواپیماهای کوچک 4 نفره را بجای خرید از خارج در خود ایران تولید و یا حداقل مونتاژ کنیم تا موجب رونق صنایع هوایی و ایجاد اشتغال در کشور گردد.
از این به بعد باید هنگام رد شدن از خیابان نه تنها چپ و راست بلکه بالا را هم باید نگاه کنیم که نکنه بیان تو مخمون!!!!!
قرار ما تجمل گرایی نبود. اینهمه محروم و فقیر، این کارهای برای چیست؟ این بود آموخته های ما از حسین؟ متاسفم
اگر میلیاردها را تحویل نگیرد ثروتشان به کشورهای دیگر منتقل می کنند. اگر میلیادری بتواند با ثروتش برای جوانان کار تولید کند که کار بسیار با ارزشی انجام داده است
باید پول رو از میلیاردر ها گرفت و داخل کشور خرج کرد. اینم یه راهشه. اینجا خرج نکن میرن دوبی خرج میکنن.
واقعا از مسئولین متشکریم. من مدت زیادی است که 2 هواپیمای شخصی خریده ام اما اجازه پرواز نمی دهند.
برای معلمان هم خبرخوش و میمونی است !
دوست عزیز این قیمت ها مربوط به وقتی بود که دلار 1000 تومن بود نه حالا.ضمنا اگر با این قیمت ها سراغ دارید دقیق اطلاع رسانی کنید
قيمت اين هواپيماها از خيلي از ماشين هايي كه در خيابان تردد ميكنند كمتره!
اصلا هم تيتر قابل توجه ملياردرها درست نيست
لطفاً پلیس ترافیک هوایی را زودتر راه اندازی کنید .
و الا از این پس شاهد تصادفات در آسمان به علت خواب آلودگی ، عدم رعایت حق تقدم ، سرعت غیر مجاز و ... خواهیم بود !!
اینماه چقدر طولانی بود به خدا
چرا یارانه مون رو نمیریزن?????
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی