بازدید 27327

همه در واشنگتن تحریم کردن ایران را دوست دارند

در حالی که اعضای کنگره آمریکا تا آخرین فرصت پیش از تعطیلات کریسمس بر سر تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران بحث و گفت‌وگو کردند، این پرسش مطرح شده ‌که چرا همه در واشنگتن تحریم ایران را دوست دارند و چرا بر سر تشدید آن به اختلاف رسیده‌اند؟!
کد خبر: ۳۶۴۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۴ 14 December 2013
همه در واشنگتن تحریم کردن ایران را دوست دارند

در شرایطی که اعضای کنگره آمریکا تا آخرین زمان ممکن پیش از تعطیلات خود در مورد توافق اخیر هسته‌ای با ایران بحث می‌کردند، ظاهرا همه در واشنگتن در یک مورد اشتراک نظر دارند. تحریم‌ها کار می‌کنند: برنامه آمریکا برای جدا کردن ایران از اقتصاد بین‌المللی موفق بوده است؛ تنها اختلاف این است که آیا اکنون باید تحریم‌ها را تشدید کرد یا بعدا؟

به گزارش «تابناک»، نشریه آمریکایی فارین پالیسی در مطلبی با مقدمه فوق به بررسی مباحث داخلی آمریکا در مورد ادامه تحریم‌های ایران پرداخته است. به نوشته فارین پالیسی اختلاف در آمریکا بر سر گام بعدی است. هر دو طرف قبول دارند ‌این تحریم‌ها بود که ایران را پای میز مذاکره آورد.

جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز در سخنان خود در روز چهارشنبه بار دیگر این ادعا را تکرار کرد. به ادعای وی، نه تنها تحریم‌ها، ایران را پای میز مذاکره آورد، بلکه دلیل انتخاب حسن روحانی توسط مردم ایران، این بود که تحریم‌ها را از بین ببرد.

اکنون عده‌ای از اعضای کنگره مدعی هستند که تحریم‌ها باید تشدید شود تا نتیجه بهتری به دست آید. این در حالی است که روز جمعه، اصلی‌ترین مقامات دولتی گرداننده تحریم‌ها علیه ایران به کنگره رفتند تا با این نظریه مخالفت کنند.

دیوید کوهن، مسئول ارشد تحریم‌ها در وزارت خزانه‌داری که او هم همراه با وندی شرمت به کنگره رفت، در مقاله‌ای در وال استریت ژورنال، عقیده خود را در این باره مطرح کرده است. وی مدعی است که تحریم‌ها ایران را پای میز آورده است و در دوره توافق موقت نیز تحریم‌ها تخفیف چندانی نمی‌یابد.

وی ادامه داد: ‌ما پیامی قاطع به هر مقام، بازرگان و یا بانکدار خارجی ‌می‌‌فرستیم که اکنون به آزمودن شانس خود در ارتباط با ایران ‌می‌‌اندیشند: ما مراقبیم و با هر کسی که در هر جایی تحریم‌ها علیه ایران را نقض کند، برخورد می‌کنیم‌.

کوهن تهدید خود را روز چهارشنبه عملی کرد و یک بانک اسکاتلندی که به اتهام تبادلات بانکی با ایران جریمه شد. وزارت خزانه‌داری اعلام کرد که با رویال بانک اسکاتلند به توافق رسیده است که این بانک به دلیل تبادلات خود با ایران، سودان و دیگر کشورها صد میلیون دلار جریمه بپردازد.

«آدام ژوبین»، یک مسئول ارشد رژیم تحریم‌ها، این کار را نشانه‌ای از جدیت ایالات متحده در اعمال تحریم‌ها دانسته است. فارین پالیسی با ‌وجود این یادآوری می‌کند که سخت‌ترین تحریم‌ها علیه کره شمالی، باعث نشد که این کشور در سال 2005 برنامه اتمی خود را رها کند. دهه‌ها تحریم آمریکا علیه کوبا نیز ادامه دارد، ولی هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که رفتار این کشور را تغییر دهد.

اکنون مسأله برای آمریکایی‌ها، این است که نمی‌توان با قاطعیت از ‌آنها سخن گفت. علی واعظ یک تحلیلگر ارشد ایرانی در مؤسسات آمریکایی، آمریکا را متهم می‌کند که شناخت دقیقی از چرایی تصمیم‌های ایران ندارد. از نظر وی، ساده‌انگارانه است که تحریم‌ها را تنها دلیل روی آوردن ایران به مذاکره دانست و گمان کرد که تشدید تحریم‌ها به نتایج بهتری برای آمریکا منجر خواهد شد.

از سوی دیگر، اگر کمتر کردن شدت تحریم‌ها به ترغیب ایران برای رسیدن به توافق نهایی در موضوع هسته‌ای کمک می‌کند، نمی‌توان با قاطعیت از ‌موفقیت تحریم‌ها سخن گفت، مگر این که یک توافق نهایی واقعی به دست آید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳۴
انتشار یافته: ۵۵
به آمریکا هیچ اعتمادی نیست...حتی اندازه ی سر سوزن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
کشور ما خیلی ثروتمنده اما کسی نیست استفاده از این ثروت رو مدیریت کنه تا دیگه نه تحریم رو ما تاثیر داشته باشه نه کسی بتونه بهمون زور بگه
بهرام
| Austria |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
این ماجرا (توافق ژنو) لازم بود تا برخی هموطنانمان ماهیت آمریکا را بهتر بشناسند. ما چیزی از دست نداده ایم و هزینه چندانی هم نکردیم ولی اتحادی که می توانیم کسب کنیم عامل 35 سال موفقیت ایران در مقابل استعمار آمریکا می باشد.
هموطنان، آمریکا یک بار دیگر هم در آزمونش مردود شد، آزموده را آزمودن خطاست.
اتحاد اتحاد اتحاد
به فکر آیادی مملکت توسط خودمان باشیم نه آمریکا نه روسیه و نه هیچ کشور دیگری دل به حال ما نمی سوزاند ما باید خودمان باشیم همین.
دل خوش کردن وخوش بینی به تعهدات آمریکائیها ساده لوحی است. و این تجربه باید درسی باشد برای کسانیکه از تحریم ها جزع و فزع می کنند وبه این وسیله اطلاعات و آمار به دست رسانه ها و خارجی ها می دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
بیچاره فقط مردم
با سلام
خوب این شاید بهترین کار باشد که میز مذاکره را ترک کنیم. ولی باید دید چه شرکت هایی به لیست تحریم اضافه شده اند؟ شرکت هایی که مایحتاج مردم را وارد می کنند و یا شرکت هایی که خیابان های شهرمان را به پورشه و بنز مزین کرده اند؟ من تصور میکنم شرکت های دسته دوم در لیست تحریم نباشند شما چه فکر می کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
به نظرم ضعف نشان دادن در حال حاضر باعث میشه همه چی رو از دست بدیم ما باید نشون بدیم که کشته مردشون نیستیم و اونا باید به توافق احترام بگذارند و گرنه ما مشکلی نداریم.
ناشناس
| Austria |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
بحث ماهیت واردات نیست بلکه عهدشکنی آمریکا است مسلما اونها برای اینکه افکار عمومی رو به نفع خودشون مصادره کنن ممکنه حتی شرکت هایی رو تحریم کنند که اساسا به نفع ما باشه که تحریم بشن مطابق تفاهم نامه، آمریکا حق ندارد هیچکس یا هیچ شرکتی را در لیست تحریم هایش اضافه کند.
توجه کنید از بعد حقوقی هیچ کشوری چنین جایگاهی ندارد و دکترین ایران اساسا رد همین مسئله است که دنیا کشورآقا بالا سر برای بقیه نمی خواد.
خوشبختانه آمریکا خودش به دست خودش راه را برای ما باز کرد کافیست به خبرگزاری های بین المللی مراجعه کنید تا ببینید دیدگاه مردم نسبت به این موضع گیری ایران چیست، اغلب معتقدند اگر آمریکا می تواند تفااهم نامه را نقض کند پس این حق برای ایران هم محفوظ است. اگر چه اساسا با این تفاهم نامه مخالف بدوه ام ولی این پلیتیک سیاسی به لحاظ افکار عمومی اسرائیل و آمریکا را حداقل 20 سال به عقب برد.
هیچ کشوری دوست ما نیست.
خودمان باید یه فکری به حال تحریم ها کنیم.
انتظار ما اقتصاد پاک و بدون رانت است.
مردم با قدرت در کنار دولت آقای روحانی ایستاده اند و میدانند این تحریمها ساخته و محصول این دولت نیست.
لعنت به غرب و آمریکای دروغگو.
من موافقم.تحریم ها ایران را پای میز مذاکره آورده است...به امید اینکه ادامه داشته باشد تا مردم از این تبعیض و ظلم راحت شوند.....حقوق من بعدار 8 سال سابقه کار 800 هزار تومنه!!!
درخواست کنندگان مناظره پاسخ مردم را بدهند و در کار دولت فعلی دخالت نکنند.دولت آقای روحانی زحمتش را کشید. مقصر دولت فعلی نیست. همان کسانی که تحریمها را بازیچه می پنداشتند مقصر اصلی هستند. سنگ را دولت قبلی توی چاه انداخت و ....
هیج اعتمادی به هیچ کشوری نیست.
ایران مظلومانه همچنان در تحریم ها خواهد ماند !!!
حتي اگر دستيابي به پيشرفتهاي انرژي هسته اي در اايران متوقف شود بازهم اميريكا دنيال بهانه اي ديگر براي تحريم ها ميباشد.كشور ما قبل از مسئله هسته اي هم تحريم هاي سنگيني شده بود . اما نتيجه اينكه امريكا هيچ وقت قابل اعتماد نبوده و نيست و نخواهد بود. ب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
امریکا اگه دنبال بهانه ای برا ی تحریمه چرا ده ها کشور هستند که تحریم نیستن ؟
ناشناس
| United Kingdom |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
قرار به اعتماد نیست، ما نه فقط به امریکا بلکه به عراق، اقغانستان، روسیه و ... هم نمی توانیم اعتماد کنیم، آیا نیروگاه اتمی بوشهر که سالهای سال به عقب افتاد کار روسها نبود، آیا موشک های اس 300 را دادند؟ آیا شما اصلا می توانید تصور کنید که روزی یک کشور از روی دوستی و رفاقت به ما کمک کند؟ همه براساس منافع خودشان کار می کنند و در اینجا اعتماد بی معناست. بلکه باید منافع مشترک را جست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
ناشناس 09:54 ؛
هیچکدام از این کشور تو نامرد بودن به پای کشوری که از اونجا کامنت فرستادی و آمریکا نمیرسند!!
گفتید منافع مشترک را باید جست. به قول بعضی ها گشتیم نبود نگرد نیست!!!! منافع بعضی ها تو ناامن بودن جهان و نوکری صهیونیستها قرار داره!
معادلات در منطقه در حال عوض شدنه ؛ در منافع هم پيمانان امريكا و امريكا و غرب در حال ايجاد تضاد مي باشد ولي هر دولت معقولي با سياست يكي به نعل يكي به ميخ يا ايجاد پليس بد پليس خوب سياست خودش رو پيش ميبره ؛ مسئولين بايد ماهيگران خوبي باشند تا منافع مملكت تامين بشه .
حالا تكليف چيه؟
اگر كوتاه بيايم اين داستان تا اخرش همينطور آدامه داره.
غنى سازى تا ٥٠ ٪ شايد اونا رو متوجه كنه كه اشتباه كردن.
یک گام عقب بذاری اونوقت شیر میشن دیدید
مردم ایران صبورندوتحمل می کنند، اما وای به روزی که احساس کنند صبوری ونجابتشان مورد سوءاستفاده قرار گرفته درآن صورت دیگر بمب اتم هم نمی تواند مانع آنان شود.
پس دولتمردان اسرائیلی مقیم درآمریکا همواره این را در نظر داشنه باشند.
اگر مردم ایران روحانی را انتخاب کردند به خاطر تعادل خودش بود نه به خاطر تحریم شما.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
بسه دیگه این همه شعار
اکثریت مردم(نه همه)در جامعه بر این عقیده اند که تحریمها ایران را پای میز مذاکره کشانده و درست هم است ،چون اگه ایران تحت فشار نبود میگفت ما روی حق مسلم خود مذاکره نمیکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
ماهم بایددرجواب ادامه تحریم ها غنی سازی بیست درصدی را مجددا شوع کنیم باامریکابازبان خودش صحبت نمود
مرگ بر آمریکا
انچه که این تحریمها را آسان می کند قدرت نرمی است که آمریکا در دانستن آنچه که در نزدیکترین دوستانش می گذرد مطلع می کند آنچه که اسنودن می خواست اگر خنجر بر گلو فشار بیاورد اگر چه نمی توان این قدرت را به کلی از بین برد ولی اگر سلولهای ماهواره های جهان کور شوند امریکا هم کور می شود حتی یک موشک هم نمی تواند بزند و نمی تواند بداند دیگران در مورد عملش چه فکر می کنند
راستي چي فكر مي كنيد آيا سال ها ده 60 و 70 ما انرژي هسته ايي داشتيم كه تحريم شديم،اگر انرژي هسته ايي كشور را نابود كنيم و رسما اعلام كنيم تا ابد اسم انرژي هسته ايي را به زبان نمي آوريم آيا تحريم ها را لغو مي كنند آيا دست از دشمني با ما بر مي دارند مگر در سال 1332 انقلاب اسلامي شده بود كه با كودتاه دولت مردمي مصدق را سر نگون كردن- اين ساده لوحي است كه رابطه امريكا با ما خوب مي شود - امريكا دشمن خوني ملت ايران است و از گرگ درنده تر است اگر بداند ما قدرت دفاع از خودمان را نداريم يك آن تعلل نمي كند و ما را مورد هدف قرار مي دهد پس آماده باشيم براي مقاومت - الذين قالوا ربناالله ثم استقاموا تتنزل عليهم الملائكه...
پاسخ ها
ياس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
ما آماده دفاع از اين خاكيم و تا جان در بدن داريم از تماميت ارضي كشورمان دفاع خواهيم كرد
وقتی کشور آمریکا تمدن چند هزارساله کشور ایران رو نداره معلومه طرز تفکر ساده لوح و بی اساس داره
بهترین کار ممکن ترک میز مذاکره است. در این حالت می توان بر روی ورود و خروج بازرسان آزانس نیز محدودیت های شدیدی اعمال کرد. سانتریفوژهای جدید را باید نصب کرد. باید به سمت مجهز کردن کشور به قدرت بازدارندگی هسته ای حرکت کرد وگرنه آمریکایی ها که الان به مال مردم رحم نمی کنند قطعا به جانشان نیز رحم نخواهند کرد.
رهبران وسیاست پیشه گان آمریکایی وامدار لابی های یهود سرمایه داران صهیونی وآیپک هستند بنابراین انتظار استقلال عمل دراین مورد ازآنان بیهوده است
تحريم ها در مورد كره شمالي و كوبا خيلي هم موثر بوده. فقط كافيست يه نگاهي به وضع اين دو كشور بكنيد!
كوبا را با برزيل مقايسه كنيد و كره شمالي را با كره جنوبي!
گاهي اوقات به هر طريق ممكن زنده بودن زندگي نيست بلكه مرگ تدريجي است.ممكن است كوبا يا كره شمالي سالها با اين وضع كنار بيان ولي دست اخر چي حاصل شده ؟مشكل اين دو كشور اينه كه حتي نميدونند كه خيلي عقب افتاده اند.
عزیزان من این آمریکاکاری به انرژی هسته ای ما ندارد، مرض آمریکا این است که ایران در خاورمیانه دارد برای خودش یک قطب می شود و بس. پس اگر ما کل نیروگاه ها و تجهیزات هسته ای خود را هم نابود کنیم بهانه دیگری برای تحریم ها درست می کنند. ولی الان ماباید در برابر آمریکا سیاست درست در پیش بگیریم و از تندروی و کارهای غیرمعقول خودداری کنیم. کاری کنیم که هم مردم از این بدبختی بیان بیرون و هم در برابر آمریکاکم نیاریم. یاعلی آقای روحانی به حرف تندروهاهم گوش نکن کاری را که میدونی بهترینه را انتخاب کن.درود بر دولت روحانی
من ميييدونم .....

نبايد ميزاشتيم به اينجا برسه و حالا هم ديگه براي سازش ديره با تمام قدرت به پيش
امنيت پايدار با ترس نا سازگاره
سياست پدرو مادر نميشناسد
خدارو شكر دولتي روي كار آمد كه خوب سياست بازي رو ياد گرفته و داره ميكوشه ك از منافع ايران دفاع كنه
مطمئن باشيد دولت داره كارشو خوب پيش ميبره به هيچ كسي چه داخلي چه خارجي آتو نداده و نميده
اين اول كاره فعلا بايد چهره قدرتمند ايران رو به دنيا نشو بدن البته ايراني ك ترسناك نيست و دنبال جنگ نميگرده ايراني كه جنگي شروع نخواهد كرد ايراني كه باهمه كشور ها دوسته ايراني كه دستگاهه ديپلماتيكش زيبا سخن ميگه و كسيو تحري نميكنه
اينا رو كه گفتم چون اسرائيل كلا حساب نميشه گفتم
اما ايراني كه دربرابر زور استادگي ميكنه و نميزاره كسي ازش سوء استفاده كنه
پس بهتره منتظر باشيم تا ببينيم اخرشو
ايشالا كه اخره قشنگي باشه براي بهترين و نجيب ترين مردم دنيا
راستي تابناك چرا نظراته منو نشون نميدي برادر؟
امریکاییها بار دیگر خوی کثیف و استکباری خود را نشان دادند و همانطور که مقام رهبری نسبت به انها ابراز بدبینی کرده بودند . . .با تمام وجود باید گفت . . .مرگ بر امریکا و ارباب صهیونیستی اش اسراییل
همش کار این اسراییلیا و عربستانیای کثیفه.لعنت به صهیونیست و وهابی
یکی از راههای ایجاد بازدارندگی تهدید به غنی سازی در سطوح بلاتر از 20 درصد است که البته با این کار ان پی تی را هم نقض نمیکنیم.
تحریم جدیدی صورت نگرفته وادامه همان کاغذ پاره های قبلی بوده دیگه. مثل اینه که آمریکا بگه چرا غنی سازی 20 درصد متوقف نشده . هنوز برای اجرایی شدن توافق ژنو هیئت های کارشناسی در حال مذاکره بودند
با سلام : آیا رییس جمهور امریکا نمی دانست که پس توافق ممکن است مجلس سنا توسط لابی صهیونیستی دوباره باعث ایجاد تشنج و تحریمهای بیشتر علیه ایران شودچرا قبل آمدن به ژنوه کاری نکرد که این حرف وحدیثها حداقل در دولت مردانان خودشان نباشد به نظر من ایران هم بایدبر همین اساس جواب قاطعانه به انها بدهد
امریکا بیلیاقت است
بهتر است اینقدر زود و سریع موضع منفی گرفته نشود، باید این اتفاقات به دقت و به دور از تصمیمات احساسی بررسی بشوند، و تصمیمات لازم از سوی مسئولان اتخاذ بشوند
خوشبختانه ما استقلال سیاسی کاملی داریم
بعضی نظر های دوستان خیلی احساسی و غیر واقع بینانه است
خواهشا به هیچ وجه به تبل جنگ نکوبید
ما یاید نگذاریم جنگی اتفاق بوفتد همانطور که نباید میگذاشتیم تحریمی اتفاق می افتاد
ما همین الان هم در یک جنگ سیاسی هستیم و طبیعتا نباید توقع داشته باشیم روند جنگ همیشه به نفع ما باشد، همانطور که در جنگ 8 ساله با عراق روند جنگ همیشه به مراد ما نبود.
پس بگذاریم تیم مذاکره کننده در آرامش و به دور از حواشی با مسائل مختلف برخورد کنند، باور کنید شکسته شدن مذاکرات چندان به نفع ما نیست
تاریخ نشان داده را چیره بر امریکا جنگ با آن نیست،ویتنام مثال خوبی است؛
با جنگ دیپلماتیک ،سیاسی ،اقتصادی و اصل دوستی خاله خرسه میتوان بر این غول سایه انداخت مانند خودشان!
جدی جدی فکر می کنید به این راحتی ها تحریم هارو ور می دارن؟ حتی در بهترین شرایط و بهترین روابط تحریم های زیادی برداشته نخواهد شد، کافی یک نگاهی به گذشته تحریم ها و کشورهای تحریم شده بندازید. عراق ببینید بعد از 10 سال شاید کمتر از 20% تحریم هاش ورداشتن لیبی ببینید ...
چی بگم والله........
راستی وضعیت دلارچی میشه ؟ بالا میره یاپائین میاد؟
به این آمریکای جنایت کار و یهودی پرست فرصت زیاده از حد نباید داد ، از دولت انتظار میرود مجدانه اهداف کشور را پیگیری و جلوی زیاده خواهی این یهودیان کثیف را با مدیریت موثر بگیرد .
خودمون با پای خودمون افتادیم تو چاله تحریم ها !
بیرون اومدنش ...؟؟؟!!
به قول مقامات ما " این توافقنامه فقط یک بیانیه بوده و نه قرارداد " مشکل هم همینه چون کسی تعهدی به پایبندی به بیانیه نداره!
خیلی پستن.حالا فهمیدیم که آمریکا اندازه سرسوزن اختیار نداره همش از اسراییل دستور میگیره
متاسفانه تحریم ها کاملا تاثیر گذار بوده ما اقتصادمون وابسته به نفته باید قبل اینکه تو این شرایط گرفتار میشدیم به فکر یه اقتصاد قوی میافتادیم
هر گونه خدشه به توافق ژنو به ضرر هر دو طرف است نباید زود قضاوت کرد
مرگ بر بریدن نفس مرگ بر قفس مرگ بر شکوه خار و خس مرگ بر هوس مرگ بر حقوق بی بشر مرگ بر طبر مرگ بر شراره های شر
واقعا این چه برداشت غلطی است "هر دو طرف قبول دارند ‌این تحریم‌ها بود که ایران را پای میز مذاکره آورد"
مگر توی این 10 سال ایران همواره با غرب مذاکره نمی کرد شاید کیفیتش فرق کرده ولی این کار اونها جدید بود برای ایران که عادی شده
بنظر من تندروها و صهیونیستها پس از شکست سنگین در جلوگیری از توافق ژنو و تصویب تحریم های جدید در کنگره آمریکا ، در تلاش هستند تا با مسلط کردن جو احساسی زمان رسیدن به توافق نهائی را هرچه طولانی تر نمایند . پس با شناخت هدف واقعی آنها می بایست نیات پلید آنها را بی اثر ساخت.
من هم صد در صد موافقم که تحریم ها ما رو پای میز مذاکره آورده تعارف که نداریم! حتی دقیقا با این حرف که تحریم ها باعث انتخاب روحانی شد موافق. خود من فقط برای این که تحریم ها از بین بره رفتم به دکتر روحانی رای دادم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
خب چه اشکالی داره
ما باید برای رفع تمام تحریم های غیر قانونی مبارزه کنیم
با یه نگاه کوچیک هم میشد فهمید که دولتهای غربی به فکر استثمار هر چه بیشتر ایرانند و همینطور دولتهای شرقی،این ها که به ملت خودشون هم رحم ندارند،به نظر من در توافق ژنو ما حالا اون حداقلی رو هم نتونستین بگیریم،فقط خدا کنه مسولین ما به فکر مذاکره دوباره با این کفتار ها نباشند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی