بازدید 38186
جای خالی واکنش به یک خبر تلخ دانش‌آموزی در کشور؛

از خودکشی دانش‌آموز شیرازی تا دیوانه‌بازی همتای او در اوهایو!

مگر می‌شود تلفن همراه و امثال آن در بیرون از مدرسه همگی مجاز تلقی شوند؛ اما همراه داشتن آن‌ها در مدرسه اینقدر بد و ناشایست تلقی شود که نبودن دانش‌آموز خاطی را به بودنش ترجیح دهیم؟ مگر در شرایطی که بزهکاران هم آموزش داده شده و تلاش می‌کنیم باسواد شوند، می‌توان مجازات اخراج از آموزشگاه را ‌تنبیه فردی اعمال کرد؟ اصلا مگر می‌شود به آسانی هر فردی را از حقوقش در قانون اساسی محروم ساخت؟!
کد خبر: ۳۶۴۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲ 14 December 2013
خودکشی از آن دست مقوله‌هایی است که در جامعه ایرانی ـ اسلامی به شدت زشت شمرده شده و نکوهش می‌شود اما اگر بدانیم دانش‌آموزی نوجوان به دلیلی بسیار ساده ‌این کار را کرده، جا دارد از چند منظر‌ به ماجرا بپردازیم.

به گزارش «تابناک»، خودکشی دانش‌آموز چهارده ساله شیرازی پس از اخراج از مدرسه، بی گمان یکی از تلخ ترین حوادث دانش‌‌آموزی در سال تحصیلی جاری است که می‌تواند دل هر پدر و مادری را بلرزاند اما از این حیث که ‌کنکاش نشده و رها می‌شود، نگران کننده به نظر می‌رسد.

ماجرا هنگامی دردناک‌تر جلوه خواهد کرد که بدانیم روزنامه اعتماد، یگانه راوی خبر، علت خودکشی این نوجوان را اخراج از مدرسه به دلیل همراه داشتن تلفن همراه عنوان کرده و آورده: «بر اساس ادعاهاي والدين اين دانش‌آموز، وي يك روز پس از اخراج به همراه پدرش به مدرسه رفت اما مدير مدرسه از پذيرش او خودداری كرد و روز دوم كه خودش به تنهايي به مدرسه رفته بود مسئولان مدرسه وي را نپذيرفتند؛ اين دانش‌آموز پس از بازگشت به منزل‌، در حالي كه تنها بود، به زندگي خود پايان داد‌».

یک نگاه بدبینانه به ماجرا زمانی بروز می‌کند که بدانیم حوادث ریز و درشت دانش‌آموزی در هزاران کیلومتر آن سوی مرزهای کشورمان مورد رصد برخی رسانه‌ها قرار گرفته و گاه از این حد هم فراتر رفته و با بحث و بررسی کارشناسی در کشورمان همراه می‌شود که نتایج آن، فارغ از درستی یا نادرستی، کمترین تأثیری در نظام آموزشی کشورمان ندارد.


از این بعد گفته شده و البته ناخوش ماجرا که بگذریم، سکوت مسئولانی که می‌بایست به انتشار چنین خبری واکنش نشان داده و از بررسی همه جانبه ابعاد ماجرا تا روشن شدن حقیقت سخن بگویند، اگر نگوییم جای تأسف دارد، باید اذعان داشته باشیم که در نوع خود بسیار شگفت‌آور است.

در حالی که یک هفته از انتشار خبر خودکشی دانش آموز مقطع راهنمایی در استان فارس و یکی از شهرهای بزرگ و مشهور کشورمان، شیراز ـ که می‌بایست جمع بزرگی از رسانه‌ها و اصحاب رسانه را در خود جای داده باشد ـ می‌گذرد، یافتن تکذیبیه‌ای بر این خبر مثل کوبیدن آب در هاون بی اثر مانده و بناچار چاره‌ای نخواهیم داشت جز اینکه بر اصل خبر صحه گذارده و بپذیریم که متأسفانه وقوع چنین رویداد تلخی موجب نشده که کسی در صدد پاسخگویی برآمده و تلاشی برای جلوگیری از شکل گیری اتفاقات تلخ مشابه آغاز شود.

این در حالی است که در میان سکوت فراگیر مسئولان در رابطه با این رویداد، وعده پیگیری دلایل وقوع این رویداد در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، شاید بهترین خبری باشد که می‌توان انتظار شنیدنش را داشت؛ عطاءالله سلطانی خبر داد که کمیسیون یکی از اعضایش را مأمور بررسی علت خودکشی این دانش آموز کرده و افزود: هنوز هیچ گزارشی به کمیسیون داده نشده و نمی‌توان در این باره اظهار‌نظر کرد، اما در مجموع نباید هیچ دانش‌آموزی به دلیل داشتن موبایل از مدرسه اخراج شود؛ اگر دانش آموز موبایل دارد، باید مدیر مدرسه به پدر و مادر او تذکر بدهد و قانون اجازه اخراج دانش آموز را نمی‌دهد.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: آیین‌نامه کنونی انضباطی دانش‌آموزان وزارت آموزش‌و‌پرورش بسیار قدیمی است و همین ‌باعث می‌شود سلایق فردی معلمان و مسئولان بر قوانین و آیین‌نامه‌ها تأثیر شدیدی داشته باشد.

بدین ترتیب، دقت در سخنان عضو کمیسیون آموزش مجلس، روی ناخوشی دیگری از ماجرا را آشکار می‌سازد؛ قدیمی بودن آیین نامه انضباطی دانش آموزان که موجب شده سلایق فردی قدرت گرفته و سایه بر قوانین بیافکند. شاید در سایه همین است که مدیر، ناظم یا یکی دیگر از مسئولان مدرسه تشخیص داده همراه داشتن تلفن همراه می‌بایست با سخت‌ترین جریمه ممکن در حق یک دانش آموز که همان اخراج است مواجه شود.

از خودکشی دانش آموز شیرازی تا دیوانه بازی همتای او در اوهایو!

البته آشکار است که همراه داشتن تلفن همراه در مدرسه غیرقانونی است اما مگر می‌شود این وسیله و وسایل مشابه آن (مثل تبلت، رایانه، کنسول‌های بازی و...) در خارج از مدرسه همگی مجاز تلقی شوند اما همراه داشتن آنها در مدرسه اینقدر بد و ناشایست تلقی شود که نبودن دانش آموز خاطی را به بودنش ترجیح دهیم؟ چگونه در شرایطی که بزهکاران هم آموزش داده شده و تلاش می‌کنیم با سواد شوند، می‌توان مجازات اخراج از آموزشگاه (و نه حتی اجبار به انتقال به آموزشگاهی دیگر) را به عنوان تنبیه فردی اعمال کرد؟ مگر می‌شود به راحتی هر فردی را از حقوق تاکید شده‌اش در قانون اساسی محروم ساخت؟

با این نگرش به ماجرا، اخراج یک دانش آموز از محیطی که قرار است انسان سازی کرده و نسل آینده را تربیت نماید، حکم مردودی آموزش دهندگان را داشته و جا دارد که تحقیق شود این نقیصه تا چه اندازه در مدارس کشور شیوع یافته است که اگر این کار صورت نگیرد، نه تنها تفاوت معلمان و اولیای دلسوز و درستکار مدرسه از سایرین معلوم نخواهد شد، که ممکن است تکرار اشتباه در آینده مانع از اصلاح اتفاق رویه شده گردد.

اینجاست که رویداد تلخ به وقوع پیوسته در شیراز می‌بایست دست کم از این نظر که بازخوانی قوانین برای اولیای امر صورت گیرد، مورد تاکید مسئولان قرار گرفته و پس از آن اگر ادعای قدیمی بودن قوانین و آیین نامه مورد تایید قرار گرفت، بازبینی آن در دستور کار قرار گیرد تا بار دیگر اگر دانش آموزی تلفن همراه به مدرسه برد، هم دانش آموز و والدین او بدانند که چه عقوبتی می‌تواند انتظارشان را بکشد و هم اولیای مدرسه بدانند چه باید کرده و از چه اقداماتی باید حذر کنند نه اینکه همه چیز را به حال خود رها کرده و بعد از بروز مشکل برخی بگوییم دانش آموز و اولیای او مقصرند و بعضی دیگر تاکید کنیم که می‌بایست مدیر را فلان کرد و بهمان!

برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناکرا از لینک زیر دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید:

لینک دریافت Toolbar تابناک

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶۹
انتشار یافته: ۱۶۵
اینجوری که وانمود می کنید نیست مساله احقاق حق یا عدم ان نسیت مساله اجرای قوانین انضباطی و ایین نامه های ان است ربط ان هم در این خصوص به قانون اساسی بی مورد است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
چرا صدا سیما رسانه ها هرگز ب مسایل آموززشی و نظام اموزشی نمی پردازند چرا هیچ نقد کارشناسانه ای وجود ندارد چرا همه والدین ناراضی اند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
آیا هموطنان عزیزی که نظرات گرانبهایشان را در این صفحه عرضه کرده اند می دانند در مدارس چه خبر است می دانند هر مدیری روزانه 50 عدد گوشی از دانش اموزان ضبط میکند و اتفاقا هیچ کدامشان را اخراج هم نمیکند میدانید خود والدین درددل میکنند که ارزو دارند این وسیله را از فرزندانشان جدا کنند اما نمیتوانند میدانید 99 درصد حافظه موبایل دانش اموزان مسایل غیراخلاقی است میدانید موبایل دانش اموز و فیلمی که از دوستانش تهیه کرده باعث خودکشی دوستش و بحران برای دیگر دوستانش شده است ایا میدانید وضعیت نوجوانان و کودکانمان در وضعیت هشدار است ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
اولیای مدرسه مقصر هستند که چنین مجازاتی را برای آن تخلف انجام می دهند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
اولا اين ربط با قانون اساسي كاملا صحيح است! دوما نسبت جرم و مجازات بايد منطقي باشه!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
کدوم قانون انضباطی گفته همراه داشتن تلفن همراه در مدرسه مجازاتش اخراج و محرومیت از تحصیله؟!کسی منکر این نیست که داشتن تلفن همراه در مدرسه خلاف مقرراته و دانش اموز خاطی باید تنبیه بشه ولی به خدا درکش انقدرها هم سخت و نشدنی نیست که همواره تو همه زمینه ها محازات باید متناسب با جرم باشه همونطور که مجازات چک بی محل اعدام نیست مجازات بردن تلفن همراه در مدرسه هم اخراج نیست...به همین سادگی..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
مطمئنا همانطور که در متن فوق ذکر شده است، شما هم همچون آیین نامه برای نسل های قبل می باشید.
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
هموطن میدانید میدانید! خودتان این چیزها رو از کجا میدانید؟
مقصر اصلی والدین بی خیال و .........
پاسخ ها
reza
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
آوردن موبایل به مدرسه تخلفه و از این حیث والدین و خود دانش آموز مقصرند ولی جرم نیست که مجازاتش اخراج باشه
ناشناس
| United Kingdom |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
در خیلی از مواقع مدیر مدرسه با تذکرات مکرر و بانگاه تربیتی وقتی با خطای مکررهمون دانش آموز
مواجه میشه مبادرت به اخراج موقت میکنه - آیا همه دانش اموزان باید برند وخودکشی کنند؟
amin
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
اقا یا خانم اشنا فرهنگ سازی کردن بهتر از مقصر کردنه این همیشه یادتون باشه.75%دانش اموزان ما موبایل دارن 95%مردم ما موبایل دارن پس دلیل نمیشه که ما هر کسی اشتباه کرد دیگران یا به قول شما والدین را مقصر کنیم باید فرهنگ استفاده درست را اموزش بدیم
اخراج باید آخرین مرحله باشد ولی بر خورد جدی متناسب لازم است . متاسفانه بر خی از والدین برای هشدارهای مدرسه تره هم خورد نمی کنند و یک دانش آموز منحرف خیلی از همکلاسیهاش تو اون مقطع سنی رو میتونه منحرف کنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
خیلی تند رویی
ناشناس
| United Kingdom |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
اگر مدیر مدرسه بارها تذکر داده باشه و اون دانش آموز بی توجه و مخل آموزش و انظباط وفرهنگ واخلاق شده باشه به نظر شما مجازاتش چی باید باشه ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
راستی شما محصل نبودید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
دانش آموز منحرف؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اخه مگه گوشی چیه؟؟؟
چرا انقد ما عقب افتاده ایم؟؟؟
به خاطره یه گوشی دانش اموز اخراج میشه؟؟؟؟
خیلی جالبه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
موضوع گوشی نیست موضوع استفاده نادرست اغلب نوجوانان از اونه . من هم از خوندن خبر متاثر شدم ولی بهتر نیست به بچه هامون اموزش بدیم که قانونمند زندگی کنند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
پریسا خانم
خود گوشی به تنهایی مشکلزا نیست. مشکل محتویات و نحوه استفاده از گوشی است. فکر کن خودت معلمی و میبینی سر کلاس هنگام تدریس، چند تا دانش آموز بجای توجه به درس، مشغول مشاهده یک کلیپ بد یا بازی یا چت و امثالهم هستند. چه حسی پیدا میکنی؟
من خودم معلمم و اجازه وروو گوشی به کلاس، عکسبرداری از مطالب نوشته شده روی تابلو یا پاسخ دادن به تماسها رو میدم. اما اگر دانش آموزی سر کلاس WeChat کنه موبایلش رو ضبط و به مدیر تحویل میدم
محمد علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
چقدر سطحی به مساله نگاه میکنید؟! بله گوشی در مدرسه جرم است . اگر نمیدانستید بدانید ! ریشه ی این مساله در اینکه قانون اجرا شده است نیست. به خاطر اخراج از مدرسه چرا باید خودکشی میکرده؟ مطمئنا از لحاظ روحی و روانی دچار مشکل بوده . گوشی موبالی در مدرسه سر اغاز بسیاری از ناهنجاریهاست . وقتی فرهنگ استفاده از یک وسیله هنوز به خوبی جا نیافتاده و از آن استفاده های بیجا میشه این میشه عاقبت کار
آريا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
وجود تكنولوژي خيلي هم خوبه اما نحوه استفاده دانش آموزان ايراني كه بهتره بهش بگيم سوء استفاده هست كه باعث اينگونه واكنشها ميشه. يادمون نره بيشتر كامنتهاي هتاكانه براي مسي و بعد از اون اوباما بوسيله همين دانش آموزان و همين گوشيها كه بقول شما هيچي نيست گذاشته ميشه. حداقل تو مدرسه بگذاريد بچه ها روي درس و كتاباشون تمركز داشته باشن تا استفاده هاي نامناسب از موبايل و تبلت.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
شلید محتویات گوشی مناسب مدرسه و بچه ها نبوده ..هرچند باز هم اخراج گزینه مناسبی نیست
معلم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
روز دیدم دانش آموزم حواسش به درس نیست بالاسررش رفتم دیدم فیلم ...... نگاه مکند بفهم گوشی چیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
آره فهم ما انقدری هست که میگیم اگه موبایل با خودت آوردی مدرسه(فارغ از مثبت و یا منفی بودن محتویات موبایل)،اخراجت میکنیم بعدش هر کاری خواستی برو بکن. همه گزینه ها روی میز هست. مثلا خود کشی. ماها انقد میفهمیم نه بیشتر. :( فقط میتونم از خدا طلب صیر برای خانوادش بکنم.
ناشناس
| United Kingdom |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
علی آقا سلام
بانظر شما دقیقا موافقم.
کاش نویسنده این مطلب به خود اجازه بدهد و بررسی نماید ابزار بازدارنده ای که در اختیار معلم ،مدیر و دیگر عوامل آموزشی قرار دارند چیست؟ وقتی اولیاء از کنترل تک فرزندشان عاجز هستند و نمیتوانند هیچ کنترلی بر فرزند خود داشته باشند چطور انتظار دارید از تنها ابزار ظالمانه و غیرقانونی خود(اخراج از کلاس یا مدرسه)!!!!!!! استفاده نکنند،وقتی نتوان با یک نفر به دلیل داشتن رفتار ناهنجار برخورد کرد چگونه میتوان انتظار داشت بقیه نیز این عمل و یا دیگر اعمال را انجام ندهند و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
زمانیکه فردی مدیریات مدرسه ای رو به عهده داره حتما در خودش توانایی بیش از والدین رو می بینه و همین اقدام ظالمانه برای موارد بسیار شدید هست نه برای گوشی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
دوست عزیز داشتن گوشی به تنهایی شاید مشکل بزرگی نباشه ولی وقتی یک دانش آموز میتواند انواع فیلمهای مستهجن را در اختیار بقیه قرار دهد میدانید چه تاثیری بر روی روح وروان یک نوجوان قرار میدهد؟
yalda
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
من نمی دونم اگه بچه خودت هم به خاطر اخراج از مدرسه خودکشی میکرد باز همین حرف رو میزدی!!
با سلام

اين تصميم بي شك بر اساس راي شخصي مدير يا معاون انضباطي ميباشد.آيا با نپذيرفتن دانش آموز به مدرسه و راهي نمودن او به خارج از مدرسه ميتوان اميد به اصلاح او داشت و يا با اين تصميم نا آكاهانه راه بزه كاري را براي او باز ميكنيم .داشتن موبايل در خارج از مدرسه جرم نيست ولي همراه داشتن در مدرسه بي شك مخل انضباط و آرامش ساير دانش آموزان است . به نظر اينجانب ميبايست با اطلاع قبلي به دانش آموزان و والدين آنها ، در صورت همراه داشتن گوشي ، گوشي ضبط ودر پايان سال به والدين آنها تحويل گردد.
پاسخ ها
علی اسدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
باید دید مشکل چی بوده شاید اون پسر موجب فساد دیگران میشده و حرف هم گوش نمیداده و بار اولش هم نبوده شاید فرضا یک صحبت عادی هم موجب خودکشی شخصی شود اینکه دلیل اشتباه بودن حرف نمیشود باید بررسی کرد که آیا واقعا به درستی اخراج شده یا نه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
من یک معلم هستم و واقعا امروز مشکل جدی هیت در برخورد با دانش آموز ،دانش آموزانی هستند که راههای زیادی برایشان آزمون شده و جواب نداده این باعث شده تا باقی دانش آموزان هم لطمه درسی بخورند و واقعا به این شکل آینده نظام آموزشی ما با بحران روبرو میشود.
جای تاسف است وتاسف.
مدیران محترم مدارسی که اینگونه خودسراقدام به وضع واجرای قوانین من درآوردی می کنند
مدیرمدرسه بایدازهرلحاظ نمونه وکامل باشه که بتونه برفرهنگ سازی وآموزش کودکان ما همت کنه ومعلمان رانیزهدایت ومدیریت کنه ازطرفی به خودش اجازه اخراج دانش آموزرابدهد.
من دراین مواقع به این افراد گوش زد می کنم که نکنه فکرکردی مانوکرتوهستیم؟
چون این افراد نمی دانندکه کجاقرارگرفته اند ودانش آموزان دقیقا ارباب رجوع آنها هستند نه اسیروزیردست آنها وبخاطروجودنازنین کودکان است که شغل مدیرومعلمی ایجادشده است نه چیزدیگه ای.
بازهم جای تاسف داردآقای وزیرلطفا پیگیری کنید.
پاسخ ها
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
طبیعیه که فرزند کسی با ادبیاتی مثل جنابعالی، وقتی از مدرسه اخراج بشه بره خودکشی کنه ( بجای اینکه فکر کنه اشتباه کارش کجا بوده)
واقعا گل گفتی. عدم کفایت مدیران مدرسه ها را باید رسیدگی کرد.
زمان ما دهه 60 ی ها البته اوضاع بدتر بود توی مدارس کتک و تنبیه بدنی و ... رواج داشت و به فجیع ترین وضع ممکن بچه ها را کتک میزدند و معلم ها برای توجیه کارشون میگفتند کتک از بهشت اومده ! و جور استاد به ز مهر پدر!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
والا بچه های اون موقع سالم تر از الان بودن .
چقدر وحشتناک مگر موبایل چیه که اینقدر بد برخورد کردن پس چرا معلمان و حتی خود مدیر با خودش موبایل میاره مدرسه حتی سر کلاس کسی زنگ بزنه جلو دانش آموزان قشنگ صحبت هم میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
مدیر باید مدبر باشه ولی چرا در جایی که بردن موبایل ممنوعه قانون رعایت نشده . تا حالا تو گوشی بچه هاتون سرک کشیدین ببینین چه خبره؟
بابا ماهم یکم روانشناسی بلدیم خودکشی مشکلی ریشه دار است که از کودکی قابل تشخیص است مثلا اگر کودک تهدید کند خودم را می کشم و در ادامه نوع و چگونگی آنرا توضیح دهد مثلا بگویید قرص می خورم یا با تفنگ بابا خودم را می کشم و کودکی افسرده و گوشه گیر باشد باید این علایم را جدی گرفت و به پزشک مراجعه کرداینها ربطی به کار مدرسه ندارد زیرا از مدرسه هم که اخراج نمی شد یک عامل ناراحت کننده دیگر که تاب تحملش را نداشت اورا وادار به خودکشی می کرد اتفاقا غربالی مدرسه کاملا درست بوده این فرد می توانست بقیه را هم به این مرض دچار کند یعنی شما توقع داری یک آدم بیمار روانی یا یک معتاد بین مدرسه بچرخد همه را از راه بدر کند که مبادا خودکشی کند اصلا بعضی خانواده ها رقبت ندارند بچه شان را بفرستند مدرسه بخاطر همین افکار عامه پسند ترجیح می دهند بچه شان در خانه درس بخواند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
متاسفم برات
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
آقا احسان یه کم روانشناسی شما به درد خودتونم نمیخوره اگه درست و بیشتر مطالعه کنید میبینید که بدترین روش ممکن رو در برخورد با یه نوجوون داشتن.
که سن نوجوونی سن حساسه و باید بسیار اصولی و با احتیاط با نوجوونا برخوردکرد ، و اینکه وظیفه مدرسه اینه که بچه ها رو آموزش درست بده که به جای اینکار از سر وا کرده.
اگه بچه خودتونم بود همینو میگفتی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
خيلي روانشاناسي. چش نخوري؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
یک لحظه از دید پدر و مادر اون بچه به قضیه نگاه کن شاید نظرت عوض شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
مشکل ریشه ای را قبول دارم من خودم یک دختر دبستانی دارم که معلم سر کلاس در مورد یک آزمایش علوم که میخواست توضیح بدهد خودکشی با آمپول هوا را مثال زد ما از این مدل مشکلات با ایشان زیاد داشتیم با ژست رونشنفکری بیان مسائل اجتماع برای بچه ها وقتی چنین چیزی از طرف معلم در دبستان در مغز بچه جای می گیرد شما می توانید بگویید کی از آن استفاده می کند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
غربال گری !!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
حق با شماست . با مشکل این بچه باید ریشه ای برخورد بشه .
یلدا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
ناشناس پنجم. عزیزم مثل اینکه متوجه نیستی این بچه مرده اونوقت چه طور میشه با مشکلش به صورت ریشه ای برخورد کرد!!!
دریغا موبایل که شده جزیی از زندگی.فوقش ازش تعهد میگرفتن خیلیا جرمهای وحشتناک میکنن و سبک برخورد میشن بعضی ها هم مثل این کودک بیچاره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
رغبت، مجید جان دلبندم نه رقبت
جمشید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
اما اگه توی اون موبایل فیلم های مستهجن باشه و بچه های دیگه از راه بدر بشن...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
پاسخ به جمشید:
برادر اگه فیلم مستهجن نداشت چی؟! هان؟ خیلی بد بین و تندرو هستید.
ایها الناس یکی به داد برسه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
شاید قبلا تعهد گرفته بودند .
آقای محترم قانون مدار یک روز بیا جای اولیای مدرسه تا ببینم بازهم دم قانون _؛قانون؛می زنی؟
واقعاً دردناکه، این نوجوان مگه از زندگی چی میدونسته ؟ باید هرچه سریعتر برای کودکان و نوجوانان فکری بشه تا این گونه هرگز مورد ظلم قرار نگیرند و خود را در تنگنا نبینن.
می خواهم داستانی تعریف کنم که بسیار غمناک و وهمناک است. حدود یک سال پیش بود که خبر خودکشی یک کودک همه را در شهر ما بهت زده کرد. تک پسر یک خانواده که به دلیل ترس از پدر و اخراج شدن از مدرسه به دلیل کم شدن نمره هایش اقدام به خودکشی کرده بود. خدا را شاهد می گیرم که از شنیدن این خبر تا چند هفته حال خوشی نداشتم. پسر کوچک پس از برگشتن از مدرسه به مسجد می رود. نماز مغرب که تمام شد. برای نماز عشاء نمی ماند و با اطلاع از اینکه پدر در خانه نیست. بر میگردد و اقدام به خودکشی می کند. چقدر دردناک بود شنیدن اینکه پدر بچه تا مرز دیوانگی رفته. البته چون این ماجرا در یک شهر کوچک اتفاق افتاد کسی از آن سخنی به میان نیاورد. مگر قرار است که همه نیوتن شوند. چرا عقده های خودمان را سر دیگران خالی می کنیم. و می خواهیم فرزندانمان نداشته هایمان را پر کنند.
پاسخ ها
دبیر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
ایرانی عزیز این قضیه هیچ ربطی به مدرسه نداره. مشکل پدر دانش اموز هست که نتونسته رابطه ای بوجود بیاره که فرزندش راحت بتونه مشکلشو با اون مطرح کنه
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
قرار نیست همه نیوتن شوند، اما قرار هست و باید باشد که همه در مدرسه مثل انسان باشند
من نیز پدر دختری 12 ساله هستم و از قضا مدت 17 سال در شیراز زندگی میکنم.
حادثه تلخی که رخ داده است متاسفانه نمونه بارزی از خروار مشکلات تربیتی اولیا و مربیان نابلد و ناپخته است. حتی اگر بپذیریم که اخراج این دانش آموز کار درستی بوده است، نپذیرفتن عذرخواهی او در بازگشت مجدد به مدرسه را فقط از یک ذهن بیمار و سنگدل میتوان انتظار داشت.
من نگران دخترم بودم و اکنون نگرانتر از قبل شدم. اغلب اوقات مجبور میشوم با معلم یا مدیر مدرسه صحبت کنم که ضمن خدماتشان ، لطمه روحی به فرزندم وارد نکنند.
خدا فرزندان ما را حفظ کند. یاد معلم های کم توقع و عاشق خودمان به خیر......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
بچه ها هم الان کلی مشکل اخلاقی دارن، خودت تو مدرسه باشی میفهمی کنترل کردن این بچه های امروزی چه کار مشکلیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
پاسخ به ناشناس:
حالا که نمیتونید کنترلشون کنید پس اخراجشون کنید...
بس کنیید بابا عهد عتیق که نیستیم عهد تکنولوژی هستیم. روش ها تون و تو مدرسه عوض کنید
در مقام دانشجوی علوم تربیتی واقعا برای اوضاع تاسف بار آموزش و پرورش کشورم متاسفم و از اون رنج می کشم
شما که به خودت زخمت ندادی بزای تهیه یک گزارش حرفه ای به محل اتفاق سفر کنی و یک تحقیق درست و حسابی انجام بدی ،چطور به خودت اجازه میدی که قضاوت کنی مگه فقط به خاطر همراه داشتن گوشی این اتفاق افتاده ،ممکنه این فقط یک علت تامه باشه،اول صحبتهای هر دو طرف رو بشنوید بعد دست به قلم شوید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
اشتبا مثبت زدم
مخلافم آقا مخالف
نظر ما هم نظر شماست . ما پیرو علی هستیم یا فکر می کنیم هر چی خودمان می دانیم درست است.ایشان می فرمایند که فرزندان برای زمان خودشان تربیت کنیم ولی ما چکار می کنیم؟فقط تو سر بچه می زنیم.
پاسخ ها
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
تو چه پیرو علی ای هستی که او را علی صدا میکنی؟ مگه پیامبر روز غدیر نفرمودند که از امروز کسی حق ندارد پسر عمویم را به غیر از امیر المومنین (ع) صدا نماید؟
شما(تابناک) به این خاطر این خبر را نوشته اید که خارج از نطام آموزش و پرورش هستید و نمی دانید در داخل این نظام چه مشکلاتی وجود دارد و همین گوشی به نطر شما بی خطر می تواند چه مشکلاتی را بوجود آورد!
لطفا یک طرفه به قاضی نروید!
پاسخ ها
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
تنبیه اون دانش آموز کار درستی بوده ولی مجازات باید به تناسب جرم باشد . نمیدانم چرا انقدر بی جهت روی بدی یا خوبی موبایل بحث میکنیم! مشکل نحوه برخورد است.
اگر آوردن تلفن همراه و یا تبلت و امثال اینها جز وظایفی است که هر دانش آموز باید پایبند آن باشد درست. اما وظایف آموزش و پرورش چیست.؟ بچه هایی که در آتش می سورند چه می شوند. بچه هایی که برای رفتن به مدرسه در آب غرق می شوند چه می شوند. بچه هایی که در آلونک هایی که برای هزاران سال پیش است درس می خوانند چه می شوند.
آیا کسی پاسخگو هست؟؟؟
تجربه نشان می دهد فقط یک امر نمیتواند علت خودکشی یک نوجوان یا جوان باشد و احساس من این است که اینمسئله شاید یکی از دلایل تحریک کننده باشد اما همه ماجرا نیست . لذا با بررسی و تحقیق بیشتر و علت یابی قضیه بهتر می توانیم نظر دهیم لذا از تابناک عزیز تقاضا دارم این مسئله را رصد کرده تا انشاء الله با موشکافی بیشتر و استفاده از نظر کارشناسان عزیز بتوانیم جلوی اینگونه ناهنجاری ها را در جامعه بگیریم .
با تشکر
متاسفانه دیوار چنین قوانینی از پایه کج است. یعنی وسیله ای ارتباطی به جای آن که در چارچوب خود استفاده شود و برایش مقرراتی بگذارند که نظم کلاس و مدرسه به هم نخورد به یکباره آن هم با نگرانی هایی مانند ارتباطات و ارسال فایل توَط دانش آموزان که البته دهها راه دیگر هم برایشان دارند به کلی ممنوع می شود. در نظر بگیرید دانش آموزانی که با یا بدون سرویس فاصله زیادی تا مدرسه دارند و تدای ناکرده مشکل یا حادثه ای برایشان رخ می دهد و والدین اصلا امکان پی گیری تا روشن شدن حادثه ندارند.
پاسخ ها
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
شما برای تنبلی خودتان راهی پیدا کنید، مگر در سالهای قبل از ورود موبایل به ایران والدین چکار میکردند؟ میگفتن چون موبایل نیست ولش کن، هر چی شد شد؟ یا اینکه خودشون دنبال همه ی قضایا اینور و اونور میرفتن؟ شما برای اینکه وسیله ی کاهش مشکلات تنبلی و سستی و رخوت خودت رو از دست بدی ناراحتی، اما برای اینکه این وسیله، آتیه ی بچه ات رو به ناکجا آباد میبره ناراحتی ای نداری؟
عجیبه
به نظر من تا 18 سال بچه ها موبایل لازم ندارند
ما نداشتیم مشکلی پیش اومد ؟؟؟
پاسخ ها
بی خبر از همه جا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
اون زمان اصلا موبایل تو ایران نیومده بود عزیز!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
پدر مادرهای 60 یا 70 ساله شاید هنوز هم موبایل نداشته باشند شما چرا احتیاج دارید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
احسنت .من موندم یه بچه موبایل به چه دردش میخوره که پدرمادرها تا میگه فوری براش میخرند و بچه را خراب میکنند .
از ماست که بر ماست
تابی جون دمت گرم انصافا نقد کارشناسانه ای بود.
واقعا یک سری از قوانین حتی قوانین و سیستم آموزشی در دوره دکترا هم مربوط به ده ها سال پیش است.
انگار کسی حال نداره به این موضوعات رسیدگی کنه
پاسخ ها
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
قدیمی بودن فقط فکر آدمها رو تبدیل به یه چیز بی ارزش میکنه، صرف قدیمی بودن نمیتونه دلیلی برای کوبیدن یه قانون خوب باشه
همراه داشتن موبایل توسط دانش آموزان در مدرسه غیرقانونی است ولی حکمش چیست؟ اگر کسی موبایل اورد چه باید کرد؟ اگر کسی سر کلاس شروع به بازی با تلفنش کرد چه باید کرد؟ دانش آموزان بیسواد را نمره اجباری دادن و از کلاس اول به دوم بردن و از دوم به سوم بردن را چه کسی بنیاد نهاده است؟ دانش اموزان بی انضباط و متخلف و بی ادب را طبق چه قانون و چگونه می توان مجازات کرد؟ آیا باید مجازات شوند یا تشویق؟ معلمها چه حربه و چه راه حلی برای خیلی از مشکلات فرهنگی و غیر فرهنگی دانش اموزان باید داشته باشند؟ اگر معلم به دانش اموز اهانت بکند غیرقانونی و قابل پیگرد است اما اگر دانش اموزان اهانت کنند چه باید کرد؟ والدین چه زمانی پیگیر مسایل فرزندانشان هستند؟ فقط هنگامی که احساس کنند که به آنان برخورده یا اینکه قبل از آن هم پیگیر هستند؟ تعهدی که والدین برای نیاوردن موبایل در ابتدای سال تحصیلی می دهند توسط چه کسی باید براورده شود؟ آیا والدین هیچ مسئولیتی نخواهند داشت؟ آیا اموزش و پرورش قوانین معین تری نمی تواند تعیین کند؟ و دهها آیای دیگر. من مسئول فرزندم در همه زمان ها هستم نه تنها زمانی که مشکلی برایش پیش بیاید. من مسئول اموزش فرزندم هستم و نه تنها معلم و مدرسه. اگر من از اموزش و کنترل وی ناتوان باشم مدرسه هم نخواهد توانست واین جامعه است که وی را تربیت خواهد کرد. منصفانه بیندیشیم!!!
به نظر من این نقد شما یکسویه هست، به عنوان یک پدر من هم دوست ندارم در کلاس و مدرسه ای که فرزندم حضور دارد، آزادانه موبایل، تبلت، و وسایل دیگر باشد، مخالف تکنولوژی نیستم و مدرسه میتواند در مسیر آموزش با نظارت و کنترل جدید ترین تکنولوژی های روز را در اختیار دانش آموزان بگذارد، اما اینکه دانش آموز مجاز باشد با موبایل یا تبلت یا هر چیز دیگری ( که در ایران متاسفانه لبه ی منفی و مخرب اون بیشتر از قسمت های مفیدش کاربرد داره ) آزادانه اطرافیانش رو در معرض جدیدترین و مخرب ترین عوامل تربیتی بذاره،‌ بسیار بده و نه من، که هر پدری که تربیت بچه اش براش مهمه با این موضوع مخالفه، شما هم بهتره منصفانه نقد کنید
با عرض تسلیت
این مورد هیچ ربطی به اخراج دانش آموز ندارد بلکه به روحیات او بستگی دارد.
و تابناک این شعر را به یاد داشته باش:
تربیت نااهل را چون گردوان بر گنبد است.
تابی جون خودکشی چه ربطی به اخراج از مدرسه داره
حتما یه مشکلی خانوادگی داشته؟
یعنی چی!!!
بخاطر یه موبایل؟؟؟
واقعا متاسف شدم...
آموزش و پرورش باید طی بخشنامه هایی این مسایل را به مدیران مدارس ابلاغ کند.
در مدارس تهران آوردن موبایل به مدارس آزاد است و محلی برای قرار دادن موبایل ها تعبیه شده است.
البته دانش آموزان فقط زنگ تفریح اجازه کار با موبایل را دارند.
این دلیل همه ماجرا نمیتونه باشه !
در مدرسه ای غیر انتفاعیو معروف در تهران دانش آموز پیش دانشگاهی بعلت آوردن ریش تراش برقی در اردو مطالعاتی از مدرسه فوق اخراج شد.
پاسخ ها
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
واقعا احمقانه است که فکر میکنید برای آوردن ریش تراش اخراج شده، اخراجش شکستن قانون اردو و به مسخره گرفتن سطح جدیت اردو بوده که ظاهرا این دانش آموز محیط اردو رو با روشویی خانه خودشون اشتباه گرفته بوده؛ منم بودم تنبیهی متناسب میکردمش تا بفهمه محیطی که قانون داره، طویله ای نیست که ازش اومده و قانونی توش وجود نداره
تابناک عزیز مطمئن باش هیچ مدیر و معاونی به سبب همراه داشتن گوشی ، کسی را اخراج نکرده و نخواهند کرد . بنابراین در پی یافتن حقیقت باش . یادمان باشد مدرسه مکانی برای آموزش است و مدیران و معلمین اگر قرار یاشد آموزش را به خاطر بی نظمی چند نفر معدود فدای آن ها کنند دیگر باید در مدارس را تخته کرد . هنگامی که نظام آموزشی تسلط معلم و مدیر را در برابر اعمال خلاف و بی نظمی های و بی ادبی های تعداد معدودی دانش آموز بر کلاس و مدرسه محدود می کند . و چنان دانش امور را پررو میکند ،پس منتظر باشید که مدارس ما هم همچون آنسوی مرزها شود . البته آوردن قمه و چاقو و ... سر کلاس و مدرسه آمدن و توهین به معلم و کتک ردن و.... دیگر در حال عادی شدن است .
حداقل کاری که باید کرد تعلیق یکساله و بدون حقوق مدیر خاطی است
پاسخ ها
دبیر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
اونوقت شما خوراک و پوشاک و بقیه هزینه ها رو میدی؟
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
فقط اعدام
من به سهم خودم به پدر و مادر داغدار این نوجوان عزیز تسلیت میگویم و از آنها مصرانه میخواهم که از مسئولان مدرسه به خاطر سبب سازی این حادثه تلخ شکایت کنند. اگر این اتفاق در یکی از ایالتهای آمریکا افتاده بود صدا و سیما در هر وعده خبری صد بار آن را تکرار میکرد و تا چند روز هر خبری را هم به آن ربط میداد تا فراموش نشود و مثل میخ در ذهنمان فرو برود! اما با شهروندان ایرانی اینگونه رفتار میشود و بازتابی ندارد. افسوس
کناب نویسنده مقاله فرمودید ایتفاده از تبلت و موبایل خارج مدرسه قانونی است مگر میشود در مدرسه غیر قانونی باشد؟ سوال مسخره ای نیست پس هرکاری اعم از راه رفتن و حمام کردن و خوابیدن هم که خارج از مدرسه است در مدرسه هم ازاد باشد؟ فرمودید مگر میشود کسی را ازحقش که در قانون اساسی است محروم کرد؟ این همه انسان در زندانها جه میکنند؟ مسایل را درست در جایشان نقد کنید اگر در مدرسه موبایل آزاد شود هرج و مرج و سو استفاده از ان مدرسه را به چی تبدیل میکنه اگر واقعا دلسوز هستید به دانش آموزان و اولیا درست استفاده کردن موبایل متذکر شوید
تابی جون شما یه طرفه به قاضی رفتی. من خودم مدیر مدرسه بودم و دیدم چه بلایی موبایل سر بچه ها میاره. اینکه نمیشه به خاطر موبایل کسی رو اخراج کرد . بلی در وهله اول شاید نشه ولی اخراج از مدرسه هم مراحلی داره که اگه طی بشه مدیر کاملا قانونی میتونه این کار رو بکنه. متاسفانه همیشه معلم محکوم هست. از اون موقعی که وزیر وقت اومد و در رسانه ملی گفت اگه معلمی تنبیه کنه اخراجش میکنیم و اون گزارشی که چندین روز پیش خبرنگار با بازرس آموزش و پرورش رفت و همونجا تو همون گزارش ناظم رو به جای دیگه منتقل کردند همه و همه نشون دهنده جانبداری یک طرفه و غیر مسئولانه همه مسئولان از دانش آموزان است و این وسط کسی نیومد قانونی وضع کنه که اگر دانش اموزی معلمی رو کتک زد یا دست معلم رو شکوند یا به مدرسه قشون کشی کرد چه تنبیهی در انتظارشه و یه نمونه رو در همین رسانه همیشه یک طرفه ملی پخش کنه. تابناک اگه منتشر نکنی مدیون همه معلم هایی هستی که همیشه حقشون خورده میشه
پاسخ ها
بهزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
الحمدالله ما هممون دوره تحصیلی رو گذروندیم و معلمها و دانش اموزارو خوب میشناسیم. ضمن احترام به همه معلمهای زحمتکش و وظیفه شناس یه عده از معلمها و اساتید هم هستند که واقعا فقط زورشون به بچه مدرسه ایها رسیده. ایا نباید همون طور که دانش آموز نیاز به رعایت قوانین مدرسه داره تعداد معدودی معلمهایی که برای امروز و فردای این دانش آموزها خطرناک هستند از سیستم اموزش و پرورش حذف شوند. اگر اموزش و پرورش در اینکار تعلل میکنه ظلم بزرگی به تمام اینده سازان این مملکت داره میکنه. ضمن اینکه لازم به یاداوری نیست که سیستم اموزشی ما چقدر کهنه است.
واقعا واسه درك معلمان ايراني متاسفيم
پاسخ ها
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
عزيز دل برادر... معلم ها مگه چقدر تو اين سيستم نقش دارند... جامعه و فرهنگ و رسانه و خانواده ...اينها همه مقصرند
مدیر مدرسه باید محاکمه شود
پاسخ ها
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
فقط دیوانگان باید محاکمه بشن، حالا کی باید محاکمه بشه دوست ناشناس عزیز؟
به عنوان يك معلم مي گويم كه وضعيت فرهنگي دانش آموزان در مرحله هشدار قرار دارد... بايد همه افراد جامعه كاري بكنند.
واقعا باعث خجالت که چطور با اینده بچه های مردم بازی می کنند
قبل از نظر دادن های مختلف لطف کنید حداقل ده مورد از گوشی های دانش آموزان را چک کنید آنوقت متوجه خواهید شد که چه فیلم هایی و چه عکس هایی و چه شماره تلفنهایی که احتمالا مربوط به جنس مخالف است پیدا خواهید کرد مطمئن باشید بیش از 30 درصد دانش آمزان با همین چیزهای ساده منحرف می شوند
توی مقاله حرف خوبی زده شده اینکه یک مجرم که در زندان هست را میبرن سر کلاس درس تا تربیت بشه جرم این دانش آموز اینقدر بزرگ بوده که از تحصیل محرومش کردند؟؟؟
چه بخواهید و چه نه به هرحال بچه ها موبایل به مدرسه میبرند و دیر یا زود قانونی میشه پس لطف کنید در این مدتی که محدودیت ایجاد میشه! بچه ها را به کشتن ندید
با عنوان یک معلم میدانم که اوردن موبایل با عث اخراج دانش اموز نمی شود حتی موارد بدتر از این هم بوده که دانش اموز اخراج نمیشه شاید برای تنبیه سخت گیری های بشود یا مدرسه دانش اموز را جا به جا بکند ولی در نظام اموزش و پرورش جای اخراج برای اینچنین موردی نندارد . باید اولا قضیه موبایل بررسی بشه که چه برنامه های تو موبایل بوده که خشم مدیر را برافروخته شده. دوم : برای موبایل دانش اموزان محلی در نظر گرفته شده که قبل از ورود به کلاس باید تحویل داده بشه و بعد از خروج موبایل به دانش آموز برگردانده می شود . مشکل به خانواده و وحیات دانش اموز بر می گردد که باید ریشه یابی بشود و تنبیه مدرسه نمکی شده که به زخم کهنه دانش اموز ریخته شده است و این تراژدی رقم خورده .لطفا پی گیری شود از نزدیک
به احتمال زیاد ،این مورد اخراج کامل از مدرسه نبوده است ،چرا که طبق شرایط فعلی حاکم بر آموزش و پرورش اخراج کامل یک دانش آموز بسیار به ندرت و با گذراندن مراحل مختلف اتفاق می افتد.معمولا برای چنین مواردی ممکن است اخراج به مدت 3 روز یا یک هفته اعمال شود و این مورد هم احتمالا همین گونه بوده است.
من که حاضر نیستم بچه خودم رو تحویل این سیستم آموزشی بدم. توی خونه بهش خودم درس بدم خیالم راحت تره. سیستم آموزشی ما مال 60 سال پیشه تازه همچین بهش افتخار میکنیم انگار توی دنیا اوله!
تو اين سنين خاص كه همه ماهم بوديم و گذرونديم ميدونيم بچه ها چقدر حساسن و يك دوره بحران روحي خاصي رو ميگذرونن كه مثل گل راحت شكل ميگيرين مثل شيشه ميشكنن ، مدير مدرسه بعنوان رييس آموزشي مجتمع خيلي بهتر از عاميان اين مسئله رو بايد درك كنه نه اينكه بخواد با سنگ خوردش كنه ،اتفاقا اينكه اين دانش آموز عزيز بعدش رفته عذر خواهي كرده نشون ميده بچه خوبي بوده ،اشتباهش رو پذيرفته بوده ديگه چه بايد ميكرده
در هر صورت از اين اتفاق بسياررر متاثر شدم و براي والدينش آرزوي صبر ميكنم
وقتی بجای اینکه بزاریم بچه خودش بفهمه باید درس بخونه و خودش بفهمه باید چجوری از موبایل استفاده کنه و... و ما فقط راه درست رو نشون بدیم مجبورش میکنیم اون کار رو کنه برای همین استقلال و قدرت فهم رو ازش میگیریم اونوقت ازدواج نمیکنه کار نمی کنه و... بعد میگیم مشکل کجاست ؟ چرا بچه ها انقدر بی عرضه شدن
بند معلم هستم وخودكشي اين دانش آموز دهها عامل بوده كه يكيش اين رفتار بوده ولي چقد بي انصافي به خرج داديد وجانب حق را رها كرديد ومقصر تنهامدرسه را شناختيد من به جرات وضعيت آينده فرهنگي را بسيار خطرناك مي دانم علاج واقعه را قبل از وقوع بايد كرد؟!همه مقصرند جامعه رسانه ها و..........
مدرسه میتونست با یه تعهد برشگردونه ولی نکرد .
با سپاس
این همه از مدیر وناظم گفتید که البته درسته وباید قوانین حاکم برمدرسه بازنگری بشه والبته این هم درسته که بردن این قبیل وسایل به مدرسه کاملا مخل محیط سالم تربیتی حساب میشه. ولی اینو باید بیشتر از همه بهش پرداخت که بچه 14 ساله ای که در اثر اخراج از مدرسه به خود کشی فکر کنه و اونو با موفقیت اجرا کنه، به هیچ عنوان بچه سالم ومولود محیط سالمی نیست. مگه این همه بچه که به دلایل خیلی بدتر اخراج میشن خود کشی میکنن یا بلدن که چطور خود کشی کنن؟ این بچه قطعا وحتما مشکلات بسیار بزرگتری در محیط خانواده داشته که به خود کشی فکر کرده و حتی روش موفقیت امیزی هم برای این کار بلد بوده. اون اخراج شاید حکم چکاندن ماشه رو داشته . نه اینکه خود تفنگ باشه. در یکی تحلیل جامع از این مساله بخش بزرگی از تحلیل باید به بررسی چرایی آلوده بودن ذهن یک نوجوان به خود کشی وراههای اونه.
من معلم هستم در مدارس كويت اينجا كه ميدانيد موبايل وتبلت واين چيزها مثلاب خوردن ولى ماممنوع كرديم وجاافتاده چطور هركسى بياره ازش ميگيريم تا يكماه نميديم بعد ميديم پدرمادرش ديگ كسى نمياره وسلام شماوتابناك هم دعوا نكنيد
الان ابزارهای کنترلی از معلمان گفته شده. به همین دلیله که احترام به بزرگترها کمترشده و این نتیجش رو سالیان اینده بهتر نشون میده
همچنین بچه ها با همین گوشی ها و تبلت ها فایل های نا متعارف رو بین هم پخش میکنن.
در ضمن شما دلیل مدیر برای اخراج دانش اموز رو بررسی کن شاید ابعاد پنهان دیگری هم در این قضیه دخیل بوده باشه که شما ندیدی.در هر صورت باید فضای مدرسه قانون مند باشه. مگه تو جامعمون کسی که خلاف کاره مجازات نمیشه؟ یا خدا در کنار بهشت جهنم رو نیافرید پس بودنید که تنبیه باید در کنار تشویق باشه و این از ملزومات تربیت صحیحه
نه به قبلنا که از اون ور پشت بوم میفتادیم و بچه ها رو تو مدرسه ها بی اندازه کتک میزدن نه الان که لیلی به لای بچه ها میذارن و بچه ها رو هم نسبت به معلم و مدیر و هم به والدینشون گستاخ و هتاک کردن
این مدیر باید معرفی شه و مجازات
باید جامعه ما نشون بده که به این مسایل حساسیت داره. شاید اکه این مدیر با قهر مردم مواجه بشه بفهمه چه کرده و بقیه نیز درس بگیرن
فرزند ١٤ ساله من در خارج از كشور مدرسه ميرود و موبايلش را با خود به مدرسه ميبرد و زنگش خاموش است و هر وقت از اتوبوس جا بماند يا كار اورژانس داشته باشد با من تماس ميگيرد يكي به من بگويد أشكال اين وسيله كه باعث آرامش خيال من مادر است چيست؟ من واقعا متاسفم ....
پاسخ ها
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
اشکال اینکار اینست که اینجا با بودن موبایل همراه بچه ها خیال پدر و مادر جمع نیست، شاید شما تربیت فرزندت برات مهم نباشه، ولی برای ما هست! برای ما مهمه که بچه مون توی مدرسه فقط درس بخونه، نه اینکه با انواع و اقسام فیلما، آموزش پورن و رقص و روش های دوستیابی جدید رو ببینه و یاد بگیره و تازه برکتش دامن همکلاسی های دیگه اش رو هم بگیره، شما هم ... ولش کن
کامنتهای برخی دوستان نشان می دهد که خودشان فرهنگی هستند. متاسفم از این نگرش که به رغم فوت یک انسان باز هم از آن مدیر حمایت می کنند. تلفن همراه ، اخراج ، خودکشی و ..... نبود یک سیستم منسجم و کارآمد در آموزش فرهنگیان و نحوه غیر اصولی گزینش این دوستان نتیجه اش برخورد آن مدیر و این کامنتهایی است که می بینید. باید برای یک معلم که چنین نگرشی دارد افسوس خورد. واقعا متاسفم و به خانواده این دانش آموز تسلیت می گم.
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
اگر جای والدین دانش آموزی بودی که بخاطر مسائل انحرافی که توسط سایر همکلاسی هاس یاد گرفته به راههای خطا کشیده می شد، الان دادو هوارتان بلند بود که چرا مدرسه با مسائل انحرافی دانش آموزان برخورد مناسب نمی کند.
گوشی مهم نیست اون عکسهای مزخرفی که داخلش میریزند وچهارتا شاگرد دیگه رو فاسد می کنندو زحمات پدر ومادر های اونهارو به لجن می کشن مهمه -دانش آموزی که گوشی با خودش به مدرسه می آره مستحق اخراجه چون مثل سیب گندیده است
وقتي پدر و مادر ها در خانه اي كه روزانه 14 ساعت با فرزندشان سرو كار دارند و كوچكترين اهميتي به رفتار و فرهنگ اون نمي دهند چطور ميشه از معلم انتظار داشت در طول 5 الي 6 ساعت آنهم 5 روز در هفته هم به دانش آموز در س بده و هم اون را تربيت كنه اون هم در زماني كه بيشتر فكر و ذهنش در اينه كه براي اجاره خونه انرژي براي كار دومش هم نگه دارد ريشه اينگونه مشكلات را بايد در خانواده جستجو كرد
خبر به حد کافی تاثر بار هست، کامنت های دوستان در دفاع از مدیر مدرسه تاسف بار تر ....
اتفاقا من برعکس تحلیل این متن معتقدم که قوانین را باید سخت گرفت بقول این دوستمون تاثیر رفتار سوئ دانش آموز نابهنجار بر بقیه تاثیر می گذارد و کاملا درست است که والدین توجهی به وضعیت بچه در محیط آموزشی ندارند و آنها را با دوستانشان رها می کنند و به معلم بیچاره می سپارند . بنده همسرم معلم است و هر شب از بی ادبی دانش آموزان می نالد خانواده ها مقصر اصلی هستند و این موضوع هیچ ربطی به معلم و مدرسه آموزش و پروش ندارد و راهکار شما برای جابجایی از یک آموزشگاه به جای دیگر یک روش مخرب است . البته تحلیل شما رد خصوص بزرگنمایی ناهنجاری های کشورهای دیگر در صدای و سیمای ما درست است. نتیجه اینکه خودکشی این دانش آموز متوجه خانواده و والدین ایشان است واگر آموزشگاهی قانون را رعایت می کند ربطی به قانون اساسی ندارد که هر کس حق آموزش دارد. دانش آموزی که دنبال موبایل بازی در مدرسه باشد که آموزش نمی پذیرد پس حق قانون اساسی هم ندارد. محمد ف
نمايندگان شيراز كه هميشه پرچم وااسلاما را به دوش ميكشند بايد از اين ننگ خودكشي كنند
نظام اموزشی ما پر از ناشایستهایی که جایگاه تربیت را به دست گرفتن از پایه اموزش وپرورش خراب اون از اموزش واین از پرورش مدیری که توانایی تحمل نوجون نداره بهتر شغل دیگه ای رو اجبارا در پیش بگیره
حالا اگر در آمریکا یا یکی از کشورهای اروپایی این اتفاق می افتاد اخبار 20:30 با آب و تاب پخش میکرد!!
اون مدیر بی فکر و بی مسئولیت شیرازی باید برکنار و محاکمه شود.
سلام-بیشترین مقصر و بهترین درمان در دست صدا و سیما میباشد که میتواند به مردم در بسیاری از موارد اموزش بدهدولی به تنها چیزی که نمیپردازد همین موارد است.میتواند بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی را به خودمان نشان دهد و حداقل خودمان بدانیم که به چه امراض بسیار زیادی مبتلا هستیم و لی بیخبریم.نمونه اش خود کوچک بینی و تظاهر به بزرگنمایی.چشم و هم چشمی-نامهربان بودن مردم نسبت بهم-خود بینی-و هزاران مرض دیگر که همه روزه با انها دست بگریبانیم.
پاسخ ها
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
منفیم بابت " بهترین درمان در دست صدا و سیما می باشد" بود، همیشه و در همه ی فرهنگ ها، ادیان، تفکر ها و نگرش ها، بهترین راهکارها از خود شخص شروع میشود نه یک ارگان دولتی، از کره ی شمالی نمیای احیانا؟
بسیاری از موارد در همین حد هم رسانه ای نمی شود.
خود من در سال 89 در بیمارستان موردی رو دیدم که یک پسر نوجوان، بخاطر اینکه معلم گفته بود اگر تا فردا این تمرین ها رو حل نکنید تنبیه می شوید صبح فردای آنروز با خوردن قرص برنج ( یک قرص شیمیایی ) خود کشی کرده بود.
من اینقد میدونم که بچه های فعلی خیلی بی تربیت شدن
هرررررر کاری که دلشون بخوان می کنن و هیچکس رو به هیچی حساب نمی کنن. مطمئن باشید قبلش کلی با این بچه سر موبایل نیاوردن کلنجار رفتن. ولی عین بچه هایی که هممون میشناسیم سر سوزنی از حرف خودش کوتاه نیومده
این پدر و مادرا هم که اصلاً حاضر نیستن یک ذره به بچه هاشون سخت بگیرن. خدا میدونه فردا جامعه با این بچه ها میخواد چیکار کنه. خب حرف گوش میکرد. موبایل نمی برد مدرسه.
آسمون به زمین می رسید؟؟؟
نگارنده محترم مقاله و دوستان موافق ایشان ،از این که دغدغه مسائل تربیتی را دارید جای تقدیر است اما بهتر است قدری حساب شده تر و منطقی تر باشد.اگر خود شما متوجه شوید هم کلاسی فرزندتان تصاویر مستهجن موجود در گوشی خود را به فرزندتان عرضه می کند و یک شبه فرزند شما تبدیل به آن چیزی شده است که همیشه از آن وحشت داشته اید آیا مقاله بر نکوهش استفاده از موبایل در مدارس نخواهید نوشت؟؟؟دوست عزیز و دلسوز اقدام ممانعت از استفاده از گوشی همراه در مدارس بر اساس کار کارشناسی شده می باشد و قطعا صلاح فرزندانمان لحاظ شده است.رفتار اشتباه مدیر مدرسه در اخراج دانش آموز را مستمسک لغو قوانین درست نکنید و بجای نقدقوانین مفید بر رفتارهای غلط نقد بزنیم
پاسخ ها
جمشید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
شدیدا موافقم.
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
با اقا رضا و " شدیدا موافقم" به شدت موافقم
بخدا قسم بعضی معلم ها نياز شديد به كلاس هاي روانشناسي دارند من از دست معلم فرزندم كلافه ام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
معلم هم از دست شما کلافه است!!!
برادر من معلم دبیرستان است.
تصورش رو بکند که دانش آموزان سیگار میکشن ، برخی مواد مصرف میکنن ، فیلم مبتذل رد و بدل میکنن، حرفهای رکیک میزنن ، قمه و چاقو میکشن و ..... حالا معلم بدبخت باید چکار کنه!!!
گاهی اوقات برادرم چیزهایی تعریف میکنه که ....!!!
چرا والدین بی مسئولیتی خودشون رو رو دوش معلم میندازن!!!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
شما با حتما مراجعه کنید. روزی چند دقیقه با بچه ات هستی؟
چرا با یکی از دانش آموزان راجب به گوشی موبایل در مدرسه صحبت نمی کنید؟ بخدا گوشی در مدرسه فاجعه است 1 بلوغ زود رس می آورد 2 فحش رکیک و sms بد رد و بدل می شود 3 فیلمهای مستهجن و...4 عکس و فیلمهای شخصی لو می رود 6 در مدرسه باعث تجمل گرایی است و.....
طلایه دار توسعه و پیشرفت نظام آموزشی است.
هر گاه کشوری صحبت از پیشرفت کرد ابتدا به نظام آموزشی آن نگاه کنید اگر تغییری ندیدید بدانید که راه درستی در پیش نگرفته اند.
متاسفانه مفاسدی که بدنبال استفاده از تلفن همراه در مدارس رخ میده بیشمار هست. من یقین دارم در صورت آزاد بودن تلفن همراه در مدارس اگر تصاویر شخصی دانش آموزاها به بیرون درز میکرد یه عده ای مقاله مینوشتن که چرا آموزش و پرورش حق استفاده از این وسیله رو تو مدارس داده؟ این یه قانونه که خاص یک مدیر و مدرسه ی مشخص نیست کوتاهی والدین بوده که از طرزتعامل با فرزندشون آگاهی نداشتن و نتونستن به اون رعایت از قانون رو بیاموزن. منافع منع استفاده از تلفن همراه بسیار بیشتر از استفاده ی بی قید و شرط اون تو مدارس هست.
به نظر من که همون تنبیه بدنی یا فلک برای تربیت مناسبه
همه ما يك طرفه به قاضي مي رويم. از كجا معلوم كه صرفا به خاطر گوشي موبايل اخراج شده؟ شايد موارد غير اخلاقي توي گوشي بوده؟ از كجا معلوم كه اولين تذكر بوده؟ شايد چندين و چند بار تذكر دادن و ايشون عمل نكرده. من با اطمينان مي گويم كه صرفا به خاطر همراه داشتن گوشي اخراج نشده.
نظر من چند مشكل اساسي در كل وجود دارد:اول اينكه قانون گذار هميشه جوري قانون را تعيين مي كنه كه امكان برخورد سليقه ايي با موارد تخلف توسط ضايطين وجد دارد مثلا چندي پيش راهنمايي و رانندگي اعلام كرد كه خودروهايي كه بالاي 40 در صد شيشه را دودي كنند متوقف خواهد شد حالا آيا پليس سر چهارراه وسيله ايي براي سنجش اين موضوع دارد يا خير.. مورد دوم برخورد افراطي با موارد قانوني مثل همين مورد ... مورد سوم هم اعمال برخورد سيلقه ايي فرا قانوني با دانش آموزان مثلا در مدرسه ايي مدير مدرسه اعلام كرده هيچ دانش آموزي را با شلوار جين(لي) در مدرسه راه نميدهد حال آنكه در هيچ يك از آيين نامه هاي انظباطي همچين موردي عنوان نشده است.
پسر من چند سال پيش در مقطع راهنمايي بود كه بخاطر حنديدن معلم ورزش با دست چنان به سرش كوبيد كه دچار سرگيجه شد كه خود من مجبور شدم به بيمارستان مراجعه كنم كه خوشبختانه مشكلي نبود مي دانيد چرا شكايت نكردم چون پسرم مي ترسيد از مدرسه اخراجش كنند ، جهت اطلاع دوستاني كه فكر مي كنند قوانين نياز به اصلاح ندارند
اولا بنده متاسفم از مرگ یک نوجوان و ای کاش هیچوقت اینجوری مرگ هموطنانمونو نبینیم
دو: کاری به این مدیر ندارم بنده خودم به دلیل نیاز مالی یک روز در هفته تدریس میکنم،در مدرسه ای که تدریس میکنم موبایل به شرط خاموش بودن مجاز است اما هیچ دانش آموزی حتی حاضر نیست سر کلاس موبایل خودرا سایلنت نماید!!
سوم:دانش آموزان بسیار درس نخوان و گستاخ و بی ادب شده اند هیچ قانونی را به دلیل اینکه قوانین ما درست اجرا نمیشوند رعایت نمیکنن...
مطمعا باشید چند سال دیگه وضعیت فرهنگی ما بسیار بسیار وخیم تر از امروز خواهد بود
اصلا باید معلم از چین وارد بشه.
شکر خدا امید جامعه رو در بر گرفته
سلام
این قانون که موبایل توی محیط آموزشی نباشه خیلی خوبه حتی توی دانشگاه هم اگر بود خوب بود ولی باید میانه روی را در نظر داشت و از افراط و تفریط بپرهیزیم
انسان امروز جامعه مامسول پذیر نیست فرق نمی کند درچه رده سنی باشد مشکل جای دیگری است عصیان گر شده و نسبت به همه چیز بدبین است ! اگر ریشه را درمان کردید درمان اجزا ساده خواهد بود . ریشه این بیماری بی اعتمادی به سخنان بزرگان ودین گریزی نسل حوان می باشد.!
کار مدرسه ومسئولین آن برای کنترل بقیه دانش آموزان بوده ودرست وصحیح عمل کرده اند چرا شما عدم نظارت وکنترل خانواده را درنظر نمی گیرید
مدیر این مدرسه باید محاکمه شود
من هم از فوت این نوجوان متاسفم ولی بیشتر از مدرسه خانوادش رو مقصر می دونم تا چند سال دیگه این نسل رو به هیچ وجه نمیشه کنترل کرد وضعیت تربیتی دانس اموزان بسیار اسف باره .ما معلما بجای انرژی گذاشتن روی تدریس بیشتر راجع به اخلاق و رفتار بچه های این نسل داریم مایه می گذاریم و تلاش یک سویه هم فایده ای نداره چون خیلی از خانواده ها کلا تربیت و اموزش بچه هاشون رو تعطیل کردند و فقط از مدرسه انتظار معجزه دارند تورو خدا بجای این همه تغییر و تحول در سیستم اموزشی یه کم بحث فرهنگی این نسل جدید رو تا دیرتر نشده جدی بگیرید
ایا قانونی هست که فروش سیم کارت را محدود کند؟ نه تازه نه یکی تا 20 عدد می توانی بخری .
میشه اینطوری هم فکرکردکهشاید خانواده اش ازاینگه مدرسه اخراجش کردند ، ترساندند وگفتند خودت باید مشکل را حل کنی وگرنه ؟!!!
که بچه بیچاره هم نتوانسته مشکل راحل کن صورت مسئله که وجود خودش بوده را از صفحه روزگار پاک کرده .فریاد به لحظه های غم اون بچه موقع خودکشی!!!!!!!
نوشته رو یک بار دیگر بخونید واللا اینطوری که بعضی ها برداشت کرده اند نبوده )مدیر: ایه
ست موبایل داری!؟ یا خودکشی کن یا می کشمت بچه هم معصوم گفته نه شما زحمت نکش من خودکشی می کنم(
دوستان شرایط بدی را در مدارس تجربه می کنیم دانش آموزان انگیزه کافی برای درس خواندن ندارند ومسائل اخلاقی واعتیاد به وضوح قابل مشاهده است(معلم)
رسانه های ماشدندکورخودشون وبینای مردم-همه جا جرم وجنایت واینجاهمه چیزگل وبلبل!بخاطرتهدیدیکذانش اموزدریکی ازمدارس اروپایی به لیسیدن کف زمین نه تنها این موضوع رسانه ای شدبلکه معلم مربوطه اخراج وزندانی شدولی همین اتفاق البته به شکل تهدید دو دانش اموزابتدایی به لیسیدن سنگ دستشویی پرکثافت نه تنهاازسوی روزنامه هاپیگیری نشدبازرسی اینجانب رابشدت توبیخ کرددرصورتیکه اکثردانش اموزان شاهداین قضیه بودند-مخفی کاری تاکی وبالارفتن ازدیوارحاشاتاکجا؟!
باتشکر ازنظرات همه:یک نکته را هیچکس نگفت؟که چرابعداز19ساعت باموبایل زندگی کردن بچه هادر منزل بازم به مدرسه برای 5ساعت میارند؟تکنولوژی مال اروپاست زیاد روش مانور ندید.کاش اول فرهنگش می آمد.فقط خانوادش مقصرند.(بنده فرهنگی هم نیستم.)
من هم همچنین دانش آموزانی داشتم برخی وقتها موبایلاشون را گرفتن گذاشتم تو کشو میز ، یه بار پدراشون رو صدا کردم بهشون توضیح دادم نباید گوشی به کلاس بیارن . اما هرگز فکر اخراج به سرم نزده.اما دیدم برخی تو خود اداره آموزش و پرورش این کار رو کردن . اگه یه تیمی نظارت داشت رو بچه هایی که ترک تحصیل کرده اند می دید نصفشون رو اداره خودش اخراج کرده اما پرونده سازی می کنند خودشون مشکلات روانی دارند نظارت نیست
تابناک عزیز من معلم همان ناحیه ای هستم در شیراز که این اتفاق روی داده است علت اصلی بی کفایتی مدیر ناحیه است ایشان نزدیک به 6سال مدیر این ناحیه است ایشان در این اداره و در بین همکاران به آقای ولا تکونو معروف است چون هرگز میز و اتاق خود را ترک نمی کند هیچ اطلاعی از کارمندان زیر دست خود ندارد و گاهی اطلاعاتی از قوانیین آموزشی هم ندارد بنده به دلیل شرایط کاری و ارتباطات شغلی چندین بار در طی این سالها با ایشان برخورد داشته ام و واقعا برای خودم و کشورم متاسف شدم .در ناحیه ای که رییس مدرسه تیزهوشانش یک دامپزشک ، فوق لیسانس مدیریتش معلم ریاضی ، لیسانس ریاضی معاون پرورشی و لیسانس ادبیاتش مربی کارگاه شده چه انتظاری دارید.معلمان بی انگیزه تغییرات مدام سیستم آموزشی شلوغی کلاسها اجبار سلیقه شخصی مدیران نبود قانون مدون و مناسب همه ی انها اساس و زمینه ی این اتفاق می تواند باشد .
مدرسه نمونه کوچکی از اجتماع است همانطور که نمیشه مانع زندگی اجتماعی کسی شد نباید دانش اموز به هر دلیلی جسمی یا غیره از حضور در مدرسه محروم بشه این هنر مدیر وتیم مدرسه است که صورت مساله رو پاک نکنه وظیفه معلمی همینه.
عامل اصلی چنین حوادثی پایبند نبودن به قانونه
وقتی آوردن گوشی تو مدرسه یا هر کار خلاف قانونی رو شاگرد انجام میده وقتی والدین از فرزندشون در مقابل مدیر/معلم به ناحق دفاع میکنن اون شاگرد جری تر میشه و دیگه حرف گوش نمیکنه. چرا والدین دانش اموز بجای اینکه به بچه ش یاد بده به اولیا مدرسه و قوانین احترام بذارن برعکس طرف دانش اموز رو میگیرن. ما هم معلم/مدیر بداخلاق داشتیم ولی همیشه به ما گفتن تو باید بهر حال بهشون احترام بذاری.
موضوع اینجاست که بسیاری از والدین زیر بار ممنوعیت گوشی در مدرسه نمیرن.
مسئولین ومشاورین پرورشی وتربیتی مدارس کجا هستند؟
دوست هم محلی من در سال 1353 بعد از مایوس شدن از تجدید نظر معلمش سال دوم دبیرستان در یکی از درسها خود کشی کرد و فوت کرد.
به موبایل هم ربط نداشت. فقط به حساسیت بیش از حد او با توجه به سن و سالش ربط داشت.
قربون قدیما 36سال پیش پدرم یه مداد با یک پاک کن و یک تیغ برای تراشیدن نوک مداد و برام خرید خدا را شکر امروز فوق لیسانس هستم هنوز یه تا امروز هنوز یه خط موبایل ندارم
برای یک دانش آموز" مدرسه "بخش مهمی از زندگیست. او وقتی از مدرسه اخراج می شود حس می کند که از زندگیش اخراج شده است. اخراج سزای کسی نیست که موبایل به مدرسه آورده و تازه پشیمان هم بوده. کسی که او را اخراج کرده نمی داند که چه ضربه ای به این نوجوان وارد کرده است.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی