بازدید 4655

هزینه مبارزه با فساد را می‌پذیرم

علیرضا محجوب
کد خبر: ۳۶۴۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۶ 11 December 2013
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در واکنش به حواشی گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی، گفت: هزینه مبارزه با فساد را می‌پذیرم،

علیرضا محجوب در نشست علنی امروز چهارشنبه 20 آذرماه صحن علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: آنچه که این روزها بسیار نقل محافل شده گزارش هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی و قرائت آن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر تصریح کرد: متاسفانه در هفته اخیر شاهد هجمه‌هایی به نمایندگان مجلس نهم و متعاقبا مجلس هشتم و دیگر مجالس بودیم و به همین جهت ناچارم مطالبی را به استحضار نمایندگان مجلس شورای اسلامی برسانم.

این نماینده مردم در مجلس نهم تأکید کرد: بسیار تلاش شده که درهفته اخیر گزارش هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی را مخدوش نشان دهند یکی از اینها مخدوش نشان دادن مطالبی است که راجع به نمایندگان مجلس گفته شده به طوریکه در صفحه 8 گزارش تمام این مواردی که این افراد مدعی شدند و گفتند سند ارسال کردیم را در بند 4 این صفحه آورده‌ایم و عینا این بند در صحن علنی مجلس گزارش شد و هنوز هم در ضمیمه است به همین جهت کشفی نشده که بخواهند بگویند هیات تحقیق و تفحص فراموش کرده و مجلس هم نخوانده است.

محجوب، افزود: موضوع  اصلی هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی  این است که یکسری پرداخت‌ها و اقدامات قانونمند و یکسری پرداخت‌ها و اقدامات غیرقانونمند و غیر متعارف و غیر معمول است.

وی ادامه داد: آنچه که از نظر هیات تحقیق و تفحص متعارف و قانونمند تشخیص داده شده ودرمصوبه هیات مدیره و مصوباتی که ارکان سازمان گذاشته است، در بند 4 ‌ گزارش آورده شده است به همین جهت اعلام کردیم چیزی به ما ندادند که بتوانیم در آن مورد حرفی بزنیم بنابراین من توجه همه مردم کشور و نمایندگان مجلس را به موضوع رخ داده در مجلس نهم  جلب می‌کنم که از ابتدای این مجلس اختلافاتی در باب انتصاب مرتضوی به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی بوده است.

نماینده مردم تهران ، ری، شمیرانات و اسلامشهر بیان کرد: این نامه‌ای که از سوی مرتضوی منتشر شده در صفحات 56، 57 و 58 آنرا بخوانید و بیانیه‌ای داده شده که متن آن از سوی سازمان تامین اجتماعی است که این اختلافات در مرداد ماه سال جاری منتشر شده بود که  بارها به ساحت مجلس و به ساحت رئیس مجلس اهانت و هتاکی شده است بنابراین این تازگی ندارد که برخی افراد فکر می‌کنند اقدامات تازه‌ای انجام شده به طوری که قبل از این تحقیق و تفحص این مطالب شروع شده بود و امکان کم توجهی بوده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: مبارزه با فساد هزینه دارد و من هزینه مبارزه با فساد را می‌پذیرم. به طوری که من را که به عنوان رئیس هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی هستم به جرم گرفتن مبلغ و پاداشی متهم کرده‌اند.

محجوب افزود: در خصوص مجلس قبل هم اگر به سایت‌ها نگاه کنید تکذیبیه خودم و هم حافظی مدیرعامل قبلی این سازمان موجود است، با وجود اینکه اگر این مبالغ هم به کسی پرداخت شده باشد کاملا وفق قانون است به طوریکه مرتضوی و هر کسی دیگری اگر سند و رسیدی دارند ارائه کنند چرا که ما تمام مدارکمان را دال بر رسید و تایید امور مالی کرده ایم و نمی‌شود وی هر چیزی را منتشر کند و بگویم این مطالب اصل است. بنابراین ما حق داریم در این مورد بگوییم مجلس قبلا هزینه خلاف قانون را پرداخته و امروز هم هزینه مبارزه با فسار را خواهد پرداخت.

وی ادامه داد: هزینه مبارزه با فساد آسان نیست چرا که متهم می شوید و باید این اتهام را متحمل شوید ومطمئن باشید آنهایی که غیر از این می‌گویند به طوری که برخی از افراد از جمله شیرخدایی تماس گرفته و اظهار کردند که مبلغ دریافت نکرده‌اند به همین جهت این مطلب را عرض می‌کنم هیات تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی در حال حاضر آماده است در مورد افرادیکه مبلغی دریافت کرده‌اند اعلام نظر کند به همین جهت کسی که پرداخت کننده است مسئول است نه دریافت کنندگان.

محجوب بیان کرد: متاسفانه به کارگران نی‌برها در جنوب کشور که در شرایط سخت کار می‌کنند اجحاف شده است به طوریکه براساس این گزارش 150 بار بازرسی خلاف  قانون مصوب مجلس انجام شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی گفت: مرتضوی در جوابیه اظهار داشته پاداشی پرداخت نشده و به همین جهت مستنداتی است که به هیات رئیسه مجلس ارجاع می شود به طوریکه طبق ردیف گزارش حدود 35 میلیون و 640 هزار تومان بابت صورت‌های مالی ازسال 86 تا 89 ،  از مرتضوی پاداش درخواست شده به طوریکه در سال 86 -89 وی در سازمان تامین اجتماعی مسئولیتی داشته که این پاداش‌ها درخواست شده است  به همین جهت این مدرک امور مالی است و به هیچ وجه کذب نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار