بازدید 17071
روحانی لایحه بودجه ۹۳ را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد

روحانی: در گزارش ۱۰۰روزه اصلی‌ترین مشکلات کشور را بیان کردم

نطق بودجه به عنوان یک نطق توضیحی قبل از تقدیم لایحه و بررسی آن توسط نمایندگان، حداقل به دو دلیل حائز اهمیت است و از همین روی، مورد توجه افکار عمومی، فعالان اقتصادی و مردم قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۳۶۳۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۳ 08 December 2013
حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور که صبح امروز یکشنبه برای تقدیم لایحه بودجه سال آینده کل کشور، وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شده بود، از دقایقی پیش در حال سخنرانی در صحن است؛ مهم‌ترین محورهای سخنان رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

به گزارش «تاباناک»، ‌روحانی در نطق خود گفت: به محضر ملت بزرگ ایران و نمایندگان محترم مجلس، ریاست و هیأت رئیسه محترم‌ سلام عرض می‌کنم. برای اینجانب مایه کمال خوشبختی است که با اتکال به خداوند متعال و بنا بر‌ اصل ۵۲ قانون اساسی، لایحه بودجه سال آینده کل کشور را به نام نخستین بودجه بودجه دولت یازدهم در موعد مقرر قانونی و در راستای برنامه‌ای که در زمان انتخابات با مردم شریف ایران در میان گذاشتم، تقدیم مجلس کنم.

نطق بودجه به عنوان یک نطق توضیحی پیش از تقدیم لایحه و بررسی آن توسط نمایندگان، دست‌کم به دو دلیل بااهمیت است و از همین روی، مورد توجه افکار عمومی، فعالان اقتصادی و مردم قرار می‌گیرد.

بودجه به عنوان یکی از ابزارهای هدایت اقتصاد کلان مورد توجه قرار است؛ بنابر‌این در چهارچوب تصویری از اقتصاد کلان سال پیش روی، تنظیم و تدوین می‌شود. لذا لایحه بودجه، علامت‌های اولیه را در مورد چگونگی وضعیت اقتصاد کلان کشور در سال آینده، از نگاه دولت ارائه می‌دهد.

دلیل دوم اهمیت نطق بودجه آن است که این، از معدود مناسبت‌هایی است که رئیس‌جمهور نظریات رسمی دولت را درباره کلیت اقتصاد و‌ صرفا در محدوده بودجه برای نمایندگان محترم و ملت عزیز، تبیین می‌کند؛ بنابراین، ‌معمولا به دلیل مقبولیت و اعتبار دولت، نطق بودجه مأخذی برای ‌تصمیم‌‌گیری صاحبان سرمایه و کار قرار می‌گیرد.

در گزارش ۱۰۰روزه به اصلی‌ترین مشکلات کشور در زمان آغاز به کار کابینه و جهت‌گیری‌های دولت برای حل آن‌ها ‌اشاره کردم و هم‌اینک از آنجا‌ که در تنظیم بودجه به آینده‌نگری نسبتا دقیق تا پایان سال آینده می‌پردازیم، این امکان فراهم شده ‌که به حل مشکلات بپردازیم.

هر چند بودجه بخش چشمگیری از حوزه‌ای را پوشش می‌دهد که دولت به آن می‌پردازد، ‌برخی بخش‌های دیگر هم که لزوما عرصه بودجه‌ای ‌نیستند، در تصمیم گیری دولت قرار می‌گیرند.

در گزارش ۱۰۰روزه بیان کردم که اشتغال، مهم‌ترین مسأله آینده اقتصاد کشور و رکود تورمی، مهم‌ترین مسأله کنونی اقتصاد ایران است؛ جمع ابعاد رکود و تورم در دو سال اخیر بی‌نظیر بوده و بر این اساس بر حساسیت شرایط کنونی تأکید کردم.

ضعف بیش از اندازه بودجه عمومی در ارائه خدمات عمومی و به ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری و کسری بودجه تأمین شده از بانک مرکزی، بودجه را به یکی از عوامل تعمیق رکود و تشدید تورم تبدیل کرده است.

تحریم‌های ظالمانه علیه ایران از چند راه رکود را در اقتصاد کشور پدید ‌آورده است؛ مسیر نخست: ممکن نبودن پیش‌بینی آینده.
مسیر دوم: ایجاد محدودیت در مبادلات تجاری که باعث گسترش اقتصاد غیر رسمی شده است.
مسیر سوم: اعمال محدودیت شدید از مبادلات بانکی ‌که در فعالیت‌های اقتصادی اثر گذاشته ‌و سرانجام ایجاد مانع بر مسیر فروش نفت بود.

افزایش شدید هزینه واحدهای تولید به ویژه با توجه به بروز جهش بزرگ در نرخ ارز و قیمت انرژی و مشکلات متعدد نظام بانکی، ‌باعث بروز مطالبات سنگین بانکی و عدم امکان تأمین منابع برای بنگاه‌های اقتصادی شد.

تولید ناخالص داخلی سرانه نیز در سال گذشته بیش از ۶ درصد کاهش یافت و زندگی مردم در فشار قرار گرفت. کاهش متجاوز از ۲۱ درصدی سرمایه‌گذاری نیز یکی از عوامل اصلی انتقال شرایط رکود از سال ۹۱ به ‌۹۲ بود. علاوه بر رکود، تورم بالا به عنوان دومین تورم تاریخ ایران، آهنگی شتابان داشت.

تورم به عنوان عاجل‌ترین و مهم‌ترین مسأله مورد توجه دولت قرار گرفته است و رشد بالا‌ی ناشی از حجم نقدینی که ناشی از خلق پول، عامل اصلی تورم بالا به شمار می‌رود. افزایش بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی به دلیل نقش آفرینی در مسکن مهر، افزایش شدید پایه پولی را به دنبال داشته است. نحوه اجرای هدفمندی نیز از جنبه‌های مختلف، رکود تورمی را در کشور تشدید کرد.

پرداخت یارانه به میزان حدود ۱.‌۷ برابر مقدار وصول شده از فروش انرژی، بی توجهی به وضعیت بنگاه‌های اقتصادی پس از افزایش قیمت‌ها، ضعف‌های مهم طراحی و اجرایی این طرح هستند.

دولت با شناسایی محدودیت‌ها از یک طرف و ظرفیت‌ها از طرف دیگر، راه‌های برون رفت از وضع موجود را بررسی کرده است. توان بالای پیمانکاری فنی و مهندسی، تنوع اقلیمی، گستره وسیع سرزمینی، ذخایر غنی معدنی، نیروی انسانی جوان و تحصیل‌کرده، وجود ظرفیت‌های مناسب برای انجام پژوهش‌ها، وجود زیربنا‌ها، مهم‌ترین عناوین مرتبط با ظرفیت‌های کشور هستند که برای برون رفت از وضع موجود، می‌توان آن‌ها را مدنظر گرفت.

نخستین کار در حوزه سیاست‌های بودجه‌ای، ‌این است که بودجه از تعمیق کننده رکود به تحریک کننده رشد، تغییر یابد؛ بنابراین، تلاش کردیم تا منابع بودجه عمومی در سال آینده افزایش یابد و به همین منظور افزایش منابع درآمدهای نفت و مالیات‌ را در دستور کار قرار داده‌ایم و با ‌وجود این حجم بودجه عمومی به بیش از ۱۹۵ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ یعنی چیزی نزدیک ۵۰ درصد افزایش نسبت به عملکرد امسال بنا به پیش‌بینی خودمان.

ما همچنین تحرک زیادی را در حوزه پارس جنوبی با این هدف آغاز کرده‌ایم که بتوانیم در سال آینده با بهره‌برداری از چهار فاز پارس جنوبی، ‌حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز در روز تا پایان سال آینده به تولید گاز کشور بیفزاییم.

دیگر آن که صندوق نوآوری و شکوفایی را با افزایش ۲۰برابری منابع تجهیز خواهیم کرد و امید بسیار داریم که جوانان تحصیل‌کرده بتوانند قابلیت‌های خود را شکوفا کنند. در حوزه شرکت‌های دولتی نیز از اتکای این شرکت‌ها به بودجه عمومی‌ کاسته‌ایم.

دولت با ‌عزم جدی در کاهش تورم، تورم سال آینده را به کمک خداوند کاهش خواهد داد. آمارهای اخیر نشان می‌دهد که تورم ماهانه و ‌نقطه به نقطه را می‌توان ‌‌یکی از دستاوردهای شاخص دولت در ۱۰۰روز اول معرفی کرد. امروز تورم نقطه به نقطه نسبت به زمان آغاز به کار دولت، ۱۳واحد درصد، کاهش یافته و تورم ماهانه از ‌۳.‌۴ درصد در خرداد ماه به عدد امیدوار‌کننده یک درصد در آبان ماه‌ رسیده است.

تلاش ما در سه ماهه گذشته، پس از بررسی ابعاد تأسف بار این مسأله و جلسات متعدد برای پیدا کردن راه‌های غیر تورمی تأمین مالی مسکن مهر، بوده است. لازم است که عموم مردم عزیز به ویژه گروه‌های کم درآمد، بدانند که عزم دولت برای کاهش تورم جزم است و در کنار آن متقاضیان مسکن مهر بدانند که دولت به تعهدات دولت قبل در حوزه مسکن مهر، پایبند است.

دولت در حل مسائل بازار ارز، ایجاد ثبات در بازار را در اولویت کار خود قرار داده است. ما در مسیر یکسان‌سازی نرخ ارز در سال آینده، حرکتی تدریجی و سنجیده را دنبال خواهیم کرد و اقدام عجولانه نخواهیم کرد.

با فراهم کردن امکان مبادله سهام عدالت، بهبودی ملموسی در زندگی خانوارهای برخوردار از این سهام، ایجاد خواهد شد و عرضه سهام در بازار سرمایه نیز قوت خواهد گرفت.

آخرین مطلب و مهم‌ترین موضوعی ‌که در بخش اقتصاد‌ به آن اشاره می‌کنم، بحث یارانه‌ها و رویکرد دولت به آن است. در سالیان متمادی، اولا فاصله بزرگ میان قیمت‌های داخلی و جهانی، باعث هدر رفتن منابع کشور شده بود. محیط زیست نیز به علت مصرف بی‌رویه به مرز خطرناک رسیده و ‌شرکت‌ها با کمبود منابع رو‌به‌رو شده بودند.

شیوه موجود پرداخت یارانه تا هنگامی که جایگزینی برای آن پیدا نشده، خود به خود ادامه می‌یابد؛ اما در مراحل بعدی ما نیازمند بررسی دقیق درباره خانوار‌ها، شیب افزایش قیمت‌ها، پرداخت یارانه، رشد اقتصادی و بیکاری هستیم. ما بدون فوت وقت کار را شروع کرده و با آسیب‌شناسی، در حال طراحی گام‌های بعدی هستیم.

دولت بر آن است تا در سال آینده، طرح جدید مدیریت یارانه‌ها را در قالب طرحی جامع به اجرا درآورد و در آینده لایحه مربوطه را تقدیم مجلس خواهد کرد. به نمایندگان اطمینان می‌دهم که دولت در این زمینه کار کار‌شناسی دقیق‌ انجام داده و خواهد داد.

والسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۴
انتشار یافته: ۷۴
در گزارش 100 روزه که همه مشکلات به دولت قبلی مربوط بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
واقعا هم همین بود ... شک نکید
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
واقعیات هم همین بود. مشکلاتی که دولت قبل بوجود آورده، تا چندین سال آینده ادامه دار خواهد بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
لابد انتظار داشتي مسئوليت تمام مشكلات 8 سال گذشته رو آقاي روحاني به عهده بگيره؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
پس مشکلات به دولت قبل احمدی نژاد مربوط بود ؟ اصلا مشکلی بود ؟ اصلا مشکلی هست ؟
بیدار شو بابا ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
مگه غیر از این است؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
حقیقت تلخه!؟
امیر
| United States |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
په نه په! تو تمام مشکلات رو تو 100 روز روحانی به وجود آورد!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
درست هم میگه:
ماحداقل باید 20 سال تاوان اون 8 سال رو بدیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
طرف اگه بخواد بگه که ما از نقطه A به نقطه B رسیدیم باید شرایط نقطه A رو کاملا تشریح کنه یا نه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
دولت قبل سرمنشأ مشکلات اقتصادی امروز ماست نه دولت کنونی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
مگر غیر از این بود.باید کسی میومد و مشکلات 8 سال رو میگفت
حالا شما نارحت شدین دلیلش اینکه حقیقت تلخه
پیام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
مگر غیر از این بود ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
اصلی ترین مشکل کشور در گران فروشی بیش از 300 درصدی دلار هست که اقتصاد کشور را دارد نابود میکند
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
پ ن پ 8 سال تو بهشت بودیم آقای روحانی اومد فقر و گرانی و بیکاری و تحریم و بدبختی برای ملت آورد!
با اینکه از مشکلات زیادی بخاطر تحریمها که به جهت عملکرد بسیار بد دولت قبلی یعنی پاک ترین دولت ایران (!!!) رنج می بریم ولی به نوعی آرامش و امنیت اقتصادی و اجتماعی را در 100 روز نخست دولت آقای روحانی احساس کردیم.
صبر داشته باشیم و دولت را حمایت کنیم. این دولت با دولت قبلی زمین تا آسمان فرق دارد.
پاسخ ها
داور
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
من كه فكر ميكنم اينم يك دل خوشي بيشتر نيست
ما منتظر تحول هستیم .
پاسخ ها
امیر6
| - |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
منتظر باش تا صبح دولتت بدمد
در بودجه تقدیمی تکلیف یارانه ها روشن شد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
هنوز نه. مشغول کار کارشناسی دقیق اند. انشاء الله اقتصاد صدقه ای از کشور برچیده بشه.
بعد از 8 سال نظم و قانون مداری به ایران برگشت! تقدیم به موقع لایحه بودجه به مجلس را به همه هموطنان تبریک می گویم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
الحق جای تبریک داره...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
چون تا حالا هیچ دولتی بودجه رو در مهلت تعیین شده از سوی مجلس ارائه نکرده بود
همینکه شگل قانون رعایت میشه خیلی خوبه، البته بعد باید بریم سر اصل مطلب
انشاءالله باتدبیر شما ودولت محترمتان وحمایت مقام معظم رهبری ومجلس محترم مشکلات یکی پس از دیگری حل خواهد شد
چرا اینقدر زود بودجه رو می برن مجلس؟ کو تا سال دیگه؟
پاسخ ها
افشار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
برادر من بودجه طبق قانون باید در نیمه دوم آذر ماه به مجلس تقدیم شود و مجلس پس از طرح در کمیسیونها و نهایتا صحن علنی تا پایان دی ماه آن را تائید و به دولت برگرداند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
تقصیر شما نیست که تعجب میکنی چرا الان بودجه تقدیم مجلس شده، چون تو 8 سال گذشته اینقدر بی نظمی بوده و این کار نشده برای شما عادت شده دوست من
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
اگر کاری سر وقت انجام بشه برامان شک و شبهه ایجاد میشه. دوست عزیز زود نبوده به موقع بوده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
نه آقایان ، موقع قانونی تحویل بوده 15 اسفند و موعد قانونی تصویب آن سیزده بدر سال آینده است!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
بابا اين بنده خدا از افعال معکوس استفاده کرده چرا بيخود ايراد می گيريد. از بس دولت قبل لايحه بودجه را دير ارائه می کرد اين بنده خدا تعجب کرده.
جناب آقای روحانی نظرش در مورد تجمع مردم مالباخته در مقابل مجلس چیه؟؟!!
در مورد اون چرا هیچی نمیگن
خوبی این دولت اینه که آدم احساس میکنه بهش دروغ گفته نمیشه ،،، حتی اگه همه چیز گفته نمیشه هم قابل پذیرشه
اینایی که منفی میدن همونایی هستند که روی پیج مسی آبروی ایران رو بردند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
چه ربطی داره حالت خوبه عمو جان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
اتفاقا برعکس
اگر آقای روحانی میخواهند عملکرد مثبت نشان دهند در گزارش 100 روزه دوم از کاهش قیمت خودروهای وطنی خبر دهند . فقط همین .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
حالا همه جیز حله فقط مونده قیمت ماشین!! که اعلام بشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
میخای ماشین بخری؟ بیا من پرایدم رو میفروشم،
معرفی به موقع وزرا وتقدیم بموقع لایحه بودجه به مجلس نشان ازنظم وتلاش این دولت محترم می باشد هموطنان عزیز حمایت وامید ولطف خداوند
ملت که مشکل خودشون رو میدونستن چیه بازگوکردن مشکلات ودوباره شنیدن آن چه دردی رو دوامیکنه!!!
من ازکسایی هستم که به این دولت رای دادم
ولی خیلی دوست دارم همه واقع بین باشن باایشااله ماشااله کاردرست نمیشه بابیان مشکلات وتقصیردیگران بودکاردرست نمیشه
ومن تایادم میادهمین بوده که همه ایرادات برای گذشتگان هستش
آرزومیکنم همه دولت مردان عینا دکترظریف فکرکنن مردبا سیاست بادرایت واقعا باهوش وذکاوت،آدم حس میکنه که میخوادکارکنه واین خیلی خوبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
شک ندارم شما به کس دیگری رأی دادی یا خیلی عجولید. برای درست کردن میراث دولت قبل خیلی راه مانده.
یکی این خودروسازها را راضی به کاهش قیمت کند .
بسیار از این کار جناب آقای روحانی ممنونیم چرا که مردم باید بدانند شرایط کشور چگونه بوده .
در گزارش 100 دوم ما فقط منتظر کاهش قیمت خودرو هستیم والسلام
پاسخ ها
نوروز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
منظور اینکه : اگر در این مدت کاهشی در قیمت خودرو انجام گرفت ما از آقای روحانی قدردان خواهیم بود و آتار مثبتشان هویدا خواهد بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
مشكل مملكت فقط قيمت خودرو است؟
روحانی حمایتت می کنیم
آقای روحانی با صراحت مشکلات رو گفت و انشالله با تدبیر این مشکلات رو حل کنه
جالب اینجاس که اگه آقای روحانی هیچی هم نکنه باز دوست داشتنیه.
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
همین که تونسته بودجه رو به موقع تحویل مجلس بده کار کمی نیست .
تمام مشکلات ما از همین جا بود که مسولین قبلی اعتقادی به کار دقیق و حساب شده نداشتند . به تعبیری اکثر کارهایشون با بی برنامگی همراه بود .
از آقاي روحاني متشكريم كه از ابتدا قانونمند حركت مي كند و بودجه را سر وقت به مجلس داد .در اين بودجه بلند پروازي نكرده .و دولت سه كار مهم بايد انجام دهد 1- خرابي گذشته را جبران كند 2-از تورم جلو گيري كند 3- وضع معيشت مردم را بهبود بخشد و مهمترين كارش پاسخگويي به نامحرمان است كه مرتبا سنگ اندازي مي كنند
خودرو گرونم بشه مشکلی نیست مشکل بیکاری و مسکن و ازدواج جووناست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
قیمت این ماشین ها ها خیلی تاثیری بر اجتماع نداره. باید کارهای اصلی و اساسی ، مثل بیکاری و تورم عمومی حل بشه. فورغن کیلوئی چند!!!!!!!
آقای روحانی امید مردم را به ناامیدی تبدیل نکنید.
منتظر تحولات اقتصادی اجتماعی فرهنگی هستیم...
دکتر روحانی عزیز ممنونیم
خیلی موجز بود.رئیس جمهور به بقیه بخش ها نپرداخت و فقط در ارتباط با اقتصاد صحبت کردند.جالب بود
حالا صد روزم رو گزارش صد روزه مانور بده.
کاش قوانین دارایی مورد تجدید نظر قرار بگیره! 6% ارزش افزوده بابت یک قلم جنس چند بار از جیب مصرف کننده نهایی کسر میشه و این مردم(مصرف کنده نهایی) هستند که متضرر می شوند!
سلام دردولت قبل نرخ دلار دربودجه 90بانرخ 1080ریال ودربودجه 91بانرخ1226ریال بسته شده بود ولی دراین دولت که می خواهد همه چیز را ارزان کند نرخ ارز در بودجه 2600تومان است خدا به دادمان برسد از گرانیهای سال 93
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
پس لرزه های سیاستهای غلط دولت قبل تا سالها ادامه خواهد داشت...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
بودجه رو با نرخ 1226 بست ولي ارز رو به نرخ 3800 در بازار آزاد فروخت و پولش هم هاپولي شد و يه عده ثروتمند شدند. ولي در عوض حالا همه چي واقعي‌تر مي‌شه و مشكلات اقتصادي ريشه‌اي حل مي‌شه، حالا شايد يه سختي‌هايي هم داشته باشه، بايد كمي صبور باشيم.
دست آقای روحانی درد نکنه . ولی فکری به

حال قیمت خودرو بکنه
تا الان با امیدواری زندگی کردیم از این به بعدم همین طور .. آقای روحانی رئیس جمهور منتخب من نبود اما از اینکه الان ریاست کشورمو به عهده داره خوشحالم و امیدوارم بتونه در ادامه نیز منتخب و مقبول اکثر مردم باشه
تمام مشکلات مال دولت قبل ولی این افتخارات ورزشی که آقای روحانی به این ها افتخار می کنه مال کدوم دوره هست
زنده بادآقای روحانی -من الله توفیق
پس ما کی باید زندگی کنیم نسل جوان این مملکت داره میسوزه نه کاری نه فرصتی برای زندگی
قیمت خودرو تو چشم است و ملموس تر .
و کاهش در آن برای مردم نشانگر مثبتی است از عملکرد آقای روحانی . والا کاهش قیمت مایحتاج مردم خیلی خیلی واحب تر است .
درود وسلام خدا بر روحانی باد وما افتخار میکنیم که چنین رئیس جمهوری داریم
قرار بود بعد از 100 روز تحول در وضعیت اقتصادی مردم ایجاد شود نه اینکه گزارش 100 روزه داده شود.
حالا بیا ثابت کن تحول ایجاد نشده!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
آقای روحانی گفته بود بعد از صد روز گزارش میده که چی تحویل گرفته! حافظه خوبی نداری محمود جان!
امروز رو باید جشن گرفت. یعنی میشه باور کرد بعد 8 سال لایحه بودجه سر موقع رفته باشه مجلس؟؟ سالهای قبل چی!! دم عید یا بعد عید بودجه رو میداد مجلس یک فیلمی می شد بیا و ببین. بودجه 3/12 یادتونه؟ اوضاعی بودا!!! این آخر هم که لایحه رو میخواست بده پیک موتوری بیاره مجلس. دید خیلی ضایع هست داد یکی از معاونین اورد.
گزارش خوبي بود، راجع به عملكرد دولت قبل بد نيست مردم كمي بدانند و همه مشكلات را به گردن تحريم ها نيندازند. مشكل اصلي مديريت در كشور است
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی